Rád bych taky přispěl to tohoto tématu, a to z pohledu technika bývalého Českého Telecomu, u kterého pracuju 11 let, ale nevím jak dlouho ještě. Možná si teď budete myslet že kecám, ale bohužel je to úplná pravda.
1. Práci u Telecomu plánuje počítač. Používá se software JEF (jednotná fronta). Systém technikovi rozplánuje pracovní dobu na tzv. časová okna. Tam se naskládají jednotlivé akce, zřizování, rušení, poruchy. Prostě v tolik a tolik sedneš do auta a pojedeš tam a tam. Opravíš nějakou poruchu, máš na to určitý čas (většinou 45 minut) a jeď jinam. Propoj někde něco na rozvodu. Máš na to čtvrt hodiny. Pak jeď jinam a udělej přeměnu telefonní linky na ISDN. Máš na to hodinu a jeď dál. Zřízení telefonní linky se často provádí tak, že na každém úkonu (propojení na hlavním rozvodě, propojení v síti, natažení přívodu, dodání koncového zařízení) pracuje někdo jiný. Že jedeš tam, pak o 50 km jinam a vracíš se zase zpátky na další práci v tom samém místě to je každému jedno.
2. Opravy poruch nejdou časově normovat. Jednou zapojíš omylem vytaženou šňůru do zásuvky, jindy měníš 20m kabelu po fasádě, jindy lezeš po sloupech a hledáš přerušené vedení na trase. Jak dlouho ti to trvá na to nikdo nekouká. Máš na to 45 minut, maximálně hodinu a nazdar.
3. Technici Telecomu mají doma sklady. Zrušili nám kanceláře, dostali jsme PDA, do kterého se ráno přihlásíme a vidíme, kam kdy máme jet. V tom se potvrzují jednotlivé akce. Materiál se objednává taky přes to. Chodí nám to na nádraží na balíkovou poštu, tam si to jezdíme vyzvednout (na nafasování balíku máme 5 minut). Doma si to dáme do sklepa (máme za to hmotnou odpovědnost). Věci si průběžně doplňujeme do takového kovového trezoru v autě.
4. I my musíme volat na bezplatné linky. Opravuji třeba ADSL a potřebuji změřit na vedení odstup signál/šum. Zavolám tedy určité číslo, kde jsou operátoři, kteří by toto měli řešit. V lepším případě dostanu hlášku VŠICHNI NAŠI OPERÁTOŘI VYŘIZUJÍ DOTAZY ZÁKAZNÍKŮ, KTEŘÍ SE DOVOLALI PŘED VÁMI. ČEKEJTE PROSÍM........ A hudba. Ještě že ji změnili. U té původní melodie už jsme si vymysleli i slova. "Fronta, fronta, fronta tam, fronta fronta, fronta. Fronta fronta fronta tam, dozadůůůůů, ona je tam fronta....". Připadalo mi to jako provokace. Čekání na volného operátora trvá 20 minut i déle. Časová norma na opravu je 45 minut, maximálně hodina. Na stejné lince nám jsou schopni oproti osobnímu číslu (evidenční číslo každého pracovníka firmy) říct i ty hesla. Většinou ale dostáváme hlášku VŠECHNA NAŠE PRACOVIŠTĚ JSOU OBSAZENA. ZAVOLEJTE PROSÍM POZDĚJI. A to trvá třeba půl dne. Prostě pomoz si jak umíš.
5. Pokud zákazníkovi nejde nainstalovat ADSL, bývá často problém v paralelce. Linka musí nejdřív do splitteru, ve kterém je dolní propust. Přes tuto propust musí být napojeny všechny telefony. Pokud ne, vstupuje VF (ADSL) signál do telefonních přístrojů. To jim sice nevadí, ale impedance telefonního přístroje je (i v zavěšeném stavu) pro tyto frekvence (řádově stovky kHz) velmi malá. Tyto paralelní přístroje před splitterem představují pro ADSL signál téměř zkrat. ADSL modem tak vůbec nesynchronizuje, dokud se paralelky nepřepojí za splitter. Jemomže co má dělat člověk, který má doma víc zásuvek? Musí někdo přijet, dát splitter tam kam patří (do místa kde se rozbíhají paralelky) a propojit další vedení k modemu. Toto máme lidem účtovat jako MARNÝ VÝJEZD. Pokud zákazníkovi odejde např. po bouřce modem, čím to má vyzkoušet, jak zjistí kde je chyba? Zavolá tedy na poruchy. Než se to dostane k nám, trvá to 14 dní i déle! My tam přijedeme a připojíme jiný modem. Přípojka chodí. V tu chvíli máme zákazníkovi naúčtovat 590Kč za MARNÝ VÝJEZD a poslat ho do prodejny, aby s ním vyřídili reklamaci modemu. Ta trvá cca 14 dní. Pak mu zavolají že modem je zničen po bouřce a ať si koupí jiný. Takže já mu mám po 14 dnech čekání službu předvést, naúčtovat mu 590Kč a poslat ho ještě do prodejny.
6. I když je paralelka provedena ve stoupačce rozvodu a udělali ji kdysi technici Telecomu, nebo je spoj uzamčen v rozvaděči, nezájem. Vinen je zákazník. Marný výjezd a nazdar.
7. Na volný čas techniků nikdo nekouká. Práci řídí počítač, když je třeba, rozplánuje práci od 7 ráno až do večera a nikdo se nás na nic neptá. Že máte odpoledne něco v plánu, nezájem. Když to systém naplánuje, zůstanete v práci. Vedoucí nám vyčítá že po pracovní době vypínáme mobily. Řekl jsem mu to naplno, že pokud bude vyžadovat trvale zapnuté, že tímto porušuje zákon a ukázal mu ho v Zákoníku práce. A že na něj podám trestní oznámení. Pak byl teprve klid. Pokud budu na příjmu 24 hodin denně, mám úplnou jistotu, že mě budou pravidelně o víkendu posílat do práce.
8. I přesto, že práci už nemá téměř kdo dělat, firma propouští další a další techniky. Už teď je nás pár a makáme od rána do večera. Některé práce zadávají externím firmám a platí jim za to plno peněz. Ale vlastní vyškolené techniky propouštějí.
9. K tomu všemu nám ještě vyčítají, že ve volném čase máme chodit PRODÁVAT. Prostě nabízet lidem telefony. Jednou mi vedoucí řekl, že když jsem byl na tom koupališti, že jsem měl vzít s sebou telefonní přihlášky a začít je tam lidem rozdávat. Přitom stačí někde zaparkovat a lidi hned začnou chodit a ptát se, jak ZRUŠIT PEVNOU LINKU.
10. Navíc nám chtějí dát GPS do aut, aby viděli, zda nekecáme a plníme plánované časy. Tedy jestli k zákazníkovi jezdíme včas. Jestli jsme byli přesně v tu dobu tam a tam. Že to s tím zákazníkem nikdo předem nedomluví, to je každému jedno, to je náš problém. Ti lidi na nás v lepším případě zůstanou koukat a v horším nejsou doma. Když se k nám chovají tak sprostě, mám v plánu sledování auta zamezit. Ať už odstíněním antény, nebo pomocí rušičky. Ať se staví třeba na hlavu.
11. Řeknu vám naplno, že většinou přijdu domů a nemám náladu na nic, a jdu si rovnou lehnout. A druhý den znova. Můj plat se pohybuje kolem 11-13 000Kč, podle plnění.
12. Obchodníci Telecomu kudy chodí tudy lžou. Už zase začínají nabízet naprosto nepotřebné (kromě provoleb do ústředen) ISDN! Kupte si ISDN, budete mít ČTYŘI ČÍSLA! ČTYŘI ČÍSLA A DO 2 VTEŘIN NA INTERNETU! Že jde o trochu rychlejší dial-up, že dvě z těch čísel nejdou vyvést na analogový výstup, že výstupy neutáhnou více paralelek, že zařízení ISDN odchází po bouřkách a jsou velmi drahá (ISDN Fritz modem dodnes za 5000-no nekupte to!) o tom samozřejmě mlčí. Takhle oblbujou lidi a pak to dají nám. My to máme lidem vysvětlit a zapojit. Hodinu-a nazdar! Když to těm lidem (logicky!) rozmluvíme, obchodník na nás řve, že přišel o provizi.
13. Teď máme začít instalovat IPTV. Na propojení vedení, instalaci splitteru, ADSL modemu, natažení vedení k TV, instalaci IPTV Set-top-boxu a předvedení služby nám dají 1 HODINU. Už nevím co si o tom všem myslet.
14. Externí dodavatelské firmy jsou nuceny pracovat v JEFu, tedy taky podle těch časů. Výsledek je logický. Postupně spolupráci s Telecomem ukončují a práci na čas jim začínají pomalu ale jistě házet na hlavu.
Tak takhle to u nás funguje. Radši nebudu psát dál. Už déle přemýšlím o tom, že odejdu od této zlodějské firmy a najdu si jinou práci. Mám kamaráda u jedné elektro firmy, možná by mě vzal, ale musel bych si rozšířit vyhlášku 50 na VN. Můj obor je sice úplně něco jiného, ale dá se postupně překvalifikovat. Nakonec, dělal jsem EZS, EPS, telefony, internet a nějaký čas jsem pracoval u jedné firmy jako elektrikář. Ale jen na NN. Oni dělají leccos, od VN až po slaboproud. Nakonec, čím víc toho člověk umí, tím lépe. Ale od té zlodějské firmy nejspíš odejdu. Technik je ten, kdo kouká zákazníkovi do očí, a koupí to od něj z první ruky. Nemám v plánu skončit v blázinci.
Já Vám to i věřím. Mě nedávno volal chlápek z telecomu jestli k nim nechi jít dělat obchoďáka. Říkal že u nich obchoďáci bereou 50 000 - 120 000Kč. Tak jestli tohle fakt berou, tak nechápu jak technik může brát 11000 - 13000Kč
Klamavá reklama je u Telekomiků běžná. Zažil jsem už ledacos, aby někdo nabízel náhodnému kolemjdoucímu práci za 50 - 120 litrů? To je přinejmenším podezřelé. Ale u téhle firmy bych nechtěl dělat ani za pětinásobek.
Proc ne? Ja taky pracuju na zivnostak da se rict ze neco jako obchodak a zivi me pouze provize a vydelam si okolo 80tis/mes. A taky te k nam muzu pozvat abys to sel delat. Je to jen o provizich. Takze kdyz makas hodne, mas hodne penez a kdyz delas hov*o, mas to samy pri dalsi vyplate. Takhle je to u proviznich vyplat vsude a je to super. Obchodakama s baterkama pocinaje, realitnimi makleri konce. Vitej v kapitalismu.
Jo, tak tomu bych i věřil. Kolega chtěl ADSL a zavedení trvalo přes 5 týdnů, protože se vyskytly nějaké komplikace. Nikdo s tím nemohl nic dělat. Nakonec mu někdo z infolinky ze soukromého čísla neoficiálně řekl, že prostě bohužel, že on může zanést akorát podmět do informačního systému a tím to hasne. Říkal že nejde zařídit, aby se problému chytl jeden člověk a dotáhl to do konce a že nemá ani přistup k číslům mobilních telefonů techniků. Z celou věcí hnula až stížnost na ČTÚ.
Já si také nechal zavést od O2 ADSL Internet Expres v akci ale ten chaos mne překvapil.Nejprve jsem si zjišťoval od koho to bude nejlevnější ale v tom čase mne navštívil doma obch.zástupce O2 a nabídl internet expres tak sem s tím souhlasil .Podepsal jsem smlouvu a čekal po 2dnech mi přišel modem a čekal. Po 14 dnech mi přišla znovu smlouva na zřízení atd.Podepsal jsem a čekal.Po dalších 3 týdnech urgencí mi bylo vysvětleno že smlouva byla špatně koncipováná a stornována (samozřejmně bez upozornění!!!,tuto smlouvu jsem mněl pouze podepsat "byla již vyplněna" a odeslat).A tak mi bylo řečeno že mi pošlou novou smlouvu a že mám znovu čekat zákonou lhůtu na připojení (cca 30 dní).Po tomto rozčarování jsem se začal zajímat o jiné alternativy připojení můj dobrý známý má firmu která zavádí internet na sídlištích (optickým kabelem) a že mi to připojí maximálně do 14 dní (nutný souhlas majitele domu).Po další 29 dnech kdy jsem opět urgoval ale marně a kdy jsem dopoledne dal známému souhlas k zřízení internetu, mi odpoledne blahoskloně zavolali z O2 že mi ráno přijde technik zapojit ten internet.A byl jsem v pasti! Odvolal jsem kamaráda a čekal.Ráno přijel technik ochotně vše připojil jen nemněl u sebe tefoní přístroj který mu mněl do cca2 hodin přijít na poštu (chudák tak mu to bylo trapné, a to nemyslím vůbec ironicky, tojsou ty sklady jak píšete).Pak jsem již už ani nemněl odvahu řici že bych to chtěl do lišty .V tomto přpadě mi nezbývá než naprosto souhlasit s vámi(technikem)a nejen z tohoto důvodu máte mé simpatie i za odvahu popsat situaci u O2.Moje resumé je že ten internet mám po výce než dvouch měsících díky "bordelu" na obchodním odd. O2 kde by si mněli rozhodně udělat pořádek aby věděli co dělá pravá a co levá ruka.Můj názor je že za to nenesou odpovědnost technici ale obchodní odd.Tomu slavnému kapitalistickému obchodnímu zástupci nezbývá než vzkázat že v této republice máme dost bezpáteřních "hajzlíků a podvodníků" to je jasné a proto jsem rád že ne všichni jsme takový.Proto vám přeji pane zástupče "mnoho zdravý a pracovních ůspěchů". A po této skušenosti při první příležitosti přejdu k jinému poskytovateli, i když jsem v součastné době asi po 3 měsících relativně spokojen.Nezbývá než dofat že se managment O2 zamislí a zjedná pořádek s pozdravem Jarek.
Budte v klidu 13000 sice neberu, ale jinak situace v Novere je dost podobna, obchodaci lzou kudy chodej a technici plivou krev a managmen plive na techniky. Z telekomunikaci se pomalu , ale jiste stava supermarket. V posledni dobe se v praci nejak vytratil clovek. Neznam nikoho z technickyho oddeleni kdo by nebyl nastvanej.
Já pracoval v telecomu 35 let a musím potvrdit, že onen technik ani trochu nelhal. Dokonce bych doporučoval,aby se zjistilo, proč je naplánována práce po celý den bez přerušení,takže si tito technici nemohou ani vzít volno na oběd, aby se nedostali do velkého skluzu. Toto bylo ještě před nedávnem docela běžné. Co jsem pryč se to asi moc nezlepšilo,spíš naopak. Takže najde se někdo,kdo je kompetentní něco takového prověřit ?
Co takhle zalozit/pracovat pro nejakeho regionalniho providera bedratu? choval by se k vam urcite slusneji a navic byste mohl mit pocit ze zakaznikum nabizite kvalitni sluzbu(podle kvalit providera samozrejme :) ) a prace to bude v mnoha ohledech podobna..castecne s jednou siti vypomaham, takze vim o cem mluvim :)
No, už jsem to sem kdysi psal, ale když ke kamarádce (po třech neúspěšných pokusech - pokaždé výjezdech na fakturační a nikoliv instalační adresu) tak přišli hned dva technici. Asi už se po jednom k zákazníkům bojí ...
... tvuj clanek me pobavil i kdyz to moc k smichu neni. Pracoval jsem u CTc 11 let, JEFa znam jen z vypraveni kolegu kteri vydrzeli dele, nicmene pristup k technikum je stale stejny. Tratovy dozor byla takova trosku slechta mezi techniky ale casem zacali a to jsem zazil jeste ja propoustet starsi kolegy nasledne starsi montazniky a pak uz i ostatni. Praci pridavali a penize ne. Nastoupil jsem do teamu kde bylo 28 techniku na kraj. Kdyz jsem koncil bylo jich tam se mnou 11. Ted jich je 5 delaji vsechno nesmyslne jezdi od certa k dablu. A jsou ztrhany presne jak popisujes ve svem pripade. Ja odesel v cas kdy byla jeste moznost pobrat nejake odstupne-nevim jestli se to nezmenilo ale bylo pomerne velkoryse 6+2 platy. Ted uz delam 5 rokem u konkurence, plat mam temer 2nasobny nez kluci co zustali. Chce to opravdu se nebat a zkouset - jste lidi ne stroje a panaci na buzerovani. Vsem technikum O2 drzim palce v hledani prace a v boji s nadrizenymi blbci.
Bohuzel ... musim vetsinu veci z clanku potvrdit. Staram se o desitky ADSL v nasi firme po cele republice a Vse co jsem si tady precetl jen potvrzuje, to co jsem si myslel, nebo prokecli kamaradi obchodnici o2/ ctc.
Jo, verim ze tohle je pravda. Zatim jsem s jeste byvalim CTc resil dva dlouhe (pres 14 dnu) vypadky ADSL u pritelky - v obou pripadech jsem jim prakticky ihned rekl, kde by meli hledat chybu (ADSL vrstva jede, utlum v poradku, ale PPP klient nedostava odpoved od serveru). Musel jsem nekolikrat urgovat, po tech 14ti dnech prijel technik, ktery pripojil vlastni notebook a modem. Samozrejme zjistil totez, co jsem jim hlasil hned od zacatku, jako by me meli za uplnyho idiota. Ten technik pak rovnou zavolal nekomu dalsimu, nacez zjistil ze "to nekdo odpojil SCHVALNE, protoze na te lince bylo hodne rozpadu" (!). No pak mi asi za dve hodiny nekdo z CTC volal jestli uz to jede, tak jsem rekl ze ne, a za dalsi dve hodiny to zaclo fungovat... Po 14ti dnech vypadku! Pritom jsem to hlasil hned druhy den, co to nejelo...
O obcasnych vypadcich v delce nekolika minut az par hodin ani nemluve...
Zlaty muj lokalni provider, tam aspon mam rovnou ICQ i telefonni cislo na nekoho konkretniho kdo s pripadnym vypadkem muze neco udelat - a hlavne to beztak funguje temer bez vypadku, a ty obcasne vypadky jsou z stejne 90% na strane dodavatele (coz neni TO2, ale sloane.cz :-))). A samozrejme bez datovych limitu, FUP a podobnych zverstev.
CHLAPI, SERTE NA TO!!! ZA TOHLE VÁM TĚCH 13 TÁCŮ MĚSÍČNĚ NESTOJÍ!!!TO JÁ JAKO STUDENT 3. ROČNÍKU STROJNÍ FAKULTY ČVUT NA BRIGÁDÁCH VYDĚLÁM TAKY...A MÁM VOLNEJ ČAS A STÍHÁM SE I UČIT. NA NETU JE HROMADA INZERÁTŮ, ŽE HLEDAJ SLABOPROUDAŘE S PRAXÍ...PODLE TOHO ČLÁNKU USUZUJU, ŽE BORCI VAŠEHO KALIBRU OPRAVDU MAJÍ TY ZNALOSTI A VĚDÍ JAK CO FUNGUJE.TAK NEBUĎTE BLBÝ A NECHTE SE POŘÁDNĚ ZAPLATIT!!! FUCK TELECOM, "SPT ZLODĚJI"!!!
Vždyť má pravdu! Jenom blb by se za takovouto almužnu, která je jen o málo větší, než můj důchod, dřel jak barevnej. A jen ještě větší blb si může myslet, že mu takovéto jednání s kvalifikovanými lidmi bude do nekonečna procházet. Dělal jsem v telekominikacích celý život, ale pokud by někdo jen zkusil mne takhle buzerovat, skončí v kanálu s nakopaným zadkem!
Ty tele jedno tupy. Uvedom si ze tam pracujou chlapi kterejm je dneska nejakejch padesat i pres a kde by podle tebe meli hledat praci ??? Tobe se to keca, kdyz je ti nejakejch 21 a studujes vejsku takze svoje teple korytko si vydobijes.
Ale ty lidi maj rodiny a musej je zivit.
Nepral bych ti bejt v jejich situaci az ti bude tolik co jim...
Mohu potvrdit, pracuji na jine pozici, ale taky s JEFem a v kontaktu s techniky. Jinak pokud to nevite tak vetsina techniku ma dostat vypoved ke konci rijna, pokud drby nelzou. Vsechno uz by mely delat ext firmy.
Muzete se mi ozvat na mrword@volny.cz? Chtel bych o tom co jste zde napsal napsat clanek do jednoho internetoveho magazinu. Vice na mem emailu. Anonymita samozrejmosti.
Bohuzel musim potvrdit to co jsem se tady docetl a do smichu mi taky dvakrat nebylo. Delal jsem nejakou dobu pro CTc a pak v CTc na oddeleni technicke podpory ADSL a dnes dekuju byvale CTc ze nase detasovane pracoviste zrusili.
Chlapum co jezdili k zakaznikovi jsem nikdy nezavidel a i kdyz my jsme byli taky jenom "operatori" podotykam ze second level, takze jsme problemy lidi zkouseli resit a v pomerne dost vysokym poctu pripadu se nam to podarilo, tak tyhle lidi trpeli a je s podivem ze O2 pokracuje v trendu jeden technik nejlepe na 1000 zakazniku a nebo jeste vic. Ale na ten samej pocet zakazniku uz bude 100 obchodniku.
Jinak ty platy obchodniku v CTc v dobe nez jsem odesel mohli byt radove v deseti tisicich, protoze maji provizni system, ale lidi kteri vytvareji know how firmy jsou placeni priserne.
Všechna čest technikům, já jsem z jiné strany.... zkuste si jít stoupnout na značkovou prodejnu :) To co tam denně snášíme, tolik nadávek a řvaní jsem nezažil. Kdo z Vás si může každý den párkrát poslechnout, jaká je kurva a zloděj a přitom je v tom "nevinně" ??? Tak potom suďte !!!!!
Ale vy v tom nevinně nejste! Lidi Vám nadávají jako reprezentantovi firmy a to na té prodejně bezesporu jste.
Všechno má svoje. V Kolbence byste musel v šest na šichtu.
Kolego, plně se pod Tvůj článek podepisuji,mě například trvá přejezd mezi dvěmi čtvrtěmi v Praze i hodinu,ale už jsem ve skluzu....nikoho to nezajímá,naopak, neplníš ,máš smůlu. Omezování osobního volna je taky řešeno zákoníkem práce,opět to nikoho nezajímá,navíc nám šéfuje bambula někde od Mladé Boleslavi který ví o Praze...a je ze všeho vykulenej :-)
K tomu podpisu, raději ne, jsem tu 21 let a ještě bych rád vydržel :-)
Vydrzel ? Proc ? Ja bych to teda nevydrzel ani tri mesice. Uvedomte si, ze kdyz pro ne nebude delat vubec nikdo, tak uz jim ani ty obchodnici nepomuzou ...
Tim bych si nebyl až tak jistej. Ono co se outsorsingu tyče tak je to docela zajimava vec... firma nepotrebuje (kuprikladu technologie, skolene lidi atd... ), tim padem si je nemusi platit. Zato si zaplati firmy, ktere to budou delat v ruznych regionech a může je za neplnění pokutovat (buzerovat a podobně). Nicmene co se financovani tyka ... tak si to nakonec jeste odectou z dani ... jako naklady ...tudiz na tom jsou mnohem lip nezli by museli neustale vybavovat a platit sve vlastni techniky. Osobne delam u jednoho.. jiz z mala alternativnich provideru... a co se xDSL technologii tyka tak s němi přicházím do styku denně a můžu říct, že poruchy xDSL TO2 přeprodávaných nama mají poslední dobou čímdál větší skluz. Když sem si přečetl tenhle článek tak se ani nedivím. Ba naopak mi ty 3 - 4 dny přijdou jako naprosto skvělý termín odstranění poruchy.
Musim se pridat a potvrdit na 100% to co je tady napsano. Jeste je treba dodat, ze nemame vubec zadne prestavky na jidlo, proste naplanovana prace od zacatku pracovni doby do konce (kdyz je dobre), jinak dele. Nastesti prescasy jeste proplati. Samozrejme u techto sibenicnich casu nejsme schopni nic poradne udelat, protoze mam v planu dalsiho zakaznika s rezervacnim prikazem a pokud neprevezmu vcas takovyto prikaz pres PDA, tak jsem kraceny na vyplate tzn. i kdybych mohl treba za 30 minut vsechno dodelat, je pro me lepsi se na to vykaslat a predat to na firmu, takze zakaznik musi byt znova doma.
Máte možnost dohody s dispečinkem,na jednom místě např.HR si udělat více příkazů a ušetřit čas na přejezdech.V jedné lokalitě opravit více poruch a pak letět dál,už se pak nemusíte vracet-zase úspora času.Já si na Jef nestěžuji,ale možná pracujete v horších podmínkách-velký provoz,stará kabelizace atd.Přeji hodně štěstí,to je totiž v této hře potřeba:o)
Myslim, ze by Vase svedectvi par uradu urcite zajimalo... Jenze to kazdy radsi vede hospodsky reci a chova se jako stado misto toho aby se radne ozval... A pokud si myslite, ze ozvat se = vyhazov (pokud mate pravdu a tuto cinnost lze zrejme pomerne jednoduse dokazat, na rozdil od spousty jinych), verte, ze neopravnena vypoved nebo tyto prohresky v pripade vyhraneho sporu (zamestnavatel jedna proti zakoniku prace atd.) jsou velmi ruzove honorovany (byt casto byvalym) zamestnavatelem... vcetne usle mzdy, uroku atd.
PS: Autorovi prispevku jiz taky neni dvacet a na krku ma aktualne 3 cleny rodiny....
Z pohledu zakaznika, dobre znajiciho tri techniky O2, rikam je to pravda. A jen musim dodat, ze i jejich obchodnici maji nabrousene ostri u krku. Na druhou stranu: "Chci levnejsi volani a rychlejsi internet, ber kde ber.
ad 1. Systémové řešení workforce managementu zvané JEF (z anglického join electronic fool) je sw balík dodaný na objednávku zadavatele, tedy bývalého Telecomu. Plánovací algoritmus tohoto sw pracuje přesně tak, jak popisujete a navíc takhle blbě to dělá od úplného počátku, kdy byl zaveden. Veškeré požadavky na korekci zjištěných chyb je nutno řešit s dodavatelem a to trvá neskutečně dlouho, takže nejjistější způsob je nechat to tak jak to je, však oni si s tím nějak poradí. Pravdou je, že duchovní tvůrci JEFa nechtějí ani slyšet, že by ten elektronický šílenec dělal psí kusy. Sám osobně můžu potvrdit, že je zcela běžné, že u DSLAMU v nějaké Horní Dolní se sjedou tři až čtyři technici (z toho minimálně dva tam jedou tak dvacet třicet kilometrů) a každý zapojí jednu ADSL. Zvlášť vypečené případy si archivuji a můžu poskytnout.
ad 2. Po tom, co jsem slyšel z úst vrchního pantáty JEFa výrok, že normální porucha je tak na pět minut jsem za tu třičtvrtě hodinku docela vděčnej.
ad 3. K PDA. Zde je nutno podotknout, že technik od kyslíků je dle představ managementu doopravdy jen nemyslící stroj a PDA slouží jako komunikační modem mezi ním a řídící aplikací JEF. Řízení lidského zdroje pomocí PDA se vyvíjí za pochodu. Výpadky komunikace (GPRS) se střídají s výpadky návazných aplikací a celý systém se tedy buď hroutí, opravuje nebo funguje. Byl jsem línej mazat SMS, takže teď koukám, za srpen 12 zpráv, že něco nejde, nebo se opravuje. Moje doporučení by bylo rozdat managerům PDA, zadat jim do JEFa jejich práci a úkoly a nechat je s tím dělat tak čtrnáct dní. Věřím, že by byl další vývoj CTMS řešení (za který firma dostala ocenění) v tichosti zastaven.
K poště. Fronta u jediného okénka naší pošty je v kteroukoliv denní dobu tak na čtvrt hodiny. Dalších deset minut se pošťandy dohadují, jestli mi tu služební průkazku můžou uznat jako doklad nebo ne. Pokud mám jít na poštu pro balík jindy než jako poslední prac. příkaz dávám odmítnout a je mi to dál jedno. Pokud se nakonec dopracuji ke konci prac. doby píšu přesčas.
ad 4. Přetížení operátoři se viditelně neflákají a každý manager usíná spokojen, že je o jejich služby tak veliký zájem. Co jiného na to říct.
ad 5. Podobného překvapení se můžete dočkat i při poruše obyčejného telefonu. Pokud technik sezná, že je již neopravitelný a je to zrovna již nedodávaný typ máte dvě možnosti. Buď vám dá nový a upíšete se k vyššímu poplatku za pronájem přístroje (dvojnásobnému), nebo se vám vyšší poplatek nebude zamlouvat a technik si starý přístroj odveze, poplatek za pronájem se zastaví a sežeňte si přístroj, kde chcete. Nezdá se mi, že by našinec zrovna toužil neustále poslouchat velmi negativní reakce.
ad 6. Pokud je jako na potvoru telefon ve vašem vlastnictví a chrastí mu ve šňůře jsou tři možnost. Technik lump ucvakne konektory a na máčkne nové asi tak za dvě Kč a naúčtuje vám dle ceníku za opravu přívodní nebo mikrotelefonní šňůry něco přes třistapade. Technik menší lump šňůru alespoň vymění a naučtuje stejné peníze za výměnu téhož. Technik realista vám řekne, ať si ji jdete někam koupit a příště ho s takovou kravinou neotravujete.
ad 7. Systém je dokonce takový pašák, že dokáže práci nejenou natáhnout směrem k večeru, ale už se mi taky stalo, že dokáže posunout bez varování i nástup na odpolední a to je pak překvapení, že na mě v jedenáct při zahájení směny PDA řve, že na mě už v deset čeká zákazník patnáct kiláků daleko. Opravdu důvod ke všeobecné spokojenosti.
ad 8. Podle nejmenovaných zdrojů by se mělo jednat o celou polovinu pracovníků, kteří mají v názvu funkce slovo technik a jejich počet by se tak poprvé v historii zhruba vyrovnal s počtem pracovníků, kteří mají v názvu funkce slovo manager, manažer, ředitel či director. Propuštěné techniky by měly nabrat v tendru vybrané ext. firmy, pro které by prováděli svoji dosavadní práci a ta ji účtovala O2. Pohádkám o stejných podmínkách věří jen málokdo.
ad 9. Během nákupu v libovolném marketu se mě vždy tak dva lidi, kteří mě znají a vědí co dělám, zeptají, jak se ruší pevná. Pokud zastavím u tržnice, tak za chvíli přijde vietnamec a žíká mě ať ledu plyš, še kasim šeft, protože se všichni seběhnou ke mně chtějí zrušit telefon.
ad 10. Vybavení vozového parku GPS je ukázkou naprosté idiocie. Promiňte.
ad 11. Mohu potvrdit. Podle jednoho vypadá moje chuť doma něco vybudovat a podle druhého stav konta.
ad 12. Mohu potvrdit. Spolupráce s obchodníky je tragická, a když přiznávám, že jejich úhlem pohledu budou tvrdit totéž o spolupráci s tou bandou nezapálených techniků.
ad 13. Pro případné zájemce o IPTV. Vybudujte si propojení mezi TV a místem, kde je nebo bude ADSLmodem radši předem (síťovým kabelem). Nebudete při instalaci překvapeni tím, že ji technik odmítne provést jinak, než že vám někde za nábytek pohodí dodávaný 10m kabel. Jinak se to opravdu stihnout dá jen velmi těžko.
ad 14. Externí dodavatelské firmy, které mají fištrón na JEFa kašlou a vyplatí se jim požadovaný objem prací udělat po svém a nechat jednoho maníka sedět na zadku a krmit JEFa tak, aby byla bestie nažraná a vrněla blahem. Proto vycházejí ze srovnání s kmenovými techniky jako velice výkonní. Usuzuji však, že podmínka výběru jako externího dodavatele povinnost převzít i systém JEF je značně demotivující a do budoucna neudržitelná.
ad Přestávky na jidlo. Zde je nutno říci, že to tak je. Pokud však pracovníci jsou ochotni a přestávky na jídlo si do PDA dobrovolně naklofají, ač by podle JEFa měli dělat něco jiného a pokud si stejně ochotně vyplní a podepíší měsíční výkaz docházky a přestávek je těžko proti tomu něco dělat. Jen na okraj připomínám, že zaměstnavatel je povinen přestávku umožnit a rozhodně to nečiní tím, že pracovní příkazy navazují jeden na druhý podle normovaného času přes celou pracovní dobu a jestli něco uděláte rychlejc, tak si tu přestávku sami zadejte. Mimochodem o zakomponování prac. přestávek do JEFa se jedná, či jednalo, ale řešení je dle dodavatele složité a tudíž nákladné.
K Aleši Miklíkovi. Na Atlasu je schránka mad tečka man. Možná bych mohl přispět s troškou do mlýna.
Protože pro provozování internetu a IPTV je nutné mít na modemu vykonfigurované 2 PVC (jedno s VCI 48 a druhé s 35). Ty DLinky to mají již ve firmware svázané s konkrétním eth. portem a na něm hezkou nálepku (TV, internet). Modem taky musí umět ADSL2+. A je daleko jednodušší (a levnější) dát zákazníkovi vlastní modem, kde už je vše vykonfigurované, aby to bylo plug 'n' play, než se smolit s vlastním modemem zákazníka.
Jinak, pokud si svůj vlastní ADSL2+ modem nakonfigurujete, aby zároveň udržoval dvoje PVC, bude vám to chodit taky... až na to, že pokud by jste si náhodou hlásil poruchu, nikdo to s vámi nebude chtít řešit, dokud si tam nedáte toho DLinka.
Mno prave ze tohle je pravy KAPITALIZMUS co to nevidis ? Nebo asi nevys co pak asi KAPITALIZMUS znamena.
Vrchol kapitalizmu jsou KORPORACE, kde akcionar je vlastne jen tichy spolecnik bez odpovednosti za spolecnost/firmu a chce nejvetsi zisk na dividendach. A ty co o vsem rozhodujou jsou jen zamestnanci bez jakekkoly odpovednosti za sve ciny. Kdyz nebudou zisky pro akcionare nebo udelaji neco spatne, dostanou tak akorad vypoved. Takze shrnuti:
KAPITALIZMUS = maximalni zisk pro akcionare bez jakekolly odpovednosti a bez humannich a jinych prirozenych dobrych lidskych vlastnosti.
Nepletme si poctiveho zivnostnika s korporaci v kapitalizmu, protoze zivnostnik je maijet a je odpovedny za vse co dela a take o vse muze prijit. U korporaci nikoly. A hlavne pokud jsou dnesni korporace s nekolikanasobne vetsim rocnim prijmem jako ma cela CR rozpocet na cely rok. To se pak lehkou reklamni kampani dosazujou do vlady spravny lide ktery upravuji zakony tak, aby KAPITALIZMUS (korporace) mohla vic profitovat.
Co na to rict ? Snad jedine, najdete si jinou praci. Tohle je otrocina pro debila.
Jinak "bulinkovy manageri" jsou fakt ekipa. Nase firma je tzv. MA zakaznik O2 (nula - dvojka, otik) kdyz jsem volal na specialni MA linku pred O2, zvedla mi to okamzite "nam pridelena" slecna ktera vetsinou promptne vyridila co jsme potrebovali.
Po SYNERGII ( moc popularni slovo u bublinkovejch manageru ) bych si tipnul ze nejaka dubova hlava z TELECOMU vymyslela ze se usetri a sloucila customer service ET + CTc a prevedla to na standardy CTc. Kdo nekdy volal na zakaznickou linku telekomu chape o cem mluvim. 5x zavolate a po pul hodine kdyz se dovoalte dostanete 5 uplne disjuktnich informaci :-).
Takze kdyz dneska tocite *52 spadnete do zumpy z nazvem spolecna fronta a kdyz mate stesti tak to nekdo po pul hodine zvedne. Aneb sluzby potes prde....
Ovšem jenutno upozornit, že to že to někdo zvedne je jen první krok. Potom ještě musíte narazit na někoho, kdo vám je schopen zodpovědět byť jen naprosto triviální dotaz.
Ja bych spis rekl, ze po nasi az prilis sametove revoluci prislo politicke zrizeni, ktere kombinuje kapitalismus a socialismus. Presneji receno, kombinuje z nich obou jejich nejvetsi nevyhody. Ve skutecnem kapitalismu by firma tohoto typu neprezila.
Dobry den,
to co popisujete a pokud je to pravda je opravdu drsne. Na celem me zarazi, ze jste se neobratili na odbory :-) a proc tam jeste proboha za 13k hrubeho pracujete. Bud jste blazen a nebo nam tu proste lzete.
Muj kamarad ted studuje VŠB obor mobilní technologie a jeho cílem je dělat telekomunikačního technika. Tohle mu musím rozhodně poslat, protože je to uplný masakr. BIG UP všem
Vše mohu jen potvrdit,propouští se áž 50% techniků ale jejich nadřízení zůstávají. Končím 31.10. po 38 letech u jednoho zaměstnavatele (samozřejmě dohodou).
Telecom byly hajzlove zaden napočitaly i 13Gb staženych dat při uplatnovani FUP rychlost stahovani 7Kb/s ještě mám nascreenovanou stranku stim rekordem zedne do dne 24hodin = 13Gb svině kdoby neutikal
Držím palce, abyste s nervy vydržel. Snad to ještě v osobním životě neni taky zlý, kvůli nedostatku času a psych.vyčerpání. Hodně štěstí v příštím zaměstnání ;) Zajímavý příběh
Jo jo, nejhorší je na tom že ten kluk vůbec nekecá. Pracuju tam taky - jako technik a je to bohužel holá pravda. To ještě spoustu lahůdek zamlčel. Ale tomu už by pak asi nikdo nevěřil.
Dobré je, že pokud mě vyhodí, tak alespoň nebudu moc smutnej :-) Před prodejem firmy jsem to pociťoval jako cílené tunelování, teď se mnoho nezměnilo. Za ta léta jsem si už zvyknul, a po pracovní době prostě vypínám a neřeším věci které neovlivním. Ale mrzí mě že při nejlepší vůli nemohu být loajální zaměstnanec. Na druhou stranu když sleduju praktiky konkurence v podobě TELE2 BLUETONE aj. tak vidím že jinde je to kolikrát ještě horší. Pěkný večer.
Znám spoustu techniků u jiných operátorů - mobilních, i alternativců jako GTS, Radiokomunikací, COL, menších ISP .., co tu ale popsal váš kolega nemá obdoby. I když už dříve mi technici z ČTc říkali o chasu a jejich nejisté perspektivě k přežití (jako Berdárův experiment outsourcing ...), nikdo to tak jasně neřekl.
Teda, to je sakra sila!!! Ja se stejne uz davno presvedcil, ze telekou je zamrdanej! Jen co jsem ted taky resil.... A stejne nevyresil nic.... Jsou to proste zmrdi!!!
Celkem pěkně rozrušený zaměstnanec a zajímavý pohled na věc.. :-) Samozřejmě pod tlakem jsou i nadřízení, a to v každé branži, prostě je to mazec - chápu. Každopádně i já jsem klientem, který odešel od Telecomu a USILOVNĚ o tom přesvědčuji i všechny mé známé (mnohdy i cizí - a oni naštěstí mají rozum a odcházejí), kteří řeší podobnou situaci jako já před časem: Netelefonuji, ale platit musím. Internet potřebuji, ale tak draho?? Zdůvodnění, že můžu i telefonovat, je slabý čajový odvar - když to prostě NEVYUŽIJI. Sám jsem byl pár let obchodníkem v IT oblasti a bylo by mi stydno takdo argumentovat zákazníkovi jako je ta nemalá "tlupa" lidí co znám a co řeší danou situaci. Zkrátka - myslím si, že Telecom měl oddělit datovou a hlasovou službu. Pravděpodobně se tak nestalo, protože je v tom nějaký strategický záměr do kterého my zvenku nemáme proč vidět ani jej chápat. Každopádně by to bylo vstřícnější jak ke klientům, tak k obchodníkům a technikům jmenované společnosti, protože by v tom nebyl takový nepořádek, kdo kdy kde a za jakých podmínek co má využívat, nabízet a zapojovat. A propos - ta strategie zachování vazby hlas + data (pokud strategií byla) se klukům ušatým nahoře v THElecomu moc nevyvedla, soudě dle statistik úbytku hlasových stanic v období 2000-2006. Tuším, že se jednalo o nějakých cca 25%.
Mno..., dobře vám tak, když neumíte reagovat na potřeby klientely ;-)
Tak to tě chlape lituju! Bohužel v ČR si zaměstnavatelé myslí, že mají neomezená práva a když se ti to nelíbí, tak běž jinam. Však on to udělá někdo jiný. No předpokládám, že se to jen tak nezmění.Dokud to tu nebude jako třeba v Norsku, že práce je více než pracovníků, tak se ze současné situace prostý zaměstnanec asi nevyhrabe.
U kyslíkářů to teď takhle opravdu funguje. Moje nedávná zkušenost se zaváděním ADSL (v práci, doma jsem pevnou dávno zrušil) to potvrzuje. Technik který přijel řešit reklamaci byl skoro na mrtvici a přímo se shodoval s několika zde uvedenými body.
Akorát jsem si myslel že tam mají alespoň slušné platy...
Tady se pro zachování duševního zdraví nedá udělat nic jiného než odtamtud odejít.
kdyz je tu sraz lidi kteri rozumi internetu :) mam problem s 2mbit adsl linkou mam odezvy 80 a vic a pan technik mi rekl ze mam proste smulu ze tam sou nekde u nas naky stary kabely ci co a ze by se musely vytrhat co je na tom pravdy? diky :)))
TO TE MUSIM POLITOVAT.... ŽE TAM STALE DELAS...
OD JAKZIVA JSOU TO TELEKOMUISTI................
A NIC JINEHO ....
JINDE TO SICE NENÍ LEPSI... ALE TOHLE JE OPRAVDU VRCHO....
DOKUD BUDOUM MIT MONOPAL NEZMENI SE TO.... KAZDEJ KDO MÁ JAKOU KOLIV JINOU MOZNOST.... JDE PRYC...
JEDINEJ KDO JE DRZI JSOU BABTY S PEVNOU LINKOU KTERY STEJNE VEVOLAJ... ALE PLATEJ X STOVEK ZA PAUSALY....
JSOU TO SMEJDI... PRYČ OD NICH At ZKRACHUJOU.... A BUDE KLID.... TELEKOMUNISTI...ZJEBANY.........
Ještě loni jsem pracoval u O2, za mizerný peníze je člověk nesystematicky řízen počítačovým programem zvaným JEF. To že to velice často nefunguje,že jsou časy stanovený lidmi(manažery)kteří o práci v terénu nic neví a žijí snad na marsu u počítače anavíc "podporováný" stále stejně čí víceobchodníky,kteří lžou a nabízejí produkty,jen aby prodali atak technik přijede na místo,musí hloupost obchodníka rozmluvit zákazníkovi,aby nebyl okraden. A tak často přijede s jiným produktem,než zákazník požaduje. Následně zákazník vyvolává hledá známosti a technik sedí a čeká až na něj dopadne telefonát systémem padajícího ho... Aby následně odjel od naštvanéhozákazníka. A to prosím zadarmo,protože za nevyřešený úkol (byť tam strávíl mnoho času )nemá ani bod v JEFU a bod je nějaká koruna. To rozhodně mlčím o časech na práci a přejezd. To opět řídí chytrák od počítače vzdušnou čarou a tak například přejezd z Obrajové části Brna na druhou má v JEFU 15 minut !!! To že je to nemožné nikoho nezajímá. Nenluvím o problémech parkování ve středu města,kdy ani za 30 minut nezaparkujete. Ne práci vám zbude cca 30 minut a děle jak chceš. To nechci vidět jak to budou dělat dodavatelské firmy...potěš pánbůh. Už dnes je vidět katastrofálné nepořádek v sítích,rozvodech v duchu po nás potopa. Halvně dodržuj čas!!! Jef ví jak to má být. A tak Telefonica brzy na slavného bratra FEFA doplatí. Ale bude již pozdě,ten bordel už nikdy nikdo nedá dohromady. A Dobře mu tak. Máš cos chtěl . A manažeři tak jako všude opustí loď s hlavou vzhůru a půjdou postavit na nohy jinou firmu. Tak to bohužel u o2 funguje či spíše funguje čímdál míň. Tak se nedivte.
To zde čtu je jen slabý odvar problémů s řízením pomocí programu zvaný JEF. Já zatím pracuji u O2 a to přes 20 let. To co se zdě děje posledních 5-6 roků nemá obdoby a jen ukazuje jací lidé tuto loď (potápějící se) řídí. Není zájem o klasické HTs stanice, poze o ADSL, ISDN a televizi. Pokud náhodou chceš něco jiného ,máš prostě smůlu. Jedním slovem manažer = debil´člověk uvažující zcela mimo realitu a to za obrovské peníze na úkor lidí v terénu. Blíž k lidem znělo heslo nastupující firmy O2 lídé již nám říkají dusík! A mají pravdu vše co fungovalo,je zrušeno, prodej založen na lhaní obchodníků,technici (kterých zůstalo pár) mohou pracovat od rána do noci za směšné peníze a opravdu pracně vysletlují,že za bordel nemůžou aže je řídí oravdu neomylný systém JEF. A ta vedoucích místech sedí stále stejní totalitní manažeři za po¨dpoty týmů lidí ze škol,kteří neví co je realita. A tak se nelze divit proč technici (poslední) jednající se zákazníky několikrát denně snáší nadávky lidí,kteří jěště náhodou nějakou službu chtějí.Bohužel španělský bordel,řízený českými manažery pomalu ale jistě ,za zpěvu chorálů klesá ke dnu.
Tak jste mě vyvedl z mnoha mylných názorů na O2.
Že je tam bordel, to ví všichni a dlouho. Netušil jsem však,
jak zacházejí se zaměstnanci ( techniky ) a jak "zkvalitňují
uživatelskou podporu".
Pracuju taky u obchodní firmy v servisu a vidím, že chování
obchodníků je téměř stejné a to jak k zákazníkovi, tak k "servisákům".
Už budu při vyřizování reklamací mírně schovívavější.
Vám přeju hodně štěstí a pevné nervy, snad narazíte na lepší flek.
Jsem rád, že tento server je navštěvován ve značné míře, tak že si to aspoň pár lidí přečte. Měl jsem tu možnost pracovat u bývalého Telecomu v prví až druhé čtvrtině roku 2006 jako operátor VIOCE neboli CARE (takže jsem vyřizoval stížnosti, odpojené linky, poruchy xDSL, rady zákazníků, jak např. vrátit zapůjčený přístroj, překládky apod.).
Po nástupu do zaměstnání jsem prodělal školení BOZP, oční prohlídku a zdravotní prohlídku (vše platil Telecom). Tyto prohlídky byly v průběhu 21deního školení,kde probíhalo školení jak ovládat SW na počítačích, jak zapisovat do IOMu (program, se kterým se pracovalo při hovoru - dříve Siebel),jak komunikovat se zákazníky atd.
Poté ještě následovala tzv. adaptace, kdy budoucí operátor již hovoří se zákazníky při dohledu zkušenějšího operátora. No a po této době (teda 4týdny celkem) se již operátor zapojoval do normálního provozu (tzv. inkubace), když jsem si ale nebyl s něčím jist, požádal jsem zákazníka, že se odmlčím a utíkal jsem za tým-lídrem a zeptal jsem se jej na radu. Nutno podotknout, že v inkubaci jsme mohli mít hovory mírně nad limit (tehdy byl limit na hovory/týden 3:50 déle nesměl být!).
Samozřejmě nebylo nic normálního, když vám přišel hovor a IOM zamrznul, tzn. že nešlo se podívat na kartu zákazníka, podívat se, jestli má linku aktivní, jaké má navedené služby apod. Také bylo na denním pořádku, že z celkového počtu volajících zákazníků (což bylo kolem 50-70ti za směnu-přes den samozřejmě) volalo alespoň 8zákazníků stěžujících se na nefunkčnost xDSL nebo urgence objednávky - největší "legrace" byla, když už jste viděli v IOMu 3.zápis který byl předán na BEX (zkratka pro oddělení spec. zabývající se stížnostmi a zapeklitými případy) a vy si máte teď něco vycucat z prstu, že se na tom pracuje.
Také byla taková fáze, že když někdo chtěl zrušit pevnou linku, tak jsme si na něj měli vzít telefonní číslo s tím, že se jim ozveme a sdělíme informace jak zrušit pevnou linku. TO JISTĚ! My jsme tu záležitost s tím telefonním číslem předali na SAVE TEAM - to byla zase část spec. školených operátorů, která zavolala na zanechané číslo zákazníkem a přemlouvala daného člověka, aby si pevnou linku nechal, vnucovala levnější paušály apod.
Ale závěrem bylo nejlepší jak jsem přišel na 11:45 na směnu, začal odbavovat hovory, načež za půl hodiny přišla má tým líderka, že mám jít za ředitelkou TCS (telefonického centra služeb). Tak jsem s ní šel no a v kanceláři ležela výpoveď (byl jsem ve zkušební době).
Ale nejlepší na tom bylo, když jsem se dozvěděl z jakého důvodu jsem byl vyhozen. Nebudu rozebírat jak jsem se to dozvěděl a nechci ani uvádět přesné jména.
Byl jsem propuštěn za osobní telefonáty v pracovní době. Ano byl to osobní hovor, ale na účet své pevné linky (volal jsem si sám sobě domů na SVOU VLASTNÍ linku a ještě na účet SVÉ VLASTNÍ LINKY!) a navíc v 10ti minutové, tzv. hygienické pauze (ta musela být max. po 75ti minutách hovoru - na cigaretu, na záchod apod.). Neřeknu, kdybych si dal služební výstup a telefonoval domů na účet telecomu (služební výstup je tehdy, když se dělala práce delší na čas - třeba překládka), ale toto!!! To byla drzost nehorázná!
Takže jsem ihned zrušil pevnou linku s xDSL a TELECOMU a EUROTELU (dnes O2) už v životě nedám ani halíř!!!
---
Ve skutečnosti přibrali za jeden měsíc asi průměrem 60 nových operátorů, přičemž po tří měsíční zkušební lhůtě bylo vyhozeno nebo odešlo hodně lidí - většinou zůstali po zkušebce 8-15 operátorů z celkového počtu 60ti lidí.
Vidíte tu hospodárnost? Musejí všem zaplatit zdravotní prohlídku, poté oční (protože to je ve vyhlášce, když se pracuje s PCčkama), poté se 14dní učíte (takže platit školitele), poté další týden kdy skoro nic neděláte (adaptace). A nakonec vás stejně vyhodí. V té době jak jsem psal výše byl nástupní plat 12 870 Kč hrubého. Ale práce o ničem, pořád stres ze všech stran a když přišla změna, tak jsme se ji učili tzv. "za letu".
Tyhle věci všechno stojí, někoho si vyškolit - a proč potom stojí pevná linka, kdy nezvednete sluchátko za celý měsíc pouze 300Kč???
Jednalo se o Český Telecom v Ostravě na 1.máje, bližší informace z důvodu prozrazení mlčenlivosti nebudu psát
Můžu ti jenom popřát co nejvíc dobrých náhod. Já sám vedu válku s těmi našimi xindlíky dlouho, metody jsou stejné jak u vás.
Cosi jako ten JEF tu bude brzo, GPS už tu máme a povinnost nosit na sobě nesmyslné identifikační předměty již byla zavedena.
Jeden můj kolega, vynikající odborník přes VF techniku se z toho složil - je to smutná podívaná, vidět ho už jenom v kamrlíku pro přípravu kabeláží za pár šlupek. A zatím o dvě cimry dál sedí tupan, co na mapě Evropy nenajde Finsko, dobře zasazený svým tatínkem. Hnus, na který ještě mnoho lidí dojede. Bohužel, hazard s důvěrou lidí a jejich přirozenou snahou tvořit je nyní vysoce v kursu.
Ahoj
tak já tu pracuju teprve 20 let nedělám jako technik ale jako kabelář tj. opravuju telefonní kabely a koncové rozvaděče.
Zkušenosti mám podobné jako kolega až na to že my nepracujeme na JEF a to jen díky tomu že oprava kabelu většinou trva 1-2 dny.
Ksyž jsem nastupoval tak nás bylo cca 30 na 1/4 prahy teď je nás 15 a mame 1/3 Středočeského kraje a Prahy. V autech GPS neme protože do 13 let stareho auta nejde implementovat (naštěstí). Nové auto nedostaneme protože je příliš speciální (Transporter bez zadních sedaček) prej jedině Oktávku kam dám centrálu žebřík zbíječku kabely atd ? nikdo neřeší prej pojedu víckrát :-).Tak snad Transporter vydží.
Naší práci provází dlouhodobě (asi 10 let) stres ato z toho že vám každej čtvrt rok s železnou pravidelností někdo řekne tohle je poslední propouštění můžete bejt v klidu. Už jsem to přestal řešit a tu hypoteku jsem si vzal dítě porodil a doufam že snad přežiju do unora.
Takže jak to funguje u nás
zavolá šéf ža si mám v pc přebrat praci a jet tam a tam když přijedu na praci o ktere diky JEF vim jen strohé info a kdybych se sám nepídil a z dílny nezavolal pánovi na mobil at je doma tak koukam na zamčené dveře. Zjistím že pánovi nejde telefon 15 dní a já to dostal ráno a mám na to 24 hodin ale když to není hotové do konce pracovní doby tak hned volá šéf jakto. Když potřebuju vyměnit kabel tak jelikož máme zakázáno mít sklad tak ho musím obědnat na tuhle část kašlem a alespon malej sklad držíme všichni protože by nás asi zákazník sežral. A to je další součást naší práce po nás už nikdo nepříjde my už to nemáme komu dát takže se všemožně i nemožně snyžíme vyhovět zákazníkovi já jsem idealista takže jak blb dám zákaznikovi ještě vizitku a tan mi pak vola ať popoženu zřízení linky atd ale to mu nepomužu protože dnes se nedá téměř nic urychli snad jen když někoho osobně znáte. A pak se vám stane že vás někdo z kravaťáků zprdne jakto že jste to zákazníkovi zapojili bez jeho souhlasu že to mělo být z rozvaděče XX a ne XY ale že by to znamenalo vykopat 30m v obecním chodníku to ho nezajmá hlavně když do mapky nemusí dělat dvoucentimetrovou čárku protože externí firma to položila jinak.
EXTERNÍ FIRMA poje sám o sobě na práce které my podle předpisům musíme dělat ve třech tak je dělaj v 1 max 2 lidech. EXFIRMA delá taky na JEF takže když technik jede na opravu tak na rozvodě povolí ranžír na vedlejší hlavě aby měl práci mě osobně už splitr na ustredne povytáhli 2x kolik poruch takhle vzniká nevim ale asi poměrně dost .
A to ještě přišel nový řiditel stím že i naší práci (ůdržba kabelové sítě ) bude dělat EXFIRMA už to vidím jak balí kabel jen do izolačky aby se porucha zase vrátila a byla práce.
no nic pro dnešek končí zas někdy jinda snad mne neodhalí a nedostanu výpověď
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).