Hlavní navigace

Názory k článku Telefónica O2 si výsledky za první čtvrtletí pochvaluje

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 4. 2009 19:55

    Radek Zajíc
    Je třeba zdůraznit, že údaje uvedené Telefónicou porovnávají výsledky za první kvartál let 2008 a 2009. To ve zprávičce chybí a mohlo by ve čtenářích vyvolat mylný dojem, že se Telefónice setsakramentsky daří (16% nárůst ADSL, atp.)

    Uvedené procentní rozdíly tedy nejsou nárůstem od začátku letošního roku, ale od konce loňského prvního kvartálu.

    Při porovnání údajů z konce loňského roku a z konce tohoto kvartálu už data nevypadají tak růžově:
    - počet aktivních zákazníků mobilních služeb poklesl ze 4802,1 tis. na 4782,8 tis.
    - pevné linky nadále pokračují v sešupu, 1893,4 tis. vs. 1851 tis. kusů
    - ADSL od Telefóniky naopak roste, 578,5 tis. vs. 612 tis. klientů
    - přeprodávané ADSL nadále klesá, 52 tis. vs. 49,7 tis.
    - počet zpřístupněných místních smyček (na data nebo hlas) stoupl z 50,1 tis. na 51,4 tis.
    - i kdyby všechny nově zpřístupněné smyčky byly použity pro ADSL, stále nám z čísel vyplývá, že cca tisíc klientů přeprodávaného ADSL přešlo buď na ADSL od O2, nebo na úplně jinou technologii

    Údajů ke srovnání je víc, zájemce bych odkázal na http://www.cz.o2.com/osobni/o_nas/investor_relations/financni_a_provozni_vysledky/index.html
  • 29. 4. 2009 12:16

    Tom (neregistrovaný) 193.84.96.---
    Zajímavé je, že zhruba na každé třetí pevné lince je ADSL.

    Tj. kolik by zbylo pevných linek, když na perifériích (na vesnicích) by byla větší konkurence v oblasti přístup k Internetu?
  • 29. 4. 2009 12:26

    Radek Zajíc
    Můj soukromý odhad je, pevných linek (tedy hlasové služby) bude čím dál méně a s nástupem nahého ASDL od poloviny května úbytky ještě zrychlí. Tedy, ke konci roku by mohlo být cca:
    - 1,6 mil. pevných linek (hlasové služby)
    - 750 tis. ADSL přípojek, z toho 50 tis. na vedení bez aktivní hlasové služby

    Nakonec se možná úbytek hlasových pevných linek zastavit podaří. A možná "díky" všem akcím ADSL+pevná s volnými minutami, které v posledním půlroce proběhly, pevné půjdou nahoru. Co by jinak abonenti zabalíčkovaného hlasu s těmi pěti hodinami měsíčně měli dělat, komu by volali? :-) A i tohle je zřejmě motivace O2, proč takové balíčky služeb nabízeli... (ADSL + mini za pětistovku by lidi určitě taky zaujalo, ale hlasovou službu by k tomu pořád museli "trpět", protože by byla nepoužitelná. Zato 300 minut měsíčně už je motivuje k telefonování, "když už ty minuty mají")

    Uvidíme na konci roku...