Hlavní navigace

Óčko jde do multiplexu 3, bude celoplošné. V multiplexu 4 končí

24. 6. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

O půlnoci multiplex 4 vyřadí z nabídky hudební televizi Óčko, od pondělí se tento program oficiálně objeví celoplošně v konkurenčním multiplexu 3

Celoplošně přes pozemní vysílače bude možné od pondělí sledovat hudební televizi Óčko. O půlnoci z neděle na pondělí tento program skončí v multiplexu 4, jehož prostřednictvím vysílal v Praze, Brně a Ostravě, a přesune se do konkurenčního multiplexu 3, jehož prostřednictvím se jeho signál dostane až k 95,7 procentům obyvatel České republiky. Óčko to dnes oznámilo prostřednictvím společné tiskové zprávy, kterou vydalo se společností Czech Digital Group (CDG), operátorem multiplexu 3 vlastněným Českými Radiokomunikacemi.

ROZHOVOR: Štěpán Wolde: Pokud Óčko zůstane v DVB-T, chceme vysílat celoplošně

Diváci, kteří dosud přijímali Óčko pozemní cestou, jej nyní naladí z vysílačů Českých Radiokomunikací společně s ženským kanálem Prima love a několika regionálními televizemi, které rovněž vysílají v multiplexu 3. U některých set-top-boxů a digitálních televizorů, které samy neumí naladit nové programy, musí diváci spustit automatické vyhledávání televizních kanálů, aby se jim Óčko načetlo do programové nabídky.

K TÉMATU: Smlouva Óčka na vysílání v multiplexu 4 končí 24. června. Jedná o nové, i se sítí 3

„Naše rozhodnutí vstoupit do třetího multiplexu vyplynulo ze dvou skutečností. První z nich byl meziroční nárůst sledovanosti Óčka, který nám dává signály, že v českém éteru je prostor pro středně velkou hudebně – lifestylovou televizi a za druhé zvyšující se zájem inzerentů o investici do naší televize. Jsem potěšen, že nyní bude Óčko možné naladit v každém pokoji, a že uděláme radost všem, kterým Óčko v jejich televizi chybělo,“ uvedl generální ředitel Óčka Štěpán Wolde. Óčko nyní dosahuje denně v průměru 0,30 procentního podílu na dospělém publiku.

NAPSALI JSME: Óčko zvyšuje podíl na publiku, v dubnu si meziročně polepšilo o třetinu

Smlouva na vysílání v multiplexu 4, který od pondělí rozšíří pokrytí z nynějších 23 na 52 procent obyvatel Česka, Óčku končí dnes o půlnoci. Do poslední chvíle jednalo jak s operátorem této sítě, tak s provozovatelem multiplexu 3. Wolde pro server DigiZone.cz dokonce ani nevyloučil variantu, že se televize zcela stáhne z DVB-T, pokud jí ani jeden z operátorů nenabídne akceptovatelnou cenu za šíření signálu. Kvůli vysoké ceně přitom Óčko z multiplexu 3, do kterého nyní vstupuje, před časem již odešlo.

Za minulého ředitele Jiřího Balvína televize opustila vysílací síť 3, protože se jí nelíbilo plánované robustní pokrytí tohoto multiplexu a s ním spojené vysoké poplatky za šíření signálu. Balvín tehdy argumentoval tím, že Óčko chtělo pokrýt signálem DVB-T zhruba 70 procent České republiky a vyšší pokrytí je pro něj zbytečně velké. Multiplex 3 ale nyní pokrývá přes 95 procent populace a ceníkové ceny CDG se nijak zásadně nezměnily. Jak CDG, tak Óčko otázku ceny za vysílání v multiplexu 3 nekomentovaly, stejně jako délku uzavřené smlouvy.

CIF23

„Ukazuje se, že multiplex 3 dokáže nabídnout velmi výhodné podmínky také televizím, které chtějí své vysílání šířit celoplošně. Jsem potěšen, že naším novým klientem je právě televize Óčko, se kterou jsme spolupracovali již v minulosti a našli jsme k sobě po čase opět cestu. Vstupem Óčka budeme schopni nabídnout v zemské platformě lifestylový typ programu, který tam dosud chyběl a protože se jedná o vysílání pozemní, je pro diváky zcela zdarma, tj. bez žádných měsíčních poplatků,“ prohlásil pouze Kamil Levinský, člen představenstva CDG a generální ředitel Českých Radiokomunikací.

„Mezi hlavní důvody, proč se počet zákazníků vysílajících v multiplexu 3 neustále rozrůstá, patří profesionální technické řešení sítě provozované z věží Českých Radiokomunikací, vynikající spolehlivost služby a vysoké pokrytí,“ dodal Levinský, čímž se nepřímo dotknul konkurenčního multiplexu 4, jehož kvalitu České Radiokomunikace zpochybňují. Právě konkurenční síť 4 v pondělí přechází z dlouhodobého experimentu na komerční vysílání a od minulého týdne zařadila do svojí nabídky sportovní kanál ČT 4 HD, o který usilovaly České Radiokomunikace pro svůj dlouhodobý test digitální televize druhé generace DVB-T2.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).