Zajimalo by me, jak je to s mirou odolnosti proti utoku u jednotlivych IM klientu. Pouzivam cca rok Mirandu a neprisel mi jediny SPIM, na rozdil od doby pred tim, kdy jsem pouzival "originalniho" klienta.
Já také nepocituji žádný výskyt spimu. Používám mirandu a jen jednou se mi objevil nevyžádaný odkaz, jinak pohodička ;) Jak je to s oficiálním ic to bohužel nevím,a le obávám se že to asi nebude nic moc lepší.
Pokud vypnete zobrazení on-line statusu na webu a navíc pužíváte Trillian, je ochrana 100%ní - Trillian navíc používá vlastní filtr spamu a nic k vám nepustí...
MirandaIM je skvělá. Nicméně i s originálním ICQ klientem se můžete spamu ubránit, musíte si ho ovšem správně nastavit (samozřejmě pokud už jste pod útokem, pomůže jenom speciální plužin do Miranydy).
Záleží jestli máš povolenou funkci Web Aware (možnost vidět status např na web strankách) Boti projedou inet a na čísla pak posílaj bordel. Jelikož tu fci ale potřebuju, mam v Mirandě Stopspam. Průměrně mi přijde jedna kravina denně, typu: "Hi, u have picts? :)" "click on http://click.4xxxxx.biz/"
Ta anketka je trosku mimo ;) Bud do ni zahrnu jen komunikaci pres elektronicke kanaly nebo vsechno nebo jen urcitou oblast, ale rozhodne ne takovejhle pelmel ... Nejcastejsi forma komunikace je stale face to face - at uz verbalni nebo nonverbalni. A prave tahle odpoved tam vyrazne chybi.
To je otazka podpory v protokolu. U icq muzete pouzit sifrovani celych zprav pomoci verejnych klicu, napriklad u Mirandy je to GnuPG plugin (+ GnuPG v systemu). Nebo muzete pouzit misti icq protokol s podporou ssl, jako napriklad jabber.
Pořád nějak nemohu přijít na to, k čemu bych měl IM používat. Jaké má výhody proti emailu a telefonu? Mě připadá, že má samé nevýhody. Email vyřídím, až na to mám čas nebo se mi chce. Telefon je osobnější a ihned a pracuji s ním pořád (gsm). Proč IM?
Na icq (priklad im) muzes taky odpovedet kdy chces.
Na icq dostanes odpoved do nekolika vterin kdyz je dotycny pritomen.
S icq toho cloveka pripadne nerusis.
Dotycny ma cas si rozmyslet odpoved/najit pozadovanou informaci. Staci?
Samozrejme telefon a mail maji stale sve misto...
Treba proto, ze s IM nemusi clovek rvat pres celou kancelar, ale hezky potichu napise, co ma na mysli. Treba proto, ze IM klient si pamatuje historii komunikace a diky tomu, ze tam lze na rozdil od telefonu vkladat treba url, tak si tam ty informace muze clovek v pohode dohledat. Treba proto, ze v IM klientovi si clovek nastavi status a da tim ostatnim jasne najevo, jestli je pritomen a maji mu psat kazdou pitomost, nebo ma praci a maji mu dat pokud mozno pokoj. Treba proto, ze otravy si muze dat clovek docasne nebo trvale na blacklist a tim padem ma od nich pokoj. S temi body z prispevku HollyG souhlasim. Myslim, ze tech vyhod je docela dost, ne?
Přijde mi, že autor četl nějaký ICQ hoax - v životě jsem neviděl v praxi, že by přes ICQ protokol přišel vir nebo červ. Ano, spam určitě, ale i tomu se dá skoro účinně zamezit... Taky se mi nezdá, že by se nějaký robot úspěšně vydával za mého kolegu z práce...
Jo kolikrát mi od kamarádů, co měli originální klienty, chodili odkazy na stránky kde byl vir, který měl za úkol napadnout ICQ klienta a zase se rozeslat všem z kontakt listu. Jednu dobu to ICQ řešilo tím, že zprávu v které byl odkaz nezobrazovalo. Bylo to ale pěkně na ... Například jsem někomu napsal koukni se sem: http://... a řekni mi co si o tom myslíš a odpověď nikde až když jsem mu napsal tak co, už ses na to mrknul, tak se divil, co po něm chci.