jelikož jsem byl od čtvrtka na dovolené, nestihl jsem přihodit svoji troškou do mlýna, takže to napravím alespoň zde v diskuzi.
Přínos těchto služeb nevidím jen v porovnávání cen. Stěžejní informace je podle mého názoru ta, jestli se dá dané zboží vůbec na internetu za přijatelných podmínek sehnat. Sám jsem se divil, co všechno se už prodává po internetu (dneska jsem hovořil s jedním člověkem na téma hodnocení kvality online prodávaných rohlíků ;))
Jinak něco ze statistik - v databázi máme 460 internetových obchodů a něco přes půl milionu produktů.
Jeste by to chtelo trosku vice vychytat vyhledavani, ktere je opravdu nedostacujici. Kdyz zadam dotaz "eta 7454" jde mi o zbozi obsahujici slova eta and 7454, ne eta or 7454. Takze jako relevantni vysledek bych mel obdrzet nabidku vysavacu, popripade prislusenstvi k nemu a ne kavovary od ety ...
pak take by se mohl hodit filtr na vstupni data, kdyz hledam televizor a necham si to seradit podle znacky tak bych predpokladal, ze vsechny znacky od jednoho vyrobce budu mit na jednom miste
To vyhledavani na naakup.cz by fakt chtelo vylepsit. Nedavno jsem si kupoval autoradio. A schvalne se podivejte co najde Jyxo
http://jyxo.cz/s?s=cdx+2200&d=zb
a co Naakup
http://zbozi.naakup.cz/?search_what=cdx+2200&search_where=zbozi&hledat=Hledat
Jsem pro prehozeni or na and :-). Na Jyxo mi to vyhodi seznam autoradii, na naakup pouze nesmysly.
Díky za připomínky, pokud jde o vyhledávání tak máme jistě co dohánět a bez zpětné vazby z ostrého provozu to nejde. Od spuštění se systém vyhledávání mění prakticky neustále a pořád tam jsou mouchy, co je dnes špatně, bude zítra lepší.
Zdravim,
hoci som bol v prvej faze projektu (diskusia na seo + vlastna konferencia) trochu aktivny, nemal som cas sa tomu venovat a priznam sa ze ma to ako sa urobil naakup.cz ale aj jyxo.cz/zbozi sklamal ;-((
osobne som cakal nieco na sposob "compare price" ktore mozete najst na vsetkych velkych weboch - napr. citate recenziu na mobil, televizor, ps2 hru a pod clankom najdete zoznam obchodov s cenami kde sa to da kupit
a tu je priestor ktory zatial nikto nevyuzil
pricom je to celkom jednoduche - staci aby ku kazdemu produktu v shope evidovali cislo od vyrobcu - potom sa bude dat urobit celkom easy vypis vsetkych cien k 1 produktu
a druhou fazou by bol katalog tovaru - realne si ale neviem predsatvit kto to bude robit, pretoze to je vela prace za nic
Jenže to je právě to, proč mají e-obchody k podobným aktivitám čím dál větší odpor.
Proč bych měl někam pracně posílat databázi abych dokázal, že jsem dražší? A nejlevnější může být jen jeden.
Tím nemyslím o nějaké přemrštěné předražování.
Vím, že i u mě rozhodovaly při nákupu jednotky procent.
Dival jsem se na ty data v exportu, jak se zajisti aby se cena menila vzdy, kdyz se zmeni v obchodu.
Pokud tam je pevne nadefinovana cena, ktera se muze
treba 2 x za den zmenit prave diky konkurenci v obchodech,
pak skutecne vysledky vyhledavani nebudou relevantni, protoze cena zbozi bud jina nez zadavana v puvodnim souboru,
zakaznik tedy vyuzije konkurencni nabidky, prestoze ve skutecnosti je pomer cen jiz zcela jiny.
A predstava menit exporty dat pri kazdem preceneni v obchode
je tak trochu nesmyslna, to by clovek nedelal nic jineho.
Mate toto nejak osetreno, treba jsem to spatne pochopil
a cena se meni aktualne dle soucasne ceny zbozi v obchode?