chichi...
tady se to hemzi samymi nadejnymi vynalezci :))
nebo spise objevitely?
kdo vi...
...resp. ten kdo se nekdy podival na vyhledavace at u vyse zminene nebo i dalsi (a neni jich predevsim v usa malo), tak si nemusel tak pracne namahat s vymyslenim, jako zminovani autori naakup.cz
no jo no, nechci se tu o tomhle hadat urcite nebyl ale prvni ani posledni ja o tomhle "napadu" kdyz uz tomu tak chcete rikat take slysel uz mnohem drive, ale uvadet do tiskove zpravy problem s vymyslenim nazvu, no panejo - ale klid, divne vypada temer kazda tiskovka.
Uvidíme. Každopádně bych rád jen uvedl na pravou míru to číslo o počtu položek - ten údaj je z 24. ledna, v současné době je to přibližně dvojnásobek (asi 550 000) a v nejbližších dnech několik set tisíc ještě přibude.
Na naakup.cz jsem neposlal databazi z obchodu s vážnou hudbou (www.musicabona.cz), ale z našeho nového "amerického" knihkupectví (books.musicabona.cz). Proto jsem také přislíbil zvýšil jim počet položek z 300.000 na 1.300.000 - milion CD opravdu nemáme, antož v klasice vyšlo jen nějaké procentíčko tohoto počtu.
Myslím, že teoreticky by služba typu naakup.cz pro náš typ obchodu fungovat mohla. Zákazníci by neporovnávali ceny, protože by nebylo s čím je porovnat, ale mohli by to, co chtějí, najít. Ne každý ví, kde má koupit CD, toner, klec na kanára atd. Takže pro znalé uživatele nakupující něco, v čem existuje široká konkurence, je služba typu naakup.cz službou pro rychlé porovnávání cen. Pro neznalé je službou k vyhledávání příslušného obchodu.
Naakup.cz se ale dle mého skromného odhadu odrazovým můstkem pro nakupující nestane. Stane se jím ten, kdo nabízí další služby, pro které ho budou lidé používat častěji, tedy vyhledávač (jyxo) nebo portál (centrum). Anebo se to vůbec neujme.
No vy asi ne. Kdyz nekdo prodava neco tak minoritniho jako stopadesat let stare hitovky (vazna hudba), tak z takovychto vyhledavacu moc neprofituje. Kazdy kdo se o tyto zalezitosti zajima (a je pocitacove gramotny), tak vas uz zna a vyhledavat v teto branzi levnejsi konkurenci nema moc velky smysl (s ohledem na fakt, ze konkurence, tj. obecne audio obchody ma tak 5% vaseho sortimentu). Tahle sluzba ma vyznam (pokud ho vubec ma) pro prodejce mobilu, mp3 prehravacu, usb disku a podobnych mainstreamovych ptakovin.
Tento nápad rozhodně nevznikl v hlavě Marka Soldáta, ale v hlavě Radima Smičky, který tento návrh poslal do konference seo.nawebu.cz. Z jeho příspěvku se poté vyvinula emailová diskuze Internetové obchody na Pandoře (http://pandora.idnes.cz/conference/internetove-obchody), které se Marek Soldát samozřejmě účastnil již koncem listopadu. Zajímavé na tom, je, že nápad se v jeho hlavě zrodil až koncem prosince - to už o něčem svědčí...
Unikátní portál Naakup.cz
24. ledna 2005 - Již 1. února bude spuštěn unikátní katalog a vyhledávač Naakup.cz.
Portál Naakup.cz umožní uživatelům vyhledávat internetové obchody a zboží v nich, čímž vyplní prázdné místo mezi českými vyhledávacími službami.
Realizaci projektu má na svědomí tým programátorů a webdesignérů OnLine Služby pod vedením Marka Soldáta, který portál Naakup vymyslel, a Michala Kandra, marketing managera projektu.
Nápad na vytvoření portálu vznikl v hlavě Marka Soldáta na konci prosince. Po prvotních problémech s vymýšlením vhodného názvu, který nakonec vytvořil Jan Beneš, šlo vše ráz naráz. Během několika dní byl vytvořen realizační tým, čítající 5 lidí z OLS a větší počet externistů. Na začátku ledna se již pilně pracovalo na realizaci.
Portál se bude skládat z těchto částí:
vyhledávání v obchodech
vyhledávání ve zboží
katalog obchodů
katalog zboží
Uživatelé již nebudou muset ztrácet čas procházením z velké části irelevantních výsledků z běžných vyhledávačů. Rychle a jednoduše najdou přesně to, co chtějí – internetové obchody prodávající hledané zboží.
Obchodníci získají zdarma další možnost propagace a nové zákazníky, kteří by se k nim bez portálu Naakup.cz pravděpodobně nikdy nedostali.
Registrace obchodu do vyhledávače je samozřejmě zdarma, stejně jako jeho používání.
Majitelé obchodů si pochopitelně mohou zaplatit lepší umístění svého obchodu v katalogu nebo výsledcích vyhledávání. K dispozici je také bannerová reklama.
Každý obchodník, který na svůj obchod umísti ikonu Naakup.cz, navíc obdrží zdarma zvýrazněný zápis v katalogu i ve výsledcích vyhledávání.
Dnes, tj. 24. ledna, naše databáze zboží obsahuje již přes 300 tisíc položek.
Technicka uroven naaakupu se mi nejevi jako dobra a divim se ze to nekdo spustil. Neprehledny, obrazky ve stavu ze tam ani bejt nemusej, vyhledavani podle parametru ktery jsou dulezity u kazdy skupiny zbozi chybi a jeste a ty chyby v kodu !? Neni to usity trochu horkou jehlou ?
Warning: mysql_data_seek() [function.mysql-data-seek]: Offset 0 is invalid for MySQL result index 6 (or the query data is unbuffered) in /domains1/lh1058000/public/www_root/obchody/index.php on line 71
Dekuju pekne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).