což je vlastnost, která je nutně potřeba. Kontrola gramatiky není problém, pro angličtinu, nemčinu a (tuším) polštinu už je rozšíření, ale prostě někdo ji musí napsat - a když ÚJČ+MFF něco takového posledně vyvíjeli, tak samozřejmě raději za peníze pro MS
Ale to je úplne pochopiteľné.
* Vývoj musí niekto zaplatiť
* Komunikácia s OO.org je taká hrozná, že s MS to nemôže ísť horšie (vlastná skúsenosť - ponuka gramatického modulu)
A on někdo píše a ze školy gramatiku neumí? Chápu překlepy, je možné nějak navrhnout opravy, ale větnou skladbu? Nebylo by tedy lepší, aby to počítač vlastně psal sám?
taky patřím mezi těch 10%. Ale ne kvůli češtině, tu ještě většinou zvládnu, ale konti tabulky, analýzy, propojení atd. to prostě v OO nefunguje.
Přesto jsem ale s OO asi 3 měsíce pracoval a tvrdím, že opravdu 90% uživatelů plně postačí, ba možná i 98%. Ono těch kdo tabulky používají i k něčemu jinému než k sečtení 20 čísel aby měli tržbu za měsíc a výsledek si mohli červeně podbarvit není mnoho.
Ja by som to videl naopak. Malá firmička nemá na poriadnu infraštruktúru a veci si lepí cez M$Office.
Ale veľká firma už MUSÍ mať poriadnu infraštruktúru a profesionálov, ktorí sa o ňu starajú. Môže si dovoliť aj oddeliť vnútornú komunikáciu od vonkajšej, a úspory pri vyradení Window$, M$Office, alebo obidvoch sú už dostatočne zaujímavé, aby sa tým zaoberala. Navyše, veľká firma už zrejme používa nejaký ten grupvér, takže kancelársky balík sa už nepoužíva ako náhrada grupvéru, ale skôr už len na také to domáce žuvanie.
jenze menit zabehly veci ve velkych firmach je velmi obtizne, slozite vazby mezi ruznymi systemy, krome toho takove firmy maji s m$ specialni slevy, takze cenova vyhodnost jaksi pada. dukazy toho, ze prechod na OO (o linuxu nemluve) neni uplne easy a bezny jsou znama fiaska cizich statnich sprav ;-)
Já si na kontrolu pravopisu stěžovat nemůžu, protože jsem šťastný linuxový uživatel a tam kontrola pravopisu v OOo funguje pomocí knihoven aspellu:) http://proclinux.cz
OOo používám čtyři roky, ale letos přecházím na Office2007. Nejde jen o kontrolu češtiny (včetně gramatiky), ale i o nové uživatelské rozhraní (mnozí teď budou argumentovat, že jsou to jen grafické nesmysly, ale kdo s tím chvíli pracuje zjistí, jak je to intuitivní), o skvělé možnosti revize textu, o správu referencí v textu, o styly, o rychlost a kvalitu tvorby tabulek v excelu, o různé možnosti zobrazení a dalo by se pokračovat.
Spousta toho v OOo je taky, ale polovičatě. A v tom je ten kámen úrazu. Oprava pravopisu funguje, ale slovníky jsou chabé (zkuste v tom psát odborný text, který se týká něčeho jiného než IT, a uvidíte, co to všechno podtrhne, a to nemluvím o beletrii; synonyma taky nic). Tabulka z většího počtu dat se vykresluje půl minuty. Správa referencí je v OOo jen na oko. I takovou hloupost, jako je vycentrovaný pohled na papír ve Writeru (a to nemluvím o více stránkách najednou), museli uživatelé vytrvale požadovat přes pět let, a bude částečně zařazena teprve do verze 2.3 (opět polovičatě). Už mě po čtyřech letech s OOo nebaví ta polovičatost. Ve srovnání s Office2000 jsou OOo výborné, po příchodu Office2003 ještě plápolala naděje na zlepšení OOo, ale ve srovnání s Office2007 a při zvážení, jak malé zlepšení (pro běžného uživatele) je u OOo vidět od příchodu verze 2.0, již zdá se není proč váhat. A když OOo3.0 budou podporovat .docx, tak minimálně do té doby radši budu používat Office2007.
Chápu, že když je něco zadarmo, nemůžu čekat zázraky. A tak si radši zaplatím a mám funkční program. Taky není ideální, ale po čtyřech letech s OOo je přechod na Office2007 úplné zjevení.
ps. nejsem nijak spjatý s firmou MS, několik let jsem nadšeně propagoval OOo a linux; jsem překladatel
O. O. org používám už několik let a mohu klidně prohlásit, že kupovat Win Office znamená pro 90% uživatelů jen zbytečně vyhazovat peníze. Kdyby si tento fakt uvědomila většina lidí, vč. státního sektoru, který neustále brečí, že nemá na to či ono, ale neváhá vyhazovat miliony za aplikace, které by mohl mít zadarmo, zmizela by většina problémů, které používání Open Office přináší, a které se dají snadno vyřešit exportem do PDF.