No na DVB-H se prý u nás konkrétně chystal T-Mobile, prý do přípravy vrazili miliony a počítali s tím. Ale nějak jim to nevyšlo nebo jim to nějak zatrhli, že to se prý u nás používat vůbec nebude.
Co se týče DVB-T2 tak to taky pozdrželi, zcela úmyslně aby se jim rozjel mux 4 DVB-T. A ani teď ho nijak zásadně neprosazují.
No DAB / DAB+ se zavádí, ale velice pomalu.
DRM pak to už jsou jen takové nesmělé pokusy. Něco vysílal ČRo 6 ale za Medka to zastavili. A na něco se chystal Proglas, ale ten to ani nerozjel.
Já ale nepíšu, že by náhradou bylo DVB-T2, které je určeno pro něco jiného, ale že při výzkumu těchto norem byly vytvořeny mnohem účinnější modulace, vhodné samozřejmě i pro rozhlas. DVB-H bylo vyvíjeno přímo pro mobilní příjem, tedy i s ohledem na rychlost. Mimochodem, ani DVB-T2 na tom není vůbec špatně, zvlášť v nízkých pásmech - viz https://tech.ebu.ch/docs/tech/tech3348.pdf , stránka 28.
No otázkou je do jaké rychlosti pohybu přijímající osoby km/hod je schopno DVB-T2 fungovat ? Do cca 16km/hod ? Takže zde se nejedná o datové toky, ale do auta mimo DAB / DAB+ a DRM nic jiného není. Tedy po EU. V USA mají nějaké to HD rádio a Sirius a zase jiné věci. Ale DVB-T2 to v současné chvíli schopno nahradit u nás není. Ani internet ne. I když ten se tomu může časem třeba přiblížit.
Tak to jste ladil asi špatně, protože je to ještě horší.
Frekvence 1 4x: 93,4; 94,1; 97,4; 104,5
Impuls 4x: 87,6; 100,3; 102,9; 106,0
Radiožurnál: 4x: 89,7; 90,7; 91,1; a 95,1, která se ruší s Blaníkem na 95,0)
Vltava 3x: 95,4; 96,1; 102,7;
ČRo ČB na 106,4 a ČRo Brno na 106,5 se navzájem ruší
Některé rakouské stanice se tu dají taky chytit 2x-3x.
Telč je takový střed.
Nejvíc naštve, když si člověk stoupne s autem na ˝dobrý˝ místo a naladí Radiožurnál 3x za sebou. :D
DAB je z dnešního pohledu tak technicky jednoduchý, že není důvod, aby DAB nebo DRM rádio nestálo stejně jako obyčejný tranzistorák. Je to jen o sériové výrobě. Bohužel už se DAB zavádí tak dlouho, že se mezitím pro DVB-H a DVB-T2 vymyslely o dost účinnější metody modulace umožňující vyšší datový tok na kanál. Takže je otázkou, jestli má smysl ho zavádět, když se to nepovedlo za 15 let.
V Taliansku je bordel, ale ani v ČR (nevynimajúc Slovensko) je bordel. Asi pred pol rokom som v Chotěboři (Vysočina, asi okr. Havlíčkuv Brod) zachytil v aute ČRo Sever a liberecké rádio Contact. Načo na Vysočine je dobré aby bol kvalitný signál rádii z iných krajov (nie susediacich). Pri Telči zase som naladil 3x Radiožurnál, asi 2x Prahu a Vltavu. To tiež neukazuje hospodárne rozdelenie frekvencii.
Tak předně já už minimálně 10 let razím ten názor,že by měl v pásmu FM nastat stop stav .Varoval jsem tu několikrát,že dopadneme(a už jsme dopadli)jako v Itálii,kde se na rozdíl od Německa či Rakouska nedá poslouchat nic v autě déle než pár minut.Mimochodem na kmitočtu 107.9 vysílá z koty Harrachov/Čertova hora Cro Sever 100W(1018m.n.m.),je běžně zachytitelný po celé Praze a navíc v Příbrami Kiss Proton,ten dokonce s 200W. Tedy zásah Chodovské frekvence bude opravdu úžasný a jen dál a dál zaruší eter. Pokud pojedete po dálnici na Brno, bude to zajímavé.Nejdřív se u Jižního města ozve Dálnice,pak na Mirošovickém kopci skočí Sever, pak se tam ozve Kiss Proton a aby toho nebylo málo, u Vlašimi tam vběhne Impuls, který tam má též vysílač. Skvělé.Tento projekt byl dělán pro jakousi pseudosíť bubláčků, které ovšem (jak v článku zmíněno) byly rádiu Dálnice odňaty a znovu zařazeny do licenčního řízení, místo toho, aby byly vráceny. S laskavým dovolením zde cituji veřejně dostupný meteriál RRTV , který se jmenuje "vyhlášená licenční řízení" a je z konce roku 2013.Pokud si tyhle NIC-frekvence rozparcelují další broadcasteři, čeká nás na dálnici jediné: Zapnout si svoje mp3. Zde ten citát
Licenční řízení o udělení licence k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím pozemních vysílačů se souborem technických parametrů Jiřice 91,7 MHz/50 W, Kařez-silo 97,1 MHz/50 W, Králův Dvůr 99,6 MHz/50 W, Nový Jičín 92,0 MHz/25 W, Strakonice 87,6 MHz/50 W, Devět křížů 94,2 MHz/50 W, Divišov 96,4 MHz/50 W, Drysice 88,6 MHz/50 W, Hvězdonice 107,8 MHz/50 W, Humpolec 95,8 MHz/50 W, Jáchymov na Moravě 104,1 MHz/50 W, Ostrovačice 94,2 MHz/50 W, Ostředek 88,6 MHz/50 W, Speřice 98,6 MHz/50 W, Velké Meziříčí 105,0 MHz/100 W, Herálec 91,7 MHz/50 W, Mirošovice 98,3 MHz/50 W, Vyškov 91,9 MHz/50 W, Žebrák 98,5 MHz/50 W, Lhotka 97,1 MHz/50 W, Rousínov 91,6 MHz/50 W, Velká Bíteš-město 101,0 MHz/50 W, Humpolec-východ 91,7 MHz/50 W, Přimda 91,9 MHz/100 W, Psáře-exit 92,3 MHz/50 W, Rokycany 105,1 MHz/50 W, Blučina 94,2 MHz/50 W, Dolní Kralovice 96,4 MHz/50 W, Holubice 96,1 MHz/50 W, Hulice 91,7 MHz/50 W, Jesenice-exit 107,2 MHz/25 W, Průhonice 104,2 MHz/25 W, Křepice 94,2 MHz/50 W, Měřín 94,7 MHz/50 W, Mýto 92,0 MHz/50 W, Nýřany 100,5 MHz/50 W sp.zn. 2013/831/zab se lhůtou pro doručení žádosti do 20. ledna 2014
Asi 10 minut jsem nad tím přemýšlel a přiznám se, že jsem na nic nepřišel. Aktivity p. Pařízka ale sleduji poměrně pozorně. Telefon mi bohužel už nějakou dobu nezvedá, takže volat jsem ho ani nezkoušel. Co se týká případného spojení s některou událostí na silnicích, přiznám se, že nejsem řidič, takže opravdu netuším, s čím by to mohlo souviset.