Tak další nesmyslný startup propálil desítky investorských milionů, místo slibovaného zisku 60% ročně 🤣 startupeři osobně ale asi v bankrotu nejsou, místo aby seděli v base za podvod a do konce života spláceli ztráty, které zavinili, budou vymýšlet nový způsob jak za cizí peníze parazitovat na ekonomice bez vytváření přidané hodnoty. Určitě nějaké nové investory, lačné po diverzifikaci části svého portfolia v nějakém moderním cool oboru najdou. Takové "kavky" si to ale zaslouží. Na Covid se dá svést všechno. Nejhorší je, že si stále myslí, že chyba není v business plánu, ale v tom, že nedokázali sehnat další investory, kteří by jim byli ochotní prodlužovat agónii. A cpát víc a víc cashe...
Nejjednodušší je řešit příčinu a ne následky. Pokud do města přijde nezvaný "startup" a dělá tam binec, tak by to mělo pořešit koncepčně město. To se k tomu ale bohužel moc nemá. Proto to občas vezmou do svých rukou rezidenti.
Je nesmysl aby ten binec proboha dávala do pořádku policie ... ta má snad na starosti úplně jiné věci, než řešit parkování 2-5000 koloběžek/kol/skůtrů které teď po Praze jsou.
Zdá se mi to, nebo reagujete na něco, co jsem nenapsal?
> Když se poukáže na to, že to blokuje chodníky a jezdci nerespektují snad vůbec nic. Tak my za nic nemůžeme.
Nerespektujícího jezdce na koloběžce může policie zastavit a pokutovat, stejně jako všechny ostatní účastníky silničního provozu, a pokud jede po chodníku a ohrožuje chodce, tak jsem pro, aby to udělala.
S parkováním to můžou řešit stejně jako s auty: odtáhnout (odvézt) a naúčtovat odtah - a provozovateli to dojde úplně stejně jako ve vašem příkladu s vlastníkem auta.
> Chcete-li ve vašem komentáři naznačit, že by se snad o správné parkování/posunování koloběžek měla starat policie nebo rezidenti ... tak to jste, slušně řečeno, mimo.
A jak se to řeší u aut? Stará se o to policie.
To je pořád dokola.
Založím si firmu a rozhážu po městě koloběžky nebo jiné sdílené nesmysly, které budou omezovat/ohrožovat ostatní. Protože tohle je prostě budoucnost a stávající pořádky musí ustoupit. Jsem startup, takže nemusím nic respektovat.
Když se poukáže na to, že to blokuje chodníky a jezdci nerespektují snad vůbec nic. Tak my za nic nemůžeme. My to máme přece v appce ošetřené ... každý uživatel musí potvrdit nějaká pravidla, takže jsme z obliga. Za všechno může někdo jiný. Všichni jsou proti nám, protože my jsme cool.
Pokud nějaký vlastník auta špatně parkuje a několikrát ho odtáhnou, tak je pravděpodobné, že mu časem dojde, že dělá něco špatně.
Pokud ale někdo provozuje po městě 1000 sdílených prostředků tak si jen s pomocí excelu spočítá, že se mu nejvíce finančně vyplatí neřešit parkování ani bezpečnost. Čím menší náklady tím větší zisk.
Chcete-li ve vašem komentáři naznačit, že by se snad o správné parkování/posunování koloběžek měla starat policie nebo rezidenti ... tak to jste, slušně řečeno, mimo.
Proč u auta mluvíte o odtahu (navíc ještě až „pokud tam bude vícekrát“), zatímco u koloběžky o zničení? Nešlo by koloběžku také (poměrně snadno) posunout/„odtáhnout“ někam bokem a neházet ji do řeky? (a jinak bych řekl, že když by lidi překážejícím autům lámali stěrače, tak se překážet brzy odnaučí :) Pak je tady teda ještě ta věc, že odtah auta město majiteli vyúčtuje, ale posunutí koloběžky (pokud na ni narazí policajt) by se mohlo provozovateli taky vyúčtovat (a ten by pak mohl udělat, že se při vrácení musí koloběžka vyfotit, že nepřekáží, no a tím by se problém nejspíš vyřešil).
Zajímavé. Když někde potkáte špatně zaparkované překážející auto, tak pokud nemáte sílu na jeho hození do řeky, tak mu alespoň proříznete gumy, ulámete stěrače a zrcátka, a prohodíte oknem dlažební kostku? Přijde vám to jako adekvátní reakce? Proč je zničení překážející koloběžky v pořádku, ale zničení překážejícího auta ne?
Myslím, že není v pořádku, když městská policie funguje pouze na udání nebo na sbírání bodů na prémie na konci měsíce. A to navíc ještě tak, že systematicky a pokrytecky ignoruje nelegální parkování v sídlištích a pokud někoho pokutuje na konkrétním místě, tak to dělá s dostatečně nízkou frekvencí tak, aby si zajistila, že příště před uzávěrkou prémií tam zase někoho potká...
Také je zajímavé, že třeba u nás u práce jeden měsíc pokutovali kolegyni za nedodržení 6 metrů vedle vozidla v slepé ulici a za dva měsíce na to jsou tam namalované po obou stranách vozovky "legální" parkovací místa, ovšem samozřejmě v modré/placené zóně. Zajímavé na tom je hlavně to, že kolegyně stála pouze na jedné straně vozovky, takže třeba sanitka nebo popeláři vedle ní bez problému projeli. Při současné úpravě mají popeláři velký problém ulicí projet, pokud parkují auta po obou stranách.
To funguje ve vetsich městech. Priznavam se ze nakupovat na 14 dni ve velkomeste je ,pokud to není priprava na vánoce nebo nejake nedostatkove zbozi, kravina zavanejici zvykem ze socialismu.
Hodne vesnic a mensich mest nema ten luxus mit vse za rohem nebo rozvazkove sluzby. Tam nakupujes aspon na ten tyden ne-li dva. Hodne zamrazujes, nekupujes cerstve morske potvory - to je v CR holy nerozum.
Když se chce, tak to jde. Když necháte špatně zaparkované Rekolo, přátelsky vás telefonicky upozorní, že příště už to bude za pokutu 2000,-, protože ve VOP je "umisťovat kolo vždy tak, aby ... nepřekáželo v pohybu chodcům, cyklistům, jakékoli dopravě na pozemních komunikacích či provozování podnikatelských aktivit třetích osob;"
Duh... pan mne predbehl:))) Treba do Prahy je kočárek za trest a obtěžuje i cestující v mhd. Neohleduplni rodiče dokážou totálně zablokovat odbavení cestujících.
Vždy když jsem jel s kočárem připadal jsem si jak hlupak v Praze. Na malém městě nebo vesnici je to ok. Ve městě snad ještě ty golfky.
Ale mega kočárky do velkého města fakt ne.
Takže nošení jak indiánská babicka. Jak to dělaly s dvojcaty?
Nestačím se divit, že někdo stále ještě operuje profláknutým pojmem "sdílení", i když jde o normální půjčovnu. Možná i proto dotyčný neuspěl.
Jinak naprostý souhlas s tím, že koloběžky jsou mor. Jezdí se s nimi po chodnících mezi lidmi a odstavují se, kde se dá. Naposledy stály čtyři kousky, samozřejmě chaoticky rozmístěné, v průchodu domem.
Praha má skvělou hromadnou dopravu, narozdíl od jiných zemí, kde koloběžky fungují. Proto to tady fungovat nebude. To si právě tihle "vizionáři" neuvědomují, že největší konkurencí pro tyhle systémy sdílení je obyčejný autobus nebo tramvaj. Dokonce i cenově to vychází líp se svézt jednu zastávku tramvají, než si půjčovat koloběžku.
Jsem rád, že končí, ještě aby skončila ta druhá a bude klid.
"jsou budoucnost, se kterou se zkrátka budeme muset sžít. Když se vyráběla první auta a byly první nehody, tak to lidé také neměli rádi. Sdílená kola a koloběžky ale už tady budou, bude to součást našeho života a budeme se přesouvat z hromadných dopravních prostředků do této individuální dopravy."
Já ty vizionáře prostě zbožňuju.
Při běžném provozu by těch 5 mil museli vytáhnout z kapes uživatelé služby. Pořád mi není jasná ta přidaná hodnota. Najdu na ulici špinavou koloběžku, kdo ví v jakém je technickém stavu. Můžu s ní jen na cestu nebo cyklostezku. Musím řešit jestli jsem v zóně. Měl bych mít přilbu. Samozřejmě potřebuju funkční mobil ...
Naštěstí vypadá realita jinak a moc lidí to používat nevidím. MHD jezdí za jakéhokoliv počasí a lidi nezapomněli používat vlastní nohy ... což je celkem potěšující zjištění.
Naprostý souhlas. Nechápu, jak je možné, aby si někdo zakládal byznys na tom, že zaplní chodníky šrotem.
Sdílená kola ještě celkem chápu, bývají většinou u stojanů, i když je taky potkávám přivázaná třeba k zábradlí na mostě. Ale koloběžky jsou mor. Navíc na nich běžně jezdí ve dvojici děcka po chodníku, čímž porušují hned 3 pravidla. A policie to neřeší, jako ostatně většinu problémů.
Já se pustím na tenký led, ale zastanu se pražských vandalů. Několikrát jsem musel provádět slalom mezi koleběžkami a podobnými stroji (různých poskytovatelů) pohozených a odložených všude možně. A když to bylo zrovna na mostě napříč už tak úzkým chodníkem, tak kdybych nevěděl, jaká svinstva jsou v baterii, tak jsem měl chuť koloběžku vzít a nechat zmizet pod hladinou.
Dokud tahle vozítka nedostanou vyhrazená místa, aby nepřekážela chodcům, cyklistům ani řidičům, tak je ve městě vidět nechci. A i pak je třeba zajistit, aby je lidé zaparkovali kam mají.