Hráči nejsou jedna skupina.
PC hráči a konzolové hráče neleze považovat za jednu skupinu lidí. PC hráči jsou častěji odznačováni, jako HC hráči opravdu dávají za hardware dost, ale nízké prodeje PC jsou také v segmentech trhu kde o nějakém hraní nelze uvažovat.
Ano kupci NTB za akční cenu 9999,- s elektro-marketu, nebo vlastníci postaršího PC ve zbytkové ceně pod 5000,- opravdu vážní hráči nejsou a jim právě stačí ta konzole.
Konzolový a mobilní hráči jsou v casualty game segmentu a moc velké prodeje opravdu netočí a to díky HW konzolí… …ti těžko dají za myš 2500,- na rozdíl od PC hráčů.
Historicky problém bude v tom, že kdysi se uvažovalo o tom, jak konzole budou výkladní skříní herního průmyslu a jak budou lepší než PC. A že hrát se bude je na konzolích Bohužel to se nestalo i když v dobách PS1 nebo Xbox I. měli nad PC. Jenže to by se PC nesmělo vyvíjet, takže nám konzole nakonec zaspaly. Kde je 4K, kde multimonitor, kde je VR, nebo HDR atd…. …vě většině na PC.
Přesun lidí z lowend herní platformy jakou jsou dnes konzole na PC vidím jako způsob jak se konzolí postupně a nenásilně zbavit.
konzolí se nikdo zbavovat nechce. není důvod. obě platformy spolu koexistují od počátků it. jenže trh asi není tak velký jak by ms chtěl. je dobré si uvědomit, že tím jak se zvětšují hry je nutno programovat více a více kódu. rozpočty dnešních aaa her jsou velké a to chce peníze a čas. firmy vědí která platforma je zisková a která generuje méně. když budou hráči na pc ochotni za hry platit, budou vývojáři her podporovat více pc platformu. zatím má trh větší profit z konzolí a mobilů. tady je trh určující. ani ms nemá hlavní páky jak změnit trend.
Na objem peněz za hry jako takové vedou konzole a v těsném závěsu je PC. Teprve s odstupem jsou mobilní hry. V objemu peněz celkově vedou mobilní hry, následované PC a až kousek za tím jsou konzole. Konrétní čísla se u různých zdrojů liší, ale víceméně říkají to samé.
Paradox? Ne, jen fakt, že mobilní hry jsou v porovnání s PC a konzolemi hodně levné. Ale zase jsou u nich běžné mikroplatby a není výjimka, když někdo za rok v jedné mobilní hře utopí 10000 Kč (30Kč denně). To je něco, o čem se vývojářům pro konzole a PC může leda tak zdát.
PS4 i Xbox One zvládají FullHD bez problémů. 60MHz je překlep a 60Hz není o moc lepší. Když FullHD tak 50Hz. A to zvládají i u poměrně náročných her. A hlavně s mnohem menšími náklady na vývoj. Přihoďte fakt, že hry se prodávají za větší částky než na PC a pak už vás nepřekvapí, že vývojáři řady žánrů primárně vyvíjí pro konzole.
A i ten slavný Xbox One a PC s MS Windows 10 ukazují, jak propastný je tam rozdíl. Na konzoli za 10 tisíc Kč vám to běží lépe, než na PC za 30 tisíc Kč. Průměrné FPS máte sice lepší na tom PC, ale v řadě míst se vám FPS z nějakého důvodu začne propadat na hranici hratelnosti. Koukněte se třebas na historii Arkham knight nebo Battlefield 4. Ano, na konzolích se to hrát dalo, zatímco na PC to byla několik měsíců katastrofa i na nadupané konfiguraci.
Konzole tu ještě nějakou dobu budou. Ale Microsoft už možná žádnou další neudělá. Jimi prezentované výsledky je potřeba hodnotit s odstupem, jakožto výsledky firmy, která hodně vsadila, ale neuspěla. Zatímco PS3 vs Xbox360 byla plichta, tak PS4 vs XOne MS prohrál. Spojení XOne a PC s MS Windows 10 je hlavně o Windows Store. Plus snaha přiblížit se mobilním hrám v modelu placení - místo koupím a mám bude předplatné, mikrotransakce atd. Vsimněte si, kolik lidí Windows Store ignoruje. A jak moc se jim MS snaží v té ignoraci zabránit a vnutit jim ho.
S čtvrtý odstavcem rezolutně nesouhlasím výrobci byli už několikrát nachytáni že ono fullHD bylo třeba 900 místo 1080 a tradičně před renderované líbivé scény protože v reatime enginu to nedává.
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_and_Framerates
Obavam se, ze jste konzole uz drahne let nevidel. Soucasne konzole byly podprumernym PC uz v dobe vydani, a valna cast her ma na nich potize udrzet 30FPS v 720p (a nijak se to v case nemeni). Coz je vzhledem k tomu, ze vyvojari maji ten zcela konkretni HW k dizpozici, neco naprosto neuveritelneho.
Nehlede na to, ze i vase u uvaha o 10kKc je zcela mimo, protoze cena PC se bere vcetne zobrazovadla, a to potrebuje konzole take. Takze ji vynasobte dvakrat, a jste na realne cene. Pricemz kolem 20kKc jiz postavite rekneme prumerne herni PC.
To PC nadto lze pouzit i pro mnoho dalsich ucelu, narozdil od konzole.
Apropos, ten vykon nema fyzikalni reseni, nebot vyrobci se snazi konzoli natlacit do krabicky "od sirek" a generovane teplo tudiz neni jak a kam odvest. Nemluve pritom o hlukovych pomerech - nedavno jsem mel tu cest s jednou konzoli, ktera se hned pri zapnuti projevovala jako startujici proudovy stroj. To na PC s nekolik kg chladicu naprosto nehrozi.
1. Jen o kousek výš je odkaz, kde je napsané rozlišení a obnovovací frekvence. Jestli při pohledu na ten seznam tvrdíte, že "valna cast her ma na nich potize udrzet 30FPS v 720p", tak jste matematikou zjevně nedotčený
2. Opravdu tu chcete tvrdit, že když si někdo koupí domů herní konzoli, tak si k ní automaticky také koupí novou televizi? A neměli bychom k ceně konzole připočítat ještě cenu auta a ledničky?
3. Hluk je subjektivní a záleží na daném kusu. Já PS3 ani PS4 neslyším. Vlastně jo, u jednoho známého. Hučelo to jak raketoplán při startu a kryt se začínal tavit. Stačilo to dát půl metru od zdi a za cca 20 minut se to stišilo. Holt chlapec zakryl větrací otvory a pak se divil.
A vy jste zjevne uplne tupy ...
Rozliseni ve kterem hra pobezi urcuje narozdil od PC tvurce, hrac s tim nemuze delat nic. Obnovovaci frekvence a FPS spolu nijak nesouvisi.
Pokud to netusite, tak 720p === 1280x720 px, v takovemto rozliseni bude i na hodne podprumernem PC temer libovolna hra schopna atakovat 100FPS. 30 se pak povazuje za minimalni pripustnou mez pro rozumne hrani naprosto cehokoli.
Ona ta konzole funguje bez te televize? Vazne? Pocitac si take zcela jiste mohu poridit bez monitoru, a zcela jiste jej mohu pripojit ... treba k televizi v obyvaku. Presto pokud se uvadi cena PC, uvadi se vcetne zobrazovadla. Pokud se pak budeme bavit o cenach, je treba jeste zapocitat to, ze totozna hra pro PC stoji polovinu toho, co pro konzoli.
Tudiz se pripadny cenovy rozdil vrati po nakupu 10 her. Her, ktere narozdil od tech konzolovych budou s nejvetsi pravdepodobnosti fungovat i za 10, 15 nebo 20 let na aktualnim HW.
Ano, hluk je subjektivne meritelny v decibelech ...
80% rozpoctu tzv AAA hry dela marketing. Vlastni hra nestoji z toho pohledu "temer nic". Navic dritiva vetsina her dlouhe roky opakovane recykluje sve predchudce - fifa, nhl, cod, ... (coz je mimochodem videt i na tom, ze i 5+ dil serie obsahuje stale presne tytez chyby) maximalne se "premaluje" vizual.
PC hraci nemaji vubec zadny problem zaplatit, ale narozdil od hracu konzolovych jsou daleko vybiravejsi. Uz jen proto, ze jejich vyber je dobre o 2 rady vetsi. Navic neni vubec potreba uzasny stamilionovy vizualni zazitek. Staci proste dobra hra.
Kozolovi hraci jsou v tomto ohledu odjakziva rekneme "jednodussi" a jejich moznosti vyberu jsou velmi omezene. Navic je jim s naprostym klidem predkladan model, ze s novou konzoli si musi znova koupit i vsechny sve hry ... coz i prumerne inteligentni tvora privede k tomu, ze by musel byt blazen.
Možná bych dohodil ještě jednu heretickou myšlenku, že ani AAA tituly nejsou u PC takovou dojnou krávou jak to vypadá. Jsou výkladní skříní , často prezentují nějakou technologii ale.... ....v hitparádě nejvíce stále hraných titulů na světě vedou hry, které rozhodně nesou Ačkové a co víc jsou i hodně staré a až velmi staré.
Ve světě progamingu opravdu nových titulů není mnoho naopak jsou tem relativně "hrozně staré věci" a přesto se tam točí neskutečné peníze jak za SW tak za hardware... ...naproti tomu něco jako "konzolový progaming" je kategorie která prakticky vlastně neexistuje....