A na našich TV je jen archivní estrádová zábava a stupidní české telenovely? Jestli máte rád kvalitní velké show, může vás bavit Prima. Jestli máte rád áčkové akvizice, zapněte Cool. Raději dokumenty? Máte tu Zoom. Britské seriály? Můžete sledovat ČT2. Jestli preferujete sport, máte tu ČT4 a Novu Sport. Hudba? Óčko. Myslím si, že české portfólio je docela pestré a můžete si určitě vybrat to, co vás baví. Vás ale nebaví ani jedno z toho, když na všechny naše televize a jejich klony nadáváte. Ptám se tedy - Co od televize očekáváte?
Bohužel, máte pravdu. Když vezmu všechny ty hnusy, co jsou dneska v eteru naladitelné, počínaje Novou, přes všechny deriváty Primy, Telky, Smíchovy,Fandy a takřka stejné množství slovenských ekvivalentů dosažitelných satelitně, když k tomu ( jak říkal pan ŽElezný - máte v terestrialu k dispozici 60 TV stanic ) připočtu těch 15 polských kanálů, tak se blížím zmiňovanému počtu kanálů a ten výběr něčeho kvalitnějšího, pro normální lidi ( protože za normální nepovažuji už dávno ty, které vygenorovaly komerční TV, co se dokáží v zaměstnání bavit už jen o tom, co se dělo v "růžovce" a koli "Simír zase rozflákal aut ... v nejhorším případě ty, co jsou schopni svého potomka, jsa zpitomělí stupidními, nerealistickými seriály, pojmenovat Esmeralda .... těch všech bohužel přibývá geometrickou řadou ) se limitně blíží nule, takže jaképak "když se vám to nelíbí, přepněte si jinam" ... kam? Ale ono říci tohle, je samozřejmě mnohem jednodušší, než začít myslet a udělat TV pro těch pár normálních lidí. A hlavně ... by z toho nic nekáplo. No a tak přijde další z oblíbených demagogických tezí pana ředitele a sice "však se nemusíte na TV dívat vůbec, jděte třeba ven, na procházku" ... což je asi tak první a poslední pravda z jeho úst, ale která bohužel situaci na českém TV trhu nevyřeší, ale koho tohle dneska zajímá že.
Mno, já mám dojem, že to celkem jasně plyne z toho, co bych už rád neviděl nikdy, což jsem jasně popsal. Nebo Vy jste skutečně v roce 2014 zvědavý na Novotné, Náhlovské, Šípy, Dejdary, Krampoly ...... Železné, vykládající tytéž nesmysly už 20 let a ještě se jim sami smějí? Skutečně Vás zajímají kriminálky New York, Miami, Berlín ....... Frankfurt pořád dokola? Nekonečné stupidní seriály kde hrají titíž herci, takže už se jeden začíná ztrácet v tom na který seriál se vlastně dívá? Tohle se Vám líbí a chcete se na to dosmrti dívat? Pak se s Vámi nemám o čem bavit. Pokud jste ale někdo, kdo by byl schopen a ochoten s touhle bídou, povlem, marností a trapností něco udělat, rád se s Vámi o své nápady podělím a bůh ví že panu Železnému bych skutečně neřekl ani slovo, protože vím, že on, na to jednak nemá páky a druhak tak učinit nechce, proč by to dělal, copak mu jde o inteligentního diváka? Ó nikoli, čim více nemyslících seriálových a estrádních čumilů, tím lépe pro něj ...
Proč útočíte na komerční televize??? Ty jsou tu kvůli tvorbě zisku. Proto se nedivím jejich programové náplní, která musí cílit na co možná nejširší publikum. Protože nejsme národ chytrých lidí, tak cílí na masy - tedy tupce. Jako všude na světě. Od vzdělávání tu máme snad ČT, na kterou bych, být na vašem místě, kladl výše jmenované požadavky. Ta si může dovolit cílit i na menšiny. A měla by to také dělat.
To je zase klasická ukázka českého národa, kvůli které nás okolí nechápe. ČT si jako jedinou platíme, prakticky nikdo z nás ji skoro nezapíná, ale nadávat na ni, aby za naše prachy nabízela něco nového, moderního a kvalitního, to ne. ČT je tu jakási svátost. Ostatně pořekadla "je to pro mě česká vesnice/film", se používají téměř ve všech národech v Evropě, protože našemu smýšlení opravdu nejde rozumět. To jen my jsme si udělali španělskou vesnici, ať můžeme taky něco na někoho svést :) Nadáváme tu na komerční televize, které sledujeme a neplatíme si je, ale na vesměs nezajímavou a archivní ČT, kterou dotujeme, si nikdo nedovolí říct ani fň, protože by se stal nižším divákem a milovníkem Ordinací. Ach ty můj Tondo.
Aha, nečekal jsem, že zrovna u tebe propukne "peponovákovství", tedy když nemáme argument, zkritizujeme ČT. Ano, Jednička a Déčko jsou špatné . . . hodně špatné, ale ostatní kanály ČT jsou špička. Dvojka - dokumenty, kvalitní filmy, britské a americké seriály a zábava, to vše v HD. Čtyřiadvacítka - kvalitní zpravodajský kanál, za který se (jako jednu z opravdu velmi málo věcí) nemusíme stydět v zahraničí, ostatně o jeho úrovni svědčí i to, že tu pořád není komerční konkurence (archivní Novu news nepočítám). Čtyřka - dobrý sportovní kanál v HD se skvělou grafikou a dobrými komentátory, i když už to nemusí být co to bývalo. Art - kulturní pořady všeho druhu a artové filmy, sice malá sledovanost, ale to je u takového okrajového kanálu trochu i očekávané. Takže ještě vylepšit Jedničku a nepovedené Déčko a máme dobrou veřejnoprávní televizi. A kdyby ne, tak nikdy nebudou horší než Nova a Barrandov :-D.
No. Víš, že nemusím "hezky česky", ale na dobře (po staru) udělaná česká jídla nemá kdejaká cizá sra*čka. Vaše rejpnutí chápu, ale zrovna s tím gulášem mi to příjdie dost mimo. Mimocodem, zrovna gulage s knedlíkem (a vůbec to nebylo špatné) jsem jedl v NY a jsem si jist, že si na tom spousta lidí pochutná více než na kdejaké japonské rybí blátosračce. Domácí knedlík, maďarská sladká paprika, hovězí kližka, cibule... Jako promiň, ale připadá ti třeba italská placka jako lepší. To je pí*čovina, ne.
No tak ona je hlavně pi*ovina srovnávat italskou placku s gulášem. Oni i italové mají jídla, že bys při výběru neváhal a na guláš se vyprdnul. Ale to Ty jako světoběžník, co už byl i v nezbytném NY, jako každý správná český jouda a dával si tam guláš musíš jistě dobře vědět. Možná když si zkusíš dát sushi třeba v Tokiu a ne u vás na náměstí v "sushi" baru, tak třeba pochopíš, žes toho ještě moc vživotě neviděl a změníš na ryby názor víš? ? Bože, já se ani nedivím, že ta televizní "amerikanizace" má u nás takový úspěch :-D
Ona, to byla jazzová restaurace v Brooklynu, kde byl člověk hlavně kvůli muzice. Evropská jídla (i pivo) tam byla výhradně. Jasně, že si můžeš dát skvělá italská jídla. Osobně mám rád kuchyni jak českou, tak italskou, hispánskou nebo čínskou. Mimochodem, jak si můžeš dát jiné italské jídlo než placku, tak guláš také nemusí být to jediné, co si můžeš dát z české kuchyně. Neberu hospodské variace českých lidových pokrmů, nicméně pokud se držíš těch původních českých receptů, tak se nemusíš za nic stydět. A to říkám, jako člověk, který nemá rád v čemkoliv tu klasickou hlášku "hezky česky".
No, ono už to, že v JAZZové restauraci, v BROOKLYNU, podávají výhradně Evropská jídla o ledasčems vypovídá, tam je prostě něco špatně, ale to je jedno. Jak s tím ale souvisí guláš, který má s českou kuchyní pramálo společného, to skutečně netuším. To, čemu se v čechách říká guláš, je právě ta variace, pravděpodobně na gulášovou maďarskou polévku, ale guláš, prostě není české jídlo :-) Jiný kraj jiný mrav a pokud je to chutné a člověka to nezabije, ať to vaří třeba eskymák, Tím chci říci, že když je TV pořad dobrý, kvalitní, tak je jedno kdo ho kde vyroibil, protože jak čech, tak Vvenezuelan umi taky vyprodukovat pěkné kraviny ...
Vypovídá to o tom, že cokoliv škatulkovat je bl*bost pro b*lbce. Souvisí to s tím jednoznačně a sám sis na to odpověděl. Přesně, jak píšeš, že když je TV pořad dobrý, kvalitní, tak je jedno kdo ho kde vyrobil. Je to přesně o tom, co píšu já, když je pokrm dobrý, je jedno odkud pochází. Dobrý guláš může být i třeba v české verzi, která s originálem nemusí souviset a může být lepší než obyčejná italská placka. Potom samozřejmě vše naopak. Dobré italské jídlo nemusí být "obyčejná" placka. A s tím jazzem s evropským jídlem taktéž. Proč né, americká hudba s jídlem odněkud jinud. Na vše, o čem ses snažil polemizovat sis následně odpověděl a zároveň vyvrátil své původní tvrzení. Stačí se nyní zamyslet ve finále je to přesně, jak od začátku tvrdím, je jen pouze dobré a špatné. Škatulkování je nesmysl.
No bacha, já s Tebou naprosto souhlasím, jenže primární dilema bylo úplně jiné. Primárně šlo o to, že kam Železný vlezl tvrdil, že to bude super a úplně jiné a úplně nové a ... nakonec to byly ty samé sra*ky jako všude jinde, na které by se jinde už dávno nikdo nedíval, akorát český "pepa" skonzumuje všechno, tak proč ne ... a když se člověk připoměl, že není český "pepa", a že by taky i něco jiného než bohapustý trapný konzum, tak mu bylo řečeno, ať přepne jinam. No a tak národ prostě degeneruje u Ordinace v růžové zahradě, u Kobry 11 a BigBena pořád dokola už dvacet let a nikomu to nevadí ... To ale samozřejmě neznamená, že by američan, němec nebo třeba rus nedokázal vyprodukovat i kvalitní pořad, u kterého se nejen "baví", ale i mu to třeba něco dá. Komu co dá zábavná estráda s Novotným či Krampolem, kteří už tam dvacet let žvaní ty samé nesmysly, to fakt netuším ...
Nedokážu si představit, že i byť sebevětší opravdový fanoušek dokáže poslouchat pořád dokola deset alb, deseti kapel, po dobu dvaceti let a pořád nad tím žasnout. To zase dokáže jenom "konzument" poslouchat úpořád dokola "Kabáty", protože na kvalitnější, nekonzumní hudbu si prostě netroufne a nechápe ji. Já nemám nic proti konzumentům, je každého věc na co čučí od rána do večera v TV pořád dokola X let, co mi ale vadí, že se lidem lže do očí, že "přijdeme s něčím novým, kvylitním, novátorským, progresivním" .... to mě prostě uráží, že takového demagoga ještě nikdo nezavřel, za bohapustou lež, poplašné zprávy a umyslné klamání druhé osoby ...
Já Vám musím dát zapravdu, až tedy na pár věcí. Nelíbí se mi ono Havlovské "díváme se na komerční TV" ... "nekritizujeme veřenoprávní TV" ... já jsem vždycky tu jeho "kolektivní vinu" nenáviděl a i dnes mám proti tomu "my všichni" dost alergii. Až mi bude někdo z ČT lhát do očí, že jsou panevropskou kvalitní veřejnoprávní TV, tak to si pište že nadávat budu, zatím mi ale, narozdíl od pana Železného nikdo takhle do očí nelhal. A co se týká toho jak "my všichni sledujeme" komerční TV ... já nevím jestli vy ji sledujete, třeba ano, třeba ne, stejně tak to nevíte vy o mě. Já si najdu co mě baví, co mě zajímá a když je to na komerční TV, tak se na to podívám, co je na tom, obecně ale komerční TV v tom českém pojetí, je pěkný škvár ...
prosím vás, jaké dlouhodoubé plánování? jaká mravenčí práce? kdo je na něco takové v roce 2014 zvědavý? žádná mravenčí práce v mediálním světě už dávno neplatí, dneska musí televize regovat na trendy minimálně 2x za rok a do toho kreovat rámec vysílání alespoň na 2 roky dopředu
Barrandov šanci přemrhal a dnes je už pozdě