Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Petr Sýkora (Pepa.cz): Úspěšný prodej módy na slevových serverech byla fáma od Milan - Dobrý den, ono by stačilo si přečíst, z...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 7. 4. 2015 16:31

    Milan (neregistrovaný)

    Dobrý den, ono by stačilo si přečíst, z čeho vychází Vámi zmiňovaný CJ index a pokud máte všech pět pohromadě, tak byste zjistila, že říkáte nesmysl :-) A vycházet vůbec z dat CJ, který každému portálu dělá maximálně 10 % celkového obratu je také pro Vaší seminární práci "skvělé". Věřím ale, že dostanete dobrou známku, jelikož vycházet ze špatných dat a dávat dobré známky za velice špatné práce, je v našem školství dobrým zvykem.

    Zamyslela jste se nad tím, kolik % obratu dělá jednotlivým slevovým portálům skrz a kolik nějaký agregátor z horní dolní? Uvažovala jste vůbec návštěvnost jednotlivých agregátorů, které jste poptávala?

    A k růstu podílu Slevomatu. 53 % realitou být klidně může. Počet slevových portálů se totiž každý rok zmenšuje a jejich obraty musí přejít k někomu jinému a nejčastěji je to ten největší.

    Prosím, přístě než začnete psát do diskuze o něčem, v čem jste nikdy nepracovala a usuzujete podle dat, které Vám někdo dal a podle dat, která nemají žádný význam pro celkový obrat jednotlivých firem, tak se raději dvakrát zamyslete, jelikož to, co jste tu předvedla, je opravdu ostuda.

  • 3. 4. 2015 19:08

    Kikina (neregistrovaný)

    ..ale opravdu vám připadají ty "data" o slevovém trhu relevantní?

    Chcete určovat velikost trhu na základě dat ze Skrz, kde se trvale zobrazuje (rozuměj, má ppc zaplaceno) cca deset slevových serverů ze zmíněných 40? Navíc často jen "vybrané akce", na kterých je spočítané, že vydělají víc, než když je budou promovat sami?

    Jak se z toho dá určovat celkové rozdělení slevového trhu, natož pořadí jednotlivých slevových serverů? Stejně jako uvedený podíl Slevomatu na slevovém trhu, který je možný opravdu pouze na Skrz, který je "vlastněn a poháněn" stejnou skupinou, kde díky mega self-promu zcela jistě může mít 53% podíl na obratech, ale pokud jde o celkový trh, je to spíš zbožné přání.

    Protože jinak než zkreslenými daty si nedovedu vysvětlit, proč mají některé slevové servery trvale až 30x větší obrat něž zmíněný Pepa a spol..

  • 4. 4. 2015 11:20

    petr (neregistrovaný)

    Jak padlo v jednom filmu "pro hlupaka kazdy hloupy" to k tem vasim uzitym vyrazum. Uprimne nevim jake rusty maji jednotlivi clenove tohoto oboru a verim ze si cisla upravuji, interpretuji jak se jim hodi.
    Na druhou stranu jsou i jine moznosti jak ziskat prehled o obratu, nez tiskove zpravy nebo data agregatoru nebo justice. Na justici byste navic nezjistila obrat z danne cinnosti ale jen obrat cele firmy, coz muze byt rozdil. ostatne sami je pouzivame pro zjisteni informaci o trhu a soutezitelich a jsou velmi presne.
    Nicmene az budete mit seminarni praci hotovou zkuste ji nabienout lupe mebo jinemu mediiy muze to byt jiste zajimave.

  • 4. 4. 2015 2:36

    Kikina (neregistrovaný)

    To je ale špatně položená otázka. Protože násobíte čísla ze článku, který uvádí čísla od někoho, kdo čísla v povinné účetní závěrce nemá. Proč?

    Pokud byl loni, podle Skrz 3,5 miliardový slevový trh, je zvláštní, že v roce 2013 byl obrat, opět dle Skrz, prakticky totožných 3,2 miliardy a přitom tak krásně všichni rostou, viz http://www.lupa.cz/clanky/cesko-stale-miluje-slevy-slevomat-hlasi-obrat-nad-miliardu-jine-sluzby-konci/

    A to měl navíc ještě v tomto mezidobí Slevomat vyrůst na 53%. No není to prima matika? :) Pokud se podíváme na tabulku z odkazovaného článku, už by rozhodně nemohl růst nikdo další. Myslím, že jde vidět, jak vykonstruovaná jsou čísla, tahaná z cecíků ppc systému těchto agregátorů.

    Ale abych vám odpověděla na tu hloupou otázku. Co se týká mnou zmíněného porovnání výkonu jednotlivých serverů, vycházím z dat cca 20 menších agregátorů, které jsem oslovila v rámci své připravované seminární práce o slevovém trhu, dle kterých rozhodně není Pepa dvojkou ani trojkou, ale možná tak 5kou trhu. Ostatně hrubý nástřel výkonu jednotlivých slevových serverů uvidíte i v přehledu CJ viz: http://www.vivnetworks.com/rating-cz-inzerentu-viv-networks-listopad-2014/ který toto agregátory využívají k měření.

    Článek a jemu podobné mají opravdu naprosto bulvární charakter, ostatně vystihnul to v jednom z rozhovorů nejlíp sám Tomáš Čupr: "Orientace je v době, kdy chybí kvalitní a nezávislá analýza čehokoliv, velmi těžká. Pamatuji si například palcový titulek o miliónových ziscích Zapakatele v předním českém médiu. Článek pak avizoval zisk dokonce desítek miliónů. Takovéto a jim podobné zprávy (lži?) jsou spoluzodpovědné za všechny zákazníky, kteří přišli o peníze.." viz http://www.penize.cz/slevy/288814-ocima-expertu-treti-nejvetsi-slevovy-web-na-lopatkach-padnou-dalsi Co k tomu dodat?

  • 4. 4. 2015 21:03

    Kikina (neregistrovaný)

    Není třeba být vztahovačný :) O ty jiné možnosti se nepodělíte? Protože jinak je to takové tajemné prohlášení, alá slevové servery v zajetí miliónů.

    Díky, zajímat to jistě bude mnohá média, Lupe nabídnu tak akorát radu, aby slepě přestala opisovat tiskové zprávy, protože pak nesedí ani ty nejjednoduší počty, viz předchozí řádky.

  • 11. 4. 2015 3:24

    Kikina (neregistrovaný)

    Pokud máte všech 5 pohromadě vy a umíte číst, tak vídíte, že z Cj přehledu nevycházím, ani z něj práci netvořím, pouze poukazuji, že existují i jiné metriky o velikosti trhu než vám pravidelně dodává váš agregátor. Kapišto?

    Zmíněný CJ index ukazuje na přibližný konverzní poměr jednotlivých slevových serverů, protože agregátory v něm zapojené, nepoužívají ppc systémy a povětšinou zobrazují všechny nabídky jednotlivých serverů, nejsou tak ovlivněny placeným pořadím a také ukazují zcela jiná čísla, než zmíněný Skrz, čímž defacto mohou ukazovat, že trh je mnohem větší..Je to dáno tím, jak jsem již psala, že ani ty obří slevoservery všechny akce takto nezobrazují, protože mají dobře spočítané, že když se něco „prodává samo“ tak v těchto systémech propálí víc, čímž ale i v absolutním měřítku ovlivňují celkové výsledky – proto o tom píšu! Může pak být úplně jedno, kdo je tu největší, když se ty nejprodávanější akce v řádech tisíců prodávají mimo tato měřitelná data. A může to být úplně jedno, když nevíte, kolik ve finálě tento váš obrat stojí..Že.

    Číst asi neumíte minimálně mezi řádky, protože by jste věděl, že jinou možnost, jak se na tomto trhu dobrat také jiných dat než z menších agregátorů prakticky nemáte. Z těch větších totiž žádný nefunguje na provizní bázi, ale pouze na placeném topování, takže pokud takové agregátory někdy udávají pořadí slevových serverů, činí tak maximálně na základě dobitého kreditu ve svých systémech, což asi chápete i vy, že jaksi neudává vůbec nic, protože na konečnou konverzi nevidí a tím pádem nevidí ani konverzní poměr jednotlivých serverů. Ač se vám to nemusí líbit, tak právě ty oslovené menší agregátory, které jedou čistě přes affiliate jako jediné tyto přehledy mají, to asi tolik k vašemu údivu.

    Proč je to důležité? Protože mají konzistentní data, protože je mají většinou za 2 až 3 roky a protože z nich můžete číst. Číst, že například Zapakatel, Mydeal, Hypersleva a další bývalé dvojky - trojky trhu, atd. které zkrachovaly ze dne na den, ač ještě předevčírem hýřily milióny, byly ve skutečnosti zkrachovalé už dávno předtím. Proč? Přečtěte si znovu předchozí příspěvek. Protože trh je mnohem větší a protože v něm ty finance tečou trochu jinak, než si myslíte ve svém posměšném příspěvku..

    Ad Slevomat, počet serverů se za roky 13/14 zase tak moc nezměnil a pokud se podíváte na tu odkazovanou tabulku o pořadí jednotlivých serverů a nyní se zde uvádí, že při stejném obratu je pepa.cz a nakupvakci.cz dvojka a trojka trhu a jsou oba pod 10% a slevomat má 53% trhu, tak..Stále nic? Tak smůla :)

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).