Este lepsia myslienka ako nechat ich opisovat je nabadat ich k spolupraci.
Ked som cvicil na miestnej univerzite Neuronove siete, tak som hodnotenie daval na zaklade semestralneho projektu, pricom som dopredu deklaroval, ze mi je jedno, ako budu tie projekty robit, ci ich urobia sami, budu pracovat v skupine, daju ich spravit niekomu cudziemu alebo proste odovzdaju projekt svojich spoluziakov. Jedina podmienka bola, ze mu musia rozumiet, co som overil tak, ze pri odovzdavani som ich poziadal, nech do zdrojoveho kodu priamo na mieste zakomponuju nejake male zmeny vo funkcnosti.
Aj na bakalarky a diplomovky sa da najst nejaky kreativny sposob motivacie, aby kazdy prispel nejakymi kvalitnymi myslienkami.
Celkovy problem zastancov (podla mna prekonaneho) dusevneho vlastnictva je v tom, ze im chyba fantazia. Proste su na nejaky jeden system zvyknuty a kedze ich nedokaze napadnut ziadna lepsia alternativa, tak maju strach zo zmeny, ktorej sa brania zubami nechtami (zakazmi a obmedzeniami).
Je tu takový "drobný" rozdíl -- šíření myšlenky obsažené v nějakém díle* vs. šíření 1:1 kopie díla.
*) obvykle spíš dílech, protože málokdy čerpáš jen z jednoho -- a pak už do toho navíc přidáváš svůj kus práce (výběr zdrojů, kontrola informací, přeuspořádání, vlastní přínos...)
Lol a v cem? Ucitel siri informace, ktere dostal od svych ucitelu, pripadne si je precet/videl/slysel .... ted me tak napada, meli by sme ty ucitelsky svine postrilet, okradaj autory.
Budu musel dohledat tu mrchu, co si dovolila na ZS poradat verejne hudebni produkce ( na prvnim stupni ZS nam ucitelka prehravala nektere skladby pri hudebce na houslich) a minimalne ji plivnout na hrob.
Asi bych vás poupravil (pokud jste četl předchozí diskusi) - http://imgur.com/OgggF - takto je to, předpokládám, OK?
Výborně, revoluční myšlenky některých místních diskutujících jsou klíčem ke spáse této země. Proč by se měla naše děcka ve škole učit, nechme je to od sebe opisovat, budou mít hezké známky a my budeme mít radost. Diplomové a bakalářské práce? Proč by se s tím měl někdo zdržovat - Ctrl+C, Ctrl+V a titul sem - protože kopírovat autorské dílo je přece OK. Ať žije vzdělanostní společnost! Pánové, zamyslete se!
Zamysli se ty! Jaký je rozdíl mezi učením a kopírováním? Žádný, učící se přebírá ,,duševní majetek" učícího! A že se (zatím) za chození do školy neplatí, je zcela v pořádku, učení je investice naší generace do té budoucí, která by nám to pak, až budeme v důchodu, svou prací měla vrátit. Jenže problém je v tom, že na modelu, který tady kvalitně fungoval do r. 1989, (kde je dnes kvalitní učňovské školství,že?), nebyl prostor pro napakování se bank, pojišťoven a dalších parazitů. Současný trend, totiž mladou generaci zadlužit a tím zotročit na celý život ještě než do toho života vkročí, je už z principu špatný.