Vlákno názorů k článku Placený obsah na Internetu je (ne)vyhnutelný od pepak - Když mi dáte 3 vyskakovací okna při vstupu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 1. 2010 11:43

    pepak (neregistrovaný)
    Když mi dáte 3 vyskakovací okna při vstupu na stránky tak vám je zablokuju a s nimi i všechny ostatní reklamy. A pak se s tím svezou i všichni ostatní provozovatelé webů, protože když už mám jednou filtr nastavený a funkční, tak přece nebudu vynakládat tu práci, abych ho pro slušné weby zase vypnul...
  • 28. 1. 2010 9:27

    honzzz (neregistrovaný)
    Lidi jako vy si pořád ještě neuvědomili, že doba captive audience je pryč. Nemůžete už lidi do něčeho tlačit, a když chcete aby reklama byla úspěšná, musíte se postarat aby pro lidi byla užitečná a neintruzivní (jako se o to snaží třeba Google), aby se sami chtěli na ni koukat, nebo aby jim to aspoň nevadilo (ne dvě minuty čekat až se něco natáhne z gemius.pl).

    Blokuju v prohlížeči Flash, protože vytěžuje procesor a zpomaluje mě při práci, aniž by mi blikající flashové reklamy přinesly jakýkoliv užitek. Ale nemám nejmenší důvod blokovat textové reklamy Google, protože jsou poměrně relevantní a občas užitečné - navíc mám pocit že relevance se časem spíše zlepšuje.

    A myslíte, že když někoho reklama otravuje natolik, že se namáhal nainstalovat si Ad-Block, tak že bez této možnosti bi byl na reklamu klikal a generoval zisk? Ani náhodou - v uživatelích s pluginy na blokování reklam nic neztrácíte, oni by vám stejně zisk nevynesli, protože je jste ztratili už dřív, a to neschopností poskytnout reklamu neobtěžující a užitečnou (v tom samozřejmě nejste sami, hodně jde na triko těm kdo vám reklamu dodávají).

    Kdyby neexistovaly pluginy blokující reklamu, tak máte sice v monitorech vyšší návštěvnost, ale zase by ta vyšší návštěvnost měla menší efektivitu z hlediska zadavatelů reklam, takže jejich ochota platit vám by zůstala z dlouhodobého hlediska stejná.

    A mimochodem, vaše nepochopení současného trhu ilustruje např i to, že jste na abclinuxu vyřadili z RSS obsah zpráviček a nechali jen nadpisy. Myslíte že mě donutíte si pro to jít na abclinuxu? Ani náhodou, na to mám dost jiných RSS zdrojů. Dřív jsem chodil na ábíčko (a na reklamy) aspoň když mě něco zaujalo natolik abych to chtěl komentovat, což bylo celkem často, tak obden. Teď jsem si vás prostě vyřadil z RSS čtečky, takže jste zase přišli o jednoho celkem pravidelného návštěvníka.

    Zakrněli jste v době captive audience, tak se nedivte že vám klesá návštěvnost.
  • 28. 1. 2010 10:26

    honzzz (neregistrovaný)
    A ještě k tomu vašemu RSS kanálu - dnešní mediální prostor je čím dál méně o tradičních "broadcasting" médiích, které vysílají jednosměrně ke svým divákům/čtenářům, a čím dál víc je to konverzace mezi jednotlivci. Lidi dnes nemají jedno nebo několik málo svých médií, která pravidelně sledují, ale čím dál častěji se k novinkám dostávají tak, že je jejich sociální kontakty odkazují na novinky v podstatně širším spektru médií, než je jednotlivec schopen pravidelně sledovat.

    Když chce dnes být médium úspěšné, musí tomu vyjít vstříc. Dostávám se k řadě zajímavých textů, na které mě odkážou kontakty v mách sociálních sítích a na oplátku odkazuji na články, které připadají zajímavé mě. Ale když v Google Readeru odkážu něco, co obsahuje jen nadpis, tak budu za blbce. Takže na vás neodkazuju.

    To, co se asi snažíte dělat - omezit "odtékání" informací do kanálů mimo abclinuxu, abyste donutili lidi tam chodit a vidět reklamy - svůj účel neplní (právě naopak, jak jsem popsal výše), a navíc vám to blokuje cestu ke získávání dalších čtenářů, kteří by se k vám dostali přes ten odkaz v Google Readeru a třeba vás začali navštěvovat pravidelně.
  • 28. 1. 2010 20:05

    DoubleR (neregistrovaný)
    Nazdárek,

    já blokuju, co jde a znám desítky lidí, kteří činí totéž, nebo by aspoˇn rádi blokovali, kdyby to uměli. Naprosti tomu neznám nikoho, komu by nevadily hejbací obrázky, jdoucí opřes text. ˇRada provozovatelů webů totiž nezná míru, příp. se vůbec nenamáhá uvažovat o jakési mezi tolerance.

    Placený obsah zásadně odmítám a to i u odborných webů, které mě bezprostředně oslovují. A zprávy? Tam už je to jasné předem ... bez šance! Placený obsah nechˇt si vetknou ... víme kam.
  • 29. 1. 2010 9:37

    Pavel Kysilka (neregistrovaný)
    zdravim Martine,

    co se tyce blokovani, tak to je spise pro technicky zamerene uzivatele. Ale nema smysl se s tim nejak vysilovat. Urcite ne na strane provozovatele webu. Jak pises, tak nejaka "mira" urcite casto chybi. Kde jsou ty doby, kdy clovek koupil casopis a ty reklamy byly pekne a mely napad ?

    Ono kdyz to tak vezmes, tak dost cast projdes o nejake procenta z reklamy, ze Ti nejede poradne web. Nezpristupnis obsah. Nebo chces prodat za moc.

    \\add placeny obsah

    Na to tu zatim nejspise nikdo nemame. Dokud nebudou mit weby kvalitni a vyrovnany obsah, tak jako drive nektere casopisy, tak urcite ne.
    Tak nejak mi hodne webu, portalu, ezinu pripada casto jako supermarkety. Mdle zbozi, nizke naklady, vsichni maji to stejne. Dobre tu nekdo podotkl moznost jednoduse a levne pouzivat platebni systemy. A krmit mobilni operatory a banky se mi moc nechce.

    Problem je definovan. Ted je otazkou, jak a zda vubec se s nim "popasujeme".
  • 28. 1. 2010 8:15

    Leos Literak (neregistrovaný)
    Co trapi vydavatele? Rostouci procento lidi blokujici reklamu a/nebo netmonitor. Podle slozeni ctenaru muze jit o par procent az par desitek procent. Pokud se tyto pluginy dostanou do defaultnich instalaci prohlizecu, pak se trh zhrouti.
  • 28. 1. 2010 8:25

    Daniel Dočekal
    Ano, jeden z nejrozšířenějších mýtů. Nejenom v té představě o procentech, dokonce desítkách procent (ve skutečnosti jsou to promile).
  • 28. 1. 2010 9:21

    Pavel Kysilka (neregistrovaný)
    zdravim Leosi,

    ze by blokovani uzivatelu trapilo vydavatele, tak to si nemyslim. To, co trapi vydavatele je spise obsah. Kvalitni obsah. Nedelat kopii ČTK. A to, co za ten obsah budeme muset zaplatit. Nebo mit mensi zisk.

    Neberu Ti Tvuj nazor. Osobne bych se primlouval o nejakou presnou metodiku, jak zjistit, kolik toho lide blokuji.
    A na zaklade toho udelat kalkulaci, kolik uslo na reklame a kolik stala implementace opatreni (sw, sprava, lide, co pak odejdou). Obavam se, ze se to nevyplati.
  • 28. 1. 2010 11:55

    joey (neregistrovaný)
    promile vs. procenta - to opravdu nekdo zjistoval, nebo je to jen tvrzeni proti tvrzeni? Existuje nekde nejaky byt maly pruzkum toho, ze by se na vybranych webech sledovalo, kdo ma a kdo nema adblock?
  • 29. 1. 2010 11:06

    Pavel Kysilka (neregistrovaný)
    >Pane Kysilko, nejsem si úplně jistý jak vám mám odpovědět, >protože nevidím téměř žádnou souvislost mezi tím co jsem >se snažil sdělit a vaší reakcí.

    Navrhnu Vam diskuzi pres email. Mate prehled a i postreh.
    Ono v tomto smeru je vice "akademickych" otazek, ktere ani zde v diskuzi nebyly zodpovezeny. Mate -li zajem se pobavit rekneme o "obecnych" kalkulacich ohledne reklamy a obsahu, tak mi poslete email na goldenfish at linuxsoft dot cz .

    diky
    Pavel Kysilka
  • 29. 1. 2010 18:54

    R. (neregistrovaný)
    Takové průzkumy existují - velké zpravodajské portály si je čas od času dělají. Jen pro interní potřebu a jsou nepřenosné jinam, týkají se konkrétních čtenářů konkrétního portálu. U všeobceného zpravodajství jsou to skutečně ani ne promile. U IT zpravodajství to může být jinak, taková data jsem neviděl, ale u všeobecných zpráv to není problém.
  • 29. 1. 2010 18:57

    e (neregistrovaný)
    >Pokud budete lidem cpát něco co nechcou a apelovat na to, že by to měli dělat protože je to tak správné, tak ztratíte čtenáře a skončíte... a pak můžete lamentovat jak to je nespravedlivé.

    moje slova...

    a jen bych doplnil - nekde vyse jste mluvil o zpusobu podani reklamy uzivateli. Napriklad facebook toto ma vyresene velice paradne. a) mate moznost reklamu killnout s oduvodnenim proc. Tak se vicemene jako uzivatel profilujete co vas zajima. b) mate moznost kliknout na To se mi líbí, což reklamu více zosobňuje a navíc když ostatní vaši kamarádi uvidí, že "to se vám líbí", je velká pravděpodobnost, že se jim to bude líbit také. Tohle je IMHO vyborny reklamni model.

    nebo ne ?
  • 29. 1. 2010 18:58

    e (neregistrovaný)
    a jeste posledni EDIT:

    >Pokud budete lidem cpát něco co nechcou a apelovat na to, že by to měli dělat protože je to tak správné, tak ztratíte čtenáře a skončíte... a pak můžete lamentovat jak to je nespravedlivé.

    toto plati v zivote obecne uplne vsude, nejen v reklame.
  • 29. 1. 2010 19:18

    Daniel Dočekal
    Ano, klikat můžete, ale vliv to nebude mít žádný. Stále to bude stejnou reklamu hrnout dokola. A vy můžete třeba 10x říct že nechcete reklamu na provařený Deredes, podvodné aukce, či cokoliv dalšího pochybného. Stejně je budete dostávat.

    Ale jako psychologický moment to jistě funguje. Dobrý pocit ano, realita už ne.
  • 29. 1. 2010 21:36

    anonymní
    Kdyz tam zadny dalsi reklamy v poolu nejsou, tak dostanete Deredes, i kdyz uz jste klikal jako pitomec, ze se Vam to nelibi.
  • 30. 1. 2010 3:04

    e (neregistrovaný)
    na to je jediny recept :) nodklikat vse a neco i nechat aby deredes nemel sanci :D
  • 28. 1. 2010 9:29

    honzzz (neregistrovaný)
    samozřejmě "že bez této možnosti by byl" - jak jsem mohl udělat takovou hrubku nepochopím, omlouvám se.
  • 28. 1. 2010 23:58

    Leos (neregistrovaný)
    Jak byste vysvětlil propad v netmonitoru o desítky procent, když google analytics ukazuje pro stejné období víceméně křivku?
  • 28. 1. 2010 23:55

    Leos (neregistrovaný)
    Ad netmonitor a reklamy: můj názor je znám. Když se vám server líbí, plaťte za jeho používání zobrazováním reklamy. Aktivně blokovat reklamu je špatné.

    Ad zprávičky: přestaňte spřádat konspirační teorie, je to bug, viz http://www.abclinuxu.cz/poradna/linux/show/291458#14, bugzilla, vzkazy správcům, facebook a můj mailbox.
  • 29. 1. 2010 20:18

    e (neregistrovaný)
    >Stále to bude stejnou reklamu hrnout dokola.

    nebudou.. mozna 10x to zkusi, ale oni si tu databazi nebuduji jen tak, tomu verte. Dle me marketingove oddeleni FB velmi dobre vi co dela, a velmi dobre vi, ze kdyz lide klikaji a oduvodnuji to jako Zavadejici, Urazlive, Irelevantni, tak je neco v neporadku a dany uzivatel asi neni dobry cil pro tuto reklamu. Pak je logicky nesmysl takovou reklamu uzivateli cpat, protoze by ho tim FB postupne odradil. Ja mam naopak pocit ze ty reklamy se na me z FB vazne casem hrnou zajimavejsi a na nektere opravdu kliknu protoze me zajimaji a vubec je uz nechapu jako reklamu, spise jako dobry TIP.
  • 28. 1. 2010 9:33

    Pavel Kysilka (neregistrovaný)
    zdravim,

    nechci byt arogantni, jako ze to tak obcas vypada.
    Ale lidi, co neco blokuji je minimum. Me taky prekvapuje, jak se porad omila to, ze lidem porad brani to ci ono a stejne na dany portal chodi. Flash, javascript, reklama, html.

    Lide, co neco blokuji jsou v procentech. Bohuzel provozovatele zivi ty zbyla procenta.

    A duvod proc k nam potom nechodite, je predevsim obsah. Proc ? Kdyz Vam dam 3 vyskakovaci okna pri vstupu na stranky a budu mit (=velmi) kvalitni obsah zdarma, tak ty 3 okna stejne odklikate.....
  • 28. 1. 2010 11:04

    Pavel Kysilka (neregistrovaný)
    zdravim,

    vysvetlim.

    Ono se Vam v diskuzich ozyva hodne lidi, co a jak by chteli a predevsim, co jim vadi. Ted mam na mysli blokovani reklamy. Nejakou dobu to jako provozovatel bastite a snazite se pro tuto skupinu delat prvni posledni.

    Je to z vetsiny omyl. Staci sednout k databasi a zjistit, kdo Vam prispiva. A taktez kdo treba prispiva placene. Jak byl obsah vytvoren.

    Zjistite take, ze blokovani reklamy nebo nejake rozumne otravne veci uzivatelum zase tolik nevadi.

    Ano, mate pravdu. Vsechno se musi delat nejak s citem. Uzivatele nesmite uplne ignorovat. Nebo take nesmite delat uplne zcela, co chteji.

    Jeden z omylu je take si myslet, ze vetsina ctenaru je technicky zbehlych a nedela nic jineho nez ladi prohlizece a soft. Ne. Oni chteji cist obsah. A dostanou se k nemu.

    To, co castecne popisujete, pak vede k tomu, ze provozovatel nedela nic noveho, ale pouze ladi portal k obrazu par lidi, co se prihlasili v diskusich. Obcas znacne chybne. Osobne ladim spise obsah podle lidi, s kterymi si emailuji na podstatne vyssi technicke urovni nez jsou diskutujici na webu. Ano, take dame na lidi, co napisi neco v diskuzi. Pokud je to dobry a presvedcujici nazor, tak proc ne.

    A co se tyce reklamy: je tu problem s jeji drahotou v Cechach. A ceny snizuje vesele google a jini. Ale to je asi na jine povidani.

    Navstevniky respektuji. Bohuzel s nejakou praxi, proinvestovanymi statisici a drobnymi zkusenosti zjistuju, ze ne vzdy se vyplati se jimi zcela ridit. Vim, je to trochu smutne.
  • 28. 1. 2010 14:19

    anonymní
    Já mám adblock, ale blokuju jen blikající reklamy, případně reklamu na vrchu stránky, abych nemusel pokaždý hned rolovat dolů. Ostatní raklamy nechávám.
  • 28. 1. 2010 12:28

    Pavel Kysilka (neregistrovaný)
    Skocim Vam trochu do diskuze. Jedna vec me zajima.

    Pisete o socialnich sitich a jak z nich prichazeji lide.

    V tomto jsem velmi skepticky. Zajedno nikdo poradne neukazal, co to komu prinese. A za druhe to je tak dobre na odliv lidi. Lidi venuji spise svuj cas necemu jinemu nez tvorbe obsahu.

    Velmi rad si vyslechnu, jak komu twitter a facebook a podobne pomohly? A o kolik zvysili navstevnost ? Vcelku by me ted zajimaly nejaka velka cisla (25% a vice) ohledne zvyseni nasvtevnosti.
  • 28. 1. 2010 10:09

    honzzz (neregistrovaný)
    Pane Kysilko, nejsem si úplně jistý jak vám mám odpovědět, protože nevidím téměř žádnou souvislost mezi tím co jsem se snažil sdělit a vaší reakcí.

    Nikdy jsem netvrdil že takových lidí není minimum, a navíc, vzhledem k tomu co jsem se snažil vysvětlit, počet vůbec není podstatný.

    >>>Lide, co neco blokuji jsou v procentech. Bohuzel provozovatele zivi ty zbyla procenta.

    Proč bohužel? Nemělo by tam být spíš bohudík?

    >>>A duvod proc k nam potom nechodite, je predevsim obsah. Proc ? Kdyz Vam dam 3 vyskakovaci okna pri vstupu na stranky a budu mit (=velmi) kvalitni obsah zdarma, tak ty 3 okna stejne odklikate...

    Ano? A jak to víte? Vy víte lépe než já co já chci? Tohle přece není černobílé: kvalitní obsah => lidi budou stejně klikat. Hodnocení kvality článků je subjektivní a funguje to statisticky, ne na základě nějakých absolutních hodnot. Čím více bude reklama otravná, tím méně lidí si řekne, že to za ty články stojí.

    Kvalitní články - já bych spíše řekl články, které dostatečné množství čtenářů subjektivně hodnotí jako hodnotné - jsou samozřejmě podmínka úspěchu, ale musíte se soustředit na *oba* faktory, protože i u kvalitních článků vám bude intruzivní reklama snižovat výnosnost - je snad vaším cílem psát co nejlepší články s co nejmenšími zisky? Chcete vydělávat, nebo si dokazovat, že vaše články jsou tak kvalitní že i navzdory otravnosti reklamy vyšroubované na max je někdo přečte?
  • 29. 1. 2010 9:39

    Pavel Kysilka (neregistrovaný)
    Jeste doplnim. Mam doma O2 Internet Express. Od Te doby vice chapu blokovani reklam. I jako provozovatel. Doba (kamenna) modemu jeste zdaleka neskoncila.
  • 29. 1. 2010 9:54

    honzzz (neregistrovaný)
    >>>Když se vám server líbí, plaťte za jeho používání zobrazováním reklamy. Aktivně blokovat reklamu je špatné.

    Ano? A vy jste nikdy nešel na záchod během reklamní přestávky v televizi? Váš názor považuju jednak za silně přehnaný až nesmyslný i z hlediska etického, a druhak nechápete podstatu byznysu. Když chcete vydělávat, motivujte lidi aby vám platili (třeba nepřímo, tím že reklama bude neintruzivní a užitečná). Pokud budete lidem cpát něco co nechcou a apelovat na to, že by to měli dělat protože je to tak správné, tak ztratíte čtenáře a skončíte... a pak můžete lamentovat jak to je nespravedlivé.

    A "konspirační teorie"? WOW, tím myslíte co? Copak jsem někde psal o nějaké konspiraci? Myslel jsem že je to prostě špatné manažerské rozhodnutí, místo toho je to bug, ale v každém případě jsem vám chtěl pomoct - jestli jsem se vás tím dotknul, tak se omouvám, samozřejmě že si to příště odpustím. Na ábíčku jste se ptal na názor na dramatický pokles návštěvnosti. Když ho nechcete slyšet, tak se neptejte.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).