Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Pokročilé nástroje webové analytiky (aneb až vám Google Analytics přestanou stačit) od HaryFotr - Buď nejsem normální zákazník, nebo je něco s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 3. 2010 20:23

    HaryFotr
    Buď nejsem normální zákazník, nebo je něco s tímhle web analytics od základu špatně.
    Pokud něco chci koupit, tak moje cesta je

    Obecný požadavek-google-produkt-srovnávače cen(CZ+EU+US)-google(stížnosti na vybraný eshop)-nákup.

    Nějak v tom nevidím prostor pro ty web analýzy. Že bych jako zevloval po webu určité firmy a pak náhodou (jakkoli optimalizovanou) něco objevil a koupil,to si nedovedu představit. To nedělám ani v kamenném ani v binárním světě.

    Toť můj laický selský pohled.
    Možná že pohled nějaké té Carrie Bradshaw bude hodně odlišný.
  • 24. 3. 2010 10:45

    Venca (neregistrovaný)
    Tak to jsi ale uvedomely zakaznik, ktery sel do supermarketu s vypsanym listeckem co presne chce koupit a na nic jineho nehledi.
    Me by ale jako majitele webu zajimali taky zakaznici nahodili, kteri brouzdali po netu, nic koupit ani nechteli, ale nahodou se ke me doklikali a nabyli pocit, ze chteji koupit prave tohle, prave tady a prave ted, tj by me zajimalo, jak tuhle nahodilost optimalizovat a k tomu je ta analytika urcite fajn.
  • 23. 3. 2010 23:32

    Jiří Brázda (neregistrovaný)
    Fantastický příspěvek do diskuse - díky za něj!

    Význam webové části celého online měření a analytiky se opravdu zmenšuje s tím, jak klesá význam vlastního webu (http://www.snizekweb.cz/weblog/vlastni-web-marketing/) a stoupá význam různých srovnávačů, agregátorů a sociálních médií. Stále více se tak diskutují nástroje, metody a postupy pro sběr, integraci a vyhodnocování dat, která vznikají mimo firemní web, nebo vůbec mimo internet (např. reklamace zboží, stížnost, telefonát na call centrum, pojistná událost apod.).

    Nicméně, a toto je velké nicméně, význam webu zůstává obrovský, právě proto, že ten poslední článek v řetězci - nákup - se většinou odehrává na Vašem webu. Proto i ta webová část webové analytiky je tak důležitá.

    Pokud Vás zajímají další možnosti měření a optimalizace webu, rád bych Vás (a nejen Vás Hary Fotře) pozval na další setkání Web Analytics Wednesday, které se bude konat 28.4. a tentokrát bude hlavním tématem večera, pozor pozor, nikoliv měření webu, ale měření sociálních médií! Pozvánka a registrace na www.webanalyticswednesday.cz

    Jiří Brázda
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).