Jen aby to zase nebyla v podání OO klasická past na lidi. Já poslal do HP servisu na reklamaci počítač 4.7., dodneska ho i přes několik urgencí nemám zpátky. Když jsem se snažil zase včera zjistit, kde se to zaseklo, tak v Praze mi vnutili číslo do Tábora, v Táboře do Prahy.
Takže pozor! Kdyby to bylo v rámci téhle akce, tak platím ADSL, musím splácet počítač a jsem na pár měsíců totálně v pr***i.
To samozřejmě udělám. Ale za tu spoustu času a nervů to nestojí. Když už si člověk něco koupí, je to většinou kvůli tomu, že to potřebuje používat, ne obvolávat opravny. Nehledě na to, že jsem doposud považoval HP za více-méně značkové zboží, proto mě "neznačkové" chování jejich servisu překvapuje. Aspoň vím, co příště nekupovat.
Nejlepší je to uvést na příkladu Dellu, kdy na všechny počítače dává záruku s opravou druhého pracovního dne a to všem zákazíkům malým a velkým, samozřejmě zadarmo. HP, Acer, Asus už jsou firmy, které toto nabídnou jen velkým zákazníkům a na ty malý dochází až ve standardní 30 denní lhůtě (nebo si to nechá extra zaplatit), kvalita servisu a jejich lidí je už samostatná kapitola. Samozřejmě, že všechny tyto firmy mají hezké webové stránky, které cílí na určité skupiny lidí. Chce to hold číst všechny informace a udělat si všemožné scénáře, které mohou během užívání počítače nastat a podle toho si zvolit firmu.
30 dnů není standardní doba na vyřízení reklamace, to má být jen výjimečný případ. To je široce rozšířený blud.
Ze zákona na ochranu spotřebitele:
V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizovat reklamace.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena BEZ ZBYTEČNÉHO ODKLADU, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
Nehlede na to, ze pokud se v prvnich 6 mesisich objevi na zarizeni zavada, muzete rovnou po prodejci pozadovat vraceni penez, neb se to bere, jako by tam ta zavada byla uz pri nakupu.
stačí si u delu udělat jakoby objednávku na tom jejich webu, v základu je servis na místě u zákazníka do druhého pracovního dne, do Horní Dolní, kamkoliv to je jedno.....
Mám opačnou zkušenost... Mechanika u notebooku (HP nx6110) mi nechtěla číst originální média. Měl jsem to zpět za 9 dnů, a to asi jen kvůli tomu, že jsem to reklamoval u prodejce a ne přímo v HP.
Vybrat si firmu v oblasti, kterou není hobby je vždy těžké a bez spálení to nejde. Já uvede příklad na koupeném DF Panasonic, který se mi po roce porouchal. Porucha byla v zoomovacím kolečku, tak sem to zanesl ne prodejci (Eshop), ale autorizovanému servisu, který je blízko bydliště. Ti ho tam "opravovali" dvě měsíce - stejně jsem ho za tu dobu nepotřeboval, tak mi ani nevadilo, že byla překročena 30 denní lhůta. Skončilo to neopravením a vystavením dokladu, že je foťák neopravitelný, protože za tu celou dobu jim nedošel požadovaný náhradní díl! Eshop mi vystavil dobropis a za ty peníze jsem si koupil už druhou generaci toho přechozího foťáku + dva litry mi šli do kapsy. Takže se mi tato reklamace docela vyplatila, mám novější foťák a ještě se mi některé peníze vrátily, proto zatím nemůžu říct křivé slovo o firmě Panasonic. :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).