Mnoho "portalu" jsou proste jen strankou s odkazy na ktere je shora hlavicka firmy (nebyt te hlavicky pak by byla portalem skoro kazda WWW stranka, ne ?). Mit "portal" bylo proste modou a firma, ktera portal nemela nebyla "in", jinak je to v zasade prazdne slovo, ktereho se chytl marketing (mozna pamatujete na to, jak prasek Silan v reklame "silanizoval", nebo na "amarouny" ze serialu Navstevnici). Zahranicni investor proto portal zadal a byl ochoten za nej zaplatit, domaci forma mu proste vyhovela, predelala svoji titulni stranu a ohlasila "ukol 'portal' splnen". Aniz by investor ci ona domaci firma vlastne vedely, co to ten portal ma byt a jak se vlastne lisi od stranek, ktere tam mely dosud. IMHO, nikdo vlastne nevi presne, co je to "portal" a jak se pozna od "normalni HTML stranky s informacemi a odkazy na ne" - alespon ja to tedy nevim.
Ostatne, ani bych se moc nedivil, kdyby cena zpravodajstvi od CTK byla nizsi, kdyz si je budu chtit dat na svoji WWW stranku a vyssi, pokud si ho budu chtit dat na svuj "portal" - ackoliv na strance nezmenim jedine pismenko. CTK a jine agentury by byly nekonecne hloupe, kdyby z teto iracionalni modni vlny neco nevytezily.