co to proboha meleš?
Já se k blokování reklamy dostal kdysi, když jsem o pc nic nevěděl, došel kolega a nainstaloval mi Firefox i s adblockem - od té doby jsem si zvykl.
Měl jsem ale snahu a zkusil ho nedávno na chrome vypnout. Nevydržel jsem to ani hodinu...reklam bylo prostě extrémně moc...být jich rozumě, bylo by mi to asi jedno...
Dobrý den,
Váš příspěvek beru jako nadsázku. :-)
Ale vážně. Rozkvetlá louka je sice krásná, ale pokud mi ve tři ráno vyskočí na webu o programování debilní flashová reklama, ve které na mě ječí nějaká hnusná zelená zrůda cosi o tabletech, nedá se to rozumně zastavit a zvuk se dá vypnout pouze tím, že buď vypnu prohlížeč nebo zvuk v pc (což obojí v šoku trvá tak dlouho, že mi vzbudí celou rodinu), tak jsem taky nainstaloval ABP a je to.
Do té doby jsem reklamu trpěl, ale tohle byla poslední kapka.
Myslím, že blokování reklamy je naprostá nezbytnost pro ty, kteří si chtějí na internetu uchovat duševní zdraví a samozřejmě dosáhnout přijatelné rychlosti a odezvy stránek.
Na desktopu blokuji, s tím, že mám povolenou nerušivou reklamu a weby, které navštěvují pravidelně, případně mám nastavený specifický filtr na otravnou reklamu.
Na mobilu blokuji vše, důvody jsou jasné, FUP, často tragická rychlost mobilního připojení a menší displej zařízení.
S blokováním reklamy jsem začal skoro před dvaceti lety kvůli ceně - na vytáčeném připojení jsem to byl *já*, kdo zobrazení platil, a to dost tvrdě. Takže jsem se naučil reklamy blokovat. No a když už jsem blokoval reklamy, tak jsem se postupně naučil "blokovat" i další prvky, které mi z nějakého důvodu vadily - tabulky nastavené na takovou šířku obrazovky, že jsem musel scrollovat, důležité prvky implicitně skryté a zobrazované až na kliknutí, zbytečnou závislost na javascriptu (typicky třeba tlačítko, které akorát udělá form.submit) atd. Postupem času jsem přidal blokování věcí, které nějakým způsobem zasahují do mého soukromí. Dnes už původní důvod pro blokování reklam úplně pominul, ale nemám motivaci to rušit - naopak, znamenalo by to pro mě spoustu práce a žádné pozitivum. Navíc mám pochybnosti, jestli by to pomohlo webům, které ta reklama živí: proti velké části reklam bohatě stačí zakázat javascript a to je rovna jedna z věcí, které se nevzdám - bezpečnostní dopady zapnutého javascriptu jsou příliš velké, než abych do toho šel. To ho radši zakážu a vhodnou úpravou kódu stránky zajistím, že stránka bude fungovat i bez něj...
Ano. Do jisté míry si člověk pomůže likvidací flashe a Javy - pokud to lze, ale je pořád spousta věcí, které bez flashe nefungují - zejména TV weby. To řešil flashblock (dnes už to zařídí firefox sám), ale i tak. Ten poměr je strašný.
A do toho ještě pěkně zdržuje gemius.pl, ten taky se hodí zablokovat kvůli odezvě.
Některé weby jsou tak otravné, že bez AdBlocku prostě pustit nejdou. Typicky iDnes nebo Novinky, reklama přes třetinu stránky s hudbou, no hudbou ... řve to v televizi, řve to i na webu. Jediná přidaná hodnota je pro mne publicistika na Aktuálně, kde je i trvalá výjimka v AdBlocku na celou síť. Zkusil jsem povolit reklamu i na Rootu (sorry, sesterský web), částečně kvůli žlutému pruhu (modří vědí), částečně kvůli mému zaměření. První týden, první billboard přes půl obrazovky. Raději jsem nainstaloval Greasemonkey a "vypnul" žlutý pruh.
Chápu i zadavatele reklamy, 5% společnosti nemusí vadit, pokud to nejsou ti, co utrácí, což v případě AdBlocku jsou ti, co si ho umí nainstalovat.
A něco k mobilu. Mám mobilní Firefox, s AdBlockem. Chvilku přemýšlejte. Máte to? :-)
Doporučuji nastudovat něco o Epipactis Futakii. Jde o u nás planě rostoucí orchidej, která sice květy vytváří, ale ty se nikdy neotevřou. Přesto vytváří desítky tisíc semen a úspěšně přežívá. Takže inteligentní jedinec se bez reklam také obejde. To jen trubky, jako ty, si myslí, že bez těch debilit by to nešlo.
na reklamy jsem nikdy neklikal a vypěstoval jsem si bannerovou slepotu. Když se objevily reklamy vyjídějící přes celou plochu a pouštějící zvuky, řekl jsem si: a dost. Používám doplněk na blokování a nemám z toho černé svědomí. Na reklamy bych stejně neklikal (leda nechtíc, když mi ji podstrčili pod myš). Na několika sympatických webech je mám dokonce povolené.
Ovšem neblokuji jen reklamní servery. Blokuji počítadla a statistické servery. Ty jsou z hlediska čekání na načtení stránky ještě horší než reklamy. Takže všechny gemiusy.pl, google-analytics.com či toplisty a podobné blokuji a nevadí mi, že mě nešpehují a nevědí, jaké mám rozlišení obrazovky. Třeba Seznam se pak načte možná i 10x rychleji. Kdyby sledovali pár základních prvků a byly rychlé, neblokoval bych. Dnes je to s nimi ale jako jet se zataženou ruční brzdou.
Občas blokuji i obtěžující grafické prvky - bannery na některých webech (s tvářemi politiků apod.).
Kopírování je krádež.
Nekopírování a nezobrazování reklam je krádež.
Ještě nějaké moudro?
Zvláštní, že obhajujete příjmy z reklamy, ale už ne právo čtenáře nebýt obtěžován. O nic jiného tu ani nejde, nevtíravou reklamu co nesežere prostředky nikdo nemá potřebu blokovat.
Bývaly doby, řečnil, kdy člověk, který šil boty, říkal si švec. A nejen že si to říkal, měl to také napsáno na vývěsním štítu, kde vedle obrázku vysoké dámské šněrovací boty bylo napsáno třeba: Alois Krátký, švec. A ten pan Krátký, mistr ševcovský, sedával večer u piva a vedl takovéhle řeči: "Milej zlatej, když já vám ušiju nový boty, můžete v nich jít pěšky na pouť na Svatou horu a zase zpátky za jedinej den, a až se vrátíte, tak nebudete línej a přijdete mi poděkovat, i kdyby to bylo v deset hodin večer. Takový já šiju boty."
Jak víte, povídal dále doktor Vlach, ševci vymřeli. Nestalo se to tím, že by na ně přišla nějaká nemoc nebo že je zničila Baťova továrna. Přišla horší pohroma. V příští generaci se z nějakých naprosto nepochopitelných důvodů začal švec stydět za to, že je ševcem, truhlář, že je truhlářem, zámečník, že je zámečníkem.
Syn mistra Krátkého pracuje na tátově verpánku v témže kumbálku, ale na firmě má napsáno: výroba obuvi. Já vím, rozčiloval se doktor, že kdyby jeho táta vstal z mrtvých, že by vlastnoručně tu firmu sundal a řekl by synovi: "Tak ty se stydíš za tátovo řemeslo? Copak ty jsi nějaká výroba obuvi? Ty jsi švec! Vždyť je to učiněná hrůza. Člověk kouká po firmách a vůbec to nepoznává. A co ten Volek naproti? Ten se také nějak zmohl. Má tam napsáno: tovární sklad nábytku. On má továrnu?" Syn by shovívavě vysvětloval, že Volek nemá továrnu, že je to jen taková reklama, víš? "Reklama?" vybuchl by starý pán, "u mne to není reklama, u mne je to lež, klamání lidí a jalová pejcha. Reklama je u mne poctivě udělaná bota nebo jarmara."
(Zdeněk Jirotka - Saturnin)
Tu vaší reklamu si můžete strčit třeba za klobouk a jít se s ní vyfotit.. k ničemu jinýmu se beztak nehodí.
Denně čtu řadu webových magazínů. Jak těch, ke kterým se pravidelně vracím, tak i zcela nových, na které narazím náhodou.
Dříve jsem ABP nepoužíval. Reklamy byly všude jako animované GIFy, které byly sice trochu rušivé, ale díky adaptaci lidského organismu formou bannerové slepoty se to dalo bez problémů přežít.
Pak přišel Satan a vrhl mezi lidi Flash. Stalo se to, že se reklamy začaly dělat ve Flashi. Nejen, že to začalo silně zpomalovat počítač, ale v rámci honby za co největším upoutáním pozornosti se k blikání a animacím přidaly zvuky. Počítač se pak prakticky nedal používat, protože neustále kvákal, střílel, mňoukal a to přesto, že stránka byla minimalizovaná. V té chvíli začalo být zřejmé, že je něco hodně špatně.
Zdaleka ale nebylo nejhůř. V souladu s anketou rádia Jerevan, kdy se ukázalo, že na otázku "Kdy bude zase dobře?" je jediná možná odpověď "Dobře už bylo", se ukázalo, že upoutávání pozornosti zuřivými animacemi a přehršlem zvuků přestává působit, protože to dělají všichni. Proto ti progresivnější vymysleli pohyblivé reklamy. Takové ty na Lupě kdysi velice populární věci jako "Létající Čestmír" nebo reklama, která se sama objeví při specifickém pohybu myši a překryje významnou část obrazovky. To byl ten moment, kdy jsem začal zjišťoval, co by se s tím dalo dělat. Objevil jsem blokovač reklamy. Sice ne dokonale fungující, ale filtrující drtivou většinu toho zvěrstva, co se mi do počítače dostávala.
A ocitl jsem se ve zcela jiném světě. Stránky se načítaly rychle, neobtěžovaly mě nežádoucí animace ani zvuky a pokud jsem si nastavil skrývání určitých elementů, kde původně byly bannery, tak se i značně zkompaktnil vzhled stránky. Skutečnost, jak to funguje "tam někde venku", mi zůstávala skryta a že je stav stále mizerný jsem zjistil jsem v situaci, kdy jsem použil webový prohlížeč u kamarádů nebo rodičů.
Jsem jako většina čtenářů od přírody líný a nemám čas ani chuť zjišťovat, zda ten který server se chová slušně a reklamou neobtěžuje, prostě se zapnutým ABP mi vše funguje nejlépe a nemám důvod něco měnit. Teda neměl jsem.
Nedávno se mi objevil žlutý pruh na sesterském webu Lupy, root.cz a nabádal mě k vypnutí ABP. Zamyslel jsem se nad tím a udělil jsem pro root.cz výjimku. Ukázalo se, že jsem se opět nechal napálit. Nejen, že stránka byla plná hnusných, s designem neladících reklam. Ale začalo to do mě hustit věci typu "vydělávejte 1800 euro týdně apod.". Beru, že v reklamě se používá nadsázka, ale aby někdo takhle bezostyšně lhal, to jsem ještě neviděl. Šéf Rootu, pan Krčmář, se k tomu vyjádřil poměrně alibisticky - my nic, my muzikanti, ty reklamy si tam cpe sám reklamní systém našeho partnera.
V pořádku, jeho odpověď akceptuji, i postoj "já nic, já muzikant" je legitmní. Takže jsem v ABP výjimku pro Root.cz zase zrušil a mohu vás ujistit, že se nebudu jak debil neustále nachytávat na tvrzení "u nás si reklamu zapněte, bude věcná, nerušivá a neobtěžující". Stejně jako billboardy jsou všude, ale nikdo mě nenutí na ně koukat, reklama v televizi je všude, ale nikdo mi nezakazuje jít při ní na WC nebo si vypnout zvuk, tak i na reklamu na mém počítači nejsem povinen koukat a nemám žádnou morální povinnost ten balast konzumovat. Je mi líto, pokud si zrovna vy myslíte, že jste výjimka, u které by se ABP povolit měl, už jsem se spálil a nebudu to zkoušet znovu.
Aby zakončil parafrází na váš příspěvek:
Chcete mít zapnuté všude reklamy. Ve skutečnosti chci jen konzumovat obsah a neřešit desetitisíce problémů s reklamami. Stačí mi prohlížeč a AdBlock Plus. To si prosím uvědomte. Pokud za takových podmínek tvořit nechcete, máte na to samozřejmě právo, které respektuji. Pokud si chcete vydávat privání placený PDF magazín, máte na to plné právo. Pokud si chcete svůj web ošetřit tak, aby prohlížeč s ABP měl problém, máte na to právo. Já mám zase právo nechat si zobrazovat web na svém počítači tak, jak uznám JÁ za vhodné.
Máte pravdu, reklama je opravdu životně důležitý prvek systému... Je to ovšem životně důležitý prvek lidského života? Není v tomto tvrzení skrytý předpoklad (na němž ostatně stavíte značnou část svých příspěvků), o jehož platnost se opíráte, přičemž však není tak docela zřejmé, proč by měl být pevnou skálou?
Tak to je hloupé. ISP pouze zprostředkovává přístup k webovým stránkám. Neprovozuje je, jak by mohl být v ceně přístupu k internetu zahrnuta platba pro provozovatele stránek? To jakože se o platby ISP podělí? Stejné jako bych se nechal taxíkem odvézt ke stadionu a chtěl po taxikáři aby z mé platby za dopravu uhradil část ceny lístku na zápas.
A hned tak neuvidíš. (neuvidíme) a když, tak nebude dlouho trvat a najde se další blokátor. Reklama je svinstvo a právo na její blokování by mělo být včleněno do Listiny základních práv a svobod. A měl by být vydán zákon, který bude vnucování nevyžádané reklamy na netu tvrdě trestat! Když může být na poštovní schránce nápis REKLAMY NE! a inzerenti jsou pod trestem půlmilionové pokuty povinni to respektovat, (já sám už jsem takto hezkých pár darebáků podusil a jsem na to hrdý), mělo by totéž být i na všech webových stránkách. Čili stránka bez reklamy a bokem tlačítko, které, pokud budu reklamu chtít, zakliknu.
> reklama by se generovala do stránky na serveru pomocí skriptu, a netahala se z jiných serverů pomocí javascriptu na stránce a tudíž by nešla blokovat.
To je silně naivní názor, vyblokuju si prostě příslušný element v DOMu. V podstatě jediná reklama, která se takhle nedá blokovat je product placement přímo do článku.
Blokovač reklam jsem nikdy nepoužíval, a to právě z toho důvodu, že si říkám, že autor z něčeho žít musí.
Ale nedávno mě na webu zive.cz ta reklama už dva vytáčela natolik, že i já jsem si nainstaloval blokovač.
Normálně ho mám úplně vypnutý, ale jak otevřu nějakou stránku, kde mi tři čtvrtě obrazovky zakreje řvoucí reklama, která kolikrát ani nejde vypnout a po otevření nějaké podstránky se tato situace opakuje, tak tuto stránku hned hodím na seznam blokovaných.
Přesně dle hesla "kdo chce moc, nemá nic"
Souhlasím, jen nekreativní ovce blokují reklamu! Chudáčci, o co všechno přicházejí...
Ale ironie stranou. Když tak přemýšlím o Vašem příspěvku, tak mě napadá, co ti, kteří reklamu neblokují? Dle Vašeho mínění, pokud mu rozumím, nejsou kopírovači, jsou tvůrčí... Nesvádí je někdy ta spousta klišé a zaběhlých schémat, která jsou v reklamě obsažená? Nebo je dokáží vytlačit vlastní invencí?
JInak souhlasím, blokování reklam nikomu moudrost nepřinese, ale trochu nervů to přece jen ušetří.
(A pokud mě provozovatel mého oblíbeného webu požádá, abych reklamu neblokoval, tak ji blokovat nebudu.)
Co te meleš za hlouposti?! Jednou jsem chtěl koupit přítelkyni vysavač pod stromeček a od té doby náš pc neustále bombardovala reklama, ,,Ještě stále chcete koupit vysavač?". Samozřejmě přítelkyně ihned věděla, co dostane za dárek a ta reklama nás bombardovala i po tom, co už ten dárek dostala. Jenom ta síla, agresivita a obludnost těchto reklam MĚ DONUTILA začít aktivně na netu hledat řešení. Našel jsem AdBlock, proti stopování mám Ghostery a jsem maximálně spokojený!!! A na základě tohoto článku si ještě zjistím něco o to zrušení Java a Flash, s tím zatím zkušenosti nemám. Dívám se hodně na streamy a vím, že to bez toho Flash nešlo, tak teď budu zjištovat více.
Múžou si za to sami! Kdyby tam byla nějaká zpětná vazba od zákazníka, ale oni si jedou to svou, CO NEJVÍC A HODNĚ AGRESIVNÍ a pak se hrozně diví, že je lidi blokují.
Pokud pujdu na web Sparty a tam bude v rohu rozumný odkaz na Adidas a třeba nové kopačky, tak se klidně rád podívám, ale pokud budu vědět, že zavřu stránku a mám klid. Ale pokud mě to bude pronásledovat a zobrazovat se mi kopačky na každé další stránce, i když bude třeba o vaření, tak pak se prostě musí blokovat všechno.
P.S. Měl jsem delšé dobu jako domovskou stránku Mobilmánia. Ale co tam začli dávat tu obludnou reklamu na 02, jak se to na vas valí přes celou stránku, tak jsem řekl dost a vrátil jsem si domovskou stránku Seznam. A můžou si za to sami!
uz jsem cca. 10ti lidem nahodil ublock, dost je prekvapilo, jak se web zrychlil a zprehlednil ;)
idealni kombinace ublock + ghostery + host name blokovani
(http://pgl.yoyo.org/adservers/) na dns.
inak povedane bez reklamy ludia pridu do obchodu a nebudu vediet ze maju kupit rohlik lebo nanho nevideli reklamu a vlastne ani netusia ze nejake rohliky existuju? :-D
To je zaujimave, lebo bednu doma nemam uz 4 roky, noviny necitam, na internete reklamu blokujem, na mail mi vdaka spamassassinu ziadna nechodi a obecne reklamu v akejkolvek poddobe ignorujem ... a moje potreby chodit na nakup kazde 2-3 dni sa napocudovanie nezmenili. Neda sa ani povedat ze by som dosiel do obchodaku a bezradne chodil medzi regalmi marne hladajuc nieco co by som si mohol kupit.
Sám jsem se dost dlouho blokaci reklam vyhýbal do značné míry z "morálních důvodů".
Jenže pohár přetekl v momentu, kdy animované GIFy začaly nahrazovat prasárny ve Flashi a podobných věcech, kdy jsem najednou zjistil, že web browser je z celého počítaře nejnáročnější na výkon CPU, po chvíli surfování se roztáčí větráky atd. Následoval pokus s blokací reklam a ejhle, najednou byl klid.
Nějak k tomu nemám co dodat, tohle je pro mě docela zásadní. Objem stahovaných dat už dnes člověka mimo mobilní připojení tolik netrápí, ale pokud mi reklama dělá v počítači bordel, tak je mi líto, ale to už akceptovat ochoten nejsem...
Je mi líto, ale pokud něco agresivně překrývá obsah a nebo samo spustí audio / video, jde to okamžitě pryč. Argument s tím ať na daný web prostě nechodím neplatí, sám autor webu by nebyl rád. Přeci jenom je lepší se ohánět milionem návštěv měsíčně, než 100.000 se vypnutym Adblockem.
Takže se dostáváme k tomu, že jde o míru. Adblock jsem aktivně vypnul na titulky.com. Udělat tohle na idnes.cz, nebo na zive.cz, to už rovnou můžu jít na noc reklamožroutů.
Normálním lidem reklama v současné podobě vadí, jen nevědí, jak se jí zbavit. Nevím, jak komu, ale mě ještě nikdo za zablokování reklamních nesmyslů v počítadle nevynadal, spíš naopak. Takže instaluji blokovací doplňky s radostí a potěšením a budu v tom pokračovat.
On je nějaký důvod, vyrábět něco, co nikdo nepotřebuje a zbytečně tím spotřebovávat energii a drancovat omezené přírodní zdroje? Jedině ten, že pokud by se přestaly dělat zbytečnosti, ubylo by zbytečných pracovních míst, tedy hlavně managorů, ředitelů, náměstků a t. d. Ale jednou k tomu stejně dojde, jenže to už bude pro lidstvo beznadějně pozdě.
OK, to beru, nevyjádřil jsem se přesně, takže v mém příspěvku zaměňte reklamu za institucionalizovanou reklamu a ptám se znova.
Nicméně když už se tedy vrtáme v biologické podstatě, je kosmetický průmysl opravdu jen zbytnělou formou přirozených jevů? Překrývání tělesných pachů eliminovalo jejich biologický smysl, v důsledku čehož se šance na reprodukci lidí zdravých a řekněme problematických sobě přiblížily, což ve výsledku pro lidstvo (nebo národ či západní civilizaci) znamená oslabení a tedy snížení šance na globální přežití... Skoro to vypadá, že kosmetický průmysl není ani tak komercionalizovanou formou přirozených procesů jako spíše čímsi, co jde proti nim.
Totéž by se dalo říci o nezanedbatelné části průmyslu farmaceutického, totiž té, která se specializuje na potlačování negativních projevů.zdravotních problémů, aniž by se snažila léčit příčiny (a ne, nemířím do ezoterických oblastí typu "tělesná nemoc je projevem nemoci duše", stačí čistě prostředky pro potlačování kašle či rýmy, případně snižování horečky, jejichž účelem je právě toto, přičemž působení na příčiny je maximálně příjemným vedlejším efektem).
Nemáte pravdu, protože komunisti v EU (ať mají barvu jakou chtějí), navrhují , aby byl ISP zodpovědný za to kam uživatel leze a případně co stahuje, takže za to "hlídání" by si měl nechat platit. Vězňové si pobyt v base taky platí. Na druhoyu stranu je myšlenka velmi nebezpečná, protože paraziti vybírající výpalné by se toho mohli chytit a po těch ISP ty prachy opravdu chtít.
Pokud mě reklama ruší, nebo dokonce překrývá užitečný obsah, pro který na tu stránku jdu, tak je přímo povinnost ji blokovat.
web tu byl před reklamou a bude tu i po ní. Takže přežije, i když dost splaskne. Ale jeho obsah bude o dost hodnotnější. Z čehož plyne: Čím víc se bude blokovat, tím kvalitnější bude obsah. Je to jako s politikou; Udělejme z politických funkcí na všech úrovních čestné funkce a nebudeme se stačit divit, jako obrovská změna k lepšímu z toho vznikne.
Reklamy nutné zlo nejsou. Nutné zlo z nich dělají paraziti, kteří se pokoušejí dělat to, čemu říkají byznys. Bohužel zapomínají na jednu věc a sice že méně bývá více a pokud budou reklamy prolhané a agresivní, nebudou nikdy plnit svůj účel. Ostatně statistika dole je jasná. A pokud jde o autory: Za přístup na net si platím. Takže v ceně přístupu by měla být nejen odměna pro ISP, ale i pro autory webů, jakož i autorské poplatky za stažená díla, za která navíc platím i výpalné. Takže když platím, mám automaticky právo konzumovat, nebo blokovat cokoli, co mi www nabízí.
Vypínat TV během reklam je, podle tebe také ,,nemorální"?!? Ale obtěžovat nevyžádanými informacemi, jejichž validita je naprosto nulová, morální zřejmě je! A pokud jde o pirátění: platím výpalné z každého prdu, takže si budu stahovat co chci! Pokud se ti to nelíbí, prosaď změnu zákona.
Stručně - nemáte pravdu.
Základní věci levnější až na výjimky nebyly - viz srovnání na http://www.zakomunistu.cz/
O kvalitě - to je na dlouhou diskusi, ale třeba výrobní tolerance u škodovek jsou dnes podstatně menší, takže už nepotřebují např. generálku motoru do 150 000 km jako "stodvacítka", kvalitní potraviny jsou dnes k dispozici v podstatně širším výběru, o celoročně dostupné zelenině ani nemluvě. A překvapení - ty kvalitní potraviny jsou často levnější, než mnohé s...ky, jako je "křehčená šunka" nebo párky bez masa. Stačí si číst složení (schválně si všimněte, kolik lidí to dělá).
A konečně, dříve jste nákupem mnohého zboží podporoval parazity daleko horší, než jsou dnes ti reklamní. A navíc si dnes můžete vybrat jaké podpoříte a jestli vůbec nějaké podpoříte (čistě výběrem obchodu, kde nakoupíte).
Pripada mi, ze uz se uplne vytratil smysl reklamy. Jejim ucelem preci neni ji videt nebo na ni kliknout, ale koupit inzerovane zbozi. Dela vubec dneska jeste nekdo korelaci mezi prodejem a zadanou kampani? Porad se setkavam akorat s vymluvami na "brandingove" kampane... :-/
Z tohohle pohledu je blokovani reklam naopak uzitecne - potencialni zakaznik si o potencialnim dodavateli nezkazi mineni ;-)
Nepamatuji, že by Š 105/120 potřebovala po 150.000 generálku, spíš se dnešní 1,2 TSI flašinet po 120.000 totálně rozpadne, pokud vůbec to turbo tak dlouho vydrží. O kvalitě polských šuntů nemá cenu diskutovat, a pokud jde o podporu prodejců; v ,,českých" obchodních řetězcích už čtvrtý rok nic nekupuji.
Také blokuji reklamy a používám Adblock a mám zakázané cookie na všech webech. Adblock ten je super, na službách google(youtube, překladač, mapy atd)mě začalo vadit neustálé potvrzování nějakých nesmyslů formou vyskakujících formulářů a tak jsem zakázal cookie a pomocí Adblocku ještě ručně pomocí příkazu Blokovat reklamu na této stránce vyčistil obrazovku od nepotřebných věcí(loga Google, youtube, nápovědy, přihlašovací ikony atd) a mám stránku ořezanou a čistou, načítání je také o dost rychlejší. To samé je se schránkou na dopisy, mám tam cedulku se zákazem vhazování letáků.
Reklamu šíří akorát nekreativní individua, kteří potřebují prodat neprodejné výrobky a služby, dobrý výrobek reklamu nepotřebuje, dobrý výrobek se prodává sám. Reklamy je proto nutné blokovat a odmítat, na to má člověk právo.
Spousta webů si stěžuje, že je blokace reklam ruinuje. Ale málokterý z nich nabídne alternativu, pokud člověk blokovat reklamy vážně chce. Kde jsou Flattr tlačítka? Kde jsou Donate tlačítka? Skoro neexistují.
Já osobně blokuju reklamy skoro všude, ale u webů, které navštěvuji často a mám je rád, se opravdu hodně snažím najít způsob, jak je podpořit. Pokud mají Flattr, tak si je subscribnu. Pokud mají něco typu PayPal, tak minimálně jednou ročně jim pošlu nějakou rozumnou částku jako kompenzaci za reklamy. Občas jim i píšu maily a snažím se vysvětlit, že by něco podobného měli zavést.
Je mi jasné, že většina lidí to takto pravděpodobně nedělá. Ale myslím si, že část čtenářů by se dala vychovat, většina lidí není amorální. Jenom je potřeba začít, a je potřeba dát lidem snadnou cestu, jak podpořit svůj oblíbený web (tzn ideálně mnoho různých možností, od Flattru, PayPalu atd až po bankovní převod). A také jim to čas od času připomenout.
PS: Systém typu "předplaťte si a my vám nebudeme zobrazovat reklamy" jako jediná varianta nepovažuji za dostatečný. Musí to fungovat, i když nejsem přihlášený. Musí to být na "pay what you want" principu, a ne fixním poplatku. Jinak se to nikdy ve větším rozsahu neujme. Takže klidně takový systém, ale v kombinaci i s dobrovolnými platbami a tolerováním blokace reklam - a s vybízením k finanční podpoře, nikoliv aktivním bojem proti adblocku.
Také blokuji reklamy a používám Adblock a mám zakázané cookie na všech webech. Adblock ten je super, na službách google(youtube, překladač, mapy atd)mě začalo vadit neustálé potvrzování nějakých nesmyslů formou vyskakujících formulářů a tak jsem zakázal cookie a pomocí Adblocku ještě ručně pomocí příkazu Blokovat reklamu na této stránce vyčistil obrazovku od nepotřebných věcí(loga Google, youtube, nápovědy, přihlašovací ikony atd) a mám stránku ořezanou a čistou, načítání je také o dost rychlejší.
Také blokuji reklamy a používám Adblock a mám zakázané cookie na všech webech. Adblock ten je super, na službách Google, Seznam, Yaho (youtube, překladač, mapy atd) mě začalo vadit neustálé potvrzování nějakých nesmyslů formou vyskakujících formulářů a tak jsem zakázal cookie a pomocí Adblocku ještě ručně pomocí příkazu *Blokovat reklamu na této stránce* vyčistil obrazovku od nepotřebných věcí a modulů (loga Google, Youtube, nápovědy, přihlašovací ikony atd) a mám stránku ořezanou a čistou a načítání je také o dost rychlejší a stažených dat je podstatně méně bez toho zbytečného smetí. I doma na schránce mám cedulku že nechci letáky. Blokování reklamy není nic špatného, je nutné bojovat proti něčemu co si nepřeji a co jsem si nevyžádal, já k životu reklamu nepotřebuji, když si chci něco koupit, tak si to vyhledám sám. To samé je i s nevyžádaným obchodním sdělením na email, ještě že tu máme ÚOOÚ a jejich formulář na podání stížnosti.
S trochou nadsázky by na blokování reklamy by měly mít největší zájem její zadavatelé/inzerenti. Protože když uvidím nějakou vlezlou reklamu, tak si velmi dobře zapamatuji firmu, ke které se vztahuje a dám si sakra pozor abych od nich nic nekoupil. Namátkou je to samozřejmě zelená stvůra (u ní ale hraje roli, že jde o bezkonkurenčně nejdražší eshop), v minulosti imbecilní T-Mobile reklamy se sametovým hláskem a tytydytytý džinglem nebo všelijaké něměcké šťastné rodinky používající zázračné prostředky v domácnosti.
Pouzivam 3 mesice a uz bych bez toho nedokazal byt.samozdrejme me k tomu dal vlastne clanek na webu namet,jinak bych si na to nevzpomel.jen jsem si vzdy rikal jak me to vytaci kdyz porad neco musim zavirat kdyz mi to samo skace pres velou stranku jen kvuli tomu ze jsem prejel mysi pres reklamu.daval jsem webum jeste nadeji.ale uz se k tomu nikdy nevratim.dene to instaluji cca 5 lidem a ty dalsim lidem vetsinou tak 10-20 no a ty dalsim.verim tomu ze u nas bude blokace reklam za rok klidne na 30% uzivatelu.staci az to vydaj parkrat za sebou v TV a slusne si zavarej:).stejne tak vetsina z nas uz prepina reklamy v TV na jinej kanal ci pouzivame timeshift pro posun obrazu.takze reklama bude casem zbytecna.jsem obac ochotnej ji zapnout kdyz neco shanim.ale stejne jsem nikdy nic na jejim zakladu nekoupil a to nakupuji v podstate uz vse mimo potravin na internetu.navic to ze jsem hledal treba urcitej typ veci.koupil ji na nakem obchode.ale proc mi to pak stale v reklamach predhazuje vec kterou uz jsem zakoupil?hold demence reklam na miru podle toho co me ZAJIMALO ne bude ZAJIMAT :)
Je to podobný přístup, ale EditHosts jsem dělal s tím, aby nebylo závislé na žádném DNS serveru. /etc/hosts, který EditHosts používá, je přece jen jednoduché a univerzální řešení. Zvažoval jsem postavit to na nějakém DNS serveru, ale jednoduchost zvítězila. Navíc si myslím, že toto řešení je rychlejší, než mít v compu či v routeru vlastní DNS server. Navíc EditHosts je možné snadno pozastavit jedním příkazem z terminálu. Budu přidávat i funkce lokálních výjimek. Mělo by být ve verzi 1.0.8.
To, co označuješ kompletním ovládnutím DNS vycucne z mého blocklistu https://raw.githubusercontent.com/jiri001meitner/edithosts/master/edithosts-blocklist.txt
následující řádky pro blokování:
0.0.0.0 bbcdn.go.cz.bbelements.com
0.0.0.0 go.cz.bbelements.com
0.0.0.0 go.eu.bbelements.com
0.0.0.0 go.idnes.bbelements.com
0.0.0.0 go.ihned.bbelements.com
Ve verzi 1.0.8 chci umožnit i lokálním uživatelům si spravovat své vlastní blocklisty a whitelisty.
> Ano, ale to byste musel rozpoznat, že jde o reklamu a místo reklamy v DOMu, může být generováno náhodně. Čím složitější algoritmus rozpoznávání reklamy, tím pomalejší natahování webu.
Ano, to by asi šlo, ale to se dostáváme prakticky na úroveň toho product placementu. Vyřešit se to dá prostě natažením pár tisíc vzorků a vytvořením bayesovských spamfiltrů na měnící se části.
Jasně, to dělá teď. Příště tam můžou být úplně jiné domény a IP adresy. Druhý (a mnohem horší) problém je, že se sw sám spouští z cronu a běží pod rootem. Sám si pak stáhne spustitelné soubory z githubu a vykoná je (https://github.com/jiri001meitner/edithosts/blob/master/autoupdate.sh).
Opravdu může někdo soudný dát root uživatele na svém počítači tak snadno k dispozici?
Ten SW ale dělá to, co má. Funguje jako jakýkoliv jiný program, který si uživatel nainstaluje do PC. Rootovské oprávnění potřebuje i ten nejhloupější prohlížeč k internetu. A opravdu si každý čte všechny zdrojové kódy programů, které si nainstaluje? EditHosts je jednoduchý, kód má dá se říci miniaturní a to, že ho můžete tak rychle projít. Navíc je zde i možnost program forknout jedním kliknutím a používat jen svůj fork, který budete mít pod kontrolou pouze vy. Stačí potom přenastavit těch pár souborů, kde kontrolu aktualizací buď deaktivujete úplně, nebo přenastavíte na url svého forku. To je kouzlo svobodného softwaru a githubu.
Běžný browser rozhodně nepotřebuje root oprávnění. To, že aktuálně software dělá, co má, není žádná záruka. Jednoho dne si může přidat svůj ssh klíč do authorized_keys a pingnout si domů.
Dovedl bych si ještě představit, že si sw sám aktualizuje ona /etc/hosts pravidla. Jednou projdu zdrojáky programu, podívám se odkud čte a jaký formát očekává, co s daty dělá. Přinejhorším mi to někdy později rozbije nebo zneužije DNS.
Ale nechat si z cronu volat pod root uživatelem kód stahovaný z webu je bezpečnostní díra jak vrata.
Na rootlém Androidu se dají reklamy blokovat globálně (nejen v prohlížečích) pomocí AdAway
https://f-droid.org/repository/browse/?fdid=org.adaway
To by nebyl dobrý komerční produkt, protože by byl naprosto neúčinný proti Adblocku, který je rozšířenější. EditHosts zůstane vždy na okraji zájmu už kvůli tomu, že je určen pro Linux. A i v linuxu jsou možnosti, jakým směrem jít. Automatické aktualizace mi dávají možnost na takové věci reagovat. Nebudu tady ale rozpytvávat možnosti řešení (know how). Každopádně, pokud si myslíš, že jsem ti vnuknul dobrý komerční nápad, můžeš ho ocenit. https://www.coinbase.com/edithosts
Pro běh ne, pro aktualizace potřebuje. Potřebuješ ho i pro samotnou instalaci. Jak myslíš, že si nainstaluješ do linuxu prohlížeč například Google Chrome? Stáhneš si deb balíček a jako root si ho nainstaluješ. Pak už ti chodí jen aktualizace, které se instalují rovněž pod rootem.
Bezpečnostní díra to není, i na windows se přidává do registrů informace o automatickém hledání aktualizací browserů. A kdo to považuje za bezpečnostní díru, tak EditHosts je popsaný, zdokumentovaný, jednoduchý, každý má možnost automatické aktualizace deaktivovat. Proto je taky oddělená aktualizace černé listiny a samotného programu. Stačí smazat soubor z cronu.
Jsou cesty, jak si s bannery a pod poradit, nezávisle na tom, z jakého jsou serveru. S tím, co popisujete si poradí i obyčejný Adblock, akorát že se rozšíří filtry. Na linuxu jsou cesty (i na Windows, ale těm se nevěnuji), jak nastavit například proxy server Privoxy tak, aby tím taková reklama neprolezla.
Ne, v případě proxy serveru typu privoxy je možné nahradit obrázky či jiné prvky například o určitých rozměrech transparentními lokálními obrázky, nezávisle na doméně. Nebo je úplně odfiltrovat, nebo nahradit za obrázky kočiček, atd. Ale touto cestou jít zatím nechci. Nicméně aktualizační mechanismus my dává možnosti EditHosts změnit tak, aby byl pořád efektivní.
Možná si přečtěte základy. Prohlížeč roota nepotřebuje, potřebuje ho jen administrátor pro jeho instalaci. Pod rootem prohlížeč v žádném případě běžet nemá. To, že se takhle ve Windows provozuje i aktualizuje neznamená, že to není díra jak prase a jeden z důvodů, proč Windows tak dobře chutná virům.
Souhlasím, že prohlížeč nemá za žádných okolností běžet pod rootem. Aktualizace probíhá pod rootem i v linuxu, taky se například zmíněný google chrome instaluje do /opt/... kam má přístup pro instalace pouze uživatel root. Nicméně za větší bezpečnostní díru bych bral to, že se prohlížeč automaticky neaktualizuje. Aktualizace prohlížečů nejsou jen kvůli přidávání nových funkcí, ale zejména proto, aby vývojáři prohlížečů mohli reagovat na objevené zranitelnosti. EditHosts běží pod rootem jen při instalaci a při aktualizaci. Využívá přirozených vlastností souboru /etc/hosts, takže je po většinu doby vlastně jen pasivním blokátorem, a při blokování neběží v klasickém slova smyslu. Narozdíl od adblocku a podobných nezpomaluje počítač a funguje nezávisle na použitém prohlížeči. Nevidíte hlášku čekám na adblock plus, a pod, jak se stává, když překombinujete filtry pro adblock.
Ano, je pravda, že Firefox se dá takto používat. Google Chrome ne, možná Chromium se dá takto stáhnout. Téměř nidko to ale takto nestahuje a neinstaluje.
Martine, pokud chci využívat /etc/hosts soubor, musí se EditHosts instalovat pod rootem. A touto cestou chci jít. Pokud chceš jít jinou cestou, nikdo ti nebrání, nidko tě do ničeho nenutí. Máš ale svobodnou možnost projekt forknout a vydat se vlastní cestou.
Tak to jsi slabší borec. Já už mám úspěšně za sebou skoro stovku počítačů a dokonce jdu tak daleko, že z nich vyhazuji i Widle a, kupodivu, pouze kladné a nadšené ohlasy. Pro BFU, zvyklého klikat na vše, co v mailu najde je takové Ubuntu ideální řešení, protože keyloggery, trojany a podobná svinstva se absolutně nechytají.
Odkazy nejsou pro nikoho problém. Problém je vtíravá reklama, vyskakující bannery, flash. To, jestli si někdo dá do článku reklamu pod regulérní odkaz na webu nebudu řešit, oni to totiž vyřeší vyhledávače za mne. Takovému webu by klesly ranky hodně rychle a propadl by se ve výsledcích vyhledávání. I PR články by měli být označeny jako inzerce, stačí si přečíst například doporučení Googlu a atd.
Vytvoř balíček pro debian/ubuntu, distribuuj ho přes oficiální repozitáře (http://askubuntu.com/questions/16446/how-to-get-my-software-into-ubuntu) a aktualizace vyřeš stejně tak standardním způsobem. Filtrovací pravidla ať si to klidně stahuje později automatizovaně. Ale tak, jak je to teď, je to zcela mimo.
Jaká je šance, že mi z oficiálního repozitáře přijde podepsaný a otestovaný balíček s firefoxem, který mi při aktualizaci (omylem) smaže home? A jaká je šance u tvého programu (sudo rm)?
Pořád se oháníš linuxem a nelibostí k windows, ale takový proces, jaký si vymyslel, je zcela windowsový. Root uživatel pro všechno, aktualizace na pozadí zcela bez vědomí správce, sw se odněkud ručně stáhne a nainstaluje, sám si spouští, co se mu zalíbí.
Nemám nic proti tvému nápadu, jen ta realizace je pekelná.
Touto cestou jít zatím nechci. Nic by mi to aktuálně nepřineslo, kromě práce navíc. Možná časem, až někdo přispěje na vývoj, tak budu o přidání do repozitářů uvažovat.
A to, co popisuješ s tím rm se ti může stát i když budeš instalovat například přes ppa nebo oficiální repozitáře. Viz případ se Steamem. Sice se to stalo na githubu, ale kdyby se tam chyba neodhalila, tak by to určitě přešlo i do ppa repozitářů. http://www.root.cz/zpravicky/steam-klient-muze-kvuli-chybe-spustit-rm-rf/
I když, zvažuji, že bych se přece jen i touto cestou vydal. Githubu se ale zříkat nebudu. Standard je ten, že se v githubu všechno otestuje a pak to jde do ppa a pak třeba do oficiálních repozitářů. Akorát jak jsem psal, je to práce navíc, ale zas na druhou stranu je zde možnost, že by se k tomu přes oficiální repozitáře dostalo více uživatelů.
Proti githubu nic nenamítám, to je v pořádku. Problém je jen distribuce a aktualizace programu. Tak, jak je to teď, těžko nějaké uživatele nasbíráš.
Pro obyčejné lidi je to moc komplikované a nepochopitelné (srovnej s instalací adblocku z nějakého storu, případně balíčku z ubuntu software center). A naopak každý, kdo do toho vidí a byl by schopen to ocenit, se vyděsí a uteče.
Moje zkušenost je taková, že o EditHostu prakticky nevím, že ho mám. Web funguje rychle. Při adblock plusu často Adblock plus mrzne a browser píše, že čeká na adblock plus. Občas se narazí na web, který nefunguje korektně, například web blesk.cz - to jsem vyřešil přidáním img.blesk.cz na whitelist. Pokud se vyskytne nějaký problém, tak reportujte a udělám opravu.
Protože to je stejné, jako boj s pirátstvím - nemáš možnost to zastavit, pouze apelovat na slušnost (tj. "když už stáhnete, tak aspoň _něco_ přispějte"). To stejné s reklamami - kdo se bude chtít vézt zadarmo, poveze se zadarmo, prostě nainstaluje adblock. Ale jsou i lidé, kterým je takový přístup nepříjemný, a rádi by poskytli nějakou kompenzaci. Pokud taková možnost není, portál jen ztrácí potenciální příjem. A pokud místo represí začne své čtenáře vzdělávat, možná dokáže získat tolik příspěvků, že tím zakryje svoji ztrátu z vyblokovaných reklam. Nebo minimálně část z nich. V každém případě na tom bude lépe, než portál, který takovou možnost neposkytne.
Můj komentář neznamenal, že by se měl portál zcela zbavit reklam, ale umožnit lidem, aby adblock používali a tyto lidi poté vzdělávat a vést k tomu, aby přispěli na chod portálu jiným způsobem.
Ne nepletu, protože lidé s blokací reklamy už dávno na tu agresivitu zapomněli, protože s ní přece nepřichazejí do styku, a operují s ní, protože jim tu myšlenku implantoval ten článek firmy eMerito. Prostě je to PR majstrštyk :-)) Každá reklamní manipulace musí pracovat s daným kontextem, nelze se od něj odchýlit libovolným směrem a přijít s něčím, co kontext zcela postrádá, neúčinnější je reklama, která daný kontext svede žádoucím směrem :-)
Tomu se ale říká symbióza. Hmyz dostane něco na oplátku za návštěvu a je tak lákán dál na jiné svého druhu.
Jinak si pletete pojmy s dojmy - barva květu a vůně je reklamou na obsah, nikoli na další reklamy. My se tu bavíme o blokování další reklamy na navštíveném webu. Tj. návštěvník je lákán na obsah webu a ne na obsah reklam na jeho webu, které jsou mnohdy agresivní. Více viz regulace reklamy kvůli přemíry agresivity (co se nesmí kdy propagovat, úroveň hlasitosti aj.)
Jste opravdu jednoduchý. Je regulace plošná a regulace účelná, např. pro zamezení cennového dumpu. Dnes rozumní lidé, např. ve Švýcarsku vědí, že i v plně svobodné zemi plné liberálů je pro lepší fungování trhu důležitá regulace. Už vás ale chápu, rozdělujete svět na černý a bílí, stejně jako včelička, která potřebuje přežít.
Opět spojujete random regulaci, o který jsem nepsal (a jsem jejich odpůrcem) s regulací účelnou, která má zamezit špatným dopadům. Samozřejmě to jak zná regulaci masa, je ve většině případech špatně. Kde dobře fungují regulace je to Švýcarsko, podívejte se, jak to dělají a opravdu nikdo nemá dojem, že by to nefungovalo..
Tak znovu, vy nedokážete na informace koukat jinak, než na ně teď koukáte. IDOS, ano za čas odjezdu vám opravdu nikdo nezaplatí, ale zaplatí vám někdo za to, když vám IDOS k tomu přihodí rady průvodce? Takže si představte, že máte zdarma časy odjezdů, ale další obsah už je navíc zaplacen. Velice složité....
Vezměte si jak živé organismy regulují množství svalové hmoty, buňky svalové hmoty neustále přibývají, a jejich počet je regulován apoptózou, tedy buněčnou smrtí, buňky, které nemají dostatek vnějších podnětů ke své existenci, zvolí svou buněčnou smrt. A tím je zajištěno, že živočichové mají svalové hmoty tak akorát a nejen svalové hmoty. Ani v tomto případě není mozek schopen dopředu určit, kolik by svalové hmoty mělo být a tělo spoléhá na algoritmus kolektivní inteligence, na adaptační mechanismus, který tyto hodnoty řídí v reálném čase.
Co tedy táhne poptávku po internetu když ne jeho obsah? Proč má každá rodina potřebu si jej pořídit? Kvůli FB to nebude.
Jinak je váš příspěvek nesrozumitelný - o jakém čase a obsahu to mluvíte? Protože dříve jej táhli hlavně konzumenti (osobní zkušenost z druhé strany). Pro jejich nalákání se později ISP přetahovali o poskytovatele obsahu než se stali tak velkými (hodně zákazníků), že se role alespoň narovnaly (začali platit i poskytovatelé).
Jinak mi ve vaší myšlence zcela chybí prodej přes internet - kam patří eshopy?
Tomu říkám hodně špatný příklad - pokud chtějí prodat lístky na vlak, musejí dát informaci o odjezdu. Když ji nedají, dopraví se tam člověk jinak nebo s konkurencí (mluvím o ČR). Naopak internet IMO nahradil papírové jízdní řády, které samy nenajdu optimální spoj s více přestupy. Takže tyto doplňkové služby už jsou zahrnuty do nákladů samotné služby.
Jaké obdobné služby v telekomunikacích? Většina zanikla s rozvojem internetu.
"Nikdo neví, co to jsou špatné dopady." Tak já vám to povím, protože to ještě s dalšíma několik miliony lidí vím. Špatný dopad je např. cenová válka o menší počet klientů, než region umožňuje. Výsledek je snižování kvality, zadlužení provozovatele a výsledek je krach. Vy přemejšlíte nad ekonomikou jako v 90. letech. Dnes se již ví, že neviditelná ruka trhu nefunguje a dopady zadlužených nemají dobrý vliv na celkovou ekonomiku.
Z hlediska systému ten krach není špatným dopadem, ale návratem k optimu, a po cestě k tomu krachu dojde třeba k rozvoji nového odvětví, které nakonec ten krach přežije, protože někdo jiný najde životaschopný obchodní model. Ne opravdu, na to posoudit to, je samostatná lidská mysl krátká. Viz Godelovy věty o neúplnosti. Nebo evoluční algoritmy a heuristické prohledávání stavového prostoru.
Tak teď nevím, co si mám vybrat.
Buď by se všichni upili k smrti bez ohledu na reklamu, pak nevím, proč ti výrobci sou tak hloupí a investují do reklamy (tzn že reklama nefunguje a výrobci si zaslouží zkrachovat, protože do toho vrážej prachy).
Nebo reklama funguje a pak se zvyšuje procento konzumentů a tak i alkoholiků než bez reklamy.
No, minimálně se domnívám, že pouštět reklamu na alkohol okolo dětských pořadů je minimálně nemorální.
A když vynecháme emocionální pseudoargumenty, tak pořád budou faktické argumenty z hlediska logiky neúčinné? Trochu jste se v tom ztratil, zdá se. Nehledě na to, že jsem dopředu obviněn.
Ale nějak jste zapomněl vysvětlit, tak společnost nebo regulátor neví nic o škodlivosti, když tu regulaci zavedl až po jejím výskytu. Nikoliv naopak, jak ste se snažil naznačit dříve.
Tak prvoplánovitě ne, ale určitě počítají s přístupem k eshopu anebo placeným službám. Mnohdy by mnohé produkty neexistovaly bez internetu (kindle, itunes apod).
IMHO poskytovatelé budou muset najít způsob, jak se přiživit na internetovém prodejním kanále než jen zobrazováním jejich reklam. Jenže problém ČR je, že to tu nikdo neumí a ani nad tím nepřemýšlí, což vidím velmi dobře i v jiných oblastech, hlavně ve finančních službách.
Jediné, co má na tom článku skutečnou cenu je ta anketa. 15% (a klesající trend) těch, co neblokují, je jasným signálem, jak moc je webová reklama oblíbená. Zbývá jen doufat, že se nad tím zadavatelé reklamy zamyslí, jenže se obávám, že místo, aby vystřízlivěli a ubrali, začnou blbnout ještě víc.
Kdybych chtěl jít cestou blokování přes nss, šel bych spíše do hpHosts, než do zde uváděného řešení.
Zatím si ale v pohodě vystačím s kombinací privoxy + noscript + ghostery...
EditHosts vygeneruje blocklist o více než 47 tisících řádcích.
Kombinuje unikátní záznamy z https://raw.githubusercontent.com/jiri001meitner/edithosts/master/edithosts-blocklist.txt
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.txt
http://hosts-file.net/ad_servers.asp
http://someonewhocares.org/hosts/hosts
http://pgl.yoyo.org/adservers/serverlist.php?hostformat=hosts&showintro=0&mimetype=plaintext
Tyto záznamy vyčistí, sjednotí zápisy, nastavý linuxové konce řádků. Filtry se aktualizují automaticky.
Z uvedeného hpHosts používám v EditHosts blocklist http://hosts-file.net/ad_servers.asp. Vzhledem k tomu, že používám i další nezávislé blocklisty, je EditHosts lepší cesta k blokování.hpHosts sám o sobě neřeší ani automatické aktualizace blocklistu v Linuxu, EditHosts ano.
Alternativou pro android je i Adfree (http://adfree.bigtincan.com/adfree.apk). Obě dvě varianty využívají pro blokování hosts soubor. Zrovna tak jako mů EditHosts pro linux (http://edithosts.meitner.cz). Pro všechny tyto varianty platí, že uživatel potřebuje práva administrátora (roota).
Spybot Seach & Destroy blokuje v hosts souboru ve windows malware domény. Nevím, jestli je něco podobného vyloženě na Windows - EditHosts (http://edithosts.meitner.cz) portovat na windows zatím nehodlám. Poslední verze Spybotu jsou velmi pomalé a proto ho už nemohu doporučit. Ale obecně, blokování prostědnictvím hosts souboru považuji za méně náročné na zdroje, než adblocky.
Ano, když jsem kdysi sledoval TV, tak jsem reklamu viděl.
Ale opravdu je reklama jen o tom, aby preferovali nějakou značku mezi existujícími konzumenty? Nikdy se nesnaží získat nové? Nikdy se nesnaží přesvědčit diváka, že pít je pohoda a super? Jinak reklama může být i na prodejny a zboží v akci, product placement apod. Např. hypotetický scénář - 5 fernetů za cenu 4 IMO jednoznačně podporuje zvýšenou konzumaci. Reklama na alkohol není jen o sloganu "Den odchází...", ale i všechno to kolem včetně filmových klišé - panák na odvahu, panák na uklidnění, panák na pohodu aj.
Ano, stabilní procento konzumentů navzdory vysoké úmrtnosti v produktivním věku, kdy nejčastější příčinou, ať už přímo nebo nepřímo, je alkohol. Jak je to podle vás možné, když konzumenti nepřibývají?
K perličce - ano, někdo se snaží nahnat body na nějakém větším nebo menším problému. Nicméně pokud by to problém nebyl, tak tím nic nezíská, ne? Jistě, lze z prdu vyrobil kuličku, ale to pak ne každého osloví a politik body nezíská. A nakonec - nejsem si vědom, že by regulace alkoholu byla politicky výhodné téma.
Zákaz sám o sobě nic neřeší, to ano, ale je nutným předpokladem pro jeho vymáhání. Ano, děcka se k chlastu dostanou, když chtějí. Ale to nemůže být důvodem pro zrušení zákazu prodeje a konzumace alkoholu dětmi.
BTW, teď mě nemile překvapil jeden zahraniční seriál pro děti novějšího data, kdy matka hrdinky si zapálí cigáro, aby se uklidnila. Ta scénka byla k ničemu ve vztahu k ději a lze ji zahrát všelijak jinak. Proč tam tedy byla zrovna s cigárem. Jsem zvědav, s čím se teď vytasíte.
FT tezko vycitat, ze napsali zavadejici clanek. Ze to Lupa prelozi, neoveri a vyda, je uz smutnejsi. Ale ze i ve specialnim clanku na tema blokace reklamy stale NENAPISETE, ze tu placene povolenou reklamu jde v ABP vypnout vypnutim jedineho zatrzitka, to uz je FAKT PECH. ;o)
Ostatne jde o dokumentovanou funkci ABP. Nic noveho pod sluncem, co by museli damy a panove z FT odhalovat.
Jakékoliv HTML musí respektovat DOM - tedy hierarchické namapování jednotlivých elementů. Není to ani tak že by tam byla nějaká možnost výběru - i když napíšete zkřížené a neukončené tagy, nebo text jen do jedné úrovně, prohlížeč si z toho vyrobí stromovou strukturu, která se dá považovat za DOM, i když je sama o sobě špatná a nedá se pořádně zobrazit.
Fakt jste viděl reklamu na alkohol? přiznám se, že já televizi stále sleduji, ale reklamu na alkohol jsem ještě nezahlédl... Nemám štěstí jako vy :-)
Já jsem našel, že nejčastější příčina úmrtí je úraz nárazem nebo pádem, tak jestli jste schopen dodat nějakou statistiku, která potvrdí Vaší argumentaci. Děkuji.
Dál je to od vás jen nějaká dojmologie a věta: zákaz neřeší, ale je předpokladem pro vymáhání zákazu, by se měla vytesat na váš hrob.
když problém není, a potřebujete nahnat body, tak se prostě vytvoří. Co na tom, že pedofilové způsobují statisticky nepodstané množství násilných trestných činnů, kdo z politiků by si mohl dovolit říci, že nechce bránit slabé a nevinné děti?
Zákazy nefungují, tedy fungují, ale jako všechno, pouze na ty slušné.
ps netuším, co jste chtěl říci tou scénkou s cigárem, jistě, nemusela si zapalovat, mohla se pomodlit otčenáš nebo si zamasturbovat nebo se proběhnout po dvoře či se zbičovat důtkama, ale scénarista usoudil, že její charakter nejlépe podtrhne zapalání cíga, no a?
predstavte si obchod kam vejdete a prilepi se na vas pikolik s naruci letaku. vy si budete vybirat citrony a on vam bude furt pred ksicht cpat letaky a neustale zvanit, obcas piskat na pistalku nebo zpivat, ale stale vam bude pred oblicejem mavat letakama.
vy mate 2 moznosti
1) tento opruz snaset a nervovat se
2) vzit kver a naprosto legalne a beztrestne toho reklamniho pikoli odstrelit jako reklamu v adblocku
osobne zvolim variantu 2, protoze jak uz rikala moje babicka "ceho je moc, toho je prilis".
zkusil jste nekdy servery mf ci tiscali?
ale vubec nejsem proti volnemu trhu, nebo chcete rict, ze jej narusuji tim, ze nekoukam na reklamu? to byste pak mohl rikat o vsech co na ni nekliknou a neco nekoupi. zadavatele jiste nezajima pocet impresi, ale konverze ze.
Aha, tak žo pak jo. Už vidím, jak dorazíte do super/hyper se štaflemi a začnete vypínat obrazovky :-) Není prostě jednodušší a inteligentnější chodit tam, kde ty obrazovky nejsou? Nebo alespoň kde jsou, ale neřvou na celé kolo a nepřekrývají polovinu obsahu? Já kvůli tomu prostě přestal navštěvovat ty servery, kde mi to vadilo (např. zive.cz). Že použitím adbl0cku žádná škoda nevznikla víte jak? Co když to není PPC reklama ale PPV?
Autor může zvolit platící systém, kde mu věrní čtenáři zaplatí, pokud autora považují za oblíbeného. Až zaplatí stačí vstoupit.
Ostatní můžou blokovat ale nic neuvidí.
Pokud vidí, je to amaterismus webmastera!
Autore stěžuj si svému webmasterovi, ne na blokovače reklam.
citace:Druhý důvod může být ten, že si nechává platit za to, že reklamu neblokuje, což někteří označují za nefér vybírání výpalného.
Autore lžeš, povoluje ale nenechává si za to platit, autor ABP je liberální člověk, proto umožnuje snadnou změnu k starému chování doplňku.
Uživatelé ABP naučte se používat i NoScript ABE
Reklamu jsem se naučil blokovat prostřednictvím přidaných pomocníků do prohlížeče.Všichni již dobře víme, že společně s reklamou se do počítače a telefonu ukládají i sledovací prostředky webů, myslím, že o to nám jako uživatelům jde, ochránit si kousek soukromí a nenechat se sledovat. Koneckonců, google žije z toho, že reklamy sleduje, jsou mu za to vyplácené peníze od inzerentů a potom on sám vyplácí za návštěvnost a vizualizaci reklamy a klikání, /youtube atd / tzv.svým partnerům podíl peněz utržených např. za sledování videií. Pokud by šlo o samotnou reklamu, myslím, že to není problém. Potíž je právě v tom, že jsme díky ni daleko častěji a precízněji sledováni. Takže reklamu rozhodně blokovat...
a vaše captcha je k hovnu, neumí rozpoznat správný výběr...
Tím se to vyřešit nedá, protože do obrázků můžete generovat informaci, která ty filtry rozhodí, nebo můžete obrázky skládat až v prohlížeči (propustnost a zobrazení přes sebe), kdy jednotlivé obrázky budou z hlediska těchto filtrů neutrální, protože budou obsahovat hodně homogenní informaci, obrázek vznikne teprve jejich složením.
Tak tohle fakt nefunguje, zkoušelo to hodně lidí, ale fakt to nefunguje.
Protože v systému - plať kolik chceš, se většina chce vézt zadarmo a neplatit nic.
netuším proč by se proti aktivním blokujícím nemělo postupovat taky aktivně, co jiného s nima?
Květy jsou vystavovány na odiv, a jsou tedy reklamou, nesou klamavou informaci pro hmyz, krása či nepřehlédnutelnost květu, nesouvisí s výživnou hodnotou nektaru, a když ano, tak nepřímo úměrně, což je taky jeden shodný rys s reklamou :-))) A účelem květů není napojení hmyzu, i když hmyz to tak vidí, ale přenos pylu hmyzem. Takže vidíte, že reklama a jí podobné mechanismy, jsou zcela přirozené i mimo lidskou společnost :-)
Platit si za obsah je v internetu nerealistický model, protože internet není licencované médium, takže to by nefungovalo, potřeba internetu je nízká, nikdy by nezískal potřebné prostředky na provoz, kdyby se za obsah platilo, proto si pomocí reklamy musí vypomoci přirozenou potřebou i jiného zboží a část jeho ceny se díky reklamě dostane i na provoz internetu.
Ne nemotám, IDOS je dnes zdarma, kdyby měl být placený, tak jeho návštěvnost bude zlomek dnešních hodnot, lidé prostě nebudou pořád dokola zjišťovat, kdy jim jede vlak, protože by je to dost stálo, a nákladová cena se vyšplhá k oněm 15 Kč, za jedno zjištění. Ostatně tolik řádově stojí dotaz na čísle 1888.
No nejsme ve sporu, já jen tvrdím, že model placeného obsahu je nerealistický, i když teď přichází doba, kdy se, kde kdo o něj bude pokoušet, protože je to módní záležitost a místo inovace reklamy se to zdá jako jednodušší cesta. Ale nebude, sám časem uvidíte.
Jsi prostě jen nevzdělaný tupec. To, co tu chvístáš, je jen snůška nesmyslů. Představ si, že jsou rostliny a velmi úspěšné, které žádné květy nemají a i takové, které sice květy mají, ale ty se nikdy neotevřou, takže hmyz k ničemu nepotřebují a tím mají jistotu, že vytvoří plodná semena i kdyby čert na koze jezdil!
Tento Dilbert mě nedávno docela pobavil: http://dilbert.com/strip/2015-02-24
A koukám, že Vy to tu prezentujete zdánlivě vážně. Přiznávám, že mě Vaše příspěvky opravdu baví, ale někdy ujedete poněkud příliš...
Vy jste v televizi viděl reklamu na alkohol?
Já tam vídám reklamu na výrobky s alkoholem a ani slovo o tom, že je skvělé se upít k smrti. Budu šťasten, když mi dáte odkaz na reklamu na alkohol, děkuji.
Z principu je reklama mířena a to, aby si konzumenti kupovali alkohol jisté značky a reklama nemá směřovat k tomu, aby se kupující upil k smrti, mrtvý kupující je firmě k ničemu :-)
Prosil bych o podklad tvrzení, že se zvyšuje procento konzumentů a alkoholiků, co jsme měl možnost vidět statistiky, tak to dlouhodobě zůstává +- stejné.
A jen taková perlička - že někdo něco začal regulovat, nemusí a většinou ani nemá, příčinnou souvislost a nějakým výzkumem, prostě nějaká skupinka "politicky uvědomělých" se chtěla zviditelnit a začala křičet a lobovat pro zákaz. A že zákazy nic neřeší, nemůže popřít nikdo rozumný. :-)
A co obsah, plat redaktora 30 000 čistého, s odvody 50000, 3 redaktoři, 150000 měsíčně jen na mzdách. to máte za rok 2 miliony, a na to potřebujete nejméně 2000 platících čtenářů. No a teď webů co vás zajímá je 100, platil byste dejme tomu 50 Kč měsíčně 100x? A jo, jsou to jenom tři weby? No tak na to internet nepotřebujeme vůbec.
No tak kolik jste ochoten zaplatit za chleba, 30 Kč? A za zjištění, kdy vám dnes jede vlak 15 Kč? A kolikrát to budete zjišťovat, chleba si kupovat budete pořád. Zde máte jasný příklad přirozené rozdílnosti potřeb. A fixní náklady na pečení jednotky chleba jsou jen zlomkem nákladů na provoz internetu rozpočítaného na prodanou jednotkovou informaci. Opravdu internet se z obsahu nemůže zaplatit.
Zaplatí jistě, ale pro všechny poskytovatele kvalitního obsahu to bude málo, protože ta přirozená poptávka po kvalitních informacích je slabá. K životu žádné kvalitní informace nepotřebujete, úplně stačí, když budete ve všem úspěšném kopírovat své sousedy a budete taky úspěšný, možná úspěšnější, než s draze zaplacenými kvalitními informacemi. To je síla trhu a základ úspěchu lidské společnosti. Agregátní poptávka po obsahu náklady na provoz internetu jednoduše nezaplatí.
To vám nevěřím, pokud nedokážete z reklamy vytáhnout pro sebe potřebnou informaci, třeba o myšlení její cílové skupiny, nedokážete to ani v jiných případech. Mě se ale taková reklama nezobrazuje, mám tady reklamu nyní na stránce na IntelliJ IDEA, dále slogan jako Sourcing Optical Instruments?, nebo reklamu na forpsi.eu a zoner.cloud. A to začínám považovat za problém, protože se z ní nemohu nic dozvědět o druhých lidech.
Obsahovka je v prostředí internetu makroekonomicky nerealistický model, protože potřeba samotného obsahu internetu je nízká a internet by nikdy nezískal dostatek prostředků na provoz, kdyby obsah měli platit příjemci, proto se musí svézt s potřebou ostatního zboží a formou reklamy participovat na prodejní ceně zboží, jehož potřeby jsou přirozenější.
Například potřebujete zjistit v kolik vám jede vlak, za to byste zaplatil třeba 15 Kč, používal byste tuto službu běžně? Nikoliv. Takže rozvoj těchto služeb by odpovídal rozvoji obdobných služeb, jaké provozovali telefonní společnosti a kde cena byla zhruba taková.
No neříkejte, že jste vše splnil, na co jste ji lákal a že jste si nic nepřikrášlil. To jste si jí moc nevážil a nerozuměl jí. Přece vybudovat v ní pocit, že vybrala nejlépe jak mohla, je pro každou ženu velmi důležité, vy se chcete jen zabavit, ale ona myslí hned na kvalitní potomky a podle toho vybírá :-)))
no a do stránky budu generovat funkci s náhodným názvem, v náhodném místě, která se zpožděním obnoví zase původní stav a addblock odfiltruje. Kdyby byl zájem o to, posílat reklamu podivínům (lidem z okraje normálního rozložení), addblok by se jednoduše blokoval.
Neříkejte, a z čeho žije Google, nebo Seznam? Z reklamy, tedy i vaše weby žijí z reklamy, dojdou-li peníze firmě Google, kdopak za vás tu konverzi asi budete dělat? Nebo si je budete kupovat? To už tak pohodlné nebude, a je otázka zda by to masově fungovalo, kdyby lidé počítali s tím, že výsledky vyhledávání jsou podle toho, co si kdo zaplatil.
Článek je celkově dobrý, ale je škoda, že se zabývá pouze ADBlockem a reklamou, kdy její blokování považuji za krádež, nebo přinejmenším za neetické chování (nechceš? Tak k nám nechoď). Nezneužívej ADBlock a spol., aby jsi něco u nás pokoutně četl. Reklama je forma "předplatného" a její vypnutí je forma krádeže.
Jako čtenář nicméně lituji, že na 99% webů není žádná alternativa ve formě předplatného. Úplně ideální by bylo, kdyby se domluvil jeden universální systém, ale je jasné, že to není reálné :-(. Na několika odborných webech mám předplatné a pokoj od reklam.
Velmi by mě ale zajímalo, jak je to s dalšími věcmi typu:
- flashblock (tady je velký argument bezpečnost)
- čtení přes Pocket, PrintFriendly apod. (je to bráno také jako blokování reklam)?
- Ghostery, který je podle mě ke statistikám ještě více destruktivní, ale vůbec se o něm nemluví
Ten nejdůležitější, například o reklamu ženských předností se stará celý kosmetický průmysl. Líčení, to je taky forma reklamy, která má muže nalákat a konkurentky zastrašit :-))) A nejen žen, v minulosti i válečné líčení bojovníků kmenových společenství bylo nedílnou součástí bojové strategie, které "reklamovalo" sílu a neporazitelnost kmene. Viz třeba bizardní projevy líčení na Nové Guinei, které se dochovaly dodnes.
Věřit něčemu takovému je dobré šílenství. Proč bych měl umožnit tvému programu, který si pravidelně odněkud z internetu sám stahuje pravidla, aby kompletně ovládl moje DNS? https://github.com/jiri001meitner/edithosts/blob/master/gethosts.sh#L16
Osobne jsem zacal pouzivat AdBlock, protoze na nekterych Webech vyskakovala silena reklama pres celou obrazovku, pripadne po najeti mysi zacla hlucet do sluchatek tak, ze me z toho boleli usi.
Dnes vsak uznavam, ze by mi vyhovovalo radej to, kdyz narazim na web kterej nevi co je mira, tak ze bych ho manualne oznacil na blok reklamy. Dnes uz zpravidla chodim na nekolik desitek vebu pravidelne a reklama mi tam nevadi, jenze AdBlock je defaultne v rezimu disable, coz je mozna skoda.
Pokud jedu pres datovy tarif, tak bych urcite krouhal, kdyz je toho tolik, ale na necem kde mam linku s 20 MB/s me to nejak nebere ;-).
Takze aktualne ma Lupa zelenou :-).
To myslím nehrozí. Nejsem apriory proti veškré reklamě. Pokud si na web dají jednoduchou reklamu, kterou budou mít na vlastní doméně, tak je samozřejmě blokovat nebudu. Problém těchto reklamních sítí je hlavně v té bezpečnosti, agresivní reklamě a v tom, že zpomalují načítání stránek. Nemyslím, že kvůli mne budou měnit reklamní systém a dělat nějaké výrazné zásahy. Nic nepodnikají ani proti Adblocku, který je milionkrát rozšířenější, nežli EditHosts. Neplánuji EditHosts portovat na Windows, takže bude vždycky minoritní.
ale otravování ano. Pokud mi zůstal pruh textu, který mne zajímal a reklamy žily svým životem vedle, problém v tom nebyl. Nicméně řvoucí video, okno přes celý monitor bránící mi konzumovat to co chci, je právě ten moment kdy jsem se začal zajímat o blokování reklam a aktivně jej využívám. Pokud mne web upozorní na blokovanou reklamu, a reklama na něm nedělá psí kusy aby si získala moji pozornost, potom nevidím důvod, proč pro konkrétní webblokování nevypnout. Prostě a jednoduše ... já jsem si nezačal!
Dělám to stejně. Preventivně blokuji vše, surfuji anonymně, po uzavření prohlížeče automaticky mažu veškerou historii, cookies třetích stran zakázané totálně, ostatní cookies povolené jen tam, kde to bez nich opravdu nejde. A světe div se! Žádný spam, žádný phishing, žádné otravování nevyžádanými nabídkami. Na ,,blbém" mobilu mám povolené pouze voice a SMS a opovi jsem zakázal, aby posílal reklamním agenturám reporty, že mé, (anonymní předplacenka) číslo je aktivní. Reklamy v TV blokuji na základě detekce reklamě upravené zvukové modulace, zatím tak, že zvuk se během reklamy automaticky vypne, pracuji na tom, že místo skřehotání blbého Alzáka poplyne z repráků Štercl, nebo songy typu Mým domovem ztichlá je putyka a podobně. Protože koukat na nějaký Simply clever dvacetkrát denně a třikrát během jednoho pořadu je s duševním zdravím neslučitelné, zejména, když auto stejné třídy, jako Škodovku lze pořídit za polovinu.
A nepletete si příčinu a následek? Já jen, že spousta lidí zde má blokaci reklamy dávno, než vyšel nějaký článek. A rozhodně si to neinstalovali pod vlivem reklamy "nainstalujte si to", ale kvůli reklamě obecně, protože "tohle už přehnali".
BTW, stačí se podívat jaké pluginy do prohlížeče jsou nejstahovanější. Ale to jen proto, že vyšlo málo manipulativních článků o prospěšnosti reklamy?
To říkáte vy. Já říkám, že na webech založených na obsahu, těch možností moc nemáte. Buď si za obsah platit a nebo mít reklamu. Dobře, ještě v některých oborech můžete spammovat databázi čtenářů. Miluju, když někdo osvícený přijde s myšlenkou, váš jediný funkční model. Tady máte místo se o ty modely podělit. Předem vám za to děkuji.
Jste opravdu kvalitní trol. Vaše doměnka, že když nevidím reklamu u sebe, nevím, jestli je agro a nebo ne je tak hloupá, že je všem jasné, že jste sice zdatný trol-intelektuál, ale realita vám utíká mezi prsty. Asi bude lepší, když budete mlčet a v klidu si žít ve vašem vysněném světě plnym kytiček a včeliček.
To je odvážné tvrzení, že na to lidi zapomněli. Naopak je možné, že špatná zkušenost se v tomto případě pamatuje dlouho. Ale to jen plácání bez důkazů, ale já si toho na rozdíl od vás jsem vědom a nevydávám to za fakta.
Hmm, takže čtenář tohoto článku si zákonitě musel přečíst i jiný? Kdyby jste jej nezmínil, tak jsem o něm nevěděl - mě rozhovory neberou. Takže proč jste si jistý, že si jej přečetli i ostatní?
Nejen reklama se vyvíjí, ale i názor na to, co je agresivní a co ne. To že to není jako kdysi neznamená, že už je to OK. Opět máte nesprávné závěry.
A opět máte ukvapený názor založený na černobílém vidění světa - když mám adblock, tak už reklamu nikde nevidím? No, mám ji na několika prohlížečích, ale třeba někteří kamarádi nebo kolegové jej nemají. Vidím tedy často aktuální stav. IMHO je to lepší než kdysi, ale stále žádná sláva.
Opět motáte platbu za internet (co to vůbec je, platba za internet :))) a platbu za službu a platbu za obsah. Samozřejmě při vašem uvažování to nedává smysl, ale vy nad tím od základu špatně uvažujete. Za samotnou informaci vám awsi nikdo nic nezaplatí, ale kdo říká, že vám k tomu musím dávat jenom informaci v kolik to jede? už to chápete, že věci nejsou jenom černé a bílé?
Právě těm co to nefunguje se to zdá jako jednoduší cesta. Opak je pravdou, je to desetkrát složitější, ale hlavně jste vy pánem situace. když poskytujete reklamní prostor, tak tím pánem nejste. Chápu, že vy toto nevnímáte jako rozdíl. Placený obsah si může dovolit jenom kvalita, proto to vnímáte jako problém, protože jí kolem sebe moc nemáte..
A proč by měla být regulována reklama na alkohol? V Rusku pili i když tam nebyla žádná reklama na alkohol. A obecně ta státní regulace trvá, i když už není potřeba a stává se poruchou. Viz třeba sazby DPH a daně obecně. Argumentovat alkoholem, nebo tabákem je trochu populistické a z hlediska logiky neúčinné, protože se zde zavádí emocionální pseudoargumenty.
"Základní věci byly a byly mnohem levnější a kvalitnější, než dnes, protože z jejich ceny se neživili reklamní paraziti!"
LOL :-D Moc dobře si pamatuji, jak "byly" takové základní věci, jako hajzlpapír, vložky, kroužky na záclony... moc dobře si pamatuji na sobotní ranní fronty u řezníka, aby byly (pokud se zadařilo) v neděli na oběd řízky, pamatuji si na jeden typ jogurtu, dvě barvy "limonády" (žlutá a červená), téměř žádné ovoce, černé brambory, hromady podpultového zboží... levnější a kvalitnější? No to určitě :-)
"Nepamatuji, že by Š 105/120 potřebovala po 150.000 generálku"
Ach ta paměť :-) Tady je pro tebe a další "pamětníky" pěkný článek.
Ještě bych vyhrabal fakturu za výměnu motoru (bylo to levnější) po 130 000 km. Ústní vyjádření servisu, že mi ten motor vydržel tak dlouho, to už bohužel neprokážu. Tak snad zmínka na wikipedii pro osvěžení paměti - http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_742
A navíc - srovnejte výběr aut dnes a před 25 lety (s přihlédnutím, kolik se ročně dovezlo třeba Olcitů nebo Samar, takže normálně na skladě byly jen škodovky).
JInak šunty (bez ohledu na zemi původu) nekupuji také, ale kvalitní potraviny jsou dnes dostupné (jak cenově, tak bez front). BTW, v Polsku se vyrábějí velmi dobré věci a je škoda, že jsou u nás málo k dostání.
Lžete jako když Rudé právo tiskne!
Za ruské okupace jste sice všechny věci koupil za méně peněz ale také jste měl na výplatní pásce řádově mnohem méně peněz. Když porovnáte ceny dnes a tehdy v poměru k průměrné mzdě, tak byly ceny i základních věcí stejné a často i vyšší.
Biologicka funkce kvetu je rozhodne zcela odlisna od funkce reklamy. Ona ta rychlokvasena "kreativita", ktera spociva v prostem mechanickem principu, ze vedle sebe polozim to, co spolu nijak nesouvisi a blabolenim, kteremu sam nerozumim vytvorim osli mustek, ma prave s kreativitou spolecneho asi tolik, co reklama s kvetem.
A je mi uplne jedno, ze mi autori na webu pisi "Dont be Evil", bloknu i tuhle vyzvu. :-p Vsechny ty reklamy dneska jdou z externich zdroju nachylnejch na zasekani spywarem. Jestli chteji autori delat reklamu, at delaji textovou, ta se mo blokovat neda a ani bych ji neblokoval, neni duvod, textova reklama neobtezuje!
Hmm, HW za 250k a nejspis to papka peknych par KW, kdyz to stoji 5k/mesic, to mate jiste minimalne 100k+ ctenaru. Takze potrebujete od kazdeho prumerne 60Kc/rocne ... myslite ze by to neposlali? Jsem si jisty, ze by poslali mnohem vic.
Spoluprovozuji jeden srv, porizovaci cena byla asi tak 30k, vybralo se to za asi tak 10 minut. Pochopitelne, z tisicovek uzivatelu prispelo nekolik desitek.
Zkuste google, wow + free. Najdete stovky serveru. Vsechny jsou provozovany z prispevku svych uzivatelu zcela gratis, ty vetsi si dokonce dovoli na fulltime zaplatit i nekolik lidi, kteri se o provoz staraji.
Ve finale, dojdete se podivat na kickstarter, spousta lidi je ochotna poslat penize za ... slib. Pokud nabizite funkcni produkt, nemuzete mit problem penize sehnat, a zadnou reklamu na to netreba.
To uz davno vymysleno je.
Adblock to pochopitelne umi, pro uzivatele (aby to nemusel psat rucne) je pak potreba aby si nainstaloval https://adblockplus.org/en/elemhidehelper
Nevyhoda toho reseni je, ze se pochopitelne ten prvek stahne, tudiz to nepomuze co do rychlosti.
Kdo postoupi na vyssi uroven, si pak nainstaluje http://www.greasespot.net/ a muze si libovolny web upravit zcela libovolne k obrazu svemu. Tisice hotovych scriptu k dodani ihned.
Pochopitelne, pr