S blokováním reklamy jsem začal skoro před dvaceti lety kvůli ceně - na vytáčeném připojení jsem to byl *já*, kdo zobrazení platil, a to dost tvrdě. Takže jsem se naučil reklamy blokovat. No a když už jsem blokoval reklamy, tak jsem se postupně naučil "blokovat" i další prvky, které mi z nějakého důvodu vadily - tabulky nastavené na takovou šířku obrazovky, že jsem musel scrollovat, důležité prvky implicitně skryté a zobrazované až na kliknutí, zbytečnou závislost na javascriptu (typicky třeba tlačítko, které akorát udělá form.submit) atd. Postupem času jsem přidal blokování věcí, které nějakým způsobem zasahují do mého soukromí. Dnes už původní důvod pro blokování reklam úplně pominul, ale nemám motivaci to rušit - naopak, znamenalo by to pro mě spoustu práce a žádné pozitivum. Navíc mám pochybnosti, jestli by to pomohlo webům, které ta reklama živí: proti velké části reklam bohatě stačí zakázat javascript a to je rovna jedna z věcí, které se nevzdám - bezpečnostní dopady zapnutého javascriptu jsou příliš velké, než abych do toho šel. To ho radši zakážu a vhodnou úpravou kódu stránky zajistím, že stránka bude fungovat i bez něj...