A hned tak neuvidíš. (neuvidíme) a když, tak nebude dlouho trvat a najde se další blokátor. Reklama je svinstvo a právo na její blokování by mělo být včleněno do Listiny základních práv a svobod. A měl by být vydán zákon, který bude vnucování nevyžádané reklamy na netu tvrdě trestat! Když může být na poštovní schránce nápis REKLAMY NE! a inzerenti jsou pod trestem půlmilionové pokuty povinni to respektovat, (já sám už jsem takto hezkých pár darebáků podusil a jsem na to hrdý), mělo by totéž být i na všech webových stránkách. Čili stránka bez reklamy a bokem tlačítko, které, pokud budu reklamu chtít, zakliknu.
> reklama by se generovala do stránky na serveru pomocí skriptu, a netahala se z jiných serverů pomocí javascriptu na stránce a tudíž by nešla blokovat.
To je silně naivní názor, vyblokuju si prostě příslušný element v DOMu. V podstatě jediná reklama, která se takhle nedá blokovat je product placement přímo do článku.
web tu byl před reklamou a bude tu i po ní. Takže přežije, i když dost splaskne. Ale jeho obsah bude o dost hodnotnější. Z čehož plyne: Čím víc se bude blokovat, tím kvalitnější bude obsah. Je to jako s politikou; Udělejme z politických funkcí na všech úrovních čestné funkce a nebudeme se stačit divit, jako obrovská změna k lepšímu z toho vznikne.
> Ano, ale to byste musel rozpoznat, že jde o reklamu a místo reklamy v DOMu, může být generováno náhodně. Čím složitější algoritmus rozpoznávání reklamy, tím pomalejší natahování webu.
Ano, to by asi šlo, ale to se dostáváme prakticky na úroveň toho product placementu. Vyřešit se to dá prostě natažením pár tisíc vzorků a vytvořením bayesovských spamfiltrů na měnící se části.
Tak znovu, vy nedokážete na informace koukat jinak, než na ně teď koukáte. IDOS, ano za čas odjezdu vám opravdu nikdo nezaplatí, ale zaplatí vám někdo za to, když vám IDOS k tomu přihodí rady průvodce? Takže si představte, že máte zdarma časy odjezdů, ale další obsah už je navíc zaplacen. Velice složité....
Jakékoliv HTML musí respektovat DOM - tedy hierarchické namapování jednotlivých elementů. Není to ani tak že by tam byla nějaká možnost výběru - i když napíšete zkřížené a neukončené tagy, nebo text jen do jedné úrovně, prohlížeč si z toho vyrobí stromovou strukturu, která se dá považovat za DOM, i když je sama o sobě špatná a nedá se pořádně zobrazit.
Tím se to vyřešit nedá, protože do obrázků můžete generovat informaci, která ty filtry rozhodí, nebo můžete obrázky skládat až v prohlížeči (propustnost a zobrazení přes sebe), kdy jednotlivé obrázky budou z hlediska těchto filtrů neutrální, protože budou obsahovat hodně homogenní informaci, obrázek vznikne teprve jejich složením.
Platit si za obsah je v internetu nerealistický model, protože internet není licencované médium, takže to by nefungovalo, potřeba internetu je nízká, nikdy by nezískal potřebné prostředky na provoz, kdyby se za obsah platilo, proto si pomocí reklamy musí vypomoci přirozenou potřebou i jiného zboží a část jeho ceny se díky reklamě dostane i na provoz internetu.
Ne nemotám, IDOS je dnes zdarma, kdyby měl být placený, tak jeho návštěvnost bude zlomek dnešních hodnot, lidé prostě nebudou pořád dokola zjišťovat, kdy jim jede vlak, protože by je to dost stálo, a nákladová cena se vyšplhá k oněm 15 Kč, za jedno zjištění. Ostatně tolik řádově stojí dotaz na čísle 1888.
No tak kolik jste ochoten zaplatit za chleba, 30 Kč? A za zjištění, kdy vám dnes jede vlak 15 Kč? A kolikrát to budete zjišťovat, chleba si kupovat budete pořád. Zde máte jasný příklad přirozené rozdílnosti potřeb. A fixní náklady na pečení jednotky chleba jsou jen zlomkem nákladů na provoz internetu rozpočítaného na prodanou jednotkovou informaci. Opravdu internet se z obsahu nemůže zaplatit.
To vám nevěřím, pokud nedokážete z reklamy vytáhnout pro sebe potřebnou informaci, třeba o myšlení její cílové skupiny, nedokážete to ani v jiných případech. Mě se ale taková reklama nezobrazuje, mám tady reklamu nyní na stránce na IntelliJ IDEA, dále slogan jako Sourcing Optical Instruments?, nebo reklamu na forpsi.eu a zoner.cloud. A to začínám považovat za problém, protože se z ní nemohu nic dozvědět o druhých lidech.
To říkáte vy. Já říkám, že na webech založených na obsahu, těch možností moc nemáte. Buď si za obsah platit a nebo mít reklamu. Dobře, ještě v některých oborech můžete spammovat databázi čtenářů. Miluju, když někdo osvícený přijde s myšlenkou, váš jediný funkční model. Tady máte místo se o ty modely podělit. Předem vám za to děkuji.
Opět motáte platbu za internet (co to vůbec je, platba za internet :))) a platbu za službu a platbu za obsah. Samozřejmě při vašem uvažování to nedává smysl, ale vy nad tím od základu špatně uvažujete. Za samotnou informaci vám awsi nikdo nic nezaplatí, ale kdo říká, že vám k tomu musím dávat jenom informaci v kolik to jede? už to chápete, že věci nejsou jenom černé a bílé?
Měl by být vydán zákon, který bude vnucování nevyžádaných žvástů Krakonoše tvrdě trestat! Čili stránka bez žvástů a bokem tlačítko, které, pokud budu žvásty chtít, zakliknu.
To je ale blbina, co?
"Když může být na poštovní schránce nápis REKLAMY NE!"
Něčí web není tvoje poštovní schránka.
"Reklama je svinstvo a právo na její blokování by mělo být včleněno do Listiny základních práv a svobod."
LOL :-D To už je fakt dmce. Jdi se léčit.
A pamatuj: kdo volá po omezování a regulaci druhých jen proto, že se mu něco nelíbí, se sám dočká omezování a regulací své osoby. D-fens má pro taková individua (a že jich není málo) přiléhavé pojmenování z.m.r.d.i a vohnouti.
Naopak, je žádoucí abyste blokoval. Sám ovšem nedokážete posoudit, kolik vás podobně smýšlejících je (za vlasy se z močálu nevytáhneš), to umí jen trh. A ten reguluje množství reklamy. Tedy to, co vidí neblokující čtenář webů, je optimální množství. Blokátory reklamy tento mechanismus doplňují o filtraci zákazníků z okrajových částí normálního rozložení. Což je žádoucí. Zvyšuje to efektivitu prodeje. Svět je dokonalý, takový jaký je.
Máte naprostou pravdu. Žádné objevy amerických, švýcarských, NASA a jiných vědců, kteří slibují velrybě 2 velikosti dolu za měsíc, ideálně naprosto bezpracně mě nedokážou nadchnout, tohle je totiž normální, to víme už desetiletí, že to ti vědci dokážou, teda minimálně v reklamě. Nedokážu se nadchnout ani pro naprosto nepotřebnou předraženou věc jen proto, že bliká v červeno-žlutém rámečku. Dokonce bych si přečetl i podmínky, za jakých se půjčují peníze, neplatil bych 5k předem, pokud si chci 7k půjčit a vrátil bych to včas, takže z toho obchodu by pro inzerenta plynula jen ztráta.
Nevím, jestli si ze mě děláte legraci a nebo jste tak mimo. Ale vzhledem k ostatním odpovědím asi tuším. Psal jsem vám, ať nám napíšete další modely, jak z konzumentů obsahu dostat prostředky na provoz. Vy mi píšete o nemožnosti platit za obsah.
Jinak ješte k placení za obsah. Motáte několik věcí dohromady. Stavíte na stejnou čáru "internet" a webové stránky. Jako vrchol je moudro "potřeba internetu je nízká". Opravdu nemá smysl dále komunikovat. Jste zcela mimo realitu.
Tohle je poslední komentář. Vy víte, kdo je to soudný uživatel? Hodnotíte ho podle sebe a nebo podle čeho? Mojí myšlenku jste pěkně narouboval na vaše konstrukce, ale chápu, že když jste se s kvalitou nikdy nesetkal, těžko si dokážete představit, že by za ní někdo platil. za to se vám povedlo to přetočit to klasického modelu, zadavatel reklamy.
> Web bez reklamy jako technologie nepřežije.
Web bez reklamy může být financován členskými, či dobrovolnými příspěvky, vedlejší výdělečnou činností, či částečným zpoplatněním (github třeba). Nebo taky prostě ničím, například můj web běží bez reklam úplně sám, protože můžu a chci.
Pěkným příklad je http://medium.com, což je vysoce kvalitní (!) web s články na úrovni, o jaké si většina českých webů vydělávajících tvrdé prachy na reklamě může nechat jen zdát. A není tam jediná reklama a nejspíš ani dlouhou dobu nebude. Financuje to jeden ze zakladatelů twitteru, jako soukromý boj proti povrchnosti dnešních médií.
reklama by se generovala do stránky na serveru pomocí skriptu, a netahala se z jiných serverů pomocí javascriptu na stránce a tudíž by nešla blokovat. Cílová skupina těch co blokují reklamu je nezajímavá, jsou to lidé bez fantazie, které nelze ničím nadchnout, mají speciální přání ohledně funkcí výrobků a služeb, ale nejsou za ně ochotni platit. Z každého obchodu s nimi plyne ztráta. Svobodný a otevřený svět je dokonalý. Prostředky blokování reklamy odfiltrují zákazníky u nichž by byly vysoké náklady na obsluhu. Což je zpětná vazba posunující systém k optimálnímu stavu.