Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku PPC vyhledavače na českém Internetu od David Bubeníček - Připojuji své kladné hodnocení článku. Zároveň by mne...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 28. 11. 2002 1:28

    David Bubeníček (neregistrovaný)
    Připojuji své kladné hodnocení článku. Zároveň by mne zajímal názor ostatních zainteresovaných na nabízenou cenu od společnosti etarget? 5kč mi totiž připadá značně vysoká...
  • 28. 11. 2002 3:31

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    1) Především, u PPC vyhledavačů cena vzniká tím, že inzerenti klíčová slova draží. 5 Kč je u etargetu pouze minimální, tedy jakási vyvolávací cena. Pro některá klíčová slova nepochybně rychle stoupne a v určitých případech to může pak být třeba 50 Kč, nebo 500 Kč, i když český internet asi bude mít ještě nějakou dobu své limity.

    Provozovatel PPC vyhledavače to příliš řídit nemůže, ačkoli některé parametry systému a zejména jeho celková kvalita nejvyšší dosahované ceny pravděpodobně ovlivnit mohou.

    2) Srovnejte cenu za kliknutí u PPC vyhledavače s bannery. Koupíte-li bannery za CPT 300 Kč s průměrným CTR 0,5 %, stojí vás návštěvník přes banner 60 Kč, což je 12-krát méně než u PPC za 5 Kč/kliknutí.


    3) U návštěvníků přes PPC vyhledavač ale navíc dosáhnete výrazně vyšší konverzní poměr než u bannerů (třeba i desetinásobný), neboť máte díky volbě klíčových slov a popisu odkazu plně pod kontrolou kvalitu zacílení. Činí-li tedy např. konverzní poměr návštěvníků z bannerů dle výše uvedeného příkladu 1%, bude vás jeden nový zákazník získaný přes banner stát 6000 Kč! Kdyby cena potřebného klíčového slova byla opravdu jen 5 Kč a konverzní poměr návštěvníků z vyhledavače jen dvojnásobný oproti bannerům (2 %), stál by vás nový zákazník pouhých 250 Kč, tj. 24-krát méně.

    4) K tomu si dále připočítejte užasnou flexibilitu, s jakou můžete u PPC vyhledavače řídit CTR + CR (pomocí textu odkazu) a dobu běhu kampaně. Příklad: na poslední chvíli potřebujete doprodat posledních pár míst v zájezdu na Krétu. Vydražíte tedy slova "zájezd" a "Kréta" na první pozici a stáhnete je přesně v okamžiku, kdy prodáte poslední místo. Do textu odkazu navic dáte přesné datum, místo a cenu zájezdu, čímž dosáhnete maximálního poměru CR/CTR.

    Ještě vám to připadá drahé?
  • 28. 11. 2002 8:26

    Vojtěch Semecký (neregistrovaný)
    Add 4) V případě toho vyhledávače QWER, kde schválení odkazu trvá několik týdnů, by se mi asi zájezd na poslední chvíli prodat nepodařilo :-))
  • 28. 11. 2002 10:56

    LK (neregistrovaný)
    Cena za navstevnika mi neprijde az tak neprimerena (viz prispevek M. Prokopa - cana za cloveka prichoziho pres prouzek), co mi prijde jako ponekud odrazujici je rocni poplatek 2500 Kc.
  • 28. 11. 2002 11:17

    Marek Prokop (neregistrovaný)

    V mém předešlém příspěvku má věta:

    Koupíte-li bannery za CPT 300 Kč s průměrným CTR 0,5 %, stojí vás návštěvník přes banner 60 Kč, což je 12-krát méně než u PPC za 5 Kč/kliknutí.

    samozřejmě správně znít takto:

    Koupíte-li bannery za CPT 300 Kč s průměrným CTR 0,5 %, stojí vás návštěvník přes banner 60 Kč, což je 12-krát více než u PPC za 5 Kč/kliknutí.

  • 28. 11. 2002 11:26

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    V tom máte asi pravdu. Mně osobně připadá registrační poplatek vysoký zejména v kombinaci s krátkou zkušební lhůtou zdarma a s tím, že se u nás jedná o novou věc. Tyto faktory mohou pro etarget představovat určitou brzdu a určitě bych doporučoval po nějakou dobu nabízet delší čas na vyzkoušení s větším bezplatným kreditem.

    Na druhou stranu, pokud se systém časem zavede a bude se o něm vědět, že funguje dobře, nepřipadá mi 2500 Kč ročního poplatku tak moc. Jen je tu zase problém s těmi obchodními podmínkami, podle kterých (alespoň jak jim rozumím), po vás mohou chtít zaplatiti roční poplatek kdykoli během jednoho roku, což je třeba 28.11.2003 a pak hned znovu 29.11.2003 ;-)
  • 28. 11. 2002 12:01

    Josef Jarmara (neregistrovaný)
    Dobrý den, dovolte mi opět reagovat. Roční poplatek je samozřejmě na 12 měsíců a v podmínkách je napsáno doslova:
    "....Souhlasíte s tím, že po sedmi (7) dech ode dne registrace a následně vždy každých dvanáct (12) měsíců ode dne prvního odečtení, Vám A-Studio z Vašeho kreditu odečte roční poplatek ve výši 2500 Kč vč. DPH."
    Tj. těžko Vám odečteme poplatek 2x během 12 měsíců.

    Co se týče jeho výše, zdá se Vám 208,- Kč měsíčně za užívání takovéto služby opravdu mnoho? Poplatek je nutný především pro částečné pokrytí nákladů na provoz celého systému, ale je důležitý i z jiného pohledu. My musíme velmi dbát na relevantnost zobrazovaných odkazů. To nás stojí dost peněz a spekulanti budou mít jistě menší chuť škodit, když je užívání zpoplatněno. Nadruhou stranu poctivý obchodník tento poplatek rád zaplatí. (Za každou svou doménu platíte také ročně ne?)

    Co se týče délky zkušební doby. Zvažujeme zda ji neprodloužit, ale rozhodně ne s větším vstupním kreditem. V brzké době padne rozhodnutí zda a jak k tomu přistoupíme.
  • 28. 11. 2002 12:55

    LK (neregistrovaný)
    >zdá se Vám 208,- Kč měsíčně za užívání takovéto služby opravdu mnoho?

    Dovolim si poplatek jeste "rozmelnit" az na 54 korun za tyden. To opravdu neni mnoho.
    Ale kdyz uvazim, ze sestidenni zkusebni dobu meho, pravda z globalu neatraktivniho, odkazu bylo 30 zobrazeni na trech serverech (cent nepocitam) a zadny klik a naproti tomu jen dnes do jedne hodiny tri pristupy s hledani (google) na seznamu (plus tri pres katalog), tak ano, je to mnoho.
  • 28. 11. 2002 13:20

    LK (neregistrovaný)
    pristupy jsou samozrejme 'z' hledani na Seznamu a to bez google ... prace chvatna ...
  • 28. 11. 2002 16:08

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Hehe, zaplejtáš se do toho, ta první věta v příspěvku vůbec není :-))

    Ale chtěl bych se zeptat na něco jiného. Například Google je ochotný z vyvolávací ceny u klíčového slova, které není obsazené, dokonce i něco slevit. Obávám se, že takhle tržní přístup asi ani české PPC nezná. :-(
  • 28. 11. 2002 16:37

    Marek Prokop (neregistrovaný)
    Ad 1. odstavec: Opravoval jsem větu z příspěvku do diskuse ve stejném vláknu, jako je oprava.

    Ad 2. odstavec: Qwer slevit nemůže (z jednoho haléře) a etarget to opravdu nezná. Nijak mne to ale netrápí, protože platit si málo frekventovaná, nekonkurenční klíčová slova, která si neplatí nikdo jiný, nedává vůbec smysl. Na taková slova přeci stránka bez problémů vyleze nahoře i v normálním fulltextu.

    Mimochodem, když jsem etarget testoval, tak to bylo docela legrační -- zadal jsem klíčová slova, šel se podívat na Tiscali, jak to vypadá, a co nevidím. Nahoře byl můj placený odkaz, pak byly dva mé neplacené odkazy, pak chvíli nic a pak zase další můj neplacený odkaz. Při troše snahy bych asi dokázal zaplnit celou první stránku :-))

    Význam PPC vyhledavače je mj. v tom, že pro silně konkurenční slova je skoro vždy levnější než SEO a navic ti může pomoci konkurenčnost slov správně rozpoznat a optimálně je rozdělit mezi PPC a SEO.

  • 29. 11. 2002 0:29

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    V případě tebou míněného AllTheWeb/Tiscali nebo u Google na Seznamu, je to celkem bez diskuze. SEO je i kratkodobe vyhodnejsi pro ceske odkazy (protoze ty i ja stranky optimalizujeme docela levne), ale pokud by se PPC prosadil i v Atlasu, Quicku nebo v katalogu Seznamu, tak bych si sam netroufl v ramci SEO nekomu garantovat jakekoli vysledky v obdobi kratsím nez pul roku. Centrum je celkem OK.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).