Vedle Deníku a dalších zmíněných regionálních periodik existuje i velké množství regionálních webů, jako je třeba www.decin.cz nebo místní plátky obecních a městských úřadů, např. www.krasnalipa.cz.
Výhodou čistě regionálních webů je, že mají informace z regionu obvykle z první ruky a také většinou dobře vědí, co místní zajímá. Jejich nevýhoda je, že nemají dost peněz na agenturní zpravodajství a není u nich neobvyklé, že přebírají zprávy z jiných médií (často i bez jejich souhlasu). Osobně se však domnívám, že jejich výhody převažují na nevýhodami, což je jeden z důvodů malého úspěchu Deníku na webu.
Pro nové hráče by mohlo být výhodné spolupracovat či rovnou skoupit regionální weby...
No, takže když si to shrneme, vyjde z toho, že dva vydavatelé regionálních zdarma ditribuovaných deníků začnou vydávat zpravodajství taky na internetu.
Nevím, jak jsou schopni ovlivnit trh s regionálním zpravodajstvím (tištěnou inzercí), ale s tím internetovým to rozhodně snadné nebude. Spíš bych tipoval, že vůbec, a jen se budou snažit o prodej předražené online reklamy BFU přes již existující síť obchodních zástupců.
Dost pochybuji, že by se byli schopni dostat na nějakou slušnější pozici. Speciálně PPF s naprosto nebrandovatelným názvem NaseAdresa.cz :-)
Jediný spolehlivý investigativní žurnalistický noviny, který čtu je Pyongyang tribune. Je to pro mne záruka kvalitních informací z domova, ze sportu, z vědy, ze světa a v oblastí ekonomiky. Ostatní paskvily nečtu.
Nemyslim si ze ma tento projekt jakoukoliv sanci byt rentabilni pokud nezapoji internetove navstevniky do tvorby zprav. Ze by jim regionalni reklama zaplatila regionalni sales, marketing i reportery je velmi malo pravdepodobne.
Myslíte TEN nevýznamný Mediafax, který je významný jen v osobě stejného majitele, jaký vlastní TV Nova? TEN Mediafax, který je přes Televizní noviny několikrát denně v TV Nova uveden spolu s Tn.cz? :-))
Tak jako před každými volbami, i nyní se zčistajasna objevují nová periodika, která po volbách zase zmizí . Záměr vybudovat tu konsolidovaný web pro regionální zpravodajství tu byl už několikrát, ale nikdy se neuživil, protože budovat ho od střechy je nesmysl. Zpravodajství tohoto typu chce obrovské množství lidí co se dobře orientují v daném prostoru. Optimálně v každém městě od 5000 lidí nahoru jednoho, který bude přinášet drby z dané lokality a několika okolních vesnic. Otázka je kolik lidí budou místní záležitosti zajímat a za kolik se dá prodat reklama pro tyto lidi.
No to zrovna ne, server http://www.mediafax.cz/ využívá vlastní zpravodajský servisu, který je přímým konkurentem „četky“ , což je znát na kvalitě i množství zpráv
MfD sice nějaký koláč ukrojí, ale nebude to podstatné, internetoví konzumenti informací už v naprosté většině ví, jaká je kvalita informací z tohoto zdroje.
Mě osobně, hodně oslovilo regionální zpravodajství portálu Mediafax.cz stejnojmenné agentury, na které se v tomto článku trochu opomnělo http://www.mediafax.cz/