TO2 čistí portfolio produktů, začíná plošně rušit všechny starší tarify a individuální klienty jednostranně převádět pouze a jedině na Free. Paradoxně je okolo toho zatím docela ticho, ale určitě to není klientsky vstřícný přístup. O (ne)vhodnosti některého z Free tarifů pro všechny, především pak střídmě volající, toho bylo již napsáno dost.
Docela by mne zajímala business myšlenka za tímto projektem.
Tak tohle je věc především zákazníků... ČR se vyznačuje tím, že tady prostě lidi operátora nemění i kdyby dělal nevím co. Zhruba 85% lidí za posledních 7 let (podle údajů ČTÚ) neměnilo operátora!!
Dokonce i po příchodu virtuálů se zhruba polovičními cenami, než co mají předplacenkáři přímo u velké trojky, se nespustila nějaká masivní migrace.
Kdyby to bylo naopak a 85% lidí migrací prošlo, tak by si to TO2 nedovolila, protože by věděla, že stačí málo a zákazníci jsou v čoudu.
Co se týče cen, tak podle mě už jsou docela přijatelné - jen s daty by to mohlo být lepší. Na předplacenkách (když počítám i virtuály) se dá sehnat volání okolo 2 Kč/min.
Na tarifech se pak přes různé šedivky dá sehnat FLAT pro jednotlivce okolo 400 Kč, firma s více čísly ho dokáže mít za 200 - 300 Kč.
Tohle jsou už velice dobré ceny. Akorát většina lidí se o to nezajímá a využívá jenom nabídek, na které vidí reklamu v TV. Samozřejmě, že ty nejvýhodnější tam nikdy nebudou a ani být nemohou, protože u nich platí uživatel pouze za služby a ne za stamilionové reklamy :-D
Myšlenka je jednoduchá. Zjednodušit portfolio nabízených tarifů a možných kombinací služeb. A tím zjednodušit celkovou správu, zrychlit konfigurace služeb zákazníka v systémech a snížit tím riziko vzniku chyb.
To že to zákazník vnímá jako křivdu, že mu berou jeho "sto let starý tarif" na který byl zvyklý je sice to jediné co zákazník vnímá a uvědomuje si že vníma, ale je to vlastně jen okrajový dopad.
že mu berou jeho "sto let starý tarif" na který byl zvyklý je sice to jediné co zákazník vnímá.... ...jediné co vnímá opravdu citelně je, že platí víc . Už tu padlo že "super" tarify aď se jedná o Free od O2 , nebo od VF nebo od TM. Nejsou a nebyly výhodné pro většinu zákazníků.
Účel měli primárně si uvázat zákazníky na další roky.
Proč bych měnil operátora, když mám tarif za 120 Kč měsíčně s nějakými 50 min. hovoru zdarma (ani nevyužiju a přesouvá se mi to do dalšího měsíce) a v balíčku s mobilním internetem s FUP 30 GB/měsíc! platím nějakých 750 Kč měsíčně??
Jaký jiný operátor nebo virtuál mi to nabídne? :-)
A vybrat si opravdu můžu: Velkej šmejd, ještě větší šmejd a největší šmejd. Aneb nepsaná kartelová dohoda, posvěcená ČTÚ funguje k radosti všech zůčastněných, tedy ouředníků ČTÚ, opů a státu. A ovčan může jen nadávat v hospodě u piva, nebo se naštvat a zvolit reklamami neinzerované alternativní řešení.
A co bych dělal mimo zástavbu? Pokud jdu na turistiku někam do hor, tak telefonovat nepotřebuji, ani nechci a ještě jedno sladké tajemství: 112 funguje i při zablokovaném roamingu, takže případné pomoci se dovolám. A tam, kam jezdíme, nejsou s wifi žádné problémy.
V zahraničí dnes nakupuje, podle údajů ČSÚ, přes 20% populace, čili každý pátý občan ČR! To je podle vás statistická chyba? A proč bych platil VaK, když mám vodu z vlastní studny a domácí vodárny za 2 Kč za kubík? Jsem zvědav, co budete dělat, až EK, (už brzy) zruší poplatky za roaming a ty vaše šmejdské služby si nikdo nekoupí, protože bude mít mnohem lepší a levnější nabídku ze zahraničí.
Já důvod také nemám. S mobile protelefonuji max. 200 Kč za rok, (u Ouvej tů tů nejsem), internet mám od garážového ISP zdarma a 90% kontaktů volám rovněž zdarma v rámci sítě VoIP operátora; těm ostatním za 80 hal./min se sekundovou tarifikací z kteréhokoli místa na světě. (Roaming mám v mobilu zakázaný). Takže kdo koupí, nebo nekoupí nějakého mobiního opa je mi šumafuk.
Ala Air Bank, klient bez vynosu at supajdi jinam. PPF bohuzel nebude delat charitu a proste to bude synergie ala Babis, od seminka pres hnojivo do vykupu pekarny az na talir.
A byznys je jednoduchej s ohledem na tom kolik dokazala TO2 za dobu pod spanely vyvest ven z cech verim ze ma PPF navratnost spocitanou zvlast v situaci kdy maji i banku. A ony samotne ict sluzby generuji stamiliony rocne, ppf jich jiste radu nakupuje a kruh se uzavre.
Pochybuju ze je to jen sazka na "komarka" tj ze jim za to nekdo da vice a tezi z toho ze daji tolik penez dohromady zatimco je matka nutne potrebuje.
Jsem přesvědčen, že PPF je v tomto obchodě jen jakýmsi zprostředkovatelem pro Čínu, která se chce uchytit na evropském trhu. Konkrétně Huaweii bude chtít ukázat své nejmodernější technologie v celé své kráse, Český O2 je přitom ideálním kandidátem - nulové pokrytí 4G, ale už silné využívání některých Huaweii produktů, ne až tak velký trh, silné postavení na lokálním trhu, ne zcela konkurenční prostředí ... frekvence pro 4G na spadnutí, takže budou schopni v zásadě do 1 roku kompletně na všech lokalitách nasadit 4G rozšíření pro BTS za téměř nulu (koupi de-facto vlastních technologií nepočítám) a silně tak zmasírovat trh. Navíc kupují i Slovensko, kdy funguje relativně silná migrace lidí mezi těmito dvěma zeměmi a i pro PPF bude výhodné, když z toho udělají jeden trh s jednou nabídkou bez roamingu.
Díky tomu se jim otevřou dveře do dalších evropských lokalit, kde se nyní číňanů bojí jako čert kříže.
Internet Info Lupa.cz (www.lupa.cz)
Server o českém Internetu. ISSN 1213-0702
Copyright © 1998 – 2021 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.