Ještě bych podotknul, že na seznamu (zrovna na slovo práce) rozhodně přirozený výsledek vyhledávání není. Seznam si fulltext upravuje tak, jak se mu to hodí.. Cílem je, aby jeho služby byly na prvních místech a nejlépe naindexované. Ty, co se nehodí, naopak poškozeny a znevýhodněny (ta ale nikdy nejsou jejich..:-)) Prostě takové férové "nekalosoutěžní" jednání firmy, která z pohledu úřadu na ochranu hospodářské soutěže, má podíl na trhu hledání nad hranicí 40 procent.-)
Spráce ani uspesni by jinak na prvnich dvou mistech nebyly ani za boha.-) Je to videt v pripadech, kdy neco vrtaji ve fulltextu, tak jim uspesni i sprace vypadnou..
No taky máte svém článku docela kiksy, nato že se tím živíte. Např. běžná úspěšnost přednostního výpisu, který se teď jmenuje sponzorovaný odkaz, tam jste naprosto mimo, že u firemního zápisu existuje riziko, že by se mohl zobrazovat pod těmi odkazy a podobné řeči. Zavolejte si někoho ze Seznamu, ať vám příjde udělat prezentaci. Pro pana Krutiše, Seznam už tuším neprodává za zmraženou návštěvnost.
Seznam podle zmrazené návštěvnosti již delší dobu neprodává. V katalogu Firmy.cz se prodávají Sponzorované odkazy podle průměrné návštěvnosti a ceny začínají na 600,- Kč / 1 měsíc. Pro přesné info doporučuji příště kontaktovat kohokoliv z poradců Seznamu.
Navic bych v clanku jeste ocekaval cosi jako srovnavaci tabulku cen a navstevnosti, kdyz uz se zameruje jenom na tri portaly.
Jinak uvadet neaktualni informace o cenach to uz bych se skoro bal zaloby od nektereho z portalu :)
Jinak z vlastni zkusenosti: na seznamu se mi sponzorovane odkazy mnohokrat vyplatily, na atlasu a centru se nekdy alespon zaplatily, ale nikdy nicmoc nevydelaly. Je fakt ze eshop uz par let nemam, takze jsou to informace trochu starsi, v soucasnem byznysu si bohate vystacim s neplacenym ale pracnym seo :)
Proč jsem "naprosto mimo" u míry prokliku u přednostního výpisu? Pokud jsou na stránce 4 placené odkazy, asi těžko budou mít všechny míru prokliku v desítkách procent... To by znamenalo, že nikdo nekliká na firemní zápisy nebo na Sklik.
Na Firmy.cz se nejprve zobrazují přednostní výpisy (sponzorované odkazy), pak firemní výpisy exlusive a pak další typy firemních výpisů. Psal jsem něco jiného?
Je to reakce na můj článek nebo na článek pana Krutiše? Pokud na můj, tak tam by měly být ceny aktuální, samozřejmě konzultovány se zástupci jednotlivých portálů.
No tohle je trošku podivná formulace:
Navíc u firemních zápisů na Seznamu je riziko, že se budete zobrazovat jednak až za přednostními výpisy a navíc ještě můžete být na nějaké 5 pozici, pokud nemáte dostatečnou bonitu a nebo si nekoupíte nejvyšší typ firemního zápisu.
Paddy, zdá se, že jste odborník. Prozradíte mi tedy, prosím, jak se počítá míra prokliku vy výsledcích vyhledávání Seznamu? Já si dovedu představit tři až čtyři způsoby, které dávají diametrálně odlišné výsledky. Před časem jsem se na to někoho ze Seznam ptal a zjistil jsem, že oni sami netuší, jak to počítají. Bez konkrétní metodiky je ovšem míra prokliku jen hausnumero bez špteky významu.
Pane Krutiši, děkuji za doplnění, osobně mám ale jiné zkušenosti. Pokud píšete o míře prokliku přednostního výpisu 5-20%, tak já bych se (až na některé výjimky) držel spodní hranice kolem 5%. Vzhledem k cenám těchto reklamních formátů se člověk těžko dostává pod cenu 20-30Kč za proklik, což je poměrně hodně a osobně používám tuto inzerci spíše okrajově. Jak jsem se ale snažil v článku naznačit, pokud se zadaří, dá se naplánovat velmi úspěšná kampaň.
Pokud budete prodávat tiskařské stroje v hodnotě statisíců, proklik za 50Kč Vás tížit nebude a budete mít rychle cílenou reklamu. U zboží/služeb s nízkými maržemi upřednostňuji SEO, příp. PPC.
Protože jste asi moc statistik na přednostní výpis Seznamu neviděl. Ty procenta prostě neznáte. Taky se za poslední dobu systém výpočtu statistik na Seznamu podstatně změnil. No pokud takovou žádnou kampaň nespravujete a nemáte vlastní, tak se k těm datům asi špatně dostává. Mluvíte tedy čistě teoreticky, kolik si myslíte že je tam na nějaké slovo prokliků třeba řádově na měsíc a umíte to porovnat s PPC systémem na to samé slovo. navíc u PPC nemůžete garantovat ani cenu, ani to kde klient bude, na text platí restrikce superlativů a další a je i značně omezen počten znaků.Nikdo neví všechno, ale jedno vám prozradím, firemní zápis exclusive 21.301 Kč - za rok dosáhuje cca od min 1000- max 25000 prokliků. To je dost velký rozsah, záleží na oboru a konkurenci, ale už teď se ukazuje, že hodně zápisů je výhodnějších než PPC a SEO už vůbec nemluvím, tam je to s cenami na trhu velmi neprůhledné a výsledky jsou nejisté, vše trvá nějaký čas a málo kdo bude nějakou pozici garantovat.
Paddy, aby nevzniklo nedorozumění - rád bych Váš příspěvek rozdělil na dvě části. Jednak na přednostní výpisy, o kterých je tento článek a jednak na firemní zápisy, o kterých je předchozí díl seriálu (http://www.lupa.cz/clanky/jak-zadavat-firemni-zapis-do-vyhledavacu/).
Podle mých zkušeností je cena prokliku u firemního zápisu na Seznamu výrazně nižší, než u přednostního výpisu. Pokud tedy máte dostatečnou bonitu na to, abyste se s firemním zápisem zobrazovali dostatečně vysoko, vřele doporučuji...
No jistě to tuší ta statistika je naprogramovaná, a klient jí má možnost obdržet. Ovšem je to také celkem citlivé téma vůči klientům a portálům jako takovým. Statistika počítá počet zobrazení/počet prokliků.Zásadní změna výpočtu na Seznamu přišla se zmiňovanou zmraženou návštěvností, nový systém počítá více kombinací na danné klíčové slovo a ve svém důsledku tím procento úspěšnosti klesá na hodnoty často pod jedno procento.Klientovi se tak slovo může zdát vzhledem k deklarované vysoké návštěvnosti atraktivnější, nízká procenta mu však mnoho neřeknou. Podstatné jsou ty prokliky. Se změnou metodiky také přišla změna ceníku, v některých případech se i produkty zlevňovaly v jiných byly dražší.
Kdybych to měl přirovnat k Skliku, tak CTR počítají z těchto proměnných..
Shlédnutí = volná shoda, s tím, že se inzerát, na rozdíl od Skliku, zobrazí VŽDY na 1. i dalších stránkách výsledků hledání, až na drobé systémové výpadky, kdy se inzeráty "zapomenou" vygenerovat a zobrazit :)
Chci ještě doplnit, že určité omezení volné schody nastane v případě, kdy jiný klient objedná cílenější frázy.. Příklad situace: jsou prodané 3 pozice na kw dovolená a někdo další zakoupí 1 inzerát na cílenější kw "dovolená slovensko". Klient, který si zakoupil "dovolená slovensko" se zobrazí vždy po vyhledání jím zakoupeného kw a to také ve všech kombinacích obsahujících tato 2 slova (zobrazí se i v případě, kdy nejsou slova u sebe, např. "slovensko levná dovolená", ale pozor, na zbylých 2 pozicích budou pravidelně rotovat 3 inzeráty na "dovolená".
Komplikovanější situace by vznikla v případě, že by si ještě někdy další objednal i kw "slovensko" :D
prokliky = klasika, žádné upřesňující informace jaký podíl tvoří UV, prostě kolikrát se klikne, tolikrát se započítá.
Honzo, díky za odpověď. Stále mi to ale připadá málo jasné. OK, beru, že klik je klik vždy, ale co zobrazení? Jestliže například uživatel položí dotaz, z první stránky výsledků přejde na druhou, z té na třetí, pak se tlačítkem Zpět prohlížeče vrátí zase na duhou a dalším Zpět na první, na té klikne na nějaký odkaz, dostane se na cizí web, z něj se vrátí zpět, klikne na další odkaz a z něj se zase vrátí zpět, kolik je to impresí? Jedna, sedm, nebo něco mezi tím?
A co třeba roboti? Jsou nějak ošetřeni? Existují dotazy, pro které roboti a různý SEO software vygeneruje řádově víc zobrazení výsledků hledání než živí lidé. Nášeptávač to má jakž-takž ošetřeno, ale co tato statistika pro inzerenty?
chybi tady jakykoliv zaver, je tu pouze prehled velkych portalu. a napsat, ze mimo sezonu se daji dojednat lepsi ceny, se opravdu neda povazovat za hodnotny zaver...