V principu to ale takto funguje stale. Proste si misto "x % uzivatelu" dosadite "x % zisku" a budete zjistovat, pomoci ktereho pristupu maximalizujete ziska (misto navstevnosti).Promiňte, ale opravdu si myslíte, že spolu tyto veličiny naprosto jednotkově korelují? Neslyšel jste nikdy o poměru 20:80? Tedy že 20 % kupujících dělá 80% zisku?
Pravidla přístupnosti v rozsahu příslušného Zákona vedou ve svém důsledku k určité uniformitě jednotlivých stránek, což v komerční sféře není žádoucí.
Ale to stejné se přeci dá říci i o pravidlech obecné ergonomie, nebo ne? Považujete automobily za uniformní, protože mají sedadlo, volant, řadící páku, skla nebo kola v zásadě na stále stejných místech? Považujete za uniformní mobilní telefony, počítačové klávesnice, nebo třeba firemní vizitky?
Neexistuje náhodou objektivně dobrý důvod, proč si jsou tyto věci v zásadě tak podobné? Já myslím, že ano.
Já považuji přístupnosti/ergonomii/použitelnost za základní a objektivní kvalitativní kritérium každého webu, nikoliv za nějakou nadstavbu. A proto touto optikou mohu poměřovat každý web - nejen ten financovaný z našich daní.