Vlákno názorů k článku Přes datové schránky od začátku listopadu prošel milion zpráv od MB - Ano, ale i úřad mohl dosud komunikovat s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 12. 2009 7:36

    MB (neregistrovaný)
    Ano, ale i úřad mohl dosud komunikovat s úřadem přes podatelnu. Třeba pokud soud byl dokonce fyzicky blíž než pošta.
  • 30. 11. 2009 20:03

    a8n (neregistrovaný)
    >Dnes ale podatelna, třeba soudu, řekne: Nepřijímáme, máte povinnost přes datové schránky

    Já měl za to, že DS jsou povinné jen pro komunikaci od státní správy k vám a v opačném směru vás nikdo nemůže nutit je využívat.
  • 27. 11. 2009 21:15

    MB (neregistrovaný)
    versus kolik jich šlo náhradní papírovou cestou = statistika úspěšnosti nasazení No samozřejmě ten jeden milion je žalostně málo. Ale ten hlavní průšvih "povinných" datových schránek teprve vyplave. To slovíčko "náhradní" je právě ten nesmysl. Příklad úřadu o několika tisících duších. V pátek pozdě odpoledne potřebuji vyřídit odvolání, protože je na to poslední den. Dříve jsem poslal sekretářku rovnou na poštu. Dnes NESMÍM. A protože do schráky nepřistupuje každý, odbavení nastane až v pondělí. Ano jde to řešit ale... Nebo - dříve se třeba chodilo "podávat" rovnou na podatelnu orgánu. Jasné, rychlé, přehledné (a zadarmo). Dnes ale podatelna, třeba soudu, řekne: Nepřijímáme, máte povinnost přes datové schránky a maličkost k tomu - musí se ta správná osoba umět e-podepsat. Jenže e-podpis nemáte nativně ve své ručce. Třeba se váš podpis zrovna omylem zneplatnil - ano i to se u jedné osoby u nás stalo. A nemyslím si, že ta osoba byla blbá nebo né při smyslech, to vše okolo je netriviální. A jelikož ten nový certifikát není záležitost do hodiny aneb musí se dříve triviální věc podepsání řešit jako veledůležitá činnost na několik hodin a vše ostatní stojí.

    Prostě v mnoha případech je jednodušší - třeba 1000 podpisů trvá 3000 vteřin, ale e-podpisů do pdf 20000 vteřin - se podepsat klasicky. Sankce za nedodržení zákona nejsou. Pokud někdo podá stížnost, nějak se vyřídí. Ale pokud tu je soud a ten rozhodne a to v neprospěch úřadů, může stát a samospráva připravit na tučné díry do rozpočtu či platů úředníků. Pak už se asi pan ministr nebude naparovat, kolik datových zpráv se podařilo "doručit".

    A poslední maličkost. U listinné pošty opíšete adresu firmy třeba z obchodního rejstříku. Ale adresu DS musíte hádat - fakt dobrá kratochvíle pro úředníky!!! U fyzických osob je to přímo delikatesa, zvlášť když kvůli ochraně osobních údajů nesmíte využt rodné číslo a kdoví jak dopadne i to datum narození. Proč neexistuje alespoň adresář OVM už vůbec nechápu. Ale dobře. Zaměstnejme flákající se úředníky bohulibou činností - kvízem vyhledávání v ISDS (pozor čárka před , s.r.o. je významná)
  • 27. 11. 2009 19:25

    Jura (neregistrovaný)
    Zavádějící statistika - správně se mělo sledovat kolik zpráv do systému mělo jít a kolik jich skutečně odešlo versus kolik jich šlo náhradní papírovou cestou = statistika úspěšnosti nasazení.
    A samozřejmě statistika doručení také měla zohlednit skutečně přečtené, alespoň jako druhou informaci s nějakou hodnotou.
  • 27. 11. 2009 10:10

    Martin V (neregistrovaný)
    To je jednoduché - po deseti dnesch se zprávy bez ohledu na to, co se s nimi děje, považují za doručené, tak co chcete za statistiku?
  • 27. 11. 2009 9:35

    doctorX (neregistrovaný)
    Pocet odeslanych zprav je celkem pekne cislo, kolik zprav bylo ale skutecne doruceno? Odeslat si muzete kolik chcete.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).