Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Čtete Deník Varle? Tvůrci fake news nás chtějí přehltit nesmysly, říká Vojtěch Bruk od Hu - To je asi jako když ČT vysílá reportáž...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 20. 4. 2018 15:00

    Hu (neregistrovaný) 89.24.99.---

    To je asi jako když ČT vysílá reportáž o pravicových extremistech proti uprchlíkům , kdy šlo o pokojnou demonstraci běžných občanů a podmaluje to záběry útočících a řádících ultralevičáků.... Takže jestli se má věřit oficielním zdrojům, tak to pak musí ty zdroje vypadat trochu jinak....

  • 20. 4. 2018 11:29

    Trsek (neregistrovaný) 77.236.200.---

    Presne o vas se te prednasce mluvi. Vyvolat pocit ze neni cemu verit. Demagog ma presne stanovene pravidla. Demagog napise proc to neni pravda odvolani na policejni zdroj. Pak je na vas jestli verite tomu policejnemu zdroji.

  • 20. 4. 2018 9:14

    Niemand (neregistrovaný) ---.113.245.218.static.b2b.upcbusiness.cz

    Podíval jsem se na tu přednášku pana Bruka a nechce se mi věřit, jak ne zcela kompetentní člověk může takhle zkoušet ovlivňovat myšlení školáků a studentů, na které se přímo a úmyslně zaměřuje. On sám zmínil projekt demagog a zajímalo by mě, kolik nepravdivých a neověřitelných informací by zmíněný server v této přednášce našel. Konkrétně pan Bruk rád používá zavádějící generalizace (například "dělají to všichni" apod). Zmiňovaná knížka byla vydána v polovině ledna 2018, přitom pan Bruk nepřímo přiznává, že teprve před druhým kolem prezidentských voleb si propíchl svoji bublinu na Facebooku. Navíc pan Bruk má vysloveně problém vyjadřovat se spisovnou češtinou. Nemusí být každý úžasný lingvista a češtinář, ale pokud je to někdo, kdo pravidelně dělá přednášky, rozhodně by jeho projev měl mít jistou úroveň a neměl by používat "ten divnej slang".
    Mám spousty výtek k této přednášce a nechci je všechny rozebírat v tomto komentáři, protože by to bylo na dlouho a pro takové případy by nejvhodnější forma zpětné vazby byl osobní kontakt, ale chtěl bych říci, že mě ta přednáška hodně zklamala. Má (podobně jako dezinformace) svoje pravdivé jádro, které je užitečné, ale na to jádro je nabaleno tolik balastu, že člověk musí být zkušeným klenotníkem, aby drahokamy v přednášce obsažené očistil od nečistot, které je hustě pokrývají.

  • 21. 4. 2018 8:59

    VojtěchBruk (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Dobrý den,

    děkuji za zpětnou vazbu, klidně se s Vámi sejdu osobně a rozeberu Vaše výhrady k mé přednášce :). Takže se mi klidně ozvěte na email - vojtech.bruk@gma­il.com a můžeme se na něčem domluvit.

    S pozdravem
    Vojtěch Bruk
    Zvol si info

  • 20. 4. 2018 9:50

    thr

    Zrovna Demagog je především ukázkový příklad problematičnosti podobných aktivit... V jeho hodnoceních jsem už mockrát narazil na chyby či sporné klasifikování (typicky označili jako nepravdu celkem drobnou odchylku v číslech v řádu do 10%). Navíc ale u dost tvrzení je "mlženo už u zdroje", vybavuji si debatu zrovna o migrantech, kdy bylo za nepravdu označeno určité tvrzení kolem no-go zón na základě toho, že oficiální stanovisko policie tvrdilo něco jiného, jenže po nějaké době se ukázalo, že oficiální stanovisko bylo zkrátka a dobře lživé (tedy "politickokorektní" :-( ) a pod tlakem událostí bylo změněno.
    A tady končí legrace, pokud se držíme v rovině, že Demagog nepřesně zhodnotí, tak se tak moc neděje, politik X má v jeho scoringu o čárku horší skóre - škoda, ale stane se. Jenže pokud bychom něco na základě podobné chyby zaklasifikovali jako fake news a její šíření omezovali či přímo postihovali, tak nad tím se už pokrčit rameny nedá.

  • 20. 4. 2018 12:09

    thr

    Já ale píšu o situaci, kdy se odvolali na policejní zdroj (proti uvedení původu informace celkem nemám co vytknou), ale ten zdroj v dané chvíli prostě mlžil/lhal... A nejde o nic sporného - asi po třech měsících se stanovisko daného zdroje změnilo, včetně přiznání chyby.

    Ta všeobecná nedůvěra vzniká především proto, že docela přibývá podobných případů, kdy fakta překrucují i zdroje, které by se normálně braly jako hodnověrné a autoritativní :-( Vyložené fake news jsou spíše následkem, než příčinou...

  • 21. 4. 2018 11:09

    Niemand (neregistrovaný) ---.113.245.218.static.b2b.upcbusiness.cz

    Dobrý den, pane Bruku, poslal jsem vám odpověď na email v 10:53. Čili pokud byste náhodou dostal více emailu z různých adres, ten ode mne je ze zmíněné doby. Velmi oceňuji vaši ochotu si na dané téma rozumně popovídat.

  • 22. 4. 2018 9:32

    Niemand (neregistrovaný) ---.113.245.218.static.b2b.upcbusiness.cz

    @Unknown
    Vzhledem k tomu, že vím, jakým stylem diskutujete, jsem rád, že jsem zklamal právě vás a beru to jako nechtěný kompliment, kterého se mi od vás dostalo.

    Zkoušel jste někdy do diskuse napsat textovou odpověď na video přednášku trvající déle než 20 minut? Kdybych odhadem nesouhlasil s 15% toho, co bylo v přednášce uvedeno, znamenalo by to (kvůli citacím) přepsat do textové podoby zhruba každou sedmou větu. Jelikož nemám parametry sekretářky s 300 úhozy za minutu, musel bych to 20+ minut dlouhé video průběžně pauzovat. Dále, některé věty/myšlenky přednášejícího jsou docela rozvité a názor na to, zda s myšlenkou souhlasím či nikoliv si udělám až na konci věty/myšlenky, takže to rovněž znamená vrácení videa na začátek věty/myšlenky, abych ji mohl přepsat do textové podoby. Čili jen přepis částí videa, se kterými nesouhlasím, do textové podoby by mi zabral odhadem 40-60 minut, bez toho, abych se vůbec dostal ke komentování. Pokud moje komentáře čtete pravidelně, pravděpodobně jste si všiml, že jsou nadprůměrně dlouhé. Tím myslím to, že většina uživatelů přispívajících do diskuse na lupě, rootu, atd ... píšou výrazně kratší komentáře. Je to proto, že se snažím k myšlenkám vyjádřit co nejpřesněji. Pokud bych toto měl udělat jako textovou odpověď na videopřednášku, došel jsem k odhadu, že čas a úsilí, který bych takto strávil, by mi nestály za to. Právě z tohoto důvodu jsem zcela jasně napsal do mého komentáře, že odpověď textovou formou by v tomto případě nebyla vhodná a že mnohem lepší by byl osobní kontakt.

    A na závěr mám pro vás otázku. Myslíte si, že údaje se lépe vyhledávají a následně zpracovávají pokud jsou vstupní informace v textové nebo multimediální formě? Zpracováváním nemám na mysli pochopení sdělení a jeho absorbování, ale myslím tím zpracovávání obsahu. Například hledání konkrétní pasáže a další práce s ní ... Všiml jste si někdy, že například knížka, jejíž přečtení vám zabere několik dnů, se v případě zfilmování vejde například pod dvě hodiny? Pokud si vzpomínám, přednášející sám použil známé přísloví o obrázku, který vydá za tisíc slov, což dobře ilustruje rozdíl ve formátech.

  • 22. 4. 2018 12:36

    pan Kulel (neregistrovaný) ---.206.broadband4.iol.cz

    A kolik máme no-go zón u nás? Pokud by se no-go zóna měla určovat podle toho, že je tam zvýšená kriminalita a člověk tam za tmy může snadno dostat přes hubu, tak jich máme minimálně desítky, možná spíš stovky.

  • 24. 4. 2018 15:08

    * (neregistrovaný) 193.35.105.---

    "Presne o vas se te prednasce mluvi. Vyvolat pocit ze neni cemu verit. Demagog ma presne stanovene pravidla. Demagog napise proc to neni pravda odvolani na policejni zdroj. Pak je na vas jestli verite tomu policejnemu zdroji."

    Ty mi připomínáš jednu slečnu. Ta podobně jako ty "ale policejní zdroj říká...", ona zase "ale profesor xxxx říká", a přes to nejel vlak. Nic nepomáhalo. Očití svědci. Možnost osobně se podívat na místo. Jiné zdroje. Ne, nic takového. "Ale policejní zdroj říká..."

    Jo, a má to v pravidlech. Tak je to svatý. Jestli by jsi chtěl otevírat otázku, jestli ta pravidla dávají smysl, tak jsi... o kousek výše kdosi už blafá o SPD, i když standartem je kremlofil, Putinův agent, bolševik.

  • 20. 4. 2018 12:15

    jj (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    jojo no-go zony zrovna nedavno jsem celt clanek nejakeho slunickarskeho pisalka ktery, poukazoval na tvrzeni ze uz i ve Vidni maji zony kam se lide boji chodit a jak se to tam posledni dobou zmenilo k horsimu, urputne plkal jak to neni pravda jak je Viden skvele bezpecne mesto... No hned druhy den ve Vidni pristehovalec zautocil nozem a pobodal manzelsky par protoze mu prislo ze jsou moc stastni a on byl chudak frustrovanej... od te doby probehlo nekolik dalsich utoku ve Vidni , ale nebojte zadne no-go zony ve Vidni nemaji to jsou vyvracene fakenews.....

  • 22. 4. 2018 14:08

    lupa.cz jsou už jako čučkaři

    Takove pripady kritiky jsem videl. Dokonce to bylo na celovecerni americke snimky. Je ovsem neoddiskutovatelna skutecnost, ze se jejich kritici zamerovali na podstatna mista, nikoliv na rozbor po jednotlivych filmovych policcich. Vy se to asi snazite podat prilis precizne kvuli par pubescentum, kteri se neumi slusne zeptat "co a jak jste cim" myslel. Ve finale tak podavate k tematu stejne mnozstvi informaci jako oni, tj. limitne nula, coz je v jejich pripade dobre, ale v tom vasem to je naopak skoda.

    Podivejte se napriklad na diskuzni panely s panem Schneiderem. Tam diskuze volne plyne a on si dela strucne poznamky k pronesenym nepresnostem, cimz se zameri jen na meritum. Zkuste to delat s video zaznamem naprosto stejne, jinak se v pripade pana Bruka skutecne upisete k smrti.

  • 22. 4. 2018 23:22

    XIII (neregistrovaný) 77.111.244.---

    Ale to je furt sporů o gogozóny. To je přece úplně zástupný problém a naprosto překonaný koncept. Nejde o nějaké zóny, jde o to, že nepřítel se volně pohybuje ulicemi našich měst a nikdo proti tomu nic nedělá, protože něco proti tomu dělat by byl henten rázyzmus.

    Teď v sobotu zrovna v Praze na Národní málem ubili chlapa. Kdo? Inu, najděte si fotky, jeden obrázek má cenu tisíce hatespeechů. Zlaté gogozóny, ty měly aspoň tu výhodu, že člověk už dopředu věděl, že tam nemá lozit ("Karlínu a Libni zdaleka se vyhni," říkalo se za nás). Se současnou migrační politikou není v bezpečí nikdo a nikde. Kolo dějin se hnulo a po Praze nám bez jakékoli kontroly či evidence bloumají bytosti, které byste ještě před padesáti lety viděl nanejvýš v pokleslém americkém filmu. :-P

  • 23. 4. 2018 9:09

    thr

    Z hlediska fake news ale přeci není problém v existenci no-go zón (či jen prostě nebezpečných míst)! Ty můžou vzniknout na spoustě míst spoustou způsobů a určitě se to bude dít vždy, problém to je, ale ne z hlediska tématu článku.
    Problém nastane až v momentu, kdy například pod tlakem politické korektnosti začne být znemožňováno informování o nich (v extrému dokonce postihováno) a realita se začne překrucovat...

  • 22. 4. 2018 19:57

    mgr.pavel (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz

    Prosím, jak souvisí napadení nožem (či nějaký jiný fyzický útok) s no-go zónou?

    Byly ty útoky vyšetřeny a pachatelé byli stíháni dle rakouského práva? Pokud ano, pak o žádné no-go zóny nejde.

  • 20. 4. 2018 14:05

    Niemand (neregistrovaný) ---.113.245.218.static.b2b.upcbusiness.cz

    "Vyložené fake news jsou spíše následkem, než příčinou..."

    Naprosto souhlasím, toto jsem psal do komentáře už když se tu poprvé psalo o té knížce.
    Dokonce jsou i případy, kdy některé fake news jsou vytvořeny úmyslně jakožto false flag, aby se mohlo ukázat, jak jsou tamti strašně hloupí... https://en.wikipedia.org/wiki/False_flag

  • 21. 4. 2018 22:20

    Unknown (neregistrovaný) 78.108.102.---

    Velmi by me zajimalo kdo a za co udelil prispevku pana Bruka minusy. diky

  • 23. 4. 2018 9:25

    lol (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    jak to souvisí? no jsou místa kde vás nožem napadnou častěji... na to by přišlo i malé dítě a jde o to že těď vás napadnou častějí i ve Vídni která do nedávna byla vcelku bezpečná a nic takového tam nehrozilo

  • 21. 4. 2018 22:16

    Unknown (neregistrovaný) 78.108.102.---

    "Mám spousty výtek k této přednášce a nechci je všechny rozebírat v tomto komentáři, protože by to bylo na dlouho a pro takové případy by nejvhodnější forma zpětné vazby byl osobní kontakt, ale chtěl bych říci, že mě ta přednáška hodně zklamala."

    Me jste zase dost zklamal vy:

    Mohl jste sem napsat presne s cim a proc nesouhlasite, ale vy jste se rozhodl pro mlzici hate....