Autorska prava? Predpokladam, ze prednasejici ma autorska prava na prednasku i na pripadne slajdy, cili bez jeho souhlasu by nemelo byt mozne si prednasku nahravat a fotit.
Treba ja osobne bych se porizeni nahravek (zvukovych ani video) uplne nebranil, ale musel bych je nejprve videt, a nejlepe mit moznost je opravit/upravit. Neprijde mi uplne stastne, kdyby se treba takove nahravky pak nekde pohybovaly sestrihane do podoby "top ten nejdementnejsich xichtu nasich ucitelu" nebo tak neco.
Nicmene si dovedu predstavit, ze ne nekteri ucitele budou branit nahravani prednasek a zverejnovani nahravek. Jeden z duvodu treba je, ze je pak studenti muzou chytat za slovo, ktere treba bylo receno jako uvodni nepresna informace pred vlastnim detailnim probiranim urcite problematiky. Proste uplne jinou vahu ma kdyz neco reknete jen tak mimochodem, a jinou vahu ma kdyz to mate napsane na slajdu nebo ve skriptech a pak to jeste treba zduraznite. Zatimco v podobe opakovane studovaneho zaznamu zive prednasky vaha jednotlivych vet ziskava uplne jinou hodnotu.
-Yenya
Naprosto s Vami souhlasim, ale muj predchozi text byl o necem jinem: Chtel jsem zduraznit, ze vyse uvedene neni povinnost, jen dobra vule.
Neni to nahodou v popisu jejich prace dat k dispozici (v libovolne forme) dostatecne mnozstvi materialu ke studiu ?
Divil byste se, ale neni. Je povinnosti dat studentum dost odkazu na studijni materialy (ISBN, ISSN, URL). Ale shaneni studijnych materialu samotnych neni naplni prace vyucujiciho.
Samozrejme ze by se vyucujici mel snazit, aby studijni materialy byly pro jeho studenty co nejdostupnejsi, ale rozhodne z toho nevyplyva zadna povinnost zverejnovat cokoli.
-Yenya
Nemam nic proti vyucujicim, kteri se snazi, jsem vsak zasadne proti "davani penez" doktorandum, kteri vedou cviceni, prestoze ve valne vetsine s pedagogickou cinnosti nemaji nic spolecneho a v zivote nevedeli, co to obnasi. Jsem proti vyucujicim, kteri misto vykladu latky delaji z lidi chodici slovniky, kopirky apod. a ani nejsou schopni zabezpecit kvalitnimi materialy svou vyuku - univerzitni knihovny maji obsah takovy jaky maji - od patricnych zdroju nemaji desitky kopii (napr. knihy), takze ejdinny studijni material je casto ofocene slajdy (pokud se to nekomu podarilo ukrast nebo to vyucujici dobrovolne pujcil), odkazy na opravdu cenove dostupnou (nerikam, ze studium je pro vsechny a je to levna zalezitost, ale 100kilo rocne opravdu jednoduse nevydelate) zadne, takze nezbyva nez tabule, fotograficka pamet a tesnopis - tomu rikame moderni digitalni vek?
PS: Neverim tomu, ze v nasem systemu bude za 20 let neco vyrazne lepsi...
To jste měl asi smůlu, že jste natrefil na špatnou školu. U nás byli mnozí doktorandi (ale i studenti vyšších ročníků magisterského studia) pedagogicky na vyšší úrovni než někteří zaměstnanci. Byl jsem i svědkem toho, že na cvičení ke studentce PGDS chodilo na cvičení 40 lidí a do sousedního kruhu k zaměstnanci ve stejnou dobu 2 (slovy dva).
Ad cvika - ruku na srdce, byl ten pomer jen diky latce a pedagogickym schopnostem?:-)