Vlákno názorů k článku Přijdou zákazníci IOL a Eridanu o své bezdráty? od Mgr. Pavel Hrda - právník společnosti SNISNET.CZ a.s. - Uživatelé o bezdrát nepřijdou Vážený pane "okrajový editore", po...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 7. 2001 11:59

    Mgr. Pavel Hrda - právník společnosti SNISNET.CZ a.s. (neregistrovaný)
    Uživatelé o bezdrát nepřijdou

    Vážený pane "okrajový editore",
    po přečtení vašeho dnešního článku ne serveru LUPA jsem nabyl přesvědčivého dojmu, že se jedná o PR společnosti IPB Leasing, a.s. (doufám, že alespoň dobře zaplacené) a současně jsem se přesvědčil, že náš včerejší rozhovor a to, že jsem Vám zaslal k celé kauze některé podklady, bylo zcela zbytečné. Vy už jste měl "svůj" názor utvořen.
    Jelikož jsem od roku 1992 do roku 1998 pracoval v novinářské branži, tak moc dobře vím, že jakékoliv vyvracení "autorových pravd" se vždy obrací proti objektu jeho "novinářského zájmu". Ale pro pořádek (plně si vědom tohoto rizika) si přece jen neodpustím několik poznámek, který by mohly návštěvníky Vašeho serveru (pokud kromě mne a Zdenky Králové nějací jsou) zajímat:

    1. To, že Vám IPB-L v článku potvrdilo kupní cenu 42.115.565 Kč za odprodej předmětů z ukončených leasingových smluv, mne velice potěšilo, ale také (proč to nepřiznat) zaskočilo. Je to dokonce nižší cena, než jsme byli ochotni zaplatit. Skutečně zástupci naší společnosti po mnoha měsících jednání (ne naší vinou) o podmínkách prodeje předmětů z ukončených leasingových smluv přijeli do sídla IPB-L podepsat kupní smlouva, ve které měla být uvedena předem písemně dohodnutá cena. Až na místě však zjistili, že IPB-L dohodnutou cenu "přes noc" navýšil na skoro 60 milionů Kč. A to bylo v rozporu s dohodou (smlouvou o smlouvě budoucí) ze dne 2.11.2000, kterou naše společnost SNISNET.CZ uzavřela s IPB-L zastoupeným Ing. Vladimírem Hábrem, výkonným ředitelem. Ta v čl. 2 uvádí, že cena odprodeje bude 46.728.808 Kč. Ale jak je uvedeno výše, IPB-L chvíli před podpisem kupní smlouvy tuto dohodnutou kupní cenu jednostranně navýšil o zhruba 10 milionů Kč.
    To byl také jeden z důvodů, proč jsme před více než 2 měsíci podali na IPB-L žalobu na uzavření kupní smlouvy za cenu stanovenou soudním znalcem. V ní se domáháme plnění závazků, ze strany IPB-L, ke kterým se mj. zavázal ve výše uvedené dohodě. Hlavní líčení nebylo dosud nařízeno.

    2. Je pravdou, že v minulém týdnu navšívili zaměstnanci M.I.B.s.r.o. (pověřenou IPB-L) několik našich uživatelů ve snaze odebrat jim naše zařízení. Ihned, jak jsme se to dozvěděli, vyzvali jsme M.I.B., aby upustila od této protiprávní činnosti, neboť jak správně uvádíte ve svém článku, naše telekomunikační síť (stejně jako jiné telekomunikační sítě) je proti těmto neoprávněným zásahům chráněna ustanovením § 88 odst. 8 zák. č. 151/2000 Sb., o telekomunikacích a o změně dalších zákonů. Rovněž jsme jak IPB-L, tak i jejich "muže v černém" upozornili na mnohamilionové sankce, se kterým telekomunikační zákon tyto neoprávněné zásahy spojuje.

    3. Není pravdou, že by naše společnost dlužila byť jen jednu korunu z ukončených leasingových smluv. Na jednání v sídle IPB-L dne 26.2.2001 nám bývalý leasingový pronajímatel (IPB-L) písemně potvrdil, že "vyčíslené zbylé částky všech závazků spol. SNISNET ze všech vypovězených smluv je 240.948,98 Kč plus úrok a pojistné. Tyto závazky byly vyrovnánany ve dvou splátkách, a to 28.2.2001 a 31.3.2001.

    4. Je s podivem, že citujete pochybnosti IPB-L o tom, zda je naše společnost schopna prokázat svou solventnost. Tomu se skutečně musím, vzhledem k "solventnosti" skupiny IPB - mínus 100 miliard Kč), upřímně zasmát.

    5. Každý z občanů této republiky má právo podat trestní oznámení. IPB-L využila (či spíše zneužila) tohoto práva k vyřešení standardního obchodního sporu a podala trestní oznámení na našeho předsedu představenstva. Občan však také musí nést právní následky, pokud se jednalo o "křivé obvinění". Věřím, že jsou si toho pánové z IPB-L v čele s Ing. Hábrem vědomi. Pokud ne, tak budou mít zřejmě v nejbližších dnech smůlu. A spolu s nimi i šiřitelé tohoto křivého obvinění, pane Zemane. A to pomíjím odpovědnost za poškozování obchodního jména naší společnosti.

    6. Velice Vás lituji, pane Zemane, že nevíte, co je to dovolená. Zřejmě jste workoholik. Jak jinak si vysvětlit Váš upřímný podiv nad tím, že je někdo v červenci na dovolené. A pro pořádek - zplnomocněným zástupcem naší společnosti po tuto dobu je moje maličkost.

    7. Obdobnou demagogii hodnou Vašich jmenovců (majora a Miloše) jste vložil do Vašeho podivu nad tím, že naše společnost důležité dokumenty schovává do trezoru. Pokud tak nečiníte Vy, dobře Vám radím, čiňte tak.

    8. Závěrem bych chtěl jménem společnosti SNISNET.CZ ubezpečit všechny uživatele sítě Eridan, že tato síť byla před IPB-L a bude i po něm.

    PS: Pane Zemane, předejte mé srdečné pozdravy Vašim přátelům ze "solventní" IPB-L.
  • 12. 7. 2001 15:25

    Tomas Jirkovsky (neregistrovaný)
    Lupa je tím dost pověstná, obvyklý postup je , že se vám za chvíli začnou omlouvat atd. Je to tady takové bezvládí každý si píše co chce bez alespoň základní snahy po objektivitě
  • 12. 7. 2001 16:27

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Vazeny pane,

    puvodne jsem vubec nemel v umyslu na na komentar Pavla Hrdy reagovat, protoze pouze chaotizuje veci, ktere jsou v clanku jasne uvedeny, ale nedavate mi jinou moznost - ucinim tak tedy alespon strucne, protoze nejsem pravnik a tudiz staveny na zpracovavani obsahlych eleboratu:

    Vazeny pane Hrdo,

    ad 1) Pokud budu citovat z trestiniho oznameni na Jiriho Panka, pak: "K uzavreni kupnich smluv ani jakekoli jine smlouvy, ktera by zakladala pravo SNISNETu tyto veci nadale uzivat, vsak nedoslo (...)" -- leasingove smlouvy byly vypovezeny, neb jste nehradili sve zavazky a pokud jste chteli zarizeni koupit na dluh (coz jste nepoprel), pak se IPBL nedivim, ze s Vami nechtela smlouvu uzavrit, tolik osobni nazor.

    ad 2) Tato pripominka je bezpredmetna, protoze jeji obsah je v clanku formulovan (viz 6. odstavec).

    ad 3) Tato pripominka je bezpredmetna, protoze jeji obsah je v clanku formulovan (viz 3. odstavec).

    ad 4) Tato pripominka je (opet) bezpredmetna, protoze solventnost IPBL je v tomto pripade irelevantni.

    ad 5) Vyhrozujete mi zcela zbytecne, protoze veskere informace v clanku jsou podlozeny odkazy na zdroje. (Pisemne podklady mych tvrzeni jsou k nahlednuti u mne v kancelari, pripadne je mohu umistit na web.)

    ad 6) Pokud v clanku najdete vetu, ve ktere se uprimne (ci jakkoli jinak) PODIVUJI nad tim, ze je nekdo v cervenci na dovolene, pak bych Vas rad poprosil o jeji citaci, jinak bych si musel myslet, ze nemluvite pravdu.

    ad 7) Viz bod 6. - nezaraze me, ze mate dokumenty zamcene v trezoru, pouze ctenare informuji o moznosti, ze takovy dokument existuje, ale nemohu to zarucit, neb nemam v ruce zadny dukaz. Je to korektni.

    ad 8) Myslim, ze o tom rozhodne soud, ale uzivatele Vase zaruky jiste oceni.

    P.S.: Ani v teto malickosti Vam nemohu vyhovet, ackoli bych velmi rad, nikoho z IPBL totiz neznam a cela vec se mnou byla velmi neochotne konzultovana pres jejich pravniho zastupce.
  • 12. 7. 2001 17:45

    jirka (neregistrovaný)
    Aniž požaduji odpověď mám pane Zeman pocit že podobné odpovědi na reakce na Vaše články čtu podezřele často. Namátkou si vzpomínám na článek o možném krachu Peníze.cz. Zkuste se nad tím zamyslet až příště budete psát aktuální novinky.
  • 12. 7. 2001 17:57

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Velmi rad Vam odpovim -- kontroverzni clanky prinasi kontroverzni reakce. Jinak u psani premyslim -- zalobu na mne dosud nikdo nepodal.
  • 12. 7. 2001 19:25

    Frantisek Koudelka (neregistrovaný)
    Nebudu ze zabyvat konkretnimi body pana HRDA - jen z jeho P.S., "PS: Pane Zemane, předejte mé srdečné pozdravy Vašim přátelům ze "solventní" IPB-L.", je jasne ze pan MGR. (pravnik bez kvalifikace ?) je arogantni nezdvorak - protoze urcite ONY srdecne pozdravy nejsou srdecne a nema zadnou jistotu, ze jsou to pratele pana Zemana - z cehoz vypliva ciste a jednoduse, ze pan HRDA se v P.S. pro normalni ctenare odrovnal a snizil na minimum svou duverihodnost ,-))
  • 12. 7. 2001 20:45

    MaLer (neregistrovaný)
    "Urazky obstaravam ja, pravnik resi nasledky". Kdyz to je naopak, je to spatny pravnik. Co na tom ze nejsou zalovatelne - postupuje v rozporu s dobrymi mravy.
  • 13. 7. 2001 10:03

    Jiri (neregistrovaný)
    No když už jsme u arogance, nezdvořilostí a kvalifikace (tedy znalostí) - nechci polemizovat o vlastnostech Mgr. Hrdy, ani oné firmy, ale:
    1.) Mgr. JE vysokoškolský titul, nejedná se tedy o právníka bez kvalifikace.
    2.) "vypliva" - to slovo není odvozeno od plivati, ale od plynouti, takže se píše VYPLÝVÁ!!!
    3.) "duverihodnost" - pokud je někdo hoden důvěrY, tak je DŮVĚRYHODNÝ!!!
    "Ten češtýn, to být můj kobyl", že ano? ;-)))
  • 13. 7. 2001 13:36

    anydanger (neregistrovaný)
    Nic z toho nemá vliv na skutečnost, že se Hrda vyjadřuje jako dítě, kterému vzali hračku a jakýkoliv titul mu v tom nijak nepomůže. Pokud nedokáže na kritiku nebo odlišný názor reagovat bez emocí, měl by zkusit jiné povolání. Takhle ze sebe rádobyvtipně jenom dělá vola.
  • 13. 7. 2001 17:26

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Nevim, spis mi prislo ze se vyjadruje s velkou davkou arogance. Ma ale na druhou stranu pravdu s konstatovanim faktu, ze se nikdy vysvetlovanim niceho nedomuze a jeho narazkam na IPB jsem se docela zasmal :-)
    Kdyby tam bylo mene osobnich vypadu proti MZ, ktere jsou naprosto neopravnene, da se to cist.
    Bohuzel spis verim druhe strane :-)
  • 12. 7. 2001 19:00

    Petr Sedlacek (neregistrovaný)
    Vážený pane Hrdo,

    Na obhajobu pana Zemana mohu potvrdit, že se skutečně nejedná o žádné PR společnosti IPB Leasing a že na celý problém byla redakce LUPY upozorněna třetí stranou, konkrétně naší společností, kterážto se o vzniklém problému dověděla od zděšených klientů SNISNET a.s., kteří jsou toho času také našimi klienty v oblasti IT podpory a měli tu smůlu, že si k nim muži z M.I.B. přišli pro bezdráty.

    Osobně se nemohu zbavit dojmu, že kdyby SNISNET a.s. hradila svoje závazky a dodržovala smlouvy, nikdy by k takové situaci nemohlo dojít. Dále si nedovedu představit, že by právníci společnosti IPB Leasing jen tak pro nic za nic podávali trestní oznámení a přitom si byli vědomi toho, že se jedná o křivé obvinění. To je trochu moc náhod najednou a nezbývá mi nic jiného, než děkovat bohu že už nejsem klientem SNISNETu a držet se přísloví o tom, že není šprochu, aby na něm nebylo pravdy trochu.
  • 12. 7. 2001 21:34

    Martin Míchal (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    pane Hrda, byl jsem několik snad let uživatelem bezdrátového připojení přes ostravský Snisnet a jsem rád, že tak hrdě bráníte Vašeho chlebodárce. Momentálně jsem mimo republiku /proto ta exotická adresa/ a velice rád vzpomínám na záhánění nudy typu, vymaž někomu z řad uživatelů SNISNETu command.com, uprav win.ini, pošli na tiskárnu 100 listů dokumentu atd. Nehledě na to, že součástí získávání obchodních kontaktů se stalo kradení databází a účetních kontaktů firem připojených na ERIDAN.
    Spitujte svědomí Ostravané, kteří jste měli nasdílené disky a tiskárny. Nebyl to HACK, pouze prosté se podívání na OKOLÍ SÍŤĚ.
    To byli ale ty dobré časy, pak přišlo zdražení a najednou i překračování 1GB limitu. Po celou dobu před zdražením, matně pamatuji půl roku, dosahoval odběr okolo 500MB pak se zdražením rost i odběr. Jak se říká s jídlem roste chuť. Nebo to snad bylo tím zvýšením konektivity po akvizici TELECOMU?
    Kdo ví?
    Vy víte nejlím a fandím Vám. Líbil se mi totiž Váš sloh. Snad máte pravdu aspoň v té právní věci.
    S pozdravem, momentálně znuděný, bývaly uživatel
  • 13. 7. 2001 9:25

    noname (neregistrovaný)
    Dobry den.

    Mate prosim dukazy o tom, ze se cilene ziskavaly nejake data z disku uzivatelu SNISNETu?

    Protoze jsem znamy jednoho z byvalych uzivatelu Ostravskeho uzlu site SNISNET, tak jsem se presvedcil, ze po instalaci OS Windows (firmou SNISNET) skutecne bylo vse nastaveno na sdileni po siti. Pochopitelne jsem to vypnul, ale spouste uzivatelu se opravdu dalo krasne brouzdat po discich :-(.
  • 13. 7. 2001 18:49

    Jan Žáček (neregistrovaný)
    Musím si jen přisadit, díky děravému zabezpečení a technickým nedostatkům byla síť Eridanu rájem hackerů/lamerů - opakované pokusy o exploity známých bezpěčnostních děr nás udržely v bdělosti.
  • 13. 7. 2001 20:48

    Petr (neregistrovaný)
    panove , zde se asi musim zastat Eridianu i kdyz jde o komkurenci :-) , dle meho je problem spravce kazde pripojene firmy jak lokalni sit zabezpeci a nikoli providera. Provider (neni li dohodnuto jinak) poskytuje pouze pripojeni k internetu.

  • 14. 7. 2001 15:06

    Dalibor Kania (neregistrovaný)
    Nemate se ceho zastavat, protoze Eridan v te dobe (nevim jak je to ted) dovoloval smlouvou pripojit 1 koncove PC, sit byla za jinou cenu. Taky pripojovali tou BreezeCom zrudnosti 4point.
    Takze pokud jste chtel za onu rozumnou cenu pripojene PC zabezpecit a schovat jej za router (FW), porusil jste tim autoamticky smlouvu.
  • 16. 7. 2001 8:27

    Jiri Konecny (neregistrovaný)
    Nemate pravdu. Router se nepocital za pripojene PC. Ja kdyz jsem byl takto pripojen, bylo mne vse dostatecne vysvetleno. O bezpecnost dat se musi starat predevsim klient, nebo podle tehdy platneho ceniku jste si mohl objednat firewall. Malokdo byl tehdy ale ochoten platit za firewall /vetsina klientu si takto nedovedla postavit a nakonfigurovat stroj a o placene sluzby nemeli zajem/. Vetsinou si klienti ani neuvedomili co se vsechno muze na "siti" stat. Byl jsem pripojen temer 2 roky a ve srovnani s konkurenci jsem byl spokojen. Sousta nasich klientu byla pripojena i u jinych ISP, ale ve srovnani se siti ERIDAN byli na tom podstatne hure. Sam vim, ze ti co nejvice kriceli, si neumeli spravne nastavit ani protokol TCP/IP.
  • 16. 7. 2001 8:40

    Martin (neregistrovaný)
    Musim si taky prisadit. Podle mych zjisteni byl jednomu nasemu klientovi generovan do jeho site umely tok dat ze site Eridanu. Po instalaci FW na jeho siti a mereni objemu prenasenych dat, jsme zjistili, ze je do jeho site generovan provoz, ktery nebyl pozadovan z jeho LAN. Slo o cca 5 kbps, ovsem temer soustavnych, zejmena ve vecernich a nocnich hodinach. To mate za den cca 20 MB. Provoz byl z IP, ktere podle topologie site s nejvetsi pravdepodobnosti patrily primo provozovateli site.

    V cem je pointa ? Takto preneseny objem dat byl onomu zakaznikovi zpoplatnen.
  • 19. 7. 2001 16:57

    Ostravak (neregistrovaný)
    Nektere nase faktury, takto zniceho nic vysplhaly az na neuveritelnych 20.000,- za data. Jak vidim, pricinou nemusel byt zamestnanec ani hacker.
  • 30. 11. 2002 20:42

    Uživatel - bývalý.... (neregistrovaný)
    p. Hrdo jste arogantní podvodník zlodějské firmy...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).