a za druhé:
zákazníky, kteří přinesou tržby, nezajímá výše investice, ale kvalita a konkurenceschopná cena služeb.
Kvalita prudce klesá (v mobilních sítích = snížení rychlosti po překročení Fu(ck)P z původních 200kbps na 64kbps je katastrofální zhoršení pro zákazníky O2).
V pevných sítích kvalita klesá také. Rychlost ADSL/VDSL sice absolutně stagnuje, ale konkurence (optika, kabelovka, lokální wifi) rychlost zvedá, tedy pro zákazníky O2 rychlost O2 klesá.
Jenze ne kazdy preferuje pomerne nesmyslny parametr "rychlosti". Pokud potrebujete spolehlive a rychle (odezvy) pripojeni na weby (cekat dele nez 2 vteriny na natezeni cele stranky je neprijatelne) a vzdalenou plochu (bezi 12 hodin denne, ne ze spojeni kazdych 5 minut spadne a kazdou minutu na dve vteriny zatuhne), tak je cokoli bezdratoveho v rozumne cene (nepocitam profi reseni v cenach deseti/statisicu Kc mesicne) nepouzitelne.
Tudiz i "pomale" ADSL je stale lepsi varianta nez stale zarusena "rychla" padajici wifi postacujici sotva pro jednoho cloveka sdilena celym domem. Tuhle uvahu ale v O2 zrejme nikdo nechape.