Hlavní navigace

Prima family skokanem minulého týdne, vyřazení Čechů z MS v hokeji pomohlo Nově

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – Česká televize si minulý týden meziročně výrazně pohoršila, na výsledku se odrazil špatný výsledek českých hokejistů na mistroství světa

Doba čtení: 3 minuty

Vyřazení českých hokejistů už ve čtvrtfinále letošního mistrovství světa minulý týden výrazně zamíchalo podíly jednotlivých televizních skupin na sledovanosti. Skokanem týdne se překvapivě stala Prima family, která v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupla v porovnání s předminulým týdnem o 0,51 procentního bodu na hodnotu 15,35 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 2, která si pohoršila o 0,46 procentního bodu na průměrných 3,48 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Meziročně v porovnání s 20. týdnem 2012 nejvíce rostl celodenní podíl ČT 1. První program České televize si polepšil o 1,87 procentního bodu na hodnotu 15,00 procenta. Velký vliv na to měl i debakl českých hokejistů na letošním světovém šampionátu, protože loni ve stejný týden bojovali o medaile. Proto letos významně klesl podíl ČT Sport, která vykázala největší meziroční pokles ze všech českých televizí: oproti 20. týdnu loňského roku si letos pohoršila o 4,40 procentního bodu, i když dosáhla nadprůměrné hodnoty 8,99 procenta.

K TÉMATU: Sledovanost ČT Sport spadla po hokejovém mistrovství na obvyklá čísla

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden zvítězila Česká televize, která oslovila v průměru 31,66 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u obrazovky. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,89 procentního bodu a meziročně dokonce o 4,14 procentního bodu. Na pozici dvojky trhu klesla Nova Group s podílem 30,55 procenta, který byl oproti předminulému týdnu o 0,12 procentního bodu vyšší. Meziročně si skupina Nova polepšila o 2,89 procentního bodu. Třetí pozici tradičně obsadila Prima Group s kumulovaným podílem 22,73 procenta, o 0,70 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ovšem meziročně o 0,10 procentního bodu nižším.

Průměrné celodenní podíly televizí za 20. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,00 – 0,31 + 1,87
ČT 2 3,48 - 0,46 + 0,11
ČT Sport 8,99 – 0,15 - 4,40
ČT 24 4,19 + 0,03 – 1,72
Nova 23,25 – 0,38 – 0,48
Nova Cinema 4,36 – 0,29 + 0,43
Fanda 1,27 + 0,03 – nevysílal –
Smíchov 0,94 – 0,01 – nevysílal –
Telka 0,73 + 0,01 – nevysílala –
Prima family 15,35 + 0,51 – 1,60
Prima Cool 3,27 – 0,06 – 0,36
Prima love 2,18 + 0,11 – 0,07
Prima Zoom 1,93 + 0,14 – nevysílala –
TV Barrandov 4,40 + 0,02 – 0,44
Atmedia 3,17 – 0,03 + 1,73
ostatní TV 7,49 + 0,08 + 0,06

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova a obecně více zajímá zadavatele reklamy, si minulý týden nejvíce polepšila hlavní kanál Novy. Oproti předminulému týdnu rostl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 25,48 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,96 procentního bodu na průměrných 11,22 procenta. Jednička však zároveň zaznamenala největší meziroční růst, oproti 20. týdnu 2012 si polepšila o 0,92 procentního bodu. Nejvíc klesala ČT Sport – opět kvůli neúspěchu hokejistů – její podíl spadnul o 5,93 procentního bodu na hodnotu 11,20 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla Nova Group, která dosáhla podílu 34,63 procenta. Oproti předminulému týdnu to znamená nárůst o 0,61 procentního bodu, meziročně dokonce o 5,17 procentního bodu. Česká televize na druhém místě dosáhla podílu 28,07 procenta a oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,51 procentního bodu, meziročně dokonce o 5,91 procentního bodu. Na Primu Group zbylo opět třetí místo se souhrnným podílem 21,86 procenta. Oproti předminulému týdnu si ale polepšila o 0,19 procentního bodu, i když meziročně klesla o čtyři setiny procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 20. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,22 - 0,96 + 0,92
ČT 2 3,22 – 0,23 + 0,30
ČT Sport 11,20 – 0,33 - 5,93
ČT 24 2,43 + 0,01 – 1,21
Nova 25,48 + 0,88 + 0,78
Nova Cinema 5,41 – 0,51 + 0,65
Fanda 1,57 + 0,17 – nevysílal –
Smíchov 1,48 + 0,02 – nevysílal –
Telka 0,69 + 0,05 – nevysílala –
Prima family 12,07 - 0,13 – 1,39
Prima Cool 4,98 + 0,02 – 0,57
Prima love 2,76 + 0,16 – 0,14
Prima Zoom 2,05 + 0,14 – nevysílala –
TV Barrandov 4,21 + 0,32 – 0,02
Atmedia 2,84 + 0,26 + 0,74
ostatní TV 8,39 + 0,13 + 0,06

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?