Vyřazení českých hokejistů už ve čtvrtfinále letošního mistrovství světa minulý týden výrazně zamíchalo podíly jednotlivých televizních skupin na sledovanosti. Skokanem týdne se překvapivě stala Prima family, která v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupla v porovnání s předminulým týdnem o 0,51 procentního bodu na hodnotu 15,35 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 2, která si pohoršila o 0,46 procentního bodu na průměrných 3,48 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Meziročně v porovnání s 20. týdnem 2012 nejvíce rostl celodenní podíl ČT 1. První program České televize si polepšil o 1,87 procentního bodu na hodnotu 15,00 procenta. Velký vliv na to měl i debakl českých hokejistů na letošním světovém šampionátu, protože loni ve stejný týden bojovali o medaile. Proto letos významně klesl podíl ČT Sport, která vykázala největší meziroční pokles ze všech českých televizí: oproti 20. týdnu loňského roku si letos pohoršila o 4,40 procentního bodu, i když dosáhla nadprůměrné hodnoty 8,99 procenta.
K TÉMATU: Sledovanost ČT Sport spadla po hokejovém mistrovství na obvyklá čísla
Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden zvítězila Česká televize, která oslovila v průměru 31,66 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u obrazovky. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,89 procentního bodu a meziročně dokonce o 4,14 procentního bodu. Na pozici dvojky trhu klesla Nova Group s podílem 30,55 procenta, který byl oproti předminulému týdnu o 0,12 procentního bodu vyšší. Meziročně si skupina Nova polepšila o 2,89 procentního bodu. Třetí pozici tradičně obsadila Prima Group s kumulovaným podílem 22,73 procenta, o 0,70 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ovšem meziročně o 0,10 procentního bodu nižším.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 15,00 | – 0,31 | + 1,87 |
ČT 2 | 3,48 | - 0,46 | + 0,11 |
ČT Sport | 8,99 | – 0,15 | - 4,40 |
ČT 24 | 4,19 | + 0,03 | – 1,72 |
Nova | 23,25 | – 0,38 | – 0,48 |
Nova Cinema | 4,36 | – 0,29 | + 0,43 |
Fanda | 1,27 | + 0,03 | – nevysílal – |
Smíchov | 0,94 | – 0,01 | – nevysílal – |
Telka | 0,73 | + 0,01 | – nevysílala – |
Prima family | 15,35 | + 0,51 | – 1,60 |
Prima Cool | 3,27 | – 0,06 | – 0,36 |
Prima love | 2,18 | + 0,11 | – 0,07 |
Prima Zoom | 1,93 | + 0,14 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,40 | + 0,02 | – 0,44 |
Atmedia | 3,17 | – 0,03 | + 1,73 |
ostatní TV | 7,49 | + 0,08 | + 0,06 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova a obecně více zajímá zadavatele reklamy, si minulý týden nejvíce polepšila hlavní kanál Novy. Oproti předminulému týdnu rostl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 25,48 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,96 procentního bodu na průměrných 11,22 procenta. Jednička však zároveň zaznamenala největší meziroční růst, oproti 20. týdnu 2012 si polepšila o 0,92 procentního bodu. Nejvíc klesala ČT Sport – opět kvůli neúspěchu hokejistů – její podíl spadnul o 5,93 procentního bodu na hodnotu 11,20 procenta.
Z pohledu tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla Nova Group, která dosáhla podílu 34,63 procenta. Oproti předminulému týdnu to znamená nárůst o 0,61 procentního bodu, meziročně dokonce o 5,17 procentního bodu. Česká televize na druhém místě dosáhla podílu 28,07 procenta a oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,51 procentního bodu, meziročně dokonce o 5,91 procentního bodu. Na Primu Group zbylo opět třetí místo se souhrnným podílem 21,86 procenta. Oproti předminulému týdnu si ale polepšila o 0,19 procentního bodu, i když meziročně klesla o čtyři setiny procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 11,22 | - 0,96 | + 0,92 |
ČT 2 | 3,22 | – 0,23 | + 0,30 |
ČT Sport | 11,20 | – 0,33 | - 5,93 |
ČT 24 | 2,43 | + 0,01 | – 1,21 |
Nova | 25,48 | + 0,88 | + 0,78 |
Nova Cinema | 5,41 | – 0,51 | + 0,65 |
Fanda | 1,57 | + 0,17 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,48 | + 0,02 | – nevysílal – |
Telka | 0,69 | + 0,05 | – nevysílala – |
Prima family | 12,07 | - 0,13 | – 1,39 |
Prima Cool | 4,98 | + 0,02 | – 0,57 |
Prima love | 2,76 | + 0,16 | – 0,14 |
Prima Zoom | 2,05 | + 0,14 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,21 | + 0,32 | – 0,02 |
Atmedia | 2,84 | + 0,26 | + 0,74 |
ostatní TV | 8,39 | + 0,13 | + 0,06 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch