Hlavní navigace

Prima family skokanem minulého týdne, vyřazení Čechů z MS v hokeji pomohlo Nově

22. 5. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Česká televize si minulý týden meziročně výrazně pohoršila, na výsledku se odrazil špatný výsledek českých hokejistů na mistroství světa

Vyřazení českých hokejistů už ve čtvrtfinále letošního mistrovství světa minulý týden výrazně zamíchalo podíly jednotlivých televizních skupin na sledovanosti. Skokanem týdne se překvapivě stala Prima family, která v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku stoupla v porovnání s předminulým týdnem o 0,51 procentního bodu na hodnotu 15,35 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 2, která si pohoršila o 0,46 procentního bodu na průměrných 3,48 procenta. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Meziročně v porovnání s 20. týdnem 2012 nejvíce rostl celodenní podíl ČT 1. První program České televize si polepšil o 1,87 procentního bodu na hodnotu 15,00 procenta. Velký vliv na to měl i debakl českých hokejistů na letošním světovém šampionátu, protože loni ve stejný týden bojovali o medaile. Proto letos významně klesl podíl ČT Sport, která vykázala největší meziroční pokles ze všech českých televizí: oproti 20. týdnu loňského roku si letos pohoršila o 4,40 procentního bodu, i když dosáhla nadprůměrné hodnoty 8,99 procenta.

K TÉMATU: Sledovanost ČT Sport spadla po hokejovém mistrovství na obvyklá čísla

Ve srovnání tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku minulý týden zvítězila Česká televize, která oslovila v průměru 31,66 procenta diváků starších 15 let, kteří trávili čas u obrazovky. Oproti předminulému týdnu si ale pohoršila o 0,89 procentního bodu a meziročně dokonce o 4,14 procentního bodu. Na pozici dvojky trhu klesla Nova Group s podílem 30,55 procenta, který byl oproti předminulému týdnu o 0,12 procentního bodu vyšší. Meziročně si skupina Nova polepšila o 2,89 procentního bodu. Třetí pozici tradičně obsadila Prima Group s kumulovaným podílem 22,73 procenta, o 0,70 procentního bodu vyšším než v předminulém týdnu, ovšem meziročně o 0,10 procentního bodu nižším.

Průměrné celodenní podíly televizí za 20. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 15,00 – 0,31 + 1,87
ČT 2 3,48 - 0,46 + 0,11
ČT Sport 8,99 – 0,15 - 4,40
ČT 24 4,19 + 0,03 – 1,72
Nova 23,25 – 0,38 – 0,48
Nova Cinema 4,36 – 0,29 + 0,43
Fanda 1,27 + 0,03 – nevysílal –
Smíchov 0,94 – 0,01 – nevysílal –
Telka 0,73 + 0,01 – nevysílala –
Prima family 15,35 + 0,51 – 1,60
Prima Cool 3,27 – 0,06 – 0,36
Prima love 2,18 + 0,11 – 0,07
Prima Zoom 1,93 + 0,14 – nevysílala –
TV Barrandov 4,40 + 0,02 – 0,44
Atmedia 3,17 – 0,03 + 1,73
ostatní TV 7,49 + 0,08 + 0,06

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova a obecně více zajímá zadavatele reklamy, si minulý týden nejvíce polepšila hlavní kanál Novy. Oproti předminulému týdnu rostl o 0,88 procentního bodu na hodnotu 25,48 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT 1, která si pohoršila o 0,96 procentního bodu na průměrných 11,22 procenta. Jednička však zároveň zaznamenala největší meziroční růst, oproti 20. týdnu 2012 si polepšila o 0,92 procentního bodu. Nejvíc klesala ČT Sport – opět kvůli neúspěchu hokejistů – její podíl spadnul o 5,93 procentního bodu na hodnotu 11,20 procenta.

Cloud23

Z pohledu tří největších televizních skupin a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden nejlépe vedla Nova Group, která dosáhla podílu 34,63 procenta. Oproti předminulému týdnu to znamená nárůst o 0,61 procentního bodu, meziročně dokonce o 5,17 procentního bodu. Česká televize na druhém místě dosáhla podílu 28,07 procenta a oproti předminulému týdnu si pohoršila o 1,51 procentního bodu, meziročně dokonce o 5,91 procentního bodu. Na Primu Group zbylo opět třetí místo se souhrnným podílem 21,86 procenta. Oproti předminulému týdnu si ale polepšila o 0,19 procentního bodu, i když meziročně klesla o čtyři setiny procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 20. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 11,22 - 0,96 + 0,92
ČT 2 3,22 – 0,23 + 0,30
ČT Sport 11,20 – 0,33 - 5,93
ČT 24 2,43 + 0,01 – 1,21
Nova 25,48 + 0,88 + 0,78
Nova Cinema 5,41 – 0,51 + 0,65
Fanda 1,57 + 0,17 – nevysílal –
Smíchov 1,48 + 0,02 – nevysílal –
Telka 0,69 + 0,05 – nevysílala –
Prima family 12,07 - 0,13 – 1,39
Prima Cool 4,98 + 0,02 – 0,57
Prima love 2,76 + 0,16 – 0,14
Prima Zoom 2,05 + 0,14 – nevysílala –
TV Barrandov 4,21 + 0,32 – 0,02
Atmedia 2,84 + 0,26 + 0,74
ostatní TV 8,39 + 0,13 + 0,06

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).