Prima má skutečně problém. Převelice totiž diváka na svém hlavním kanále obtěžuje reklamou. Ať už je to reklama za peníze nebo self-promotion na pořady hlavně ze své dílny. Alespoň pro mě je tedy obtěžující koukat celých 50 minut seriálu Hawaii 5-0 na nápis "Svatby v Benátkách neděle 20.15". A to nemluvím o tom, že třeba dvakrát za těch 50 minut v pravém rohu vyběhne ne zrovna malý banner "Svatby v Benátkách neděle 20:15". Já opravdu nejsem cílovka této chujoviny. O nasazování 5 minutových reklamních breaků přesně v čase začátku pořadu zbytečné hovořit. A to je důvod proč lidi utíkají jinam. Prima je pro ně "ta televize, co strašně obtěžuje reklamou". Ano reklama televizi žíví, ale musí se to dělat kultivovaně a s citem.
Nova každý rok reprízuje Kriminálku Anděl nebo Comeback a pořád dělají 800 000. Prima při první repríze své tvorby je ráda když přeleze 300 000. Loni měla finance natočit náročnější seriál který jí bude dělat dobrá čísla i při x-té repríze. A ona zplodí telenovelu z který ji utíkají herci po přečtení scénáře :-D Nova když měla prachy stvořila díla který jí záviděla i ČT. Dokonce i TVB když se letos daří rozjede náročnější dramatickou tvorbu. Singer asi má zadání připravit Primu na výhodný odkup ;-)
Ano sice zrušili původní záměr stěhovat se, ale když měli dobrý příjmy tak o tom mohli uvažovat. V HD sice vysílají, ale jejich vlastní studio v HD jim prostě chybí.....
PS: ta budova si přiznejme není zrovna reprezentativní, že? :-) nejvíce to vynikne, když po té jejich nedělní debatě konkurenční novináři dělají rozhovor s účastníky debaty před jejich vchodem na tý ulici :-)
Tak budova je asi to poslední, co diváka zajímá. Horší je to s programem, který přinejmenším na hlavní Primě není ke koukání. To ale není v budově. Například takový Barrandov má sice budovu novější a hezčí, ale vysílá ještě daleko méně koukatelný shit.
Ale něco by s barákem Prima Group dělat měla, zvlášť, když je dnes v Praze dost velký převis nabídky volných nových kancelářských ploch nad poptávkou, takže ceny jsou docela příznivé. Často jsou dokonce nižší v nové moderní novostavbě než v takových starých zříceninách, odkud vysílá Prima teď.
To je zase příspěvek bez logiky. Teď jsou v tom baráku v nájmu, až jim skončí smlouva, můžou jít do nájmu kamkoliv jinam. Ceny kanclů stagnují už roky, hledat barák s prostory pro studia je sice trochu omezující, ale ne nemožné. I na Barrandově jich je ještě dost a těch se zástavou u banky ještě víc :-)
Pokud jde o stavbu toho baráku - ten měl stavět GES a zrovna rozumné místo si vzhledem k typu baráku nevybral. Takže buďme rádi, že zatím další obluda na Vinohradech nestojí.
Hlavní programy všech stanic jsou poslední dobou totální mizérie, zvlášť primetime. Z ČT1 se stal výběr z ČST, Nova má nekonečné seriály na každý den, Prima také seriály a výpadek v seriálech vyplňuje levnými náhražkami. No a Barrandov to uzavírá kruhem - je nyní něco mezi Primou před 5 lety a výběrem toho nejhoršího z ČST :-)
Jasně, a tyhle posty za vás do klávesnice datluje kdo?
Jestli to bylo na mě tak odpověď je jednoduchá, já sám. Po obědě jsem vždy na chvilku sednu abych vytrávil a až se tak stane tak mě může celé PC poškrábat na zádech, pak max. večer pokud je chuť. PC si užiji celou zimu tak nevím proč bych u něj měl ztrácet čas v létě.
Problém Primy (stejně jako třeba TVB) je, že nemá pevné divácké jádro. Nova nebo ČT1 i kdyź nasadí podprůměrnou věc vykáže slušnou sledovanost. Prima při slabším kousku propadá. Na druhou stranu Prima měla loni mimořádné příjmy a co s nimi udělala? Co natočila nadstandartního? Ani stěhování a přechod na HD nezvládla. A nasazovat reprízy seriálů co propadly v premiéře do primetimu je taky úlet.
Podle mě, když reprízuješ český vztahový seriál, tak to máš v podstatě zadarmo. Zisk z reklamy je tedy v podstatě 100%. Když místo toho nasadíš například americký seriál (v Německu teď poběží "Black Sails"), tak musíš 1. zaplatit vysílací práva a vyrobit drahý dabing 2. nikdy nedosáhneš srovnatelnou sledovanost, protože to není české.