Hlavní navigace

Prima se v ceníkových příjmech z reklamy přiblížila Nově. Realita je jiná

27. 10. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Autor: 115393
27. 10. 2011

Téměř stejný objem peněz za reklamu jako Nova si měla podle ceníkových cen za první tři čtvrtletí letošního roku účtovat televize Prima. Vyplývá to z monitoringu společnosti Admosphere, jehož výsledky zveřejnil server MediaGuru.cz. Nova podle něj inkasovala v ceníkových cenách od ledna do konce září letošního roku sedm miliard korun, Prima 6,67 miliardy Kč. Údaj se týká pouze hlavních programů těchto televizí.

K TÉMATU: Barrandov, Nova Cinema a Prima Cool už prodávají více reklamy než ČT 1

Ceníkové ceny ale neodráží skutečné příjmy televizí, protože nepočítají s množstevními či sezónními slevami a bonusy. Skutečné příjmy televizí tak bývají mnohem nižší. Zajímavé je, že v ceníkových cenách se v prvních třech čtvrtletích letošního roku přiblížila prvnímu programu České televize komerční televize Barrandov. ČT 1 podle Admosphere vykázala reklamní výnosy 1,93 miliardy korun, Barrandov pak 1,31 miliardy Kč.

ČTĚTE TAKÉ: Nova, Prima i Barrandov mají prostor pro část reklamy z ČT 1 a ČT 24

Miliardovému výnosu se ke konci třetího čtvrtletí přiblížila v ceníkových cenách Prima Cool, která si měla podle Admosphere přijít na 975 milionů korun. Prima love, která zahájila vysílání letos v březnu, na tom je o poznání hůře: monitoring jí přisuzuje souhrnné výnosy 67,5 milionu korun v ceníkových cenách. Druhý program Novy, filmový kanál Nova Cinema, měl podle Admosphere získat do 30. září 441 milionů korun z ceníkových cen reklamy.

MMF24

NAPSALI JSME: Nova začne prodávat reklamu jen na diváckou skupinu D15+ jako Prima

Mezi televize, jejichž příjmy za reklamu v ceníkových cenách se pohybují v řádu stamilionů korun, se zařadil i hudební kanál Óčko s výnosy 602 milionů korun, sportovní kanál ČT 4 s výnosy 291 milionů korun, ČT 2 s výnosy 182 milionů korun a překvapivě i kabelový a satelitní dětský kanál Disney Channel s výnosy 172 milionů korun. Mezi patnáct nejvýkonnějších televizí se zařadil i další dětský program Minimax s výnosy 37 milionů korun a akční kanál AXN s výnosy 30 milionů korun. Všechny tři zastupuje při prodeji reklamy agentura Atmedia.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).