Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, meziročně si ale pohoršila o pět procentních bodů

28. 8. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Pozvolný nástup podzimního schématu pomáhá hlavnímu kanálu Primy, celá skupina si oproti předminulému týdnu polepšila víc než konkurenční Nova

Nástup reality show VyVolení, ale především návrat seriálu Cesty domů, pomohl minulý týden televizi Prima k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku, ale i v cílové skupině diváků od 15 do 54 let. V širší kategorii všech dospělých diváků si v porovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,83 procentního bodu na hodnotu 13,49 procenta. V meziročním srovnání s 34. týdnem loňského roku ale vykázala největší pokles ze všech českých televizí měřených peoplemetry: pohoršila si o 5,11 procentního bodu (míra poklesu je ale už nižší než v předchozích týdnech).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Největší mezitýdenní pokles vykázala podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) ČT Sport, a to o 3,63 procentního bodu na hodnotu 2,17 procenta. Meziročně si nejvíc polepšila Prima Cool, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku narostl o 0,49 procentního bodu na 4,45 procenta (výrazně si pomohla i oproti předminulému týdnu, ve srovnání s ním stoupla o 0,81 procentního bodu). Významný mezoriční nárůst o 2,04 procentního bodu vykázaly i televize zastupované agenturou Atmedia, které minulý týde vykázaly souhrnný podíl 4,52 procenta.

K TÉMATU: ČT Sport skokanem předminulého týdne, Prima meziročně klesla o 7,5 procentního bodu

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo Nově. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 30,90 procenta diváků starších 15, kteří trávili čas u obrazovky. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 1,39 procentního bodu, meziročně dokonce o 3,45 procentního bodu. Na pozici dvojky se přesunula Česká televize se souhrnným podílem 28,53 procenta, která si oproti předchozímu týdnu pohoršila o 2,97 procentního bodu a meziročně o 1,20 procentního bodu. Prima Group skončila třetí s podílem 22,32 procenta, ale ze všech tří skupin si oproti předminulému týdnu polepšila nejvíc: o 1,48 procentního bodu. Prim ale drží i v opačném extrému: meziročně klesla o 2,84 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 34. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,06 + 0,75 – 1,51
ČT 2 4,18 – 0,53 + 0,01
ČT Sport 2,17 - 3,63 – 0,02
ČT 24 6,12 + 0,44 + 0,32
Nova 21,96 + 0,47 – 0,13
Nova Cinema 4,70 + 0,69 – 0,66
Fanda 1,72 + 0,39 – nevysílal –
Smíchov 1,39 – 0,11 – nevysílal –
Telka 1,13 – 0,05 – nevysílala –
Prima 13,49 + 0,83 - 5,11
Prima Cool 4,45 + 0,81 + 0,49
Prima love 2,27 – 0,07 – 0,33
Prima Zoom 2,11 – 0,09 – nevysílala –
TV Barrandov 4,86 + 0,28 – 0,58
Atmedia 4,52 + 0,13 + 2,04
ostatní TV 8,87 – 0,31 – 0,87

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce stoupala Nova Cinema. Polepšila si o 0,95 procentního bodu na hodnotu 5,62 procenta. Významný růst o 0,93 procentního bodu na podíl 11,51 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, který zároveň dosáhl největšího meziročního poklesu (o 4,24 procentního bodu). Oproti předchozímu týdnu nejvíce klesal ČT Sport, a to o 3,37 procentního bodu na podíl 2,19 procenta. Největší meziroční růst v této kategorii vykázala Prima Cool (o 0,63 procentního bodu na hodnotu 6,47 procenta) a také stanice zastupované agenturou Atmedia (stoupaly o 0,75 procentního bodu na podíl 4,29 procenta).

ebf - tip do článku - debata

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let minulý týden opět vedla Nova. Dosáhla podílu 35,93 procenta, což bylo o 1,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu a meziročně to znamenalo nárůst o 3,96 procentního bodu. Na pozici dvojky se vyšvihla Prima Group s podílem 23,13 procenta. Oproti předchozímu týdnu si polepšila o 1,51 procentního bodu, meziročně ale klesla o 1,55 procentního bodu. Česká televize byla třetí s podílem 22,15 procenta a mezitýdenně klesla o 3,05 procentního bodu, zatímco meziročně o 1,13 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 34. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,47 + 0,84 – 1,21
ČT 2 3,96 – 0,59 + 0,48
ČT Sport 2,19 - 3,37 – 0,12
ČT 24 3,53 + 0,07 – 0,27
Nova 25,14 + 0,26 – 0,30
Nova Cinema 5,62 + 0,95 – 0,91
Fanda 1,96 + 0,25 – nevysílal –
Smíchov 2,18 – 0,20 – nevysílal –
Telka 1,03 – 0,06 – nevysílala –
Prima 11,51 + 0,93 - 4,24
Prima Cool 6,47 + 0,78 + 0,63
Prima love 2,81 – 0,17 – 0,28
Prima Zoom 2,34 – 0,03 – nevysílala –
TV Barrandov 4,25 + 0,72 – 1,05
Atmedia 4,29 + 0,13 + 0,75
ostatní TV 10,25 – 0,51 – 0,98

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).