Nástup reality show VyVolení, ale především návrat seriálu Cesty domů, pomohl minulý týden televizi Prima k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku, ale i v cílové skupině diváků od 15 do 54 let. V širší kategorii všech dospělých diváků si v porovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,83 procentního bodu na hodnotu 13,49 procenta. V meziročním srovnání s 34. týdnem loňského roku ale vykázala největší pokles ze všech českých televizí měřených peoplemetry: pohoršila si o 5,11 procentního bodu (míra poklesu je ale už nižší než v předchozích týdnech).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013
Největší mezitýdenní pokles vykázala podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) ČT Sport, a to o 3,63 procentního bodu na hodnotu 2,17 procenta. Meziročně si nejvíc polepšila Prima Cool, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku narostl o 0,49 procentního bodu na 4,45 procenta (výrazně si pomohla i oproti předminulému týdnu, ve srovnání s ním stoupla o 0,81 procentního bodu). Významný mezoriční nárůst o 2,04 procentního bodu vykázaly i televize zastupované agenturou Atmedia, které minulý týde vykázaly souhrnný podíl 4,52 procenta.
K TÉMATU: ČT Sport skokanem předminulého týdne, Prima meziročně klesla o 7,5 procentního bodu
Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo Nově. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 30,90 procenta diváků starších 15, kteří trávili čas u obrazovky. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 1,39 procentního bodu, meziročně dokonce o 3,45 procentního bodu. Na pozici dvojky se přesunula Česká televize se souhrnným podílem 28,53 procenta, která si oproti předchozímu týdnu pohoršila o 2,97 procentního bodu a meziročně o 1,20 procentního bodu. Prima Group skončila třetí s podílem 22,32 procenta, ale ze všech tří skupin si oproti předminulému týdnu polepšila nejvíc: o 1,48 procentního bodu. Prim ale drží i v opačném extrému: meziročně klesla o 2,84 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 16,06 | + 0,75 | – 1,51 |
ČT 2 | 4,18 | – 0,53 | + 0,01 |
ČT Sport | 2,17 | - 3,63 | – 0,02 |
ČT 24 | 6,12 | + 0,44 | + 0,32 |
Nova | 21,96 | + 0,47 | – 0,13 |
Nova Cinema | 4,70 | + 0,69 | – 0,66 |
Fanda | 1,72 | + 0,39 | – nevysílal – |
Smíchov | 1,39 | – 0,11 | – nevysílal – |
Telka | 1,13 | – 0,05 | – nevysílala – |
Prima | 13,49 | + 0,83 | - 5,11 |
Prima Cool | 4,45 | + 0,81 | + 0,49 |
Prima love | 2,27 | – 0,07 | – 0,33 |
Prima Zoom | 2,11 | – 0,09 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,86 | + 0,28 | – 0,58 |
Atmedia | 4,52 | + 0,13 | + 2,04 |
ostatní TV | 8,87 | – 0,31 | – 0,87 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch
V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce stoupala Nova Cinema. Polepšila si o 0,95 procentního bodu na hodnotu 5,62 procenta. Významný růst o 0,93 procentního bodu na podíl 11,51 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, který zároveň dosáhl největšího meziročního poklesu (o 4,24 procentního bodu). Oproti předchozímu týdnu nejvíce klesal ČT Sport, a to o 3,37 procentního bodu na podíl 2,19 procenta. Největší meziroční růst v této kategorii vykázala Prima Cool (o 0,63 procentního bodu na hodnotu 6,47 procenta) a také stanice zastupované agenturou Atmedia (stoupaly o 0,75 procentního bodu na podíl 4,29 procenta).
V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let minulý týden opět vedla Nova. Dosáhla podílu 35,93 procenta, což bylo o 1,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu a meziročně to znamenalo nárůst o 3,96 procentního bodu. Na pozici dvojky se vyšvihla Prima Group s podílem 23,13 procenta. Oproti předchozímu týdnu si polepšila o 1,51 procentního bodu, meziročně ale klesla o 1,55 procentního bodu. Česká televize byla třetí s podílem 22,15 procenta a mezitýdenně klesla o 3,05 procentního bodu, zatímco meziročně o 1,13 procentního bodu.
Program | Týdenní podíl D15–54 | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 12,47 | + 0,84 | – 1,21 |
ČT 2 | 3,96 | – 0,59 | + 0,48 |
ČT Sport | 2,19 | - 3,37 | – 0,12 |
ČT 24 | 3,53 | + 0,07 | – 0,27 |
Nova | 25,14 | + 0,26 | – 0,30 |
Nova Cinema | 5,62 | + 0,95 | – 0,91 |
Fanda | 1,96 | + 0,25 | – nevysílal – |
Smíchov | 2,18 | – 0,20 | – nevysílal – |
Telka | 1,03 | – 0,06 | – nevysílala – |
Prima | 11,51 | + 0,93 | - 4,24 |
Prima Cool | 6,47 | + 0,78 | + 0,63 |
Prima love | 2,81 | – 0,17 | – 0,28 |
Prima Zoom | 2,34 | – 0,03 | – nevysílala – |
TV Barrandov | 4,25 | + 0,72 | – 1,05 |
Atmedia | 4,29 | + 0,13 | + 0,75 |
ostatní TV | 10,25 | – 0,51 | – 0,98 |
Zdroj: ATO – Mediaresearch