Hlavní navigace

Prima skokanem minulého týdne, meziročně si ale pohoršila o pět procentních bodů

Jan Potůček

UVNITŘ TABULKY – Pozvolný nástup podzimního schématu pomáhá hlavnímu kanálu Primy, celá skupina si oproti předminulému týdnu polepšila víc než konkurenční Nova

Doba čtení: 3 minuty

Nástup reality show VyVolení, ale především návrat seriálu Cesty domů, pomohl minulý týden televizi Prima k největšímu růstu v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku, ale i v cílové skupině diváků od 15 do 54 let. V širší kategorii všech dospělých diváků si v porovnání s předminulým týdnem polepšila o 0,83 procentního bodu na hodnotu 13,49 procenta. V meziročním srovnání s 34. týdnem loňského roku ale vykázala největší pokles ze všech českých televizí měřených peoplemetry: pohoršila si o 5,11 procentního bodu (míra poklesu je ale už nižší než v předchozích týdnech).

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Největší mezitýdenní pokles vykázala podle pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO) ČT Sport, a to o 3,63 procentního bodu na hodnotu 2,17 procenta. Meziročně si nejvíc polepšila Prima Cool, jejíž průměrný celodenní podíl na dospělém publiku narostl o 0,49 procentního bodu na 4,45 procenta (výrazně si pomohla i oproti předminulému týdnu, ve srovnání s ním stoupla o 0,81 procentního bodu). Významný mezoriční nárůst o 2,04 procentního bodu vykázaly i televize zastupované agenturou Atmedia, které minulý týde vykázaly souhrnný podíl 4,52 procenta.

K TÉMATU: ČT Sport skokanem předminulého týdne, Prima meziročně klesla o 7,5 procentního bodu

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se minulý týden nejlépe dařilo Nově. Jejích pět volně šířených kanálů oslovilo v průměru 30,90 procenta diváků starších 15, kteří trávili čas u obrazovky. Oproti předminulému týdnu jde o nárůst o 1,39 procentního bodu, meziročně dokonce o 3,45 procentního bodu. Na pozici dvojky se přesunula Česká televize se souhrnným podílem 28,53 procenta, která si oproti předchozímu týdnu pohoršila o 2,97 procentního bodu a meziročně o 1,20 procentního bodu. Prima Group skončila třetí s podílem 22,32 procenta, ale ze všech tří skupin si oproti předminulému týdnu polepšila nejvíc: o 1,48 procentního bodu. Prim ale drží i v opačném extrému: meziročně klesla o 2,84 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 34. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,06 + 0,75 – 1,51
ČT 2 4,18 – 0,53 + 0,01
ČT Sport 2,17 - 3,63 – 0,02
ČT 24 6,12 + 0,44 + 0,32
Nova 21,96 + 0,47 – 0,13
Nova Cinema 4,70 + 0,69 – 0,66
Fanda 1,72 + 0,39 – nevysílal –
Smíchov 1,39 – 0,11 – nevysílal –
Telka 1,13 – 0,05 – nevysílala –
Prima 13,49 + 0,83 - 5,11
Prima Cool 4,45 + 0,81 + 0,49
Prima love 2,27 – 0,07 – 0,33
Prima Zoom 2,11 – 0,09 – nevysílala –
TV Barrandov 4,86 + 0,28 – 0,58
Atmedia 4,52 + 0,13 + 2,04
ostatní TV 8,87 – 0,31 – 0,87

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou primárně cílí Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, minulý týden nejvíce stoupala Nova Cinema. Polepšila si o 0,95 procentního bodu na hodnotu 5,62 procenta. Významný růst o 0,93 procentního bodu na podíl 11,51 procenta zaznamenal i hlavní kanál Primy, který zároveň dosáhl největšího meziročního poklesu (o 4,24 procentního bodu). Oproti předchozímu týdnu nejvíce klesal ČT Sport, a to o 3,37 procentního bodu na podíl 2,19 procenta. Největší meziroční růst v této kategorii vykázala Prima Cool (o 0,63 procentního bodu na hodnotu 6,47 procenta) a také stanice zastupované agenturou Atmedia (stoupaly o 0,75 procentního bodu na podíl 4,29 procenta).

PR Summit tip Alza

V porovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich kumulovaných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let minulý týden opět vedla Nova. Dosáhla podílu 35,93 procenta, což bylo o 1,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu a meziročně to znamenalo nárůst o 3,96 procentního bodu. Na pozici dvojky se vyšvihla Prima Group s podílem 23,13 procenta. Oproti předchozímu týdnu si polepšila o 1,51 procentního bodu, meziročně ale klesla o 1,55 procentního bodu. Česká televize byla třetí s podílem 22,15 procenta a mezitýdenně klesla o 3,05 procentního bodu, zatímco meziročně o 1,13 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 34. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,47 + 0,84 – 1,21
ČT 2 3,96 – 0,59 + 0,48
ČT Sport 2,19 - 3,37 – 0,12
ČT 24 3,53 + 0,07 – 0,27
Nova 25,14 + 0,26 – 0,30
Nova Cinema 5,62 + 0,95 – 0,91
Fanda 1,96 + 0,25 – nevysílal –
Smíchov 2,18 – 0,20 – nevysílal –
Telka 1,03 – 0,06 – nevysílala –
Prima 11,51 + 0,93 - 4,24
Prima Cool 6,47 + 0,78 + 0,63
Prima love 2,81 – 0,17 – 0,28
Prima Zoom 2,34 – 0,03 – nevysílala –
TV Barrandov 4,25 + 0,72 – 1,05
Atmedia 4,29 + 0,13 + 0,75
ostatní TV 10,25 – 0,51 – 0,98

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Našli jste v článku chybu?