Hlavní navigace

PrivacyChoice: Až 20 % webů prodává informace o uživatelích

Daniel Dočekal

Podle PrivacyChoice je běžné, že weby prodávají informace o svých uživatelích a děje se to až v 20 % případů. V 60 % případů weby informace o uživatelích nemažou. PrivacyChoice uživatelům doporučuje bedlivě sledovat to, jaká pravidla mají jimi používané weby ohledně soukromí a práce s osobními údaji či informacemi. Upozorňuje také, že ze zhruba 2 500 analyzovaných webů jich 63 % slibuje, že nebude sdílet data, 10 % říká, že je nebude sdílet pro marketingové účely a 8 % žádné osobní informace…

Podle PrivacyChoice je běžné, že weby prodávají informace o svých uživatelích a děje se to až v 20 % případů. V 60 % případů weby informace o uživatelích nemažou. PrivacyChoice uživatelům doporučuje bedlivě sledovat to, jaká pravidla mají jimi používané weby ohledně soukromí a práce s osobními údaji či informacemi. Upozorňuje také, že ze zhruba 2 500 analyzovaných webů jich 63 % slibuje, že nebude sdílet data, 10 % říká, že je nebude sdílet pro marketingové účely a 8 % žádné osobní informace nezbývá. Zbývá již zmíněných zhruba 20 procent těch, kteří si mohou se shromážděnými daty dělat co chtějí.

KL17-nominace

Co se mazání dat týče, 60 % uživatelům nezaručuje, že po žádosti o smazání dat dojde k jejich smazání. Pouze 3 % mají v pravidlech možnost smazání dat, ale k tomu ještě zpravidla informace o výjimkách s ohledem na „transakční audity či zálohy“. Zbývajících 38 % buď data neuchovává, nebo má proces pro jejich odstranění.

Poznámka: PrivacyChoice vychází z předpokladu, že případná pravidla na ochranu soukromí musí firmy dodržovat, protože jde o jediný materiál,  na základě kterého je může někdo stíhat, pokud by došlo k jeho porušení. Předpoklad sice realistický, ale také mírně problematický. 

Našli jste v článku chybu?