Aha, takze kdyby firma blogy a wiki byvala nepouzivala, tak by propoustet nemusela? To nam chtel autor rict? To je prece nesmysl :-)
Ja bych spis rekl, ze PRESTO, ze je pouzivala, tak musela propoustet. Ale to je prece NORMALNI, tvrdi snad nekdo nekde opak? Tvrdil to Jirka? Tvrdila to ta firma?
Kdyby firma delala svoji praci a ne blogy a wiki, nemusela na to najmout tolik frikulinu. Ti blogovani a wikiovanim snizili produktivitu a pak s nima vyhodili i produktivni zamestnance.
To je celkem jednoduche. Dam vam jako priklad sebe. Jsem technicky profesional a delam svoji praci, kterou stiham.
Ale nabere-li muj zamestnavatel clueless frikulina ktery se na svoji pozici firemniho sefbloggera bude hodit jen tim ze umi nablit do ppt (ani ne do html) hovadiny o web2.0, influencnim marketingu a jinych chimerach o kterych od nekoho slysel, tak se me takovy hlupak prijde nekonecnekrat denne "jen na neco zeptat" cimz moji produktivitu radikalne snizi jen tim ze ho budu muset imrvere posilat do haje. Narazi-li na nejakeho kolegu ktery ho do haje neposle, snizi jeho produktivitu k nule protoze ho donuti aby mu ten blogpost nebo clanek do wiki napsal.
Ne. Muj ideal je firma bez frikulinu ktera udrzuje svuj core produkt aby zustal nejlepsim na trhu tim ze adekvatni cast zisku investuje do jeho podpory a dalsiho rozvoje.
S tim souhlasim. Jen si navic myslim, ze potrebujeme i ty lidi v marketingu, komunikaci a obchodniky. Mit dokonaly produkt nestaci, kdyz o nem lidi nevedi nebo kdyz ho neumime prodat. A bez motivace zamestnancu to taky nejde. Takze tak.
Zapominate na trendy ktere jsou spatne samy o sobe.
Priklad ? Diverzifikace. V kazde ucebnici marketingu (protoze ty od sebe navzajem opisuji) je diverzifikace portfolia popsana jako jedna z metod expanze/udrzeni pozice na trhu kterou musi pouzit kazda firma pokud chce prezit. Vysledek ? Firmy rizene frikuliny ktere delaly vyborne nejaky svuj core produkt ted najednou rozjizdeji dobyvani dalsich segmentu trhu nesmyslnymi produkty jejichz rozjezd financuji z vynosu core produktu cimz omezuji investice do jeho dalsiho vyvoje a podpory, coz nakonec ucini core produkt stejne spatnym jako jsou ty diverzifikovane.
Nemyslím, že je to dobrý příklad špatného "trendu", ale je to dobrý příklad špatně aplikované rady.
I na diverzifikaci platí to, co už jsem psal. Přidávat produkty můžeme jen když zvládáme současné portfolio. Spousta firem zvládne přidat jeden další produkt. Už to ale nedokáže 3x po sobě v jednom měsíci, když na to nemá zdroje - hlavně lidi a organizační strukturu. O peníze jde v tomto případě IMHO spíš na posledním místě.
No, diverzifikace portfolia je rada z oblasti tzv. "knizecich".
Pridavat produkty muzeme jenom kdyz nam to marze na core produktu umoznuje bez zhorseni jeho kvality. To nerespektuje dnes temer nikdo.
mam malu poznamku k forme. v ramci zartovneho zanru prasite anglictinu. offensive sa da prelozit ako ofenzivni, ale v kontexte len ako urazlivy. rovnako adopted moze byt adoptovany, ale v kontexte znamena len nasadeny.
ide Vam o to ukazat sa ako ignorant alebo zongler so slovickami? co takto zacat prdiet a hadzat slahacku?