Zrejme jste ten casopis necetl. Ten casopis nebyl o internetu. Byl o zajimavych tematech a clanky byly prospikovane odkazy na internet. Treba clanek o Marilyn Monroe, kde v textu byla spousta odkazu na weby zabyvajici se podrobnostmi. Vlastne hypertext. Predstavte si, ze si koupite nejaky casopis typu reflex a clanky budou stejne, ale navic tam bude uvedeno, ze pokud vas zajima tento aspekt podivejte se sem, pokud tahle oblast, tak sem, atd...
Časopis internet dokazuje jak se doba mění. Pokud se zajímám o internet, tak se o internet asi zajímám na internetu a ne v tištěném časopisu, kde i několikadenní zpoždění vydání informace často představuje změnu trendu o 180 stupňů. Podobně dopadne chip a další, jelikož je rozválcují interetové magazíny zaměřené na danou oblast, které jsou denně vydávány. Problém internetových magazínů ale je, že samotná bannerová reklama je neuživí (mnohaleté vydávání Lupy ale dokazuje, že se snad mýlím).
To je totéž, jako se zajímat o auta, ale mít možnost ho vidět jen na obrázku.
Doba, kdy se o výpočetní technice a programování v Basicu psalo v Mladém Světě je už opravdu pryč.
Máte spoustu lidí, kteří jsou zažraní do Lamborgini a když si do něj chtějí sednout, jdou buď do stejnojmenné kavárvny ve Vodičkově ulici, nebo na nějakou akci, která se koná jednou za rok. A pak jim stačí, celý rok si o tom jen číst a koukat na obrázky.
Šance tištěného média o Internetu není samozřejmě v podchycování efemérních záblescích, ale ve sledování dlouhodobějších trendů a fenoménů. O to se právě úspěšně snažila Denisa Kera. Ovšem je pravda, že články Denisy Kery jsem četl tak maximálně já, Karmi a korektor v TLP.
Zhruba tak. Musím říct, že ze začátku mě ten časopis zklamal právě tím, že byl MÁLO o internetu.
Ale ty dohady tady jsou zase bezpředmětné. Končí proto, že se neuživí a vydavatele přestalo bavit ho dotovat. Asi těch zájemců o právě takový typ časopisu bylo málo.
Mrzí mě to, můžu s tím nesouhlasit, ale to je tak jediné... (JdC).
Trh. Katky, Spye, Jimové a určitě spousta dalšího braku se uživí, náročnější ne. Některá náročnější periodika dostávají dotace od Dostála, některá z nich - dle mého názoru - neoprávněně. Tam by se dalo protestovat. Ale nestojí to za to.
Myslím, že to moc zjednodušujete. Myslím si (stejně jako přispěvatel výše), že Internet byl vždy spíše zaměřen na trendy a ne na nejnovější tiskové zprávy někde z Microsoftu. Dost se zajímal třeba o Macy, které dostávají v tištěných médiích prostor snad už jen v Chipu. Byl prostě zaměřen na jiný segment trhu, než na nějaké newsy, ty si klidně čtěte na netu. Jak jsem psal výše, na netu prostě nejste schopni dosáhnout takového odstupu, aby to nebylo příliš grafomanské a přebujele hypertextové.