Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Proč nemám rád (výměnné) reklamní systémy od Miloslav Ponkrác - Já mám podobný pocit, jako je ve článku....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 5. 2001 15:52

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Já mám podobný pocit, jako je ve článku. Některé věci mi sice nevadí, nebo je chápu. Třeba to, že se dostanu při Zpět na jiný banner. Ale vadí mi toto:

    1) Že bannery jsou tak agresívní, že mnohdy zablokují stránku, ve které jsou. Podle mého by bannery neměly překročit rámec obrázků, a nemontovat se jako kusy HTML kódu.

    2) Vadí mi, že díky bannerům mi IE hlásí, že má spouštět ActiveX. Považuji ActiveX za technologii, kterou si nepustím do počítače a nechápu, proč jí banery potřebují.

    3) Zubama skřípu u Flashů, ale třeba u Mozilly mám od Flashů pokoj.

    4) A hodně mi vadí, že velikost bannerů je ve značném nepoměru k velikosti zbytku stránky. Mnohdy je banner v KB několikrát větší, než obsah stránky.

    Jinak ale chápu, že banner je nutné zlo. Je to daň za to, že mohu číst věci zdarma a jako takovou jí chápu. Pokud se mi banner nelíbí, což bývá tak v 95%, prostě na něj nekliknu. Myslím si, že takto nejlépe vyjádřím to, že baner byl z mého hlediska odbytý.
  • 4. 5. 2001 17:00

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    AD 1) Že bannery jsou tak agresívní, že mnohdy zablokují stránku, ve které jsou. Podle mého by bannery neměly překročit rámec obrázků, a nemontovat se jako kusy HTML kódu.

    Techto typu superbanneru je zanedbatelne mnozstvi a nemyslim si, ze by s nimi byl nejaky technicky problem a uz vubec ne v rozsahu, ktery se tomu v tomto prispevku priklada (aspon citim, ze autor tyto typy banneru vidi jako velky a pravidelny problem).

    2) Vadí mi, že díky bannerům mi IE hlásí, že má spouštět ActiveX. Považuji ActiveX za technologii, kterou si nepustím do počítače a nechápu, proč jí banery potřebují.

    Kdyz budu mluvit za Mr.Lin(x), tak HTML kod neaktivuje zadny objekt vyyjma ActiveX prehravace flashi. Vlastni flash je vysilana az po pozitivni detekci tohoto prehravace v prohlizeci, takze nedochazi k pozadavkum na ztazeni nebo jine ukony navic nad strankou.

    AD 3) Zubama skřípu u Flashů, ale třeba u Mozilly mám od Flashů pokoj.

    No a napriklad FLash bannery jsou velmi pozitivne prijimany jak vkladately bannerove reklamy tak navstevniky stranek. Graficke moznosti, interaktivita a vubec kombinace s vektorovou grafikou davaji celkem siroke pole moznosti pro grafika. Pritom stale plati omezeni celkovou velikosti.
    Jestli vam vadi flash bannery, tak je to Vas legitimni nazor, ale necekejte, ze ho s vami bude sdilet vetsina.

    AD 4) A hodně mi vadí, že velikost bannerů je ve značném nepoměru k velikosti zbytku stránky. Mnohdy je banner v KB několikrát větší, než obsah stránky.

    Problemy mohou byt 2 -
    1.celkova velikost banneru na strance - proto jsou urcite maximalni hranice pro ten ktery rozmer reklamni plochy.
    2. Zpusob umisteni a poctu reklamnich ploch s bannery na strance.
    To neni problem banneru ale designera te ktere stranky. V tom je bannerova reklama jako nastroj nevinne. Reklama na strankach by mela byt v souladu s obsahem. Jestli tomu tak neni, tak to reste s majitelem stranek nebo osobnim postojem/ignoranci stranek, ktere vam vadi. Vzdy mate moznost volby.





  • 4. 5. 2001 18:37

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Děkuji za odpověď. Každopádně příspěvky vyjadřují můj názor a moje chování k banerům.

    ad 1) Superbanery jsou potencionální problém. Je to další možný zdroj chyb, který je zbytečný. Stačí malá chyba na straně serveru a je neštěstí hotovo. Počet pravděpodobnosti mi pouze říká, že čím větší počet možností nespolehlivosti, tím menší pravděpodobnost správné funkce celku.

    ad 2) Věřím, že Mr. Linx může detekovat Flash. Například zde na Lupě je baner vlevo nahoře od Billboardu, který to nedělá. Mám stáhnutý plugin pro Flash, a přesto mě IE varuje, a nezobrazí jej. Mám nastavenou vysokou bezpečnost u IE. Ale ať tak, či tak, uznávám, že obvyklé chování lidí je pustit si k sobě cokoli, jak je vidět u každé velké virosvé epidemie.

    ad 3) U Flashů jsou rozhodně možnosti grafiků vetší. Koneckonců, HTML ani bitmapy prostě nenahradí vektory. Ale osobně si myslím, že velkou část pozitivního přijímání Flashů působí jejich menší okoukanost oproti obrázkům. Až si lidi zvyknou, budou na tom stejně jako obrázky. Možná i hůře. Co budu povídat, v roce 1990 jste uspěli s jakkoli blbou reklamou, a lidi jsou dnes čím dál více zahlcení.

    ad 4) Ono to je možná prostě tím, že text je na bajty mnohem mnohem úspornější, než obrázek. Vidím na mnoha designech, že mnohde se vracejí k jednoduššímu "spartánskému" stylu. Tím klesá počet bajtů v HTML. Obyčejný 10 KB baner je hezký, ale dokážete si představit, kolik je 10 KB textu? Dost slušná porce, a na většinu článků to stačí. A vezměte si tak 3 banery na stránce a je výsledek jasný.
  • 4. 5. 2001 19:27

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Ad1)
    Asi stejny zdroj problemu jako moderni auta vybavena elektronikou oproti starym ciste mechanicky ovladanym.
    Potencionalni problem je vyvazen nabizenymi moznostmi jak pro navstevnika stranek (interakce v pripade HTML superbanneru napriklad), tak rozsahem pro zadavatele. Toto zastavit je stejne jako ignorovat potencial z mozne technologicke inovace.
    Zase k tem autum to prevedu. Se stejnym pristupem a argumentuy muzete odmitnout pouzivani nove skody Octavia, protoze ma napriklad elektronicky ovladany akcelerator (plynovy pedal). Tento "potencionalni zdroj problemu" vam v pripade poruchy znehybni auto tak, ze neodjedete do doby opravy autorizovanym drahym servisem s drahymi diagnostickymi nastroji. No a vyvojari skody i zakaznici se rozhodli pro pouziti elektronickeho ovladani. Inovace proste nelze brzdit - to by snad ani nebyl internet, kdyby se takto uvazovalo pri pouziti novinek.

    Ad2) HTML kod nedetekuje FLASH, detekuje existenci prehravace v prohlizeci. To, jak to pak prehraje zalezi na nastaveni prohlizece. To je rozdil (podstatny).
    Mate-li nastaveno zabezpeceni tak jak pisete, tak se nedivte, ze vidite hlaseni o spousteni prehravace (nebo ztahovani zdrojoveho souboru pro prehravac).
    Asi stejne jako kdyby jste po ulicich chodil ze strachu pred prepadenim se psem, ktery by reagoval na kazdy rychlejsi pohyb okolo Vas. Problem neni ani v te ulici, ani v tom psovi. Vyber bezpecnostniho nastaveni je Vase volba a musite se smirit i s urcitym nepohodlim (hlasenim prohlizece) pri brouzdani.

    Ad3) Stejne jak bod 1 - proste vyvoj se nezastavi. Snad jen, ze v roce 1990 nebyla zadna reklama natoz banneru (prvni banner vubec pokud vim byl v r.1994 ve svete). Situace je sirsi, nez pisete a vubec ji nelze zjednodusit tak, jak tvrdite. Radio ve sve dobe bylo taky fenomenem a byloco do vyznamu nahrazeno televizi. Neupirejte nicemu pravo na vyvoj a transformaci.

    Ad4) Myslim, ze uz nejsme v takove situaci jako pred nekolika lety, kdy se setrilo na kazdem prenesenem bajtu. Ostatne proto se i vyviji standard HTML tak, aby vlastni obsah byl po graficke strance k svetu a lepe se implementovali graficke prvy. Doba sedeho textu a strohych informaci uz skoncila. Stranky dnes je presnejsi chapat jako obraz, ktery se sklada v prohlizeci navstevnika (se vsemi daty, obrazky a vubec zamerem autora). K cemu mi je 10 Kb hutneho nekolikastrankoveho textu, kdyz tu podstatnou informaci mohu dostat vypichnutou na graficky prehledne ztvarnene strance. To si radsi ztahnu 500kb vcetne grafickeho "balastu", nez bych lovil to podstatne nekde uprostred textu nebo vyhledaval pomoci CTRL "F".




  • 4. 5. 2001 20:35

    Miloslav Ponkrác (neregistrovaný)
    Ad 1) Souhlasím. Jenom mi řekněte, co mě přináší superbaner oproti obyčejnému baneru?

    Ad 2) Viry mi lidi posílají docela často. ActiveX má spoustu bezpečnostních děr. Neproti tomu mě ještě pes nepokousal. Divil byste, co všechno mi za aktivity hlásí firewall. Taky zamykáte dveře u svého bytu, či domu, a není to proto, že byste byl, s prominutím strachy pokálený až za ušima.

    Ad 3) Máte pravdu, situace je širší, vyvíjí se v čase a prostoru. V roce 1990 mluvim o reklame obecne, nikoli jen o banerech. Reklama sama existovala i v minulém století. Ale co se Flashu tyka, jen jsem vyjadril svuj vlastni nazor, nic jineho. Jsem ochoten přiznat, že v názorech na Flash jsem vyjímečný. Tím tento bod již nechci diskutovat.

    Ad 4) Problém je jeden, že vy od vysokorychlostnich linek to vidite jinak. Rychlost pro valnou většinu dialupistů se příliš nezvedla. Někdy mám pocit, že naopak, protože na linkách bývají různé šumy, které reálnou přenosovou rychlost občas snižují. Myslím si, se v tomto bodě jste dost výjimka, a málokdo bude chtít tahat 500 KB balastu, snad s výjimkou pěkných slečen, kde, uznávám, není čistý text jaksi to pravé ořechové.

    Graficky přehledná stránka teoreticky nemusí obsahovat žádný, a nebo jen málo obrázků, a výsledek může být moc moc pěkný z hlediska přehlednosti i grafické úpravy.

    Jen pro zajímavost, já ve svém okolí dost často slyším, na tento web už nepůjdu, dlouho se jim natahuje. A dokonce nejde vždy jen o dialup připojení. Ona rychlost 64 KB linky není taky blesková.

    Velikost webů V KB roste daleko rychleji, než rychlost linek. Nejde o to šetřit každým bajtem, ale držet velikost stránky v souladu s rychlostí linek.

  • 5. 5. 2001 20:18

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    ad 3) Taky mam pocit, ze Flash je tak dobře přijímán hlavně, protožeje nový. Jelikož ale flash znám už řádku let, tak mě to blikání STRAŠNĚ PRUDÍ a ještě víc mě prudí, ze když se chci soustředit na obsah stránky, musím si každý flashbanner zvlášť vypnout přes levý tlačítko.

    Navíc spousta tvůrců bannerů je tak drzá, že mi tuhle možnost odpírají. Kdyby bylo v každém banneru napsáno telefonní číslo na člověka, který ho vytvořil, mile rád každému takovému idiotovi zatelefonuju, abych mu řek, že si o něm myslím totéž, co on mně dává najevo.