To těžko. Ta vlaková trať tam zůstane, protože hyperloop je jenom pro dálkovou dopravu - a tu regionální zrušit nemůžete.
Krom toho, jak už tu někdo napsal k hyperloopu podél dálnic - pro řádově vyšší rychlost potřebujete řádově méně klikatou trasu. Takže i kdybyste byl ochoten oželit ty regionální tratě, stejně by to technicky nešlo.
Vedle dálnice vést nemohou ani omylem. Rychlost je zhruba o řád, přetížení by tedy bylo též zhruba o řád. To už by pasažéři museli být připoutáni jak na horské dráze, a zároveň by museli dostávat blicí pytlíky jak v letadle. O tom, co by se pak při takovém neustále opakovaném přetížení dělo s těmi pytlíky a jejich obsahem raději ani nepřemýšlet;-/.
Rozumní lidé si takové otázky nekladou, prostě se to zkusí, a když se to zaplatí a vydělá si to na sebe, obhájí se to samo. A rozumní lidé takové otázky nekladou jednoduše proto, že si uvědomují omezenost svého rozumu, prostě předem to nikdy vědět nebudou.
Motivace pro tvůrce? Představa propojit velká města mezi sebou, být z Bratislavy ve Vídni za 5 minut. Jen tak, pro zábavu.
Proč by taková doprava nemohla být masová? Když se zúží průměr tubusu, zlevní se výstavba a může se tím dopravovat zboží. Provoz bude levnější, než provoz na železnici, protože se ušetří energie potřebná na překonávání odporu vzduchu.
Ale kvůli dopravě zboží by se do vývoje nikdo nepouštěl, je to málo poetické na to, aby to někoho zaujalo.
Důležité je si uvědomit, že Hyperloop bude především náhradou železnice. Ovšem na rozdíl od železnice, nebude produkovat hluk ani žádné emise. A když se postaví na sloupech jak je navrhováno, tak ani nenaruší standardní pozemní dopravu.
Takže jasně, že to za barákem nikdo aktivně chtít nebude, ale vyměnit to za vlakovou trať kterou za barákem stejně máte? Všemi deseti.
To přece nedává smysl. Nezbytná je masovost užívání, jinak žádné zisky nebudou (tedy vyjma státních zakázek), což není případ omezeného množství specialistů. Masovost ovšem znamená nízkou (resp. pro masy akceptovatelnou) cenu a to by asi byl problém. Navíc Ve Vámi uváděných příkladech pomíjíte nezbytnou místní dopravu - nádraží by asi nebyla přímo v nemocnicích.
Mimochodem, se podobným nápadem přišel již dávno spisovatel J. M. Troska ve svých sci-fi knihách (trilogie Kapitán Nemo, či Zápas s nebem), a ani on jistě nebyl první.
Prohloubí to lokální vazby. Lépe se využijí personální zdroje. Potřebujete odborníka z Budapešti v Brně? Na dva měsíce? Nemusí se nikam stěhovat, odcházet od rodiny, bude v dojezdové vzdálenosti. Nebo třeba chce Vídeňská nemocnice, aby specializovaný zákrok v ní udělal lékař z Bratislavy? Proč, ne. Odpoledne může ještě udělat další operaci v Brně. Přepravovat se tam bude 30 minut.
Podobným způsobem změnily naši kulturu mobily.
Vůbec nemusí jít o ucelenou síť. Propojí-li se Bratislava s Vídní hyperloopem, vznikne z nich fakticky jedno město. Pak už se budou jen přidávat paralelní tubusy, aby se nápor cestujících zvládl. Připojí-li se i Brno, tak v Bratislavě přes Vídeň budete za 10 minut. Připojí-li se i Budapešt, tak vznikne virtuální metropole, která bude zahrnovat obyvatele v dojezdové vzdálenosti 2h od Brna, Vídně, Bratislavy, Budapešti. Znamenalo by to, že byste z Olomouce byl za 1hodinu 15 minut v Budapešti a za 1 hodinu 10 minut ve Vídni.
Ano, mohou vést vedle dálnic. Ale pak by šlo víceméně jen o regionální dopravu (v Evropě dálnice úplně perfektně propojené nejsou) a navíc v Česku... No to snad ani nebudu rozvádět... :-D
Navíc autoauta podle mne budou jen max padesáti procentním doplňkem standardních aut. Lidi totiž řídit chtějí...
(Jsem skočil na jiné téma - pardon)
Mohou vést vedle dálnic. V tom, že je to tubus je výhoda, mohou být neviditelné, pracuje se na materiálech, které ohýbají světlo tak, že jimi obalené předměty činí neviditelné. Tady je navíc jednoduchý geometrický tvar, který řešení této úlohy zjednodušuje. Viz http://www.osel.cz/2576-neviditelnost-ve-viditelnem-spektru.html
On ten hyperloop zase až tak nerealistický není. Co to vlastně je hyperloop? Je to vlastně vlak, který jezdí v tubusu, ve kterém se za účelem snížení aerodynamického odporu vytváří částečný podtlak. Technologicky je to zcela realistické, otázkou je spíše finanční stránka. Osobně bych se bál, že hyperloop dopadne jako maglev. Zajímavá technologie, ale v praxi stejně převálcovaná tradičnějšími způsoby dopravy.
Ovšem stejně směšné byly mobily v době, kdy to byla krabice 10x20x30cm a vážilo to 2,5 kg, nebo výkon superpočítače Cray-I ve vaší kapse (grafika IPhone 5S).
Ad Hyperloop: http://ekonomika.idnes.cz/hyperloop-a-spojeni-brna-svetem-dnt-/eko-doprava.aspx?c=A160819_094653_eko-doprava_rny
jeste stalo za zminku Muskovo napad na Hyperloop - normalne by to kazdej bral s rezervou jako scifi, ale tim, ze to rekl Musk, tak se to hned radi do kategorie reality zitrku. pritom predstava cca 1000km dlouhe roury s vakuem je vzhledem k technicky problemum i na scifi dost odvazna.