Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Proč nevěřím Elonu Muskovi a jeho cestám na Mars od vSkiper - Nehynouci zásluha mu patří za to že dokazal,...

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 10. 10. 2016 11:04

    vSkiper (neregistrovaný) 213.211.53.---

    Nehynouci zásluha mu patří za to že dokazal, že auto na elektřinu neznamená standardní mechanické auto s jiným motorem, respektive, že je možné nahradit mechanické diferenciály a převodovky soustavou rovnic. Na druhé straně Musk v mnoha případech přinejmenším mlží. Mně otevřelo oči video, které rozebírá provozní parametry hyperloopu. Zatímco teď se v potu tváře snažíme zajistit bezpečnost na jednotkách kilometrů čtverečních (uzlech) letecké dopravy s hyperloopem by nás čekala ochrana celé trasy. Při jakémkoliv porušení tubusu se vnější vzduch vecpe dovnitř a začne se šířit rychlostí zvuku. Každý kdo se s tímto vzduchem v systému potká, umře bolestivou smrtí (na placku). Autoři videa se jen nemohli shodnout jestli to zároveň bude znamenat fyzickou destrukci celé zasažené trati. Vztaženo analogicky na leteckou dopravu, při havárii nebo teroristickém útoku na letišti v Ostravě najednou spadnou všechna letadla od Londýna po Moskvu a možná bude třeba obnovit všechny runwaye. A bojím se že takové detaily jsou ve většině jeho projektů.

  • 10. 10. 2016 12:02

    Fireman (neregistrovaný) 192.168.1.---

    Ještě že umístit bombu na vysokorychlostní železnici je dnes neproveditelné....

  • 11. 10. 2016 19:55

    tom (neregistrovaný) ---.activate.mh.etn.cz

    nesmysl
    v tubusu nebude vakuum ale podtlak a na druhé straně za vozem přetlak. Protože bude stabilní a bude zde velmi nízké tření, bude docházet k permanentnímu zrychlení (Mimochodem - ani toto není nějaký nový vynález a už vůbec ne Muska, takovýhle tubus (byť pravda jen v délce několik set metrů) se používal před >100 lety v rakousku pro dopravu tuším uhlí. Problém tam byl s těsněním, které ohryzávali hlodavci a na slunci trouchnivělo)
    Jednu bezpečnostní díru to má, tu přiznal Musk hned při úvodní prezentaci - kvůli vysoké rychlosti a nízkému tření nebude možné vozy rychle zabrzdit, budou potřebovat mnoho kilometrů, podobně to mají i klasické vlaky (kde je to dáno i jejich hmotností). Proto se počítá s tím, že vlaky budou jezdit v časových intervalech minimálně tuším 10 minut, aby stihly v případě nehody jednoho "vlaku" zabrzdit. Tedy váš příměr s letadly je naprosto zcestný.

  • 10. 10. 2016 11:38

    Ivan Nový (neregistrovaný) 85.135.69.---

    No nevím, to vzduchoprázdno bude mít tlak pouhé jedné atmosféry. Bude dost času na dehermetizaci části potrubí, jeho izolaci a vyfouknutí vzduchu mimo. V podstatě na to stačí zařadit řešetový díl s ventily ala papinův hrnec. Jakmile v potrubí bude tlak, ventily uzavírající potrubí díky tlaku vnějšího vzduchu se automaticky uvolní a tlaková vlna se tím řízeně zbrzdí.

    Dokonce takový materiál lze pomocí 3D tisku vyrobit s ventily mikroskopických velikostí a tím dosáhnout dnes nevídaných vlastností.

    Vyrobit takovou jednosměrnou membránu nebude až takový problém, hned mě napadá několik topologických řešení.

    Stačí například využít vhodný tvar a různé destrukční zóny s různou pevností materiálu, kdy za běžného provozu bude hermetičnost zajištěna, průchodem tlakové vlny vhodné deformační zóny popraskají a tím dojde k narušení tlakové vlny.

    Nebo další řešení, povrch stěny budou tvořit mikroskopické píšťaly, které budou při průchodu tlakové vlny generovat zvuk, který tu vlnu rozloží. (opak zvukové izolace), v podstatě by asi stačilo mít uvnitř tubusu další tubus s vhodně naříznutými otvory a "vzduchovou" mezerou mezi tímto brzdným a vnějším tubusem :-)))