Vlákno názorů k článku Proč regulátor zakázal ADSL? od Sova Miloslav - Prosím všechny lidi kterým už došla trpělivost o...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 7. 2002 4:06

    Sova Miloslav (neregistrovaný)
    Prosím všechny lidi kterým už došla trpělivost o podporu petice.Ve skratce je petice zaměřená na podporu internetu v Čechách.Nelíbí se nám monopol Telecomu,nelíbí se nám že nová služba ADSL je předražená a datově nesmyslně omezená čím postrádá svůj původní smysl.Také tady už dlouho chybí nějaký paušální program-to jest-po zaplacení rozumné částky neomezený časový a datový přístup na internet.Budeme donekonečna surfovat po nocích,mimo špičku aby sme se finančně nezruinovali-nebo už konečně budeme mít takové samozřejmosti jako sousedi v Něměcku,Švýcarsku,Anglii,Francii kde za průmerně 1500 korun múžou lidi využívat internetu po celý den celý měsíc?Jestli si taky myslíte že nastal čas přestat mlčet podpořte naše úsilí na www.kdetoje.cz/petice
  • 4. 7. 2002 10:32

    Strelec (neregistrovaný)
    Ty Suvo jedna, kdyz si tak chytra a jsi proti nejake firme, proc vyuzivas jejich sluzeb, viz tvuj quick. Mas asi chorobnej mozek, kdyz chci nekoho bojkovat, nechodim tam a nepouzivam jejich sluzby. Stejne tak jako kdyz tu drive spousta inteligentnich ctenaru napsalo ze nepotrebuje pevnou linku od CT ze ma Eurotel, myslel sem ze se p..... smichy. Bezmezna blbost vetsiny tohodle naroda je hrozna.
  • 4. 7. 2002 14:02

    Sova Miloslav (neregistrovaný)
    Tak najdete pro me rešení vy chytráku,když bydlím na vesnici a jsem odkázanej na Telecom.Když pořídím satelit,nebo cokoliv jiného budu muset sehnat dalších 20 nadšenců a natahat k nim dráty aby se to vyplatilo.Nám jde o všechni lidi v ČR.Tak snad jsme si to ujasnili nebo ne?Nebo si myslíte že každej člověk si má teda koupit mikrovlnu,nebo satelit nebo že každej má to štestí bydlet na sídlišti s kabelovkou???Petice je dobře načasovaná,máme kontakty i do parlamentu - nemusíte se bát- že to nedotáhneme do konce.Takže místo aby ste mě urážel,měl by ste se zamyslet,jestli opravdu není v tomto státe něco shnilého.Já chodim do práce,a po nocích jsem tomu věnoval spoustu času - nesedím,nenadávám,snažím se něco dělat-ne pro sebe ale pro nás všechny! S pozdravem Sovička


  • 5. 7. 2002 16:36

    Roj (neregistrovaný)
    Myslim, ze nikdo nema nic proti vyuziti telekomunisticky linky u vas na vesnici, ale telekomunisticky freemejl quick jste si pravdepodobne zvolil zcela dobrovolne. Nebo nemate paru, o co go???
  • 5. 7. 2002 21:19

    Sova Miloslav (neregistrovaný)
    Možná jsem ted trochu rozrušený,dostávám spoustu pošty a lidi jsou nekdy i docela hrubí.Takže proč využívám i služby které nemusím?Protože když jsem začal s internetem tak jsem to nevedel.Dnes znám přesná čísla.Takže jestli mám zaplatit 100% ceny Telecomu nebo jen 85 procent a zbylých 15 procent někomu jinému-tak to už je pro mě prašť-jak uhoď.Chci mit stejnou cenu jako Nemci,Angličani,Švýcaři,Američané.Kupuje snad Český Telecom dražší kabely?Nebo musí zaplatit zamestnancům více penez než v Nemecku?Ale spátky k tématu-tech 15 procent mi za to nestojí.Stačí tolik?S pozdravem Sovička
    PS:Neodpustím si ale jednu poznámečku.Opravdu miluju lidi kteří se v diskuzích snaží dokázat že jsou chytřejší než ten druhej,hledat pravopisné chyby nebo se vysmívat.Víte kolik lidí vůbec neví jak jsou připojený nebo jakej mají procesor ve svém počítači?A nikdy mě nenapadlo se jim smát.Přesvedčil jsem vás že vím o co go?:-)
  • 5. 7. 2002 18:46

    krepelka (neregistrovaný)
    pane sovicko, v tom pripade pripojte prosim jeste petici za levnejsi vodu (tu v pet lahvich). vam se to mluvi vy mate asi studnu u baraku, ale me voda z vltavy nechutna a platit 10 Kc za litr stolni vody, to je preci zlodejina, ne kazdy ma to stesti bydlet na venkove. zni to nesmyslne? uplne stejne zni i vas prispevek. naklady na pripojeni na venkove jsou vyssi, pokud chcete pomoci nejakeho prolobovaneho zakona platit nizsi cenu, pak je to na ukor nas mestskych, v tom pripade mi teda prispejte na vodu....neni to vase chyba, a chovate se naprosto racionalne, ale kdyby probehla skutecna liberalizace s volnym vstupem do odvetvi, pravdepodobne by vas ta mikrovlnka vysla mnohem levneji...zdravim.
  • 5. 7. 2002 20:22

    hil (neregistrovaný)
    Nějak nechápu jak souvisí cena za připojení na venkově a ve městě s doplácením? Že by pan Křepelka počítal s délkou drátů a rychlostí elektronů v nich? A už vůbec nechápu jak by doplácel na snížení poplatků pro všechny.
    Asi je to jeden z těch, co píše jen aby psal.
  • 5. 7. 2002 21:34

    Sova Miloslav (neregistrovaný)
    Pane Křepelka:-)
    Máme podobná jména ne?Tak to s tou vodou se vám skutečně povedlo.Říká se tomu srovnávat hrušky s jabkama:-)Víte já když nemám lidem co říct,tak radši mlčím.Mohl bych oplatit stejnou minci,že tady si lidi vodárny vetšinou postavili v svépomocně a vlastní je obec,nebo že lidi na venkově mají menší platy, ale to bych se snížil k ranám pod pás.Co se týká prolobovaného zákona,tak opakuji nechci nic víc jen aby sme meli ceny jako jinde ve vyspělé Evropě a ne, aby sme se nechali donekonečna vysávat Telecomem.Jelikož to není soukromá firma ,ale zčásti státní - mám do toho právo mluvit - a i kdyby to byla soukromá firma tak všechny civilizované státy dbají na to, aby soukromá firma neměla absolutní monopol.A ješte mi vysvětlite jak ste to myslel s tím lobováním?Jako že já?Snad když petici podpíše třeba 10 tisíc lidí - nemůžete všechny označit za blbce a úplně je ignorovat?Nebo se pletu?Ale mám dojem ,že vám stejně nejde o pravdu,chcete všem dokázat jak dokážete svého oponenta ve slovním souboji trumfnout.Takže přeju hezký den Sovička
    Jinak petici už podepsalo 160 lidí a zatím sme nikde neumístili žádnou reklamu:-) www.kdetoje.cz/petice
  • 6. 7. 2002 0:38

    W.K (neregistrovaný)
    A chtel by jste ceny jako v Evrope u vseho, nebo jenom u toho c o se vam hodi? A jeste bych si zkontroloval -> psal jste to vy, ze IOL ma absolutni monopol jako ISP? Mohl by jste sem napsat co to znamena monopol a co to znamena absolutni?
  • 6. 7. 2002 1:25

    Dummy (neregistrovaný)
    Tak za prvé: naučte se nejdřív správně pravopis - to vaše chtěl by jste, mohl by jste je opravdu šílené, pokud to je ve vašich silách.
    Za druhé: ceny klidně mohou být evropské, ale až po té, co budou takové platy. To nejde mít ceny vyšší než v nejdražší evropské zemi a platy jako v Zimbabwe. Ten nepoměr povede do pekel a v takovém případě už nebude mít valný smysl a asi to ani nebude možné diskutovat o nechutném monopolistickém chování Telecomu. Za pomoci vyděračských cen bude internet zlikvidován dřív než se stačil pořádně rozvinout. Komu asi jde o udržení národa v nevědomosti, nevzdělanosti a tuposti? Odpověď je nad slunce jasná. Kromě toho je internet poslední svobodnou zónou nebo spíše relativně svobodnou. To, co předvádí Telecom s ADSL je do nebe volající drzost. Při pohledu na ceník mnohým poklesla čelist a mnohé málem sklátila mrtvice. ADSL Telecom nabízel a vlastně nenabízel, teď už ani nemůže a až zase bude moci, tak se zkušební provoz protáhne třeba až do roku 2004 a pak se zase upraví ceny jak jinak, než směrem nahoru - takže za ADSL pro domácnost se bude platit 4000 Kč paušál a v ceně bude 100 MB download a upload dohromady. Každý další MB bude stát 15 Kč. Nevěříte? No možná to je hodně černá představa, ale bohužel, nikoliv nemožná.
    Účinnosti petice moc nevěřím, ale něco se dělat musí, to je jasné. Opravdu je úděsné místo spaní viset v noci na internetu, protože jinak bychom přišli na buben. Všechny alternativní způsoby připojení jsou buď nedostupné (kabelovka) nebo ještě dražší než dial up (většina bezdrátů). Já osobně jsem z Prahy, ale nabídka poskytovatelů bezdrátového připojení je více než ubohá. Buď Tele2 se směšnými 200 MB za 1250 Kč a za instalační poplatek cca 7000 Kč, nebo nabídka další společnosti (už si nevzpomínám na její název), která mě nalákala na připojení pro domácnost za cca 1000 Kč, ale pak z ní vypadlo, že tato cena platí, pokud se připojí celý panelák (čímž nemohu jaksi vyhovět, neboť v paneláku nebydlím) a že mi nabízejí velice výhodnou cenu mšsíčně něco přes 3.000 Kč a instalační poplatek 15.000 Kč. Jak roztomilé, že? Takže mi nezbývá než se skřipěním zubů setrvat i nadále u nenáviděného Telecomu, i když se připojuji přes jiné providery než je Telecom (aspoň něco). Dokud budou lidé jenom mlčet, tak se rozhodně zlepšení nedočkáme. Chtělo by to pořádnou akci, mnohem razantnější než jakou kdysi dávno uspořádal O. Neff, který už ovšem dnes nejeví (jsa Telecomem ukolíbán jistými výhodami) o nic takového zájem a v jeho Neviditelném psu se již o nečistých praktikách Telecomu jen ztěží dočtete. Samotný Telecom je ovšem jen řízený vysavač na peníze občanů, skutečná pijavice sídlí ve Strakovce. A peněz bude třeba stále více a více, socanská vláda jistě ví, jak je z lidí vytřískat.
  • 6. 7. 2002 1:49

    W.K (neregistrovaný)
    Je mi lito, ale budu muset dale pouzivat by jste. Je to takova vejicka. Verim vam, ze vidite zednarske loze v souvislosti s dominantnim operatorem, ale jak si vysvetlujete ceny FWA? Kde je centrum teto hydry? Je to nejaky komplot nebo kartel? Za kolik penez se da poridit instalace pokud nema byt dotovana? 2 monteri (jeden lepsi a drazsi a druhy horsi a levnejsi), auto, HW, 2-4 hodiny?. Rekneme, ze instalacni technici budou externi nebo na ZL - zcela jiste nejlevnejsi reseni pri nemoznosti naplanovat dlohodobe dopredu instalace. Objednejte si tedy firmu (nejake mirne odborne prace, napriklad rekonfigurace PBX, je cena 800-1800 Kc/hod). Vezme-li 800 Kc (a to budou hodni ze nebudou po Praze pocitat extra kilometrovne) krat 2 lidi krat 3 hodiny mame to 4800 Kc za instalaci a to jeste nemame cenu HW - kolik pak je - 13 000 KC?. Doufam, ze instalaci FWA by jste nechtel delat v jednom cloveku a za hodinu anebo si najimat vychodni pracovniky bez ZL za 200 Kc/hod. Prubezne naklady moc vypocitat neumim, ale jak to vychazi vam, ze vidite tak uzasny prostor pro nizsi ceny?
  • 6. 7. 2002 11:10

    Hausknecht (neregistrovaný)
    Teda pane W.K. vy tady předvádíte věci. Když Vás někdo upozorní na pravopisné chyby, tak místo abyste se zastyděl a onluvil, případně to přešel žertem, začnete osočovat ostatní. Dělám taky překlepy (hrubky se snažím nedělat), ale nenadávám za to jiným.
    A že jde dělat bezdrát za rozunou cenu dokazuje můj případ:
    Firma mi dala na výběr od 500,- Kč za měsíc bez omezení dat, 1Mbs, garantovaných 64kbs. S tím, že pokud chci nízký paušál, musím si zařízení koupit (cca 15000). Pokud budu platit 1500 měsíčně, zařízení mi pronajmou.
    Petici jsem taky podpořil, a zvažuju umístit na ni odkaz na našich www. O. Neff opravdu dostal připojení od někoho jiného a už ho to nezajímá. Na jeho stránkách ostatně začíná být dost mrtvo. Má tam teď nějaké amatérské přispěvovatele a většinou se tam hádají mezi sebou nějací emigranti a pár psychopatů.
  • 6. 7. 2002 12:03

    W. K (neregistrovaný)
    1, ucim se cesky 10 let a vubec me nemuze vyprovokovat upozorneni, ze delam hrubky. Navic ta hrubka byla relativne banalni, brano-li v uvahu, ze nejsme na serveru o cestine, uz jsem napsal i pjenovy hasici pristroj apod. :-) Utokem jsem odpovedel na jeho invektivy v jinem smeru.
    2, udelal jsem cenovy kalkul ta kterym si stojim, tykal se zrizovacich praci, 500 Kc za nesdilenych 64 kbit/s bych se nepodepsal ani nahodou, ale preji vam to, Stehlikovi muzi meli v roce 1998 taky svaciny za 1 Kc s DPH a moc si pochvalovali.
    3, Nevim od koho ma pripojeni Neff, ale s charakeristikou jeho page souhlasim, jde to do kytek a nezadrzitelne. Mozna se jeho zajem zcela prelije na digineff, kam treba ja chodim kazdy den.
  • 6. 7. 2002 12:44

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Vite, pane Krupinsky, ono kdyz je to ADSL dvakrat drazsi nez ve Svycarsku, tak neco neni v poradku, a na to si narozdil od vas nemusim delat pochybene ekonomicky kalkulace. Na to staci selsky rozum a pohled do penezenky, abych zjistil, ze je to zlodejina. Ze nekdo dalsi krome Vladana Crhy dokaze podobnou nehoraznost obhajovat, nad tim mi opravdu zustava rozum stat. :-O
  • 6. 7. 2002 13:08

    W. K (neregistrovaný)
    Ja mam snad vlci mlhu. Kde jsem psal ze ceny ADSL jsou v poradku? Ja se celou dobu bavil o FWA a nekdy z pocatku diskuze jsem psal, ze chapu petici proti dominantimu operatorovi, (protoze neni zcela jasne jak moc jsou "amortizovane" draty ktere byly budovany jeste za penize vsech apod.) Respektive ja to neumim spocitat a neverim ze kdokoli z vas to umi. Ja jsem se ohradil proti tomu, ze soukromi ISP jsou "vydridusi".
    A co se tyce Mr. Jakuba o prizpevek nize, tak jsem pocital s cifrou 800 Kc/hod, za instalaci FWA, nevim proc sem tahate cifry, ktere byly priklady co co stoji - napr. SAP. Isnstalace ADSL je velmi jednucha, napriklad v Canade si to mnohdy instaluji i zakaznici pomoci videokazety prilozene v dodavce modemu a spitteru. Jinak ceny jsou v CZ pokrouceny zcela a u vseho a muze za to jenom vlada.
  • 6. 7. 2002 1:50

    Sova Miloslav (neregistrovaný)
    Pekne ste to napísal,takže už ostáva len jediné hi-hi zájdite na naše stránky a podporte nás,vás to nezabije a my všetci budeme a malinký kúsok silnejší:-)Myslím,že už nie je potrebné vysvetlovať prečo robím gramatické chyby.Narodil som sa v Čechách,ale do školy som chodil na Slovensku.Takže rozprávam bez prízvuku česky aj slovensky,bohužial česká gramatika mi čítaním kníh a časopisov do hlavy sama nenaskáče.Skúste napísať niečo vy po slovensky:-)Ale aby som to uzavrel,ide nám asi o rovnakú vec-len vy zastávate názor, že moja forma protestu nepomože.Možno máte pravdu,ale nie je v mojich silách zorganizovať ľudí tak,aby celý deň bojkotovali internet.Majte sa pekne a skúsťe sa ešte raz pozrieť na www.kdetoje.cz/petice S pozdravom Sovička
  • 6. 7. 2002 7:01

    Dummy (neregistrovaný)
    Pane Sovo, samozřejmě, že vaši petici podpořím. Ale ta kritika pravopisu nebyla vůbec namířena proti vám, ale proti Walteru Krupinskému von něco, který ač německý árijec má určitě české školy, a přesto hodlá dále prznit český pravopis.
    Zorganizovat pořádnou protestní akci není jednoduché, o tom určitě nechci pochybovat ani polemizovat. Jeden člověk takovou věc rozhodně zvládnout nemůže, takže v tomto případě je síla jen v společenství nespokojených uživatelů internetu, kteří odmítají nechat sedřít ze sebe kůži monopolem a dalšími vykuky a pasivně čekat až to za ně někdo (nejlépe strana a vláda vyřídí :oD).
    Na rozdíl od W.K. von něco si myslím, že prostor pro snižování cen tu je. Vaše výpočty, pane W.K. mě absolutně nepřesvědčily, ale naopak ukázaly jak propastné rozdíly v odměnách za práci zde jsou. Znovu opakuji, pokud budou platy, honoráře a tržby malých živnostníků tak žalostně nízké, mohou se poskytovatelé bezdrátového připojení k internetu třeba stavět na hlavu, ale nové zákazníky svými silně nadhodnocenými cenami nezískají. Hodinová odměna 1800 - 2000 Kč, to je vážně síla, alespoň zde v české kotlině. Taky by se mi to líbilo, ale protože v mém oboru je obrovská konkurence, tak s takovými požadavky by mě brzy čekal totální krach. Bylo by hezké pracovat jen hodinku, dvě denně a měsíčně pobrat nějakých 40 papírů. Takže vzhledem ke kupní síle velké většiny obyvatelstva jsou takově požadavky naprosto neslýchané, ba přímo vyděračské. Doufám, že takovíto odborníci zažijí již brzy strmý pád dolů mezi plebs, aby pochopili, že tudy cesta nevede. Zloději a vyděrači nám tu rostou jako houby po dešti, a to se vám pane W.K. asi líbí, že?
  • 6. 7. 2002 9:06

    W. K (neregistrovaný)
    Cesky umim jak jsem se naucil, kazdopadne jsem rad, ze vam to lezi na srdci. Mozna si pletete vydelky s ciframi jako je 1800 Kc/hod, to je castka, ktera jde firme, z ktere se plati onen zamestnanec, ale i dalsi kteri nejsou v terenu jako je treba ucetni, auto kterym dotycny prijel, naradi ktere dostane od firmy, merici pristroje, a hlavne DANE. V civilizovanem svete napriklad hodina programatora stoji 400 USD, coz je cca 12 000 Kc. Hodina konzultanta SAP je jeste mnohem vyse. Nase firma platila nekdy v roce 1995 v prepoctu cca 38 000 Kc za dve hodiny prace a dopravu 1200 Km specialistu na OS2. Krome urazek jste nepredvedl zadne argumenty a abych si taky trochu zaurazel tak jste tzv. chronicky stezovatel - prase ktere umi akorat kritizovat, nejpravdepodobneji ve veku 23 let, ktere pracovalo akorat na brigade a uz vi jak by mely kalkulovat ceny vsechny firmy na planete. Pan Sova se jevi alespon jako velmi slusny clovek, pouze je zmateny a naivni a jiste ho to prejde, ale vy jste pouze naprosty ubozak. Doufam, ze v tom nebylo moc hrubek.
  • 6. 7. 2002 12:57

    Jakub Moc (neregistrovaný)
    Pane Krupinsky,

    nevim jestli jsou podobne manyry zvykem treba v onom civilizovanem svete, o kterem pisete (zrejme v Bavorsku po par tuplacich), nebo jestli se ridite heslem "kdyz dojdou argumenty, nejlepsi je urazet oponenta" Jestli jste ochoten podobne zlodejske taxy, pak je zrejme ta cena pro vas stanovena spravne, dobre vam tak, proc by se ta firma mela snazit o snizovani nakladu, kdyz ji staci par takovych blbcu, jako jste vy, a ma vystarano.

    Tady se ale debata vede o tom, ze tak, jak byly stanoveny tarify za ADSL v podani CTc, je to pro domacnosti nepouzitelne, cemuz nasvedcuje 99.9% ohlasu, jenom vy jste to zrejme nejak nepochopil nebo vam je to jedno, protoze jste ochoten nekomu platit bez mrknuti oka 40 tisic za hodinu prace. No tak si to platte, ale nevnucujte podobnou filozofii ostatnim, ti by totiz pri podobnem pristupu zrejme chcipli hlady a pak uz by to ADSL opravdu nepotrebovali.

    P.S. Ono taky srovnavat SAP, OS/2 a to, ze prijde nekdo v monterkach a pichne ADSL modem do zdi, to je argument jak stehno.

  • 6. 7. 2002 14:12

    Sova Miloslav (neregistrovaný)
    Slibuji,že toto bude můj poslední příspěvek do této diskuze.Trochu se nám to zvrhlo.Takže můžu Vás ubezpečit,že slušnej opravdu jsem,až moc (ono je to někdy na škodu)ale naivní a neinformovanej nikoliv.Víte sám opravdu nemám tak rozsáhlé znalosti,ale vše konzultuju s lidma,kteří se počítačům a internetu profesionálně věnují už několik let a ono když vám 10 správců sítě nebo programátorů za sebou řekne,že Telecom by mohl mít daleko vetší zisky kdyby poskytnul kvalitní službu,za rozumnou cenu,tak začnete minimálně uvažovat o tom jestli na tom něco opravdu není.Já osobně bydlím na vesnici-jak už jsem říkal-ale to neznamená,že jsem stratil kontakt s celým světem.A jak říkal pán tady v diskusi-člověk nemusí být Einstein aby si nedokázal spočítat,že lidi v okolních státech mají internet levnejší a to nemluvím o jejich platech.Jestli Telecom používá nějakou speciální technologii - jinou než Němci,Angličané,Švýcaři,Američané či Švedi, tak potom se rád veřejně omluvím - jenže nejhorší na tom všem je,že na situaci v Telecomu nadávají už i obyčejní řadoví zaměstnanci této firmy.Takže abych tady dlouho nebásnil,myslíte si tady někdo,že je technicky nemožné aby Telecom poskytnul neomezené připojení k internetu pro širokou veřejnost v cenové relaci kolem 1500 korun měsíčne???Já osobně jsem přesvedčen,že je to rozumná cena a že by to skutečně prospělo nejen samotnému internetu v Čechách, ale následně i celé naší ekonomice.Tak tady všem přeju hezký den,moc se tady nehádejte a občas si klikněte na www.kdetoje.cz/petice Zatím máme 178 sympatizantů:-)
  • 6. 7. 2002 14:25

    W. K (neregistrovaný)
    To mate pravdu, to se nam to zvrhlo :-) Jinak preji mnoho stesti s internetem na vesnici a snad jenom na zaver - cenove kalkulace nekonzultujte s techniky a spravci siti, ti sice neco o elasticite trhu vedi, ale ti co tvori ceny toho vedi mnohem vice a verte ze tito lide jsou placeni za vynosy a kdyby byla alasticita trhu takova, ze by zlevneni produktu vedlo k vyssim vynosum (treba u FWA) tak by to udelali. Spatne odhadnuty trh drti hodne firem a to zejmena internetovych. Spousta firem take krizove (3 hacky) financuje a pak se neda podle jejich cen ridit a konkurence ktera to udela, splace nad vydelkem - kazdy si to musi spocitat sam, kalkulovat ceny dle svych nakladu.
  • 7. 7. 2002 16:52

    Viktor (neregistrovaný)
    A o to to tady de ;)
    Manazeri v ceske republice koukaji jak vydelat penize ted ale do budoucna vubec ne koukaji. Proste nemam slov...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).