...radeji jednoho dobreho absolventa romistiky nez dva prumerne magistry z informatiky....
To já bych možná taky bral - kdyby to tak ale někdo nabízel.
Z toho, co vím o výuce romistiky a jejích absolventech, tak mám pocit, že to je částečně humanitní obor se všemi nešvary, co se humanitním oborům přisuzuje. Tedy hlavně to, že tam jdou primárně lidé, kteří nemají předpoklady vystudovat alespoň průměrně náročný obor. A částečně to má našlápnuto stát se místní variantou african american studies.
tohle nebylo vubec smyslem meho prispevku.
rozebirat problematiku cikanu mi totiz prijde zbytecne. doposud mi nikdo nedokazal vyvetlit, proc se kvuli 3% populace cr musi prizpusobovat zbylych 97%, proc by mel byt zvyhodnen cikan a ne vietnamec nebo rus, proc zkratka a jednoduse od zitrka nezrusit vsechno co diskriminuje vetsinu obyvatel a nezacit naprosto spravedlive a bez predsudku merit vsem stejnym metrem. at je to cech, cikan, vietnamec nebo vygumovanej nacek.
Vidite, a nebyt nejakych posetilcu v devatenactem stoleti, tak by ta divna venkovska mluva prirozene sama zanikla a my bychom spokojene mluvili nemecky.
Pokud chceme romske etnikum pochopit a efektivne s nim sdilet zemi, pak je treba studovat, popsat a pochopit jeho kulturu. Paklize to neudelame, budeme odsouzeni zit s natlakovymi organizacemi jako je Romea a partami fasounu, kteri hlasaji konecne reseni.
A uprimne receno, budu mit radeji jednoho dobreho absolventa romistiky nez dva prumerne magistry z informatiky, kteri budou potrebovat nekolik let na to, aby byli pouzitelni v praxi.
treba zasahem a vyznamem? je to jako studovat primy ekonomicky vliv kiribati na hdp ruska.
mozna namitnete, ale proc bysme nemohli kazdy rok mit vystudovanych 50 specialistu na primy ekonomicky vliv kiribati na hdp ruska, inu monli, ale budou nam totalne k h*vnu a budou nas vvśechny jenom stat penize..
pak se divte tomu vysokemu procentu absolventu bez prace. k cemu takovy jedinec je dobry? navic kdyz vystuduje takove obory jako je gender studies, romistiky, ekopoliticke vztahu v eu, rekreologie a bilion dalsich nesmyslu. pak se neni co divit ze je vysokoskolaku jako much, ale se znalostmi a uplatnenim pod urovni gymnazia.
Mám jenom velmi konkrétní komentář:
To, že v dějepise jsou nějaké souvislosti zdaleka neznamená, že je nutné je pochopit. Značná část středoškoláků i vysokoškoláků se učí dějepis jako izolované kapitoly, které se prostě naučí zpaměti (resp. naučí se zpaměti to, co je požadováno). Pokud je nějaký učitel otravný šťoura (= tedy chce i ty souvislosti), tak se ty souvislosti opět naučí nazpaměť - ale neprováže si interně v mozku ty látky mezi sebou.
Jelikož všeobecná úroveň vysokých škol poklesla, tak se s tímto přístupem dá vystudovat i vysoká škola (pomíjím řeči zlých jazyků, že to tak u humanitních oborů bylo vždy).
To není z mé hlavy, ale tak mi to vysvětlil jeden středoškolský profesor přírodních věd, kterého strašně štve, že se studenti snaží memorovat místo studovat (a potom si stěžují, že měli špatnou známku i když to přece celé perfektně uměli).
to zní jako lidí od kolotočů :D
holky jdou studovat IT protože je to VŠ obor kde je nejvíc beznadějných geeků, kteří jim zvednou sebevědomí po tom co se za nima na střední ani jeden za celou dobu neotočil.
bohužel IT vyžaduje vlastní tvůrčí činnost, abstraktní přemýšlení, kreativitu. Většina holek jde raši na VŠ kde se radši něco nadrtí nazpaměť, protože to je mechanická činnost, která se dá měřit na to kolik času zabere se naučit kolik normostran. V IT se musí používat mozek. Takoví neinteligentní lidé potom zpravidla říkají, že nikdy nebyli na matiku, že jsou dobří spíš na dějepis, zeměpis, biologii...