Kdysi byla draha auta a levny benzin. Az si vsichni nasetrili na auto, zdrazil benzin. Pokud byli skoro vsichni ucastnici v sitich CTc, byly poplatky za ukonceni hovoru v cizi siti velke, az tam nebude skoro nikdo, budou velmi male...
Otazka pro premyslive hlavy: PROC TOMU ASI TAK JE?
Dnes je spise podstatnou veci poplatek pro ukoncovani hovoru v mobilnich sitich a naopak.
Ale to je snad věcí pro ČTU.Měl by vydat nařízení, kterým by byla odstaněna diskriminace pevných operátorů oproti mobilním.
Pokud je tedy poplatek za ukončení v pevné síti (který platí mobilní operátor) kolem 0,5 Kč a poplatek za ukončení v mobilní síti (který platí pevný operátor) kolem 3,5 Kč pak je to zcela jistě nerovná podmínka. Zvlášť proto, že pevný operátor nesmí zvýšit poplatek a zároveň mobilní operátor nemá povinnost snížit poplatek.
Mně by vůbec nevadilo, kdyby Český Telecom vylítnul do povětří, škoda, že nejsme dostatečně temperamentní národ, jinde už by něco takovýho srovnali se zemí.
A dobrý na tom je, že když už chce dneska člověk od ČTc odejít úplně, tak musí být u T-mobilu nebo na Oskaru. Sociální demokracie nás ničí už tim, že Eurotel a ČTc nechce rozdělit, takže nám sem nasrala další a ještě důraznější monopolní budoucnost.
Kdyby raději ČTÚ konečně rozhodl ve věci propojení na ADSL!!! Je už nechutný, jak dlouho mu to tam leží. Škoda, že to je tzv. nezávislej úřad, protože tyhle instituce jsou na systému ty největší byrokratický nádory!
Český Telecom v loňském roce zřídil celkem 14.100 přípojek vysokorychlostního přístupu na internet přes ADSL. Řekl to mluvčí společnosti Vladan Crha. Operátoři i odborníci přitom v prvním roce zavedení služby odhadovali přiblížení se dvacetitisícové hranici.
Zdroj:
http://www.ceskenoviny.cz/pocitace
Mozna by na ne nekdo mel podat stiznost nekam k EU (nakej z operatoru), jenze pripadnou pokutu by sme stejne zaplatili zase vsichni, misto aby to zaplatil treba reditel toho ustavu.
Pokud vás telekom tak točí, proč už nejste u jeho konkurence? Asi proto, že je chudák utlačovaná zlým velkým ... a ne proto, že ji nezajímá bytová stanice ale pořádná fabrika. Veřejné mínění je mocný nástroj.
To Freud.
V Telecomu má někdo rozum? Jsem přesvědčen o opaku a během posledních pár dnů jsem se v tom utvrdil.
Mám ISDN linku a ADSL od Nextry. Chci si ISDN linku změnit na "analogovou" a tudíž bude nutno vyměnit i hardware k ADSL přípojce. Tak jsem zavolal na Telecom, jak to nejlépe provést.
1. odpověd: Změna linky z ISDN na analog stojí 50 Kč. Když si budete chtít převést ADSL z ISDN linky na analogovou, tak musíte znovu zaplatit poplatek (tuším) 1200 Kč za "znovuzavedení" ADSL na analogové lince. Adsl Vám pak kopletně zařídíme.
Tak jsem zkusil další telefon na jinou infolinku. Dostal jsem tuto odpověď: Změna z ISDN linky na analogovou není problém, uděláme. Pak si musíte s Nextrou domluvit převedení ADSL z ISDN linky na analogovou a když to budete mít s Nextrou domluveno, tak Vám vyměníme hardware pro ADSL.
Tak jsem zkusil email. Odpověd byla následující: Posíláme Vám papíry na požadavek na převedení ISDN linky na analogovou. Vše další kolem převedení ADSL z ISDN linky na analogovou linku musíte ale vyřešit s Nextrou.
Takže 3 dotazy a 3 rozdílné odpovědi.
No a vrchol byl dnes, kdy mi z Telecomu přišly papíry na požadavek na změnu linky z ISDN na analogovou. Otevřel jsem tlustou obálku a kromě reklamy na nové zlevněné super tarify a cenové balíčky od Telecomu na mne vypadla "Smlouva na zřízení hlavní telefonní stanice". Tak mne málem omyli.
Ode dneška už mne nikdo nepřesvědčí, že v Telecomu má někdo rozum. Chtíč jo , ale rozum určitě ne.
A vy snad snáte postup, jakým lze přejít "ke konkurenci", když tady žádná konkurence není a všechno ovládá Český Telecom jako monopolní vlastník "drátové" celostátní sítě?
Mně se žádný takový postup nenabízel, radši jsem linku ČTc zrušil (z psychohygienických důvodů - když už tady máme toho Freuda :o).
Naprosto souhlasím. Počátkem prosince jsem zrušil pevnou linku a co byste řekl - funguje mi dodnes. Už ji nepoužívám, nevolám z ní a tudíž žádné další platby ze mne nedostanou.
Z telefonování už dávno Telecom nežije, živí ho chudáci co nemají jinou volbu pro připojení než dialup. Tak telecom dělá co může aby to vydrželo co nejdýl.
Samozřejmě jim úplně uniklo, že ti co platili hodně už jsou dávno jinde u alterantivního připojení.
Buď je celý přístup Telecomu k internetu tupost, nebo záměr.
V obou případech okrádají nás všechny - snižováním hodnoty Telecomu, který zatím patří nám všem...
Ad.Hardware. Pokud máte na mysli tím hardwarem ISDN adsl modem tak tento netřeba měnit.Od jistého data telecom rozhodl že se budou používat modemy standartu Annex B tudíž pro ISDN a to i na analogových linkách. Jediný problém je tudíž v drátech. Je to z toho důvodu aby nemusel zákazník měnit hardware a telecom nemusel provozovat dvě technologie najednou. Takže jediné co je třeba vyměnit je buď propojovací kabel(sehnat RJ11-RJ45) nebo splitter za telefonní mikrofiltr pro Annex B(jedna a tatáž věc, nechápu proč se to nazývá jinak...) který bude mít vstup na pro linku konektorem RJ11(to je ten malý),výstup na telefon RJ11 a na ADSL RJ45 pomocí něhož propojíte stávajícím kabelem ADSL modem pro ISDN. Nic víc nic míň.
Proč to píšu? No inu proto že nervy stojí víc než 150Kč za mikrofiltr či dvacku za kabel.
Ad.administrativa
Tak jak vidno telecom se sám v sobě nevyzná(to je novinka). Neměl byste platit za znovuzavedení ADSL neboť linku jako takovou již máte. ADSL používá pouze přístupové vedení a v ústředně to odděluje akorát jejich splitter.Jsou třeba jen dva dráty které vám po přeměně na analog zůstanou a ty pro ADSL stačí. Opakuji linku máte a akorát změníte její charakter ve vztahu k ČTc tudíž by vám nextra neměl(a) inkasovat nic a ADSL by vám mělo běhat i po převedení na analog. V případě že se tak nestane, obrátil bych se na příslušné reklamační oddělení/úřad(ČTÚ), soud, lampárnu atd.
Zkuste si změnit z ISDN na analog a když ADSL nepujde tak reklamujte.
ČTc má v podmínkách jednoměsíční výpověďní lhůtu. Pokud vám termín odpojení nepotvrdili, je možné, že po vás budou chtít ještě platit paušál. Mně linku odpojili po několika hodinách po půlnoci na Nový rok.
Po předchozím potvrzení a bez zbytečného prodlení :o)
Telecom přece jen zlepšuje své služby :o)))
Az k vam bude mit nejaka firma Vozdecky s.r.o. natahnuty svoje draty (nebo si koupi od CTc uz ty zakopany) tak vam a dalsim da pausal za 49 Kc a hovory za 0,90 Kc/min s sekundovou tarifikaci? A az vas takovych bude 10 000 tak pro vas udela callcentrum s 30ti devcaty, koupi si za 14 mil. licenci na vykonejsi billing a rocne bude zdrazovat o inflaci nebo vubec, pripade uz to bude jenom levnejsi?
Tenhle nazor mi propomina dobu pred privatizaci bank.
Osobni pujcka? 30000,-? S takovyma ubohyma vecma se preci nebudem zabyvat, nas akorat zajimaji bohati podnikatele, co si chtej pujcit miliony.
No a ted je doba jina.
takze az (pokud) CTU rozhodne, za kolik si budou moci AO koupit ty zakopany draty, tak se ukaze. Ja myslim, ze se potom rozhodne najdou zajimavejsi nabidky.
V tom jsem optimista, vy pesimista. Kazdy ma pravo na svuj nazor. A cas ukaze.
No ja se snazim byt optimista, ale rad se necham presvedcit ze jsem mimo. Ja treba nechapu co bude operator delat s vasima dratama na strane RSU. Co kdyz bude mit na konkretnim RSU v Rumburku dva zajemce? Pronajme si kvuli nim jeste nejaky 2Mbit tok k sobe(nic mensiho koupit urcite nejde), najme prostor pro vlastni HW, nebo si pronajme i HW?. Uvolneni smycek nebude nikdy pro lidi co chteji po tech dratech 64-512 kbit/s za 500 Kc, respektive ne plosne. Samozrejme, kdyz vysneny operator pripoji v Lisnici pod Orebem fabriku tak se s tim (treba) sveze blizke okoli... Poskytovani pujcek je vec systemova-virtualni, staci to spocitat, je to jenom o penezich a nic dalsiho do toho nevstupuje. Tady je tolik promennych a nejasnych prvku, ze kazdy pripad pripadneho zajmu je zcela specificky... proto se me zda ze primer z bankou neni zcela koser.
Ja uz mam taky personifikovany spamy. Z makl8x7sv32galcr@yahoo.com me dosel spam psany anglicky s subjektem karolina.prchalova a kopii na karolina.prchalova@atlas.cz. Muzu redukovat moji hmotnost a figuruje tam cislo 70% ktere jsem nepochopil. Asi budu mit z mych 100 Kg po diete 30 Kg. ;-)
Posledni pekna zkomolenina pro viagru me dosla dnes: "V|@gra".
Navrhuji vyhlásit soutěž s názvem "Spammer s největší fantazií". Vítěz takovéto soutěže obdrží lukrativní cenu - doživotní pobytový zájezd na amwrickou základnu Guantánamo s plnou penzí a výhledem na moře... ;-))
Az na to, ze ty draty uz tam jsou, a naklady spojene s jejich hnitim v zemi/provozovani jsou podle me temer totozne = je podstatny rozdil, jesli za ne nekdo tech 100Kc plati nebo ne.
Na to, co jsou to standardní postupy v podnikání, resp. zásady poctivého obchodního styku, se snaží nalézt odpověď skupina právníků Haladík & partneři. Vadí jim to, že ADSL je spojena s nesouvisejícími službami HTS či euroISDN.
Mně by stačilo, kdyby paušál byl (třeba) 100 Kč měsíčně bez volných minut a ceny (hlas) stejné ("Home standard"), nebo volba operátora (paušál by účtoval on).
A všechny ty nesmyslné poplatky (za změnu tarifu, za blokaci toho či onoho atd.) zrušit a nechat možnost (jednou za čas) navolit si parametry bezplatně (třeba po internetu).
Znám rodiny, kde přešli na mobily s kartou jenom proto, aby neriskovali, že dětičky z neznalosti či dětské hlouposti by provolaly desetitisíce "nepozorovaně" třeba do zahraničí (blokace je drahá).
Jaký byl postoj Českého Telecomu třeba v kauze "dialery" jistě netřeba připomínat.
Ono možná ani tak nejde o ty peníze (až v první řadě :o), ale taky o vstřícnost firmy k zákazníkovi.
Arogance jednání ČTc a postoje zděděné po komunistické (a postkomunistické) monopolistické éře samy o sobě odpudily mnoho lidí ke konkurenci.
Jakmile to bylo možné, přihlásil jsem se k Tele2. A představte si, jednou mi z ničeho nic volali, jestli mám s telefonováním nějaké problémy a jestli mi mohou nějak pomoci... Zíral jsem jak jójo!
Bohužel o tuhle firmu jsem přišel jen proto, že s Českým Telecomem jsem už nechtěl mít nic společného. Poslouchat (nebo číst) ty Berdárovy a Crhovy kydy, to bylo stresující samo o sobě :o)
Call centrum ČTc jsem si "vyzkoušel" jednou na konci listopadu, kdy se mi nepodařilo na ně vůbec dovolat (potřeboval jsem info o výpověďní lhůtě). Je těch 30 *call* děvčat vůbec pro fungující firmu potřeba?
Mimochodem - jaká je vlastně cena jednoho zákazníka ochotného platit nízký měsíční paušál, být volán a volat? Jistě ne nulová ani záporná. S každým odhlášeným účastníkem těm ostatním ubývá motivace, proč si nadále vydržovat pevnou linku, když volání z pevné na mobil je tak drahé...
A je to stejny metr? Je to tak rok-dva kdyz nekdo obvolaval z CTc - jak se cloveku telefonuje, zdali by nepotrebal ISDN nebo fax. Necetl jsem ani jednu pochvalu jako tady pisete vy na Tele2, zato snad desitky stiznosti s takovou tou smesnou vyhruzkou ze kvuli tomu telefonatu jdou zitra odhlasit stanici. BTW: to ctu skoro porad treba na mobilmanii... tam snad uz kazdy jede posedme kolecko mezi tremi operatory.
Jinak proc by mel ucastnik s 100 Kc pausalem byt ne zaporny, ne sul-nul ale ziskovy? Ja bych se to neodvazoval tvrdit a i vy jiste znate situace kdy vase penize nechteji (2Kc v hospode, 500 Kc v bordelu, 2000 Kc u nekoho kdo dela page, 2500 000 Kc za komplexni marketingovou kampan apod. To ze mate penize, konkretne 100 Kc/mesic - za to si dovedu prestavit, ze vam udelam login na nejaky herni server nebo si pres moje wifi muzete vybirat maily nebo proste neco takoveho... ale dva draty az domu, billing... apod?
30 divek a jedna supervisorka s velkyma kozama jiste nejsou potreba treba dnes u TELE2, tam treba staci tri linky do serie a tri operatorky /a mame to skoro zadarmo/, ale ve chvili o ktere vy snite a ktera asi neprijde si TELE2 pronajme 600 000 dratu do domacnosti a nastava nam zcela jina situace. Firma co dela billing bude chtit penize za licence, Nortel bude chtit penize, firma co dela SW na zpracovani CDR bude chtit 25 milionu, misto jednoho cloveka co se staral o nemovitosti tam bude kvuliva pronajmu lidi osm, obchodnik na bruntalsku, obchodnik na taborsku... Ja bych si tipl, ze kdyz budete spediterska firma TELE2 za vami posle obchodnika, ten to domluvi, preda to do firmy, tak nekdo vyridi ten pronajem dratu a HW posledni mile, spediter bude mesicne platit nejakych 60 000 Kc a cele ta procedura stala za to. Jak by mohl nekdo kdo si koupi draty v zemi pomoci vam s vasi stokorunou nevim.
Ale on je přece jenom rozdíl, jestli se mě Tele2 zeptá, jestli je všechno OK a jestli mám nějaké problémy či přání (a nic konkrétního sám nenabízí), a nebo mi monopol zneužívající firma, o níž nemám dobré mínění, leze do soukromí s (další) předraženou nabídkou.
Je také rozdíl mezi tím, zda je firma z jakési setrvačnosti a nedostatku konkurenčních nabídek jen trpěna (se skřípajícími zuby), nebo zda o firmu mám aktivní zájem, protože mi nabízí zajímavé a užitečné služby za rozumné ceny.
No a v neposlední (resp. v první) řadě je důležité, zda se nabídka firmy setká s mojí poptávkou. Nechci-li, neberu. Můžete chtít jakoukoli cenu, pokud mně (či ostatním zákazníkům) nevyhovuje, neuspějete.
Jak si to firma zařídí, aby byla konkurenceschopná a aby ji měli zákazníci rádi, to už je jen její věc. Jestliže si "odřízne" zákazníky nesmyslnou cenovou politikou (a navíc odstrašujícími poplatky za obnovení připojení dříve odhlášené linky), pak může očekávat jen jejich úbytek.
A ještě k ceně zákazníka...
Když jsem odhlásil linku, dalších X účastníků přestane na zrušené číslo pravidelně telefonovat a přinášet ČTc tržby. Tady je počátek úvahy, jestli vysoký paušál ano či ne. Úbytek zákazníků není jen ztráta paušálu za udržování linky v provozu, ale i ztráta tržeb za neuskutečněné hovory na tuto linku nejenom z vlastní sítě. V konkrétních případech by se taková cena jistě dala vypočítat ze statistiky provozu vyvolaného ("pasivně") účastníkem.