Kdysi byla draha auta a levny benzin. Az si vsichni nasetrili na auto, zdrazil benzin. Pokud byli skoro vsichni ucastnici v sitich CTc, byly poplatky za ukonceni hovoru v cizi siti velke, az tam nebude skoro nikdo, budou velmi male...
Otazka pro premyslive hlavy: PROC TOMU ASI TAK JE?
Dnes je spise podstatnou veci poplatek pro ukoncovani hovoru v mobilnich sitich a naopak.
Ale to je snad věcí pro ČTU.Měl by vydat nařízení, kterým by byla odstaněna diskriminace pevných operátorů oproti mobilním.
Pokud je tedy poplatek za ukončení v pevné síti (který platí mobilní operátor) kolem 0,5 Kč a poplatek za ukončení v mobilní síti (který platí pevný operátor) kolem 3,5 Kč pak je to zcela jistě nerovná podmínka. Zvlášť proto, že pevný operátor nesmí zvýšit poplatek a zároveň mobilní operátor nemá povinnost snížit poplatek.
Pokud vás telekom tak točí, proč už nejste u jeho konkurence? Asi proto, že je chudák utlačovaná zlým velkým ... a ne proto, že ji nezajímá bytová stanice ale pořádná fabrika. Veřejné mínění je mocný nástroj.
A vy snad snáte postup, jakým lze přejít "ke konkurenci", když tady žádná konkurence není a všechno ovládá Český Telecom jako monopolní vlastník "drátové" celostátní sítě?
Mně se žádný takový postup nenabízel, radši jsem linku ČTc zrušil (z psychohygienických důvodů - když už tady máme toho Freuda :o).
Az k vam bude mit nejaka firma Vozdecky s.r.o. natahnuty svoje draty (nebo si koupi od CTc uz ty zakopany) tak vam a dalsim da pausal za 49 Kc a hovory za 0,90 Kc/min s sekundovou tarifikaci? A az vas takovych bude 10 000 tak pro vas udela callcentrum s 30ti devcaty, koupi si za 14 mil. licenci na vykonejsi billing a rocne bude zdrazovat o inflaci nebo vubec, pripade uz to bude jenom levnejsi?
Tenhle nazor mi propomina dobu pred privatizaci bank.
Osobni pujcka? 30000,-? S takovyma ubohyma vecma se preci nebudem zabyvat, nas akorat zajimaji bohati podnikatele, co si chtej pujcit miliony.
No a ted je doba jina.
takze az (pokud) CTU rozhodne, za kolik si budou moci AO koupit ty zakopany draty, tak se ukaze. Ja myslim, ze se potom rozhodne najdou zajimavejsi nabidky.
V tom jsem optimista, vy pesimista. Kazdy ma pravo na svuj nazor. A cas ukaze.
No ja se snazim byt optimista, ale rad se necham presvedcit ze jsem mimo. Ja treba nechapu co bude operator delat s vasima dratama na strane RSU. Co kdyz bude mit na konkretnim RSU v Rumburku dva zajemce? Pronajme si kvuli nim jeste nejaky 2Mbit tok k sobe(nic mensiho koupit urcite nejde), najme prostor pro vlastni HW, nebo si pronajme i HW?. Uvolneni smycek nebude nikdy pro lidi co chteji po tech dratech 64-512 kbit/s za 500 Kc, respektive ne plosne. Samozrejme, kdyz vysneny operator pripoji v Lisnici pod Orebem fabriku tak se s tim (treba) sveze blizke okoli... Poskytovani pujcek je vec systemova-virtualni, staci to spocitat, je to jenom o penezich a nic dalsiho do toho nevstupuje. Tady je tolik promennych a nejasnych prvku, ze kazdy pripad pripadneho zajmu je zcela specificky... proto se me zda ze primer z bankou neni zcela koser.
Mně by stačilo, kdyby paušál byl (třeba) 100 Kč měsíčně bez volných minut a ceny (hlas) stejné ("Home standard"), nebo volba operátora (paušál by účtoval on).
A všechny ty nesmyslné poplatky (za změnu tarifu, za blokaci toho či onoho atd.) zrušit a nechat možnost (jednou za čas) navolit si parametry bezplatně (třeba po internetu).
Znám rodiny, kde přešli na mobily s kartou jenom proto, aby neriskovali, že dětičky z neznalosti či dětské hlouposti by provolaly desetitisíce "nepozorovaně" třeba do zahraničí (blokace je drahá).
Jaký byl postoj Českého Telecomu třeba v kauze "dialery" jistě netřeba připomínat.
Ono možná ani tak nejde o ty peníze (až v první řadě :o), ale taky o vstřícnost firmy k zákazníkovi.
Arogance jednání ČTc a postoje zděděné po komunistické (a postkomunistické) monopolistické éře samy o sobě odpudily mnoho lidí ke konkurenci.
Jakmile to bylo možné, přihlásil jsem se k Tele2. A představte si, jednou mi z ničeho nic volali, jestli mám s telefonováním nějaké problémy a jestli mi mohou nějak pomoci... Zíral jsem jak jójo!
Bohužel o tuhle firmu jsem přišel jen proto, že s Českým Telecomem jsem už nechtěl mít nic společného. Poslouchat (nebo číst) ty Berdárovy a Crhovy kydy, to bylo stresující samo o sobě :o)
Call centrum ČTc jsem si "vyzkoušel" jednou na konci listopadu, kdy se mi nepodařilo na ně vůbec dovolat (potřeboval jsem info o výpověďní lhůtě). Je těch 30 *call* děvčat vůbec pro fungující firmu potřeba?
Mimochodem - jaká je vlastně cena jednoho zákazníka ochotného platit nízký měsíční paušál, být volán a volat? Jistě ne nulová ani záporná. S každým odhlášeným účastníkem těm ostatním ubývá motivace, proč si nadále vydržovat pevnou linku, když volání z pevné na mobil je tak drahé...
A je to stejny metr? Je to tak rok-dva kdyz nekdo obvolaval z CTc - jak se cloveku telefonuje, zdali by nepotrebal ISDN nebo fax. Necetl jsem ani jednu pochvalu jako tady pisete vy na Tele2, zato snad desitky stiznosti s takovou tou smesnou vyhruzkou ze kvuli tomu telefonatu jdou zitra odhlasit stanici. BTW: to ctu skoro porad treba na mobilmanii... tam snad uz kazdy jede posedme kolecko mezi tremi operatory.
Jinak proc by mel ucastnik s 100 Kc pausalem byt ne zaporny, ne sul-nul ale ziskovy? Ja bych se to neodvazoval tvrdit a i vy jiste znate situace kdy vase penize nechteji (2Kc v hospode, 500 Kc v bordelu, 2000 Kc u nekoho kdo dela page, 2500 000 Kc za komplexni marketingovou kampan apod. To ze mate penize, konkretne 100 Kc/mesic - za to si dovedu prestavit, ze vam udelam login na nejaky herni server nebo si pres moje wifi muzete vybirat maily nebo proste neco takoveho... ale dva draty az domu, billing... apod?
30 divek a jedna supervisorka s velkyma kozama jiste nejsou potreba treba dnes u TELE2, tam treba staci tri linky do serie a tri operatorky /a mame to skoro zadarmo/, ale ve chvili o ktere vy snite a ktera asi neprijde si TELE2 pronajme 600 000 dratu do domacnosti a nastava nam zcela jina situace. Firma co dela billing bude chtit penize za licence, Nortel bude chtit penize, firma co dela SW na zpracovani CDR bude chtit 25 milionu, misto jednoho cloveka co se staral o nemovitosti tam bude kvuliva pronajmu lidi osm, obchodnik na bruntalsku, obchodnik na taborsku... Ja bych si tipl, ze kdyz budete spediterska firma TELE2 za vami posle obchodnika, ten to domluvi, preda to do firmy, tak nekdo vyridi ten pronajem dratu a HW posledni mile, spediter bude mesicne platit nejakych 60 000 Kc a cele ta procedura stala za to. Jak by mohl nekdo kdo si koupi draty v zemi pomoci vam s vasi stokorunou nevim.
Ale on je přece jenom rozdíl, jestli se mě Tele2 zeptá, jestli je všechno OK a jestli mám nějaké problémy či přání (a nic konkrétního sám nenabízí), a nebo mi monopol zneužívající firma, o níž nemám dobré mínění, leze do soukromí s (další) předraženou nabídkou.
Je také rozdíl mezi tím, zda je firma z jakési setrvačnosti a nedostatku konkurenčních nabídek jen trpěna (se skřípajícími zuby), nebo zda o firmu mám aktivní zájem, protože mi nabízí zajímavé a užitečné služby za rozumné ceny.
No a v neposlední (resp. v první) řadě je důležité, zda se nabídka firmy setká s mojí poptávkou. Nechci-li, neberu. Můžete chtít jakoukoli cenu, pokud mně (či ostatním zákazníkům) nevyhovuje, neuspějete.
Jak si to firma zařídí, aby byla konkurenceschopná a aby ji měli zákazníci rádi, to už je jen její věc. Jestliže si "odřízne" zákazníky nesmyslnou cenovou politikou (a navíc odstrašujícími poplatky za obnovení připojení dříve odhlášené linky), pak může očekávat jen jejich úbytek.
A ještě k ceně zákazníka...
Když jsem odhlásil linku, dalších X účastníků přestane na zrušené číslo pravidelně telefonovat a přinášet ČTc tržby. Tady je počátek úvahy, jestli vysoký paušál ano či ne. Úbytek zákazníků není jen ztráta paušálu za udržování linky v provozu, ale i ztráta tržeb za neuskutečněné hovory na tuto linku nejenom z vlastní sítě. V konkrétních případech by se taková cena jistě dala vypočítat ze statistiky provozu vyvolaného ("pasivně") účastníkem.
Az na to, ze ty draty uz tam jsou, a naklady spojene s jejich hnitim v zemi/provozovani jsou podle me temer totozne = je podstatny rozdil, jesli za ne nekdo tech 100Kc plati nebo ne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).