Vlákno názorů k článku Provizní prodej na českém Internetu od Radek - Přesně tak, dával jsem do kupy www.shopy.cz a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 2. 2005 14:03

    Radek (neregistrovaný)
    Přesně tak, dával jsem do kupy www.shopy.cz a najít v čechách affiliate shopy není problém a jsou jich desítky.
  • 13. 2. 2005 1:50

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    No alespon v adultu jsem se casto setkal s kontrolnim nakupem. Pravda potreba zohlednit ze tam se veci toci podsttne rychleji a da se na pripadnou neserioznost prijit mnohem drive.
    V CR je problem s tim, ze spolu komunita nespolupracuje (aspon ja nevim o moc serioznich diskusnich skupinach na tema provizni programy kde by se probiraly otazky legistlativni, technicke i konkretnich zkusenosti). Celkem by bodla, protoze mam pocit, ze kolem potenzy se moc lidi co by to radi zkusili ale nemaji dost kapacit/prostredku. Jak tak koukam na etarget/adwords/bbkontext protocit pro nektere obory podnikani na CESKEM trhu 5-6 tisic mesicne a to prosim v provizich je celkem maso.
    Z casti za to jiste muze i hamiznost provozovatelu obsahu, casto maji nerealne predstavy ktere v nich udrzuji vyhledavace. Proc platit 10.000 za prednostni odkazy na seznamu/atlasu/centru, kdyz kvalifikovany a svetem protrely obchodnik za 2x tolik prinese 5-ti nasobek?
    Dost me mrzi specializace a lpeni na propagovani nekonkurencnich a dost casto na kamene provozovny navazanych veci. V oblasti sluzeb(nemyslim) erotika muzou prece provize dosahovat v pocatku spoluprace i 50% (ne-li 100). Jenze prijde za nekym at k vam umisti BOX na overeni domen a slibte mu 50%, jeste se vam vymeje protoze tomu nebude verit. Pritom vetsina log, melodii,screensaveru je v CR (doufam ze se nepletu) posbirana _nekde_jinde_ a nasledne prodavana za penize/ostatni.
    Poskytovatele obsahu by se nemeli bat experimentovat prinejhorsim se svymi generatory stranek dopadnou tak ze nez jit do vyhodne spoluprace za par tisic mesicne, budou mit ve vymenych systemech nasporeny nebo vybarterovany desitky (spis stovky) miliony impresi. Ja mam v BB celkem pres NN.NNN.NNN kreditu a nevim kdy prijde "znarodneni" a neni za co je utratit.
  • 12. 2. 2005 22:22

    Zen (neregistrovaný)
    Ale určitě, mohl se změnit. Ale myslím že nezměnil. Nebo vy víte o nějakých - ať už technických nebo jiných - prostředcích, které by odstranily notoricky známé problémy ?

    Nezměnila se výrazně psychika Čechů, kteří typicky nakupují až poté, kdy byste z toho něco mohli mít (na třetí až čtvrtou návštěvu od prvního přesměrování z média). Nedostanete ani korunu za to, když si dotyčný koupí trochu jiný produkt než ten, na který běží u vás upoutávka (opět typický případ). Neexistuje žádné "důvěryhodné centrum" které by nějak svou autoritou zaštítilo obchodní případy (nějaká zjednodušená obdoba dokumentárního akreditivu).

    Je tak i nadále zcela na libovůli obchodníka, zda přizná realizaci obchodního případu či nikoli a prakticky neexistuje přijatelné technické řešení jak to ošetřit. Navíc je technicky čím dál složitější alespoň s přijatelnou pravděpodobností identifikovat odloženou koupi a připočíst ji k dobru správnému webu.

    Ještě aby nedošlo k nedorozumění - nemluvím o Potenze, z hlediska média v jejím případě jde o klasický provizní prodej, byť s poněkud nestandardními podmínkami.

    A věřte mi že i z druhé strany se na to dívám - a být na místě obchodníků jednám naprosto stejně jako oni. Ale jejich zájem není shodný s mým.
  • 12. 2. 2005 21:35

    Marek Vrba (neregistrovaný)
    "Pravdaže článek asi neměl dělat reklamu nebo vypsat všechny weby v CZ s affiliate ale spomenout 6 obchodů a říkat že to je "takřka finální" počet je směšné a zavádějící ..."

    Za slovo "finalni" se velice omlouvam. Kdyz jsem delal korekturu clanku, prehledl jsem spatnou formulaci toho, co jsem puvodne zamyslel sdelit, a to, ze tyto spolecnosti patri k nejvetsim ve svem oboru.

    "Ptát se někoho na affiliate kdo ho ani nevyužívá je podle mě taky hloupost."

    Nechapu, proc by takovato vec mela byt hloupost. Za zahranicim v proviznim prodeji velice zaostavame, a tak neni od veci pozadat o vyjadreni obchod a zeptat se, proc tento zpusob odmitaji, kdyz na tom sami obchodnici nemohou prodelat. Konkretne zminovanemu CzechComputeru jde napriklad o cest a pokud nemohou zarucit spokojenost svych partneru, radeji se do niceho nepousteji. To Vam ty 3 radky, kde nepredpokladam, ze jste cekal takovouto odpoved, pripadali natolik otravne?

    "V zásadě je článek hezký ale i když je dlouhý prakticky neposkytl informace které neznáme."

    Problem je v tom, ze kdyz jsem zacal tento clanek psat, zrovna zde na Lupe vyslo podobne tema. Tim padem jsem svuj clanek musel formulovat mirne jinym zpusobem, nez jsem si puvodne predstavoval. Opakovat tu ty same informace by jiste nebyl nejlepsi napad.

    Marek Vrba
  • 12. 2. 2005 12:03

    Richi (neregistrovaný)
    No a nemyslíte že se trh za 2 roky mohl změnit?
    Ono se taky musíte na věc koukat z druhý strany, proč Vám to nabízejí, jaký mají zisk z normálních impresí bez "kvalitních" kliků u Vás?
    Každá mince má dvě strany, škoda že jste nenapsal taky jaké weby provozujete, ono nejde umístnit cokoliv kamkoliv.


  • 12. 2. 2005 0:41

    Zen (neregistrovaný)
    Na rozdíl od vás máme zkušenosti s affiliate jen ty nejhorší. Provozujeme několik na české poměry středních až velkých převážně mediálních webů, většina z nich v černých číslech, prakticky veškeré příjmy z reklamy.

    S affiliate jsme intenzívně experimentovali před zhruba 2 lety - a mohu potvrdit špatné nebo spíše velmi špatné zkušenosti. Ve srovnání se standardními reklamními kampaněmi minimální ziskovost, vysoká pracnost - pokud z toho má alespoň něco být - atd. Bez kombinace s různými kuponovými akcemi, aukcemi a dalšími lákadly bývají neúspěšné a z dlouhodobého hlediska přinášejí výrazně vyšší efekt pro prodejce než pro médium.

    V současné době každého prodejce, který přijde s nabídkou na "čistý" affiliate, odmítáme, jediné co pro alespoň průměrně profitující weby přichází do úvahy je - podle mě - kombinace platby na provizní bázi s fixní platbou za prostor - a to ještě jen v případě, když prodejce nabídne opravdu výhodné podmínky.

    A úplně závěrem - poněkud mě překvapila "kvalita" článku, podobný bych očekával nikoli na Lupě, ale spíše v nějakém e-marketingovém manažersky orientovaném plátku "amerického" stylu.
  • 11. 2. 2005 10:28

    Richi (neregistrovaný)
    V zásadě je článek hezký ale i když je dlouhý prakticky neposkytl informace které neznáme.
    Ptát se někoho na affiliate kdo ho ani nevyužívá je podle mě taky hloupost.

    Svůj systém taky nemusíte budovat je spousta affiliate programů už vybudovaných s možností jednoduché interpletace do systému. Jeden dokonce FREE např.: http://www.webradev.com/postaffiliate
    využívá ho již několik webů z CZ a funguje perfektně (až na pár výjimek ale nechci pomlouvat).

    Další možností a asi nejlepší na CZ trhu je přímo od společnosti NetDirect s.r.o. - http://www.shopengine.cz která je schopna zabudovat affiliate přímo do obchodu který Vám vybuduje.

    Co se solidnosti obchodů poskytujících affiliate týče, 80% je dle našich zkušeností solidních, ostatní patrně brzo zaniknou nebo nemaj asi zájem provozovat svůj obchod dlouho (jestli chcete reference na ten který obchod klidně napište na email, zkusili jsme snad všechny na trhu a které u nás nenajdete neriskujte :-)

    "Na Českém Internetu je bohužel velmi těžké sehnat vyhovujícího provizního prodejce ... Nyní zde stručně charakterizuji několik větších společností, které již v tomto směru fungují. S podivem lze bohužel konstatovat, že tento výčet firem je takřka finální a jen stěží najdeme několik dalších, které nabízejí seriózní služby." - tak tohle je naprostá blbost a ten kdo článek psal se mohl alespoň zeptat někoho kdo má s affiliate už nejaké zkušenosti, firem co jsou seriózní je mnohem víc a tech 6 co jste vypsal je tak desetina na CZ trhu.

    Pravdaže článek asi neměl dělat reklamu nebo vypsat všechny weby v CZ s affiliate ale spomenout 6 obchodů a říkat že to je "takřka finální" počet je směšné a zavádějící ...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).