Hlavní navigace

Názory k článku První spam v historii, už tenkrát se příjemci naštvali

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 10. 2011 11:31

    JKL (neregistrovaný) 188.175.96.---

    Nějak nechápu ten rozdíl mezi telefonem a e-mailem. Telefon tolerujete jen proto, že si myslíte, že konkrétně za hovor s Vámi dal někdo x Kč a tak máte psí radost?

    Protože telefonní hovor také využívá Váš telefon, procesorový čas CPU mobilu, využívá kapacitu linky, využívá i energii z Vaší baterie a narozdíl od e-mailu i trvale OBSAZUJE Vaši linku a Vás osobně, takže po čas hovoru nemůžete dělat jiný hovor.
    Jinak ten hovor je pro volající také v podstatě "zdarma", protože má většinou zaplacený neomezený paušál na hovory kamkoli po ČR, který se dá na IČO sehnat bez problémů lehce nad 1000 Kč, takže jestli pak udělá 1000 nebo 3000 hovorů je už úplně jedno.
    V případě volání na pevné linky se dá dokonce neomezený paušál sehnat pod 200 Kč měsíčně.

    Navíc kdokoli a jakoli chce s Vámi komunikovat, tak vždy to něco "stojí" i Vás, protože ke komunikaci jsou potřeba obě strany. I reklama v TV spotřebovává Vaši elektřinu, zrovna jako reklama v rádiu... A i pokud Vás jenom někdo osloví osobně, tak to stojí Váš čas.

    Mimochodem třeba ty letáky jsou daleko více obtěžující, protože jsou fyzické a nejdou jednoduše smazat. Pokud člověk bydlí ve velkém městě, tak není problém, aby mu přišlo během krátké doby i několik desítek kilogramů letáků a jenom likvidace už je pěkně namáhavá (musíte se s tím tahat) a taky drahá (musíte to někam odvézt).
    Zrovna teď mám u dveří dvě velké krabice plné letáků, ale nemohu na ně jednoduše ukázat a říct "Smazat všechny letáky! OK!"

  • 15. 10. 2011 11:05

    jezevec (neregistrovaný) 213.151.87.---

    Vpravdě znám jen málo způsobů, jak oslovit nové zákazníky, než NĚJAK jim o sobě dát vědět. Moji schránku na papírovou poštu denně plní kilogramy nevyžádané pošty, a na mém telefonu mně minimálně denně někdo obtěžuje s nějakou fantastickou nabídkou.
    Problém spamu nevnímám v tom, zdali je slušný nebo cílený - ale v tom, že je šířen na náklady příemce. Pokud někdo na své náklady vytiskne leták nebo obchodní nabídku, pošle mi reklamní předmět, nebo investuije korunku a pokusí se mi zavolat - beru to jako nezbytné zlo, které je spojeno s vyhledáváním nových zákazníků.
    Pokud ale někdo využívá můj počítač, můj procesorový čas, můj datový prostor a moji elektřinu, v nedávných dobách ještě cenu připojení - k tomu aby mi poslal svoji nabídku - - - vnímám to stejně nemravně jako otrapové, co chodí na veletrhu po vystavovatelích, a snaží se jim na stánku za cizí peníze něco nabízet a prodávat.

  • 17. 10. 2011 8:55

    Radek (neregistrovaný) 2001:67c:1220:----:----:----:----:----

    Odpromovat produkt, to je realisticky funnyové. Nač v hlavně searchovat slova, když můžeme vyinventovat nová. Možná měl by ale měl autor zuerst sám odpromovat :-)

  • 15. 10. 2011 16:45

    JKL (neregistrovaný) 188.175.96.---

    Právě, že Vím, co je SPAM. A tohle JE SPAM! To, že to za SPAM nepovažujete jenom dokazuje propracovanost mnou popsaného marketingového modelu, kdy dostanete SPAM, ale za spam jej nepovažujete :-)) A to kvůli tomu, že Vás dané téma zajmá a za druhé kvůli morálnímu závazku za něco, co jste dostal "zdarma". Toho chce dosáhnout každý marketér...

  • 15. 10. 2011 22:36

    Anonymus (neregistrovaný) ---.235.broadband12.iol.cz

    Pokud někdo poštu za spam nepovažuje, tak to už z principu spam není.

  • 16. 10. 2011 9:52

    asdfg (neregistrovaný) 109.81.70.---

    Hehe vy jste asi nikdy nevidel nejake callcentrum zevnitr ze? :-) A to myslite vazne ze clovek placeny z provize = zadarmo? :-)

  • 16. 10. 2011 11:37

    asdfg (neregistrovaný) 109.81.70.---

    No tak jste si odpověděl sám.. call centra vydělávají "těžké LOWE", takže asi není možné počítat, že náklady za hovor = mzda operátorům, pokud nemáte call centrum vlastní.

    Nevím sice jakého call centra jste majitelem, ale pokud má víc než 2 zaměstnance, tak asi už víte, že někdo taky musí operátory vést, školit, servisovat jim počítače, platit nájem, dělat účetnictví a milion dalších věcí. Což se nějak ve vaší analýze neobjevilo :-)

  • 15. 10. 2011 12:23

    Earl (neregistrovaný) ---.192.broadband4.iol.cz

    Nějak jste, vy velký mysliteli, zapomněl zakalkulovat náklady na zaměstnance, který musí telefonát provést.

  • 15. 10. 2011 12:28

    Johnny (neregistrovaný) ---.192.broadband4.iol.cz

    Víte vy vůbec, co je spam? NEVYŽÁDANÁ POŠTA. To, co tu sáhodlouze obkecáváte, je pošta vyžádaná. A rád bych viděl zdroj těch čísel konverze, zřejmě bude podobně smysluplný jako zbytek vašeho výplodu.

  • 16. 10. 2011 10:01

    JKL (neregistrovaný) 188.175.96.---

    ANO, protože si jej platí sám zákazník a pouze u prodejních hovorů... "Zevnitř" jsem viděl call centrum největších bank i operátorů v ČR a navíc sám jsem nyní majitelem jednoho call centra, takže bych o tom něco mírně vědět mohl :-).
    A takový hovor je prostě téměř nulová položka. Kdyby call centra nevydělávaly těžké LOWE, tak by je nikdo neprovozoval. Nebo myslíte, že všichni majitelé call center dělají pro charitu? :-)

  • 16. 10. 2011 12:47

    _pepak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Nebudu komentovat vaši zasvěcenou debatu o nákladech call-center, ale rád bych připomněl, že mě (oběti) je úplně jedno, kolik stojí provoz call-centra volajícího - mnohem podstatnější pro mě je, kolik stojí takový nevyžádaný hovor mě.

  • 15. 10. 2011 9:11

    JKL (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz

    Ač lidi říkají, že SPAM nechtějí, tak opak je pravdou! Úspěšnost SPAMu je obrovská - četl jsem studii, kde vyčíslili konverzi úspěšnosti na 0,5-3%. Tedy, když někdo odešle milion e-mailů, tak si u něj něco koupí 5 000 - 30 000 zákazníků a má 100% z hodnoty jejich nákupu! A navíc náklady na "propagaci" jsou téměř nulové...

    S tím jak se rozšiřuje internet mezi širokou veřejnost, navíc tato konverze stoupá i u jinak zcela neprodejných produktů.

    Například taková klasická VIAGRA - před 10-15 lety byl Internet doménou hlavně mladých a úspěšných mužů. Potenciál na prodej viagry tedy nulový, protože u této skupiny nelze očekávat problémy s erekcí...
    Dnes už Internet běžně používá i věková kategorie 50+, kde už je konverze vysoká.

    Navíc SPAM nemusí být jen "pásový bombový útok", že e-maily rozešlete od dětí po mrtvé a od uklízeček po prezidenty. Ale dá se i slušně cílit. Například nabídnete něco zdarma výměnou za e-mailovou adresu. No a za 3 dny na ten e-mail pošlete nějakou nabídku, která má souvislost s "produktem zdarma", je téměř jisté, že 95% příjemců taková nabídka nebude obtěžovat a většině dokonce přijde zajímavá...

    Například zdarma nabídnete ke stažení/zaslání na e-mail výměnou za e-mailovou adresu nějaký jednoduchý prográmek na daňovou evidenci (dříve jednoduché účetnictví). No a za pár dnů na tyto e-maily pošlete nabídku své firmy na kompletní správu účetnictví pro živnostníky!

    Dá se očekávat, že nikdo nebude brát e-mail jako SPAM, protože všichni lidé se nějakým způsobem zajímali o účetnictví a hledali pomoc (ten program) a Vy jim teď nabízíte nejen pomoc, ale že se o to kompletně postaráte za ně... Toto je podle mě velice slušný SPAM :-))

  • 15. 10. 2011 16:38

    JKL (neregistrovaný) 188.175.96.---

    Ano, ano, máte pravdu... No když bych počítal 8 hodin pracovní doby a na jeden hovor 5 minut s tím, že zaměstnanec bude brát cca 15 000 Kč měsíčně, tak náklady na zaměstnance, který bere 15 000 a udělá za měsíc cca 2100 hovorů jsou zhruba 10 Kč/hovor.

    Ve skutečnosti jsou náklady mnohem nižší, protože běžný marketingový hovor málokdy přesáhne 3,5 minuty a taky jsou oblasti s vysokou mírou nezaměstnanosti, kde nemusíte platit 15 000 Kč, ale lidé jsou nadšeni i z 10 000 Kč - například mostecko atd.

    A na marketingové outband hovory můžete zaměstnat lidi klidně z druhé strany zaměkoule :-) Stačí, když umí daný jazyk. V zahraničí se běžně používají pro anglicky hovořící zákazníky call centra v Indii, kde zaměstnanci dělají doslova "za hubičku".

    --

    Nehledě na to, že se můžete dostat i na nákldy na hovory na NULA a náklady na PLAT taky na NULA! Jednoduše nemáte zaměstatnce, ale najmete si DEALERY PLACENÉ PROVIZÍ a jejich provizi přičtete k hodnotě produktů. Pak je vynaložený čas i nákladnost hovorů a techniky jejich záležitost a Vás to nezajímá :-). A navíc všechny neúspěšné hovory jsou zdarma a tedy lidi, kteří nic neprodají ani neplatíte.

    Myslitel opravdu jsem, protože místo "nadávání" a "stěžování" se věnuji právě MYŠLENÍ! Určitě je ještě nejmíň 10 dalších způsobů jak snížit náklady až na nulu na telemarketing, jenom mě teď nenapadly...

    Ale rozhodně to není tak, že telemarketing musí znamenat pro firmu nějaké nepřekonatelné náklady :-)