Neobvyklý nárůst průměrných celodenních podílů na dospělém publiku zaznamenaly minulý týden, první po ukončení letních olympijských her v Londýně, tři nejsledovanější televize v Česku. Skokanem týdne byla Prima family, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 3,83 procentního bodu na hodnotu 20,16 procenta – vůbec nejvyšší v letošním roce. Prvenství si ale uhájila Nova s průměrným podílem 21,69 procenta, který byl o 3,31 procentního bodu vyšší než v předminulém týdnu. Vyplývá to z pravidelné týdenní zprávy Asociace televizních organizací (ATO).
AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2012
O víc než tři procentní body minulý týden rostla také ČT 1, která si polepšila o 3,45 procentního bodu na hodnotu 17,85 procenta. Stejně jako v případě Primy family jde o nejvyšší týdenní hodnotu za letošní rok. „Velká trojka“, stejně jako všechny ostatní televize, posilovala na úkor sportovního kanálu ČT 4, jehož podíl na sledovanosti po olympiádě dramaticky klesl ze 17,52 procenta v předminulém týdnu na 2,05 procenta v týdnu minulém (tedy o 15,47 procentního bodu). Přes deset procentních bodů putovalo právě ke třem největším českým televizím, zbytek si rozebraly další programy (ČT 4 byla jediná, kdo minulý týden klesal).
K TÉMATU: Nova se předminulý týden odrazila ode dna. Neohrožovala ji Prima, ale sportovní ČT 4
V meziročním porovnání s 33. týdnem loňského roku si nejvíce polepšila Prima family, jejíž týdenní podíl na dospělém publiku stoupnul o 3,35 procentního bodu z loňských 16,81 procenta na letošních 20,16 procenta. Obdobný růst o 3,25 procentního bodu (z 14,80 na 17,85 procenta) vykázala i ČT 1. Naopak největší pokles tradičně vykázala Nova, která si meziročně pohoršila o 6,92 procentního bodu z loňských 28,61 na letošních 21,69 procenta. Loni i letos si ale Nova udržela pozici lídra.
ČTĚTE TAKÉ: První den po olympiádě: stoupala Nova, Prima family i ČT 1, večer vyhrála Farma
Souboj tří největších televizních skupin minulý týden vyšel u skupiny D15+ ve prospěch České televize (29,49 procenta), druhá byla Nova Group (26,78 procenta) a těsně třetí Prima Group (26,65 procenta). U mladších diváků od 15 do 54 let byla lídrem Nova Group (31,61 procenta), pozici dvojky obhájila Prima Group (26,70 procenta) a třetí byla tradičně Česká televize (22,79 procenta).
Program | Týdenní podíl D15+ | Mezitýdenní vývoj | Meziroční vývoj |
---|---|---|---|
ČT 1 | 17,85 | + 3,45 | + 3,25 |
ČT 2 | 4,28 | + 0,89 | – 0,61 |
ČT 4 | 2,05 | - 15,47 | - 0,43 |
ČT 24 | 5,31 | + 1,01 | + 0,50 |
Nova | 21,69 | + 3,31 | - 6,92 |
Nova Cinema | 5,09 | + 0,18 | – 0,42 |
Prima family | 20,16 | + 3,83 | + 3,35 |
Prima Cool | 3,94 | + 0,36 | + 0,12 |
Prima love | 2,55 | + 0,37 | + 1,20 |
TV Barrandov | 5,16 | + 0,47 | + 0,06 |
Atmedia | 2,38 | + 0,67 | + 0,10 |
ostatní TV | 9,54 | + 0,93 | – 0,20 |