Ten trend v podobě nemožnosti mít vlastní seznam kanálů opravdu nechápu, odešel jsem kvůli toho od sledovanitv a oneplay jak vidím ani nemusím zkoušet. Že musím platit přes 100 tv stanic, když mě zajímají 3 bych nejspíš ještě přežil, ale že ty své 3 stanice musím pokaždé hledat fulltextem v nekonečné záplavě nevyžádaného odpadu, za to už se mi vůbec platit nechce.
13. 3. 2025, 06:13 editováno autorem komentáře
kdo je vyloženě postavený před hotovou věc, jsou předplatitelé Voyo. Těm se aplikace automaticky aktualizovala na Oneplay a není cesty zpět. České Voyo už neexistuje, berte, nebo nechte být.
Tohle je (v mém okolí) ten největší problém - v kombinaci s tím, že dost z nich má předplatné na rok (to u Novy šlo), takže se dostali do situace, kdy mají třeba ještě 10 měsíců předplaceno, ale zároveň to přestalo fungovat.
A řešení tak si kupte novou televizi
je nepřijatelné. (Nechtějí dávat tisíce korun za novou bednu...)
Vy si to platíte a pak na tom sledujete ČT24? Nebo jaký je důvod? Já mám přístup k sledovaniTV (základní balík v rámci internetu), ale na TV nepoužívám. Spíš občas v mobilu, či PC.
Pro sledování fotbalu 4x ročně si umím najít zdroje jiné...
Uvítal bych službu krátkodobou - zaplatit si jeden konkrétní zápas. To asi nikdo nenabízí.
Mně tam chybí hlavně tyto věci:
Možnost řadit kanály (nemít jen možnost označit oblíbené)
V záložce pokračovat ve sledování nenabízí další díl pořadu, který sleduji v předstihu když už je k dispozici. Jsou tam jen pořady, které jsem sledoval zpětně nebo jsem ho omylem zastavil.
Nejsou vidět čísla kanálů při přepínání
Prostorový zvuk 5.1
Oneplay totiž využívá adaptivní streaming, takže rozlišení a datový tok se automaticky přizpůsobí výkonu zařízení a rychlosti internetového připojení.
Tady (zatím?) vidím problém v tom, že se to zarytě drží HD rozlišení. Dříve šlo přepnout na SD už při startu, teď to prostě naskočí v FullHD, pak to snižuje bitrate do nekoukatelných čísel, ale přepnutí na nižší rozlišení, to se nestane.
Původní IPTV mi fungovalo od cca 1.5 Mb/s datového toku, tohle má pod cca 5 Mb/s vážný problém. Jasně, většina má asi připojení o vyhovujících parametrech - ale ta menšina na mizerných datech tu stále existuje. (A, přiznávám, ti s dobrým připojením, se na mne o radu neobracejí, takže se potkávám skoro výhradně s těmi, kdo mají připojení bídné až mizerné.)
Držitelům práv je tohle zrovna vcelku jedno - ti řeší jiné detaily, jako je DRM.
Oni to ve skutečnosti operátoři tak nabízeli, respektive byla tak běžně stavěná nabídka kabelovek (v analogových dobách). Je to totiž výhodné i pro ně...
...pokud nezvolí taktiku bombastických nabídek
. Cílem pak je, aby uživatelé platili ten nejdražší tarif - všichni. Základní nabídka je jen takové vnadidlo, a ty ostatní mezistupně jen navozují dojem, že o pár korun dráž získám mnohem více
. Jenže to, co obvykle zákazníci opravdu chtějí, je až v té nejvyšší kategorii. Ty ostatní jsou prostě jen šidítko.
Přiznejme, že někdy je cílová ta předposlední kategorie, poslední je pak prostě exkluzivní
. Princi je shodný s taktikou sleva z nesmyslně předraženého zboží
, známou z našich obchoďáků.
Jenže to celé ukazuje jinou věc: nechtějí prodávat službu
, ale dělat byznys
. Je úplně jedno, jaký produkt nabízejí, cílem je prostě jen co nejvíce narejžovat.
Lepší, než tisíce spokojených zákazníků, jsou totiž desetitisíce naštvaných platících klientů.
Jenže oni nechtějí nový set-top-box, oni chtějí, aby jim dál fungoval ten, co mají. To samé platí pro ty televize: pořizovali je kvůli DVB-T2, a očekávají, že vydrží deset let nejmíň (protože předtím měli barevnou televizi dvacet let stejnou, a předtím třicet let černobílou...)
Navíc nechtějí nic, na co se instalují aplikace, ale prostě jednoúčelové zařízení, které dělá, co má. Už to, že je to připojené k internetu
kvůli Voyo je víc, než by si přáli - natož aby to ještě muselo mít svůj Google účet, registraci, atd. Úplně přeci stačí ten účet pro Voyo!
Já vím, že na Lupě to bude většině čtenářů připadat jako nesmyslné, protože tady jsou internetu a techniky znalí čtenáři, ale ona značná část populace tyhle věci prostě řešit nechce.
Na televizi mi někdo nastavte programy na ovladači od jedničky do devítky a na nulu Voyo - a víc se s tím nehodlám zlobit!
Podívejte, že VY něco nějak máte, znamená pro mne (i pro předmět diskuze) jen konstatování faktu u jedince. Totéž o vaší sociální bublině.
To není argument do diskuse, JÁ to tak mám a tak si JÁ myslím, že by to stačilo i ostatním.
Klidně můžete spustit podnikání s tím, o čem mluvíte. A povíme si, po roce, dvou, pokud nezkrachujete...
Tak tady máte tři věci, které ti uživatelé řeší:
1.- Mají předplacené Voyo od Novy (několik měsíců dopředu). ale OnePlay jim nefunguje (starý televizor, nepodporovaný set-top-box...)
2.- Měli O2TV, ovšem nová aplikace na pomalém datovém připojení funguje hůř (nejde zvolit SD).
3.- Mají Voyo od Novy, ale po sloučení se stali zákazníky O2, kde ovšem mají telefony na firmu
a nechtějí, aby se jim to objevilo na fakturách. (Poznámka: OSVČ podnikající na RČ, bez IČO.).
Zpravidla jde o starší lidi, kteří tomu opravdu nerozumí - a nechtějí tomu rozumět. Chtějí jen, aby to fungovalo (alespoň tak dobře, jako dosud. když už to má být dražší).
Víte, já jsem zvyklý, že řezník prodává maso, zelinář zeleninu, sýrař sýry a v papírnictví mají sešity a tužky. Zdejší sámoška (než šel majitel do důchodu) měla zboží, které nebylo levnější, než v obchoďáku, ale bylo často kvalitnější; věděli jsme, kdy budou rohlíky z které pekárny, jogurty byly stále čerstvé a za stabilní (mírně stoupající) cenu, chleba ze čtyř pekáren, atd. Bylo tam stále dost zákazníků a starý pán prosperoval. Odprodal to řetězci prodejen, rázem se změnil sortiment, rohlíky mají jen z velkopekárny, chleba a další pečivo z řetězce pekáren, zelenina není čerstvá, ale hlavně je levná, jogurty dovezou jednou za tři týdny, kdy jich je plný regál, po dvou týdnech jsou v akci
za cenu, která je nižší, než bývala - zato zbytek času podstatně dražší. Ten obchod je věčně prázdný: zákazníci šli jinam, často do obchoďáku, kde mají stejné chování za (občas) nižší cenu. Já chodím do pekáren, zelinářství, sýrýrny...
Stejně tak mám IPTV od operátora, který mi necpe stále dražší a větší balíčky. Mám internetové připojení od místního ISP, který sice nic negarantuje, ale funguje vše, co potřebuji, včetně VPN a IPv6.
Takže ano, jsou tací, kteří prodávají zboží a služby - a pak tací, kterým je úplně jedno, s čím obchodují, hlavně, když zákazníci odnášejí zboží alespoň stejně rychle, jako je zaměstnanci stíhají nosit do regálů.
Já je nekritizuji
- jen od nich nenakupuji, pokud opravdu nemusím.
No, pokud vidím, Vy jste to překlopil na ad hominem
. ;o)
V tomto vlákně jsem pouze vyslovil názor, že ne každý dává přednost široké nabídce televizních kanálů
(neboť o tom byla řeč). A ano, patřím mezi ně.
Plus jsem se podivil, že by významné množství uživatelů pravidelně sledovalo velké množství stanic - to neodpovídá tomu, s čím se (ano, já) setkávám.
Čili: máte nějaký statisticky podložený argument, třeba výzkum, který by potvrzoval, že většina diváků pravidelně sleduje více než (řekněme) 15 televizních kanálů?
Ona vlastně kompletně celá tato soustava chyb a problémů je způsobena jedinou technickou chybou: ve výchozím seznamu kanálů vedle přehrávače chybí u každé položky křížek, který by to skryl.
(myslím to tak, že lidé, kteří nemají "své tři kanály" vybrané, si je postupně vyprofilujou. I když nevím jistě, jestli hned chci smazat "hbo2", jsem si v tu chvíli už 100% jistý že co má v názvu sport, nebo čt smazat můžu.)
13. 3. 2025, 09:44 editováno autorem komentáře
Já bych se na Oneplay klidně vykašlal - jen se na mne teď obrátilo asi tak patnáct lidí, kterým musím vysvětlit, že se mají na Oneplay vykašlat (přestože mají předplacené Voyo, přestože chtějí na ten fotbal/hokej koukat....) - nebo jim nějak poradit.
Jen vylezu mezi lidi, už mne táhnou na svačinku, abych jim s tím pomohl. ;oD
Ten pán tu prodejnu koupil v privatizaci a od té doby provozoval. Je to klasická předměstská sámoška. Protože šlo o rodinný podnik, nikdo ho nenutil neustále zvyšovat zisky, apod.
Noví majitelé to překlopili na tuctový obchod, který se neliší od ostatních řetězců - ani sortimentem. Takže zákazníci nemají důvod chodit právě sem, a radši utratí peníze v obchoďáku.
Můj ISP je relativně malá ryba, nicméně to provozuje už dostatečně dlouho. Má schopné a ochotné techniky. Prodává služby
, nikoliv balíčky
- zákazníci vědí, za co si platí. Za ty roky se nestalo, že by došlo ke zhoršení služeb maskované přihozením něčeho nepotřebného, aby se odůvodnilo zvýšení ceny.
Jedno mají se starým pánem ze sámošky
společné: nemají akcionáře ani správní radu. Nikdo je nenutí zvyšovat zisky
, ani katovat kosty
.
Je s podivem, jak ochotně Češi nakupují předražené zboží v řetězcích, využívají předražené mobilní či datové tarify, nebo si nechají vnutit stovky televizních kanálů kvůli fotbalu či hokeji. Prý je to specifický trh
.
Jan to asi zdaleka neplatí o všech.
Hezké, fakt to tam už je :) Dříve byly jen ty (naprosto nepoužitelné) "kostičky" v rámci pořadí kanálů, které stejně nešlo pořádně přetáhnout nahoru/dolů, jelikož seznam zasahuje mimo viewport. Jestli si to v tomhle někdo opravdu seřadil jak chtěl, tak poklona.
Ale filtr "oblíbené" tedy funguje, teď ještě zjistit, jak do těch oblíbených dostat nějaké položky :D protože ať hledám, jak hledám, na stránce s přehrávačem žádná obvyklá hvězdička, nebo srdíčko, nebo dokonce text "*oblíb*" není. Trochu se bojím, aby se to nedělalo přes ty kostičky, protože v těch se hrabat nebudu i kdyby těch 200 Kč platili oni na můj účet :D
no... nejspíš to zase zruším, všechno z těch 3 kanálů najdu i jinde a ani se nemusím registrovat.
UX design prostě umírá, ale to je globální problém.
13. 3. 2025, 09:01 editováno autorem komentáře
Prosím, nebuďte hned tak nastartovaný
- opravdu to byl ode mne jen podiv.
Ony IPTV služby, které mají v základu minimum, existují - například zrovna bývalá O2</sum>TV Modrá. Mne jen fascinuje, že se všechny ty IPTV předhánějí v tom, kolik stanic se jim podaří nacpat do balíčku, ale tak nějak neberou ohled na to, že spousta zákazníků to prostě neocení.
Věřím, že i pro hltače obrazovky
by bylo výhodnější si k malému základnímu balíčku dokoupit další malé balíčky třebas se sportovními kanály, filmovými kanály, erotickými kanály, případně i jednotlivé televize, než aby si museli třeba kvůli zahraničnímu sportu kupovat nejvyšší balíček s bambilionem programů, které sledovat nikdy nebudou.
Jasně že mne ovlivňuje to, co se děje v mé sociální bublině
- stejně jako Vás ta vaše. Ale stejně jsem přesvědčený, že pravidelně přepínat mezi více než dvaceti kanály bude jen menšina diváků-
"Věřím, že i pro hltače obrazovky by bylo výhodnější..."
A nemyslíte, že by toto, za xx let, některý z marketingových týmů po CELÉM SVĚTĚ už dávno použil, kdyby to skutečně bylo výhodnější? Není to výhodné ani ekonomicky, ani uživatelsky. Nechce to držitel práv, nechce to operátor, a v takové podobě to nechce ani klient. Zvláště ten český. Tam se chce co nejvíce za co nejméně ...
On je rozdíl mezi garážovou ISP slibotechnou
a firmou, která to umí
. A přestože mám zkušenosti s různými poskytovateli (počínaje vytáčeným připojením v dávné historii...), rozhodně nejvíce těch negativních mám s největšími ISP.
Což je dáno především tím, že se snaží jednou nabídkou pokrýt velký počet různých zákazníků a nemají prostor řešit věci individuálně.
A zatímco menší firmy sledují poptávku, a snaží se trefit ji svou nabídkou, ty velké poptávku definují svými nabídkami. (Což platí nejen pro ISP, IPTV či mobilní operátory, ale spíše obecně.)
Já mám zatí vzorek: 2× Philips, jedna Toshiba, dva set-top-boxy (VU-Solo a VU-Duo) a jeden satelit, kde jsem značku nepochytil (nic z toho s Androidem), plus dva no-name androidové set-top-boxy, pořízené v rámci přechodu na DVB-T2. (To je pár těch, kteří už byli převedeni, dost možná se mi ozvou další - těch levných set-top-boxů je v okolí poměrně dost.)
Nikdo z nich si nechce kupovat novou televizi - natož chytrou. Typicky dostali roční předplatné Voyo k Vánocům, takže aktivace je někde mezi koncem prosince a začátkem ledna. Čili jim teď běží předplatné, ale koukat se už nemůžou - a to je mrzí.
Kdyby se tohle vědělo dopředu, tak by už asi nic neprodlužovali.Žádnou IPTV doma nechtějí a nepotřebují - mají STA (v jednom případě satelit).
Úžasná byla reakce podpory, nově na O2: mohou to přeci sledovat na počítači, takže žádné vracení peněz se nekoná. Už vidím, jak je přesvědčuji, že si nemusejí kupovat novou televizi, že úplně bude stačit koupit si notebook (nebo tablet)... ;oD
RRŠ: a ty lidi co tě tahají, jak píšeš, to jsou nějací nesvéprávní?? Pracuješ v nějakém ústavu třeba??Nebo tomu nerozumím. Voyo-Oneplay je předplacená služba kterou můžeš a nemusíš platit. A koho zajímá hokej, tak si může sám vyhledat která služba mu sedí případně za kolik. Jako nechápu tvůj argument. Pokud ale pracuješ v nějakém ústavu, tak ok, pak tomu rozumím, že máš nějaké chovance kterým to musíš vysvětlit.
Jenom, že doteď ten hardware podporovaný byl...
Ten rozdíl je v tom, že (i když pominu ty non-Android telky) Voyo fungovalo prostě na Androidu
, pokud byl dostatečně čerstvý. Ta nová aplikace už je mnohem vybíravější - a oni převodem od Novy pod Q2 o ni de facto přišli.
Zároveň se Q2 tváří, že mají smlouvu s Novou, a dokud jim nedoběhne, tak s tím nebudou nic dělat. Jenže: smlouvu sice mají s Novou, ale aplikaci od Q2.
A teď to rozmotejte!
Právě ta rychlá výměna versí Androidu je hlavním důvodem, proč nechci set-top-box či TV s tímhle systémem: nevydrží to být funkční snad ani pětiletku, a už aby člověk utrácel za nové.)
Oneplay jsem si už stáhl jako zákazník O2, jsem ale zvědavý jak to bude dál, do teď jsem měl televizi zdarma protože jsem měl jen základní nabídku a toto jsem dostal k internetu zdarma.
Někde jsem četl že v nejlevnější nabídce bude asi 44 programu jinde že to bude 55, tak nevim. Jistě mě teď převedou na nějaký placený balíček, což se mi protiví.
Klidně bych akceptoval ořezání na úplný základ ČT1/24, Nova, Prima, Zoom, Cool, a nic jiného bych nepotřeboval, nepotřebuji 50 tv stanic a nepotřebují přístup k filmové databázi.
Tak proč za to platit?? Navíc proč platit za kanály ČT, když platím koncesionářské výpalné????
Co se týče vlastního programu, tak ten se mi převedl z O2TV, tedy i nadále mám vlastní seznam kanalů
13. 3. 2025, 16:23 editováno autorem komentáře
Hm, v celém tom románu máte třikrát "Já". Co vám mám zopakovat z mého komentáře, kde píšu, že "Já" není argument do diskuze??
Choďte si kam chcete, mějte si připojení od koho chcete. Je to VAŠE volba. Ovšem ale JENOM vaše volba. Chcete-li ovšem diskutovat se mnou, tak prosím laskavě diskutujte o předmětu diskuse, ne o sobě, svém chování, svém... ad nausea.
Děkují a přeji vám hezký víkend.
Aktualizace se spustila jen na Androidech - a ne na všech to doběhlo.
Žel, v mém okolí (což není určitě statisticky významný vzorek) to mají lidé na starších televizich, případně set-top-boxech (oblíbený VU-solo/duo...).
Poznámka: část o tom, že se to aktualizovalo
je citace z článku.
16. 3. 2025, 15:17 editováno autorem komentáře
Co znamená: "starý pán prosperoval"? Že mu stačil minimální zisk, že nechtěl zklamat věrné zákazníky, třeba i dobré sousedy, že nekoukal na pracovní dobu a další "parametry" staré školy?
To se dnes už nenosí, sice je to škoda, ale na to si musíme zvyknout. Na chalupě mám "starého" poskytovatele internetu a stále platí původní domluva, že neplatím za každý měsíc, ale jen za "sezonu" od Velikonoc do Dušiček snížený paušál. Možná je to celkem jen 30 až 40 dnů v roce, kdy jsem připojený. Když by službu převzal někdo "současnější" a tento režim by zrušil, řešil bych to jinak a co nejlevněji, určitě jinde.
Žádné vrácení peněz se skutečně nekoná. Za nepodporovany cizí hardware žádný operátor nezodpovidá...
A rozhodně se (v ČR) nevyplácí kupovat "levné" no name set-top-boxy s bůhví jakým softem. Obvykle to sem totiž někdo doveze jako "výhodnou koupi" a pak zjistí, co vlastně dovezl. Výhodné to bylo - pro toho, kdo mu to prodal. AOSP Android má nové modely co tři měsíce, licencované ATV a GTV zhruba za půl roku, někdy později.
No - tři číslice jsou maximum, co si zapamatuji - ale jen jednu položku. Představa, že bych si měl pamatovat třímístné kódy těch čtyř programů, které občas sleduji, mne, popravdě, děsí.
Mnohem jednodušší je mít na ovladači první program pod 1
, druhý pod 2
, atd.
16. 3. 2025, 21:14 editováno autorem komentáře
Aha tak to potom jo asi, já mám televizi gogen ne nějak extra novou (asi pár let ale je celkem nově koupená) a nemusel sem dělat nic, jen spustit aplikaci voyo a spustilo se oneplay. V článku je ješte i napsané že zrovna na gogen televizích to nefunguje. Gogen nevyrábí snad o moc víc než tu mojí tv, tak zajímavé že mi to jde bez problémů, jen bylo potřeba se znovu přihlásit samozřejmě, se stejnými údaji
16. 3. 2025, 18:42 editováno autorem komentáře