Hmm tak mi laskave vysvetlete, jak je mozne, ze v zahranici je zcela bezne, ze bankovni sluzby i _obycejnym_ lidem (tzn. masa 90% normalne pracujicich lidi) jsou poskytovany zdarma?
Zdarma je vedeni bezneho uctu (a to bez nejakych pozadavku na mnozstvi prichozich penez jak ma RB), veskere odchozi i prichozi platby, vydani embosovane platebni karty, vyber z ATM v ramci zeme apod.
A to banka samozrejme taky zamestnava lidi (a plati je vic nez u nas), vyviji aplikace apod.
Ale u nas se proste plati za kazdou volovinu, a banky na poplatcich vydelavaji miliardy (a to je skutecne generovany ZISK z poplatku, ty zdaleka nejsou jen na pokryti nakladu).
mBank nemá 100 000 klientů, ale 100 000 účtů, většina lidí tam má účty nejméně dva nebo tři. Takže počet skutečných klientů odhaduji tak na 30-40 tisíc človíčků. A za ty minimální služby, co mBanka momentálně poskytuje, se nemůže odvážit ještě chtít nasadit nějaké poplatky. Je to taková demoverze normální banky, pro specifickou skupinku obyvatelstva.
U mBank se žádné poplatky neplatí! Jakpak to asi dělají, že si mohou dovolit neodrbávat klienty, (v ČR už jich mají přes 100.000) a ještě prosperovat? A u holiče taky neplatím, máme ho v rodině. Internet mám, coby důchodce, také zdarma, takže když se chce, tak jde ledacos.
Ale samozřejmě, že banka má žít primárně z toho, že díky svým expertům bude umět šikovně využít peníze klientů. Poplatky u většiny českých bank jsou abnormálně vysoké. Nejsem proti tomu, aby se za služby platilo, ale když se člověk podívá do zahraničí a vidí, kolik služeb banky nabízejí zadarmo, tak se mu u nás chce brečet.
Zaplaťpámbů za mBank, která nabízí většinu běžných operací, které člověk provádí, zdarma. Vedení účtu, příchozí a odchozí platby i do/z jiných bank, vedení debetní karty Visa Classic, se kterou bez problémů platím na PayPalu i na zahraničních eshopech, inkaso, dobře konfigurovatelné výpisy - to všechno zdarma. Že nemají pobočky, ale jen hnusné papundeklové stánky v obchoďácích? No a co? Abych zaplatil složenky, dostal výplatu a nakoupil si přes e-shop, přece nepotřebuju mramorem vykládanou halu.
Byl jsem dlouholetým klientem KB a eB. Účet v KB jsem zrušil jako první, vůči eB (resp. RB) mám ještě závazky, jakmile je doplatím, ruším účet i tam. Nenabízejí žádnou službu oproti mBank, kterou bych potřeboval a kvůli které bych musel platit poplatky.
mame ucet u RB jako firma. Rocne na nas vydelaji pouze na poplatcich za prichozi a odchozi platbu pres 10tis czk, .... koncime s nimi. Sluzby na dve veci, zlive reklamy, ... jako sorry, ale uz jich mame dost
Ta sedla :-) Někteří holt mají pocit, že banka jim bude dávat kartu, vést pro ně účet, zaměstnávat lidi a vyvíjet aplikace zadarmo. Nebo že těch pár set tisíc co na účtu mají je nějaký balík peněz, který se té bance strašně moc vyplatí. Nebo je možná někdo nutí mít v té bance peníze, těžko říct.
Ale máte pravdu. Závistivý český človíček si bude stále stěžovat, protože chce stále jen brát, ale jak má něco dát i on sám, hned brečí.