GRP - gross rating point, pouziva se k mereni sledovanosti, 1 GRP je jedno procento z celkoveho poctu potencialnich divaku, viz napr. http://www.medialink.com/glossary.htm
Jsem presvedcen, ze vyznam teto zkratky nezna rada ctenaru clanku, ale autor se zrejme ridil zasadou, ze kdyz nekdo nema co rici, tak to musi rici tak slozite, aby to nikdo nepoznal :-).
Omlouvám se, je to skutečně má chyba - použít termín bez bližšího vysvětlení. Byť jen v kontextu pro doladění atmosféry. Pokud máte raději češtinu, pak poměrně přesné vysvětlení i v kontextu dalších termínů najdete třeba tady.
Naštěstí mou nedovtipnost zastoupil - jako už mnohokrát -všudypřítomný p. Lahvička, který ku prospěchu nejširší čtenářské obce vždy uvede věci na pravou míru. Děkuji!
jo je to tak, v tomto state jsem se nesetkal aby PR nebo reklamni agentura pristupoval ka kazdemu jinak, natoz aby vedela o cem presne dany server je, obycejne najdete na jejich strankach seznam jejich serveru kde nabizeji prostor se strucnym popisem o cem to je, a to to znam z obou stran jak poptavatele tak zadavatele, ale porad ta chut delat business a osobni pristup a tvutci mysleni temto lidem chybi, nezajima je ucelna reklama ale kolikrat se banner zobrazi a vygeneruje jim vyssi cislo ve statistice, mnoho zadavatelu by dalo prednost nejakemu cileni a ne bezhlavemu rotovani kdesi, ale to jiz bylo zmineno v clanku.
Mohu se zeptat na Vaše jméno a firmu? Jen bych si rád ověřil zda jste se s tím co popisujete setkal i u IMS? Podívejte se prosím na naše stránky www.ims.cz či rovnou na http://www.ims.cz/NEW/vyvarov17.asp kde najdete požadované cílení.
Kompletní nabídka možností je na ttp://www.ims.cz/NEW/vyvarov.asp.
Toto neberte jako vlastní promo IMS. Jen by mne opravdu zajímalo do jaké míry je toto profesionální pohled. IMS se snaží propagovat cílení které jí administrační SW umožňuje již hodně dlouho. Proto mne překvapuje termín "v tomto state jsem se nesetkal"
Ivan Fuksa
ano bylo to i u MIA, ale jiz zpetne se mi k tomu vyjadrovat nechce, uz nejaka doba ubehla, internet je velky a tak clovek muze jit nastesti o dum dal a to i za hranice. Navic zadny sw nenahradi usudek a nazor cloveka ktery by se mel v tom co prodava orientovat, doporucovat, vas pristup je takovy ze vychazi z grafu a cisel, a z velmi chabych znalosti obsahu serveru ktere nabizite ( a to jich drive bylo podstatne mene), tento vas pristup byl pro nas k nicemu.
Byla zde zminka o televizi, ale jak jsou na tom noviny? Ty mohou mit take cilenou reklamu pro urcitou skupinu a rozhodne je mene prehlednutelna nez takova reklama na internetu...
Osobně se domnívám, že to bude trochu jinak. Vzniknou specializované firmy a agentury, které budou "nabízet" reklamu a vše ostatní na servrech podobného či stejného typu, které vytvoří takový "oborový balíček". Takže v podstatě takový Mr. Linx, akorát že se jejich agenti musí sebrat a jít nabídnout např. síti kosmetických prodejen inzerci na balíčku Ženy, kanálu Sport1 inzerci na balíčku Sport atd. atd. Nemusí přece všichni webmastři či majitelé servrů umět prodávat reklamu, mohou umět něco jiného a platit si za to odborníky formou provizí. Myslím si, že tady je zatím pole neorané a díra na trhu. Víte sami, že s klienty - zadavately reklamy se musí pracovat, musí je jim zasílat podklady, výsledky, informace, setkávat se s nimi atd. Nevím, kdo z vás velkých to vůbec či v jaké míře již nyní dělá...
Byla v clanku zminena reklama v TV.
Mam dotaz : napise zde nekdo, kolik vlastne stoji treba 15 sekundovy reklamni spot v Ceske televizi a kolik treba stoji na Nove ?
Je tam velky rozdil? A proc?
Ceny se stanovují podle dosaženého GRP 12 -17.000 Kč. Tedy běžný spot 30.sec v nejsledovanějším čase stojí na NOVĚ od 250 - 300.000 Kč a v ČT 200 - 250.000 Kč. Mimo tyto časy se ceny pohybují dle sledovanosti a zájmu klientů. Pokud si to přepočtete na zásah (počet diváků) pak je televize levnější.
Ivan Fuksa
Project Manager
M.I.A., a.s., Jaselská 6/275, Praha 6, 160 00
Tel.: 02/2431 4334, Fax: 02/2431 5384
ifuk@mia.cz , www.mia.cz